Likwidacja Działalności, pozostanie vatowcem

Data: 2011-12-12 04:49:52
Autor: Główny Użytkownik
Likwidacja Działalności, pozostanie vatowcem
Witam!
Ze względu na osiąganie przychodów wyłącznie z praw majątkowych
postanowiłem albo zawiesić od stycznia działalność albo ją
zlikwidować.
Za likwidacją przemawia głównie to że po pewnym okresie będę mógł sie
ubiegać o dotację jeżeli zechce wykonywać czynności podlegające pod
DG.
Tylko chciałbym się więc zapytać co muszę zrobić zgłaszając w UM na
wszystkomającym druku likwidację od 1 stycznia podczas gdy nadal
pozostaje podatnikiem vat czynnym i nadal będę wykonywać czynności
podlegające pod vat (przychód z praw majątkowych) . Google przy
zamykaniu działalności mówią o remanencie likwidacyjnym vatowskich ale
mnie to generalnie nie interesuje bo dalej będę fakturować.

I przy okazji drugie pytanie, czy ktoś walczył z terrorystami  o
niekaranie za spoźnienie się o dzień roboczy z złożeniem vat-7?
Miałem kwotę do przeniesienia, złożyłem zamiast w piątek w
poniedziałek koło 13. No i wysłali wezwanie w sprawie popełnienia
wyroczenia. Generalnie hujstwo straszne bo w tym przypadku wręcz
żadnej szkodliwości doszukać się nie mogę. I zamierzam nie przyjąć
mandatu i iść z tym do sądu. Ktoś temat przerabiał? Mam dziwne
wrażenie że Panie z US nie za bardzo się wczytywały w część ogólną
kodeksu wykroczeń i za wszelką cenę przy byle pierdole chcą karać
pomijająć w ogóle pojęcie szkodliwości społecznej.

No i przy okazji trzecie pytanie. Jak chce zmienić vat z miesięcznego
na kwartalny to do którego o jakiej treści pisemko musze złożyć w US?

pozdrawiam
P.

Data: 2011-12-15 00:42:40
Autor: Gotfryd Smolik news
On Mon, 12 Dec 2011, Główny Użytkownik wrote:

[...]

  Interesuje, interesuje, może na razie zza daleka się przyglądałeś ;)
  IMVHO, trzeba co najmniej uzasadnienie sobie przygotować, w celu
wyjaśnienia (potencjalnej) kontroli, jak to się stało, że majątek
"w DG" stał się majątkiem "w celach opodatkowanych nie DG".
  Majątek "przypisany do DG w rozumieniu UoPDoOF" nie jest tożsamy
z "przypisanym do DG w rozumieniu VAT".
  Zgadza się?

  Z kolei źródła przychodu są odrębne.
  Kończysz DG.
  Nie ujmujesz w VAT.
  Potencjalne pytanie: "jakim prawem to się znalazło w kosztach DG" ;)
(kiedyś-tam, nie teraz!)

wrażenie że Panie z US nie za bardzo się wczytywały w część ogólną
kodeksu wykroczeń i za wszelką cenę przy byle pierdole chcą karać
pomijająć w ogóle pojęcie szkodliwości społecznej.

  Daj znać o skutkach.
  Obawiam się, że to nie tylko w US tak działa, ale np. przy
policji drogowej też.

No i przy okazji trzecie pytanie. Jak chce zmienić vat z miesięcznego
na kwartalny to do którego

  Hm... czytam Ci ja art.99.3 i widzę:
"najpóŸniej do 25. dnia drugiego miesišca kwartału, za który będzie po
raz pierwszy złożona kwartalna deklaracja podatkowa"

o jakiej treści pisemko musze złożyć w US?

  Czytelnej. *Treść* ma być zrozumiała, nie wnikam w krój kaligrafii ;)
  Można podać podstawę prawną :|, link:
http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,4,32,32,670,,,ustawa-z-dnia-11032004-r-o-podatku-od-towarow-i-uslug.html

  I zgodnej z Ordynacją (NIP, data, autograf)

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-12-22 08:06:01
Autor: ajt
Gotfryd Smolik news pisze:
No i przy okazji trzecie pytanie. Jak chce zmienić vat z miesięcznego
na kwartalny to do którego

 Hm... czytam Ci ja art.99.3 i widzę:
"najpóźniej do 25. dnia drugiego miesišca kwartału, za który będzie po
raz pierwszy złożona kwartalna deklaracja podatkowa"

Na początku roku przymierzałem się do kwartalnych deklacji vat, no i w podobnym wątku wklepałem takiego posta, do którego niestety nikt się wtedy nie ustosunkował:

"
.... szukając dalszych informacji w sieci stwierdziłem, że
pomimo, że do 25 lutego zostało jeszcze dwa dni, to i tak już "po
ptokach", bo oprócz powyższego zawiadomienia, powinienem był złożyć do 7
stycznia aktualizację na VAT-R.
Chyba że ktoś ma inne zdanie? :)
"

Andrzej
www.radom.ws

Data: 2011-12-22 18:55:04
Autor: Gotfryd Smolik news
On Thu, 22 Dec 2011, ajt wrote:

Gotfryd Smolik news pisze:

[...]

....przyznając, że po zajrzeniu do przepisu poczułem się zaskoczony
faktem, że wychodzi iż można tak późno (nie z góry) zgłosić wybór :)

"
[...]

  :)
  Skąd (z jakiego przepisu) jest ten 7 stycznia?

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-12-22 20:09:58
Autor: ajt
Gotfryd Smolik news pisze:
"
[...]

Art. 96 ust. 12 każe składać zawiadomienie (vat-r) najpóźniej 7 dni od dnia, w którym nastąpiła zmiana, a np. tutaj, w przykładzie pod koniec:

http://mojafirma.infor.pl/podatki/porady/116031,Jak-zmienic-rozliczanie-miesieczne-na-kwartalne.html

najwyraźniej interpretują to tak, że zmiana nastąpiła z początkiem kwartału, za który mamy zamiar złożyć pierwszą deklarację...
Andrzej
www.radom.ws

Likwidacja Działalności, pozostanie vatowcem