Liechtenstein

Data: 2009-09-28 23:18:27
Autor: Zbigniew
Liechtenstein
Korzystajac z ladnej pogody wybralem sie na pare dni do Liechtensteinu. Bylem tam juz kilka razy, wiec wiedzialem mniej wiecej gdzie jade. Ksiestwo polozone w Alpach nad Renem miedzy Austria (kraj Voralberg) a Szwajcaria (kanton St.Galen), 35 tys. mieszkancow, jezyk urzedowy niemiecki, na codzien Schwizerdütsch, stolica Vaduz pelna turystow z Japonii, Rosji, Czech, Niemiec, banki, luksusowe sklepy, pamiatkarski kicz, znaczki pocztowe, kartki z ksieciem... Poza tym muzeum pocztowe, muzeum sztuki. Ogolnie czysta, porzadna i bogata miniatura Szwajcarii. Pare minut od centrum znikaja turysci i kicz, zaczynaja sie Alpy. Najlepiej przesiasc sie w autobus - rzad i ksiaze dbaja, zeby turysci nie zatruwali srodowiska i nie zapchali gor, wiec dotuja linie autobusowe, ktore wzglednie tanio przenosza nas do prawie kazdego zakatka kraju i lacza z sasiednimi austriackim Feldkirch i szwajcarskim Sargans. W Liechtensteinie sa dwa campingu w Bendern i Triesen, bylem pare razy tez w Waldcamping w Feldkirch (A). Sa tez i inne po austriackiej stronie Alp (np. w Brandnertal). Oczywiscie sa i liczne hotele, domy wczasowe, schroniska... Ceny rozne, a w sklepach jak w Szwajcarii, czyli nie tanio. Za wyjatkiem benzyny, sera i chyba papierosow. Ale Austria nie daleko. Tyle dygresji.

Zdjecia z wedrowek po Liechstensteinie pod http://www.panzerpunze.de/gallery/thumbnails.php?album=30 oraz po Liechtensteinie i Rätikonie pod http://www.panzerpunze.de/gallery/thumbnails.php?album=28

-- -- -- -- --
Zbigniew

Data: 2009-09-29 03:08:05
Autor: Doczu
Liechtenstein
W dniu 2009-09-28 23:18, Zbigniew pisze:

Zdjecia z wedrowek po Liechstensteinie pod
http://www.panzerpunze.de/gallery/thumbnails.php?album=30 oraz po
Liechtensteinie i Rätikonie pod
http://www.panzerpunze.de/gallery/thumbnails.php?album=28

hmmm... powiem Ci, że całkiem, całkiem te góry, a sam pomysł z wyjazdem do Lichtensteinu bardzo oryginalny. Zainspirowałeś mnie, aby pomyśleć nad wyjazdem tamże.

--
Pozdrawiam Doczu
Adres do korespondencji

Data: 2009-09-29 10:20:54
Autor: Marcin Kysiak
Liechtenstein
Doczu pisze:

[...]

Mówisz o tej panience po lewej? :-P

Pzdr,
M.

--
Marcin Kysiak
Galeria fotografii: http://www.marcinkysiak.pl

Data: 2009-09-29 17:03:23
Autor: Doczu
Liechtenstein
W dniu 2009-09-29 10:20, Marcin Kysiak pisze:
Doczu pisze:

[...]

I co ja bym z nią robił ? ;D

--
Pozdrawiam Doczu
Adres do korespondencji

Data: 2009-09-29 17:05:47
Autor: Wojciech Wierba
Liechtenstein
Doczu pisze:

Zainspirowałeś mnie, aby pomyśleć
nad wyjazdem tamże.

Mówisz o tej panience po lewej? :-P

I co ja bym z nią robił ? ;D

Mogłaby Ci poczytać prasę codzienną, podac zimne piwko...
Mozliwości jest wiele :-)
Pozdrawiam
Wojtek

Data: 2009-09-29 22:32:31
Autor: Titus Atomicus
Liechtenstein
In article <h9t7ob$5lc$1@it-news01.desy.de>,
 Wojciech Wierba <wierba@mail.desy.de> wrote:

Doczu pisze:

> Mogłaby Ci poczytać prasę codzienną, podac zimne piwko...
Mozliwości jest wiele :-)

Tak, ale po 31 latach deportowaliby cie do USA.
To taka tradycja, rozumiesz?

TA

Data: 2009-09-30 05:53:08
Autor: Wojciech Wierba
Liechtenstein
[...]

Eee, tam, do USA. Panienka ma typową furażerkę
Hitlerjugend a i strona jest niemiecka.
Mnie nie muszą deportować, już tu/tam jestem.

Pozdrawiam
Wojtek
PS. Za podawanie piwa i czytanie prasy codziennej to by musieli
deportować co 2 Niemca do Niemiec. Póki było DDR
(Deutsche Dramatische Republik - to dla 'młodych' niepamietajacych
tamtych czasów), to było możliwe.

Data: 2009-09-30 08:02:40
Autor: Basia Z.
Liechtenstein

Użytkownik "Wojciech Wierba" :

PS. Za podawanie piwa i czytanie prasy codziennej to by musieli
deportować co 2 Niemca do Niemiec. Póki było DDR
(Deutsche Dramatische Republik - to dla 'młodych' niepamietajacych
tamtych czasów), to było możliwe.

Ale wtedy ci wszyscy z DDR chcieli być deportowani.

B.

Data: 2009-09-29 23:42:43
Autor: Slawomir Gorniak
Liechtenstein
On Sep 30, 9:02 am, "Basia Z." <bjz_(usun_toto)@poczta.onet.pl> wrote:
> [...]
> tamtych czasów), to było możliwe.

Ale wtedy ci wszyscy z DDR chcieli być deportowani.

Tyle ze Polakow niestety deportowali wtedy nie do USA a z powrotem do
Polski, jeszcze z misiem w paszporcie ;)

S.

Data: 2009-09-30 08:43:36
Autor: Zbigniew
Liechtenstein
Strona jest niemiecka, ale panienka raczej nie. Polecam Alpy, bardziej uporzadkowane i przyjazne niz np. Tatry, a panie spotkac tam tez mozna, choc gdy taka otworzy usta i powie swoje "grüezi" albo i wiecej to traci sie chec do blizszej znajomosci.  :-)
Wsrod zdjec urlopowych sa tez widoczki z Pirenejow, Apeninow, Sierra Nevada itd. Np. http://www.panzerpunze.de/gallery/thumbnails.php?album=5 lub http://www.panzerpunze.de/gallery/thumbnails.php?album=8
--
Zbigniew

Liechtenstein