Likwidacja KM ostatecznie przyklepie przekręty kościoła katolickiego

Data: 2011-01-31 11:28:27
Autor: WW
Likwidacja KM ostatecznie przyklepie przekręty kościoła katolickiego
Witam

Istnienie Komisji Majątkowej, całkowicie kontrolowanej przez kościół katolicki, pozwoliło przejąc mu ogromne majątki i bajeczną ilość kasy - naszej kasy.
Jest to bez wątpienia największa kradzież w historii państwa Polskiego.
Jakiekolwiek wzmianki o nieprawności KM lub jej likwidacji były zwalczane przez kościół katolicki bardziej bezwzględnie, niż kiedyś Święte Oficjum paląc na stosach niewierzących.
A tu magle, prawie bez rozgłosu, KM ulega likwidacji.

I to już nie jest podważenie nienaruszalnych podstaw kościoła katolickiego - co się zatem zmieniło ?

Ano zmienia się klimat polityczny, kilku członków KM nie udało się obronić przez sądami, PiS stracił szanse na wygrana w wyborach a więc zgodnie ze zwyczajem złodziejskim, trzeba brać co się da i w nogi - nieprawdaż ?.

Jak to zrobić, ano zlikwidował KM.

Jej dokumenty zostaną przesłane do rożnych archiwów i instytucji lub muzeów a przy okazji najważniejsze "gdzieś się zawieruszą".

Efekt - nikt nigdy nie udowodni kościołowi katolickiemu ile i ukradł.

Zbrodnia doskonała.

Pozdrawiam
  WW
Tylko pod tym krzyżem, tylko pod tym znakiem
Polska będzie wiochą a Polak burakiem.

Data: 2011-01-31 11:41:05
Autor: Roman Rumian
Likwidacja KM ostatecznie przyklepie przekręty kościoła katolickiego
Panie WW,

W dniu 2011-01-31 11:28, WW pisze:
Witam

Istnienie Komisji Majątkowej, całkowicie kontrolowanej przez kościół
katolicki, pozwoliło przejąc mu ogromne majątki i bajeczną ilość kasy -
naszej kasy.

Kłamstwo.
  Po pierwsze nie przejąć tylko ODZYSKAĆ CZEŚĆ majatku zrabowanego przez pańskich ideowych poprzedników.
Po drugie, czy ma pan wyrok niezawisłego sądu potwierdzającego powyższe ?
Bo pomyślę, że stosuje pan podwójne standardy (przypominam pańska żarliwą obronę zbrodniarzy komunistycznych).
Po trzecie, co z 'bajeczną ilością kasy' którą UKRADLI w czasie tzw. transformacji ustrojowej pańscy ideowi kolesie, a kto wie, może i panu udało się coś ukraść, sądząc z żarliwości z jaka broni ich pan ?
Dlaczego o tym pan milczy ?

[...]

Bredzi Pan na temat Inkwizycji i bredzi pan na temat KM: dowody poproszę.

[reszta histerycznych bredni litościwie wycięta]

Roman Rumian

Data: 2011-01-31 12:35:59
Autor: WW
W dniu 2011-01-31 11:41, Roman Rumian pisze:
[...]

Pan to nazywa "odzyskiem" a ja złodziejstwem ale o tym  już rozmawialiśmy i chyba nie ma po raz kolejny do tego wracać.

Bredzi Pan na temat Inkwizycji i bredzi pan na temat KM: dowody poproszę.

Stosy nie wystarczą ?

Data: 2011-01-31 12:54:29
Autor: Roman Rumian
Likwidacja KM ostatecznie przyklepie przekręty kościoła katolickiego
Panie WW,

W dniu 2011-01-31 12:35, WW pisze:
(...)
Pan to nazywa "odzyskiem" a ja złodziejstwem ale o tym już rozmawialiśmy
i chyba nie ma po raz kolejny do tego wracać.

skoro nie ma po co, to po co Pan pisze kolejny raz te same kłamstwa ?
A co ze złodziejstwem pańskich ideowych towarzyszy ?
Czemu pan milczy ?
To śmierdząca hipokryzja.

Bredzi Pan na temat Inkwizycji i bredzi pan na temat KM: dowody poproszę.

Stosy nie wystarczą ?

Te istniejące w umysłach tak zakłamanych osobników jak pan, znanych z histerycznego stosunku do KK - nie. To chyba oczywiste ?
A poza tym pytam czy ma pan dowody na temat o którym pan pisał, czyli rzekomych przestępstw KM ?
Zapomniał już pan jak się domagał wyroków niezawisłych sądów na temat zbrodniarzy komunistycznych ?
Ja się domagam tego samego w tej sprawie, więc ma je pan czy nie ?

Roman Rumian

Data: 2011-01-31 13:28:14
Autor: WW
W dniu 2011-01-31 12:54, Roman Rumian pisze:
[...]

Jeśli zechce Pan przejrzeć archiwum, to nie tak dawno rozmawialiśmy na temat, ile to kościół "odzyskał" - używając pańskiego słownictwa.
Chciał Pan liczb, to je podałem a Pan zamilkł.

A co ze złodziejstwem pańskich ideowych towarzyszy ?

Czy niewątpliwe złodziejstwo za czasów PRL usprawiedliwia obecne złodziejstwo kościoła katolickiego ?
Gratuluje moralności kościelnej.

[...]

Skoro nawet stosy rozpalane namietnie przez kościół katolicki Pan kwestionuje - to rozmowa z Panem jest stratą czasu.

"Nie dyskutuj z głupcem, ściągnie cię do swego poziomu i zabije doświadczeniem"

Pozdrawiam i żegnam.

Data: 2011-01-31 14:13:33
Autor: Roman Rumian
Likwidacja KM ostatecznie przyklepie przekręty kościoła katolickiego
W dniu 2011-01-31 13:28, WW pisze:
(...)
Jeśli zechce Pan przejrzeć archiwum, to nie tak dawno rozmawialiśmy na
temat, ile to kościół "odzyskał" - używając pańskiego słownictwa.
Chciał Pan liczb, to je podałem a Pan zamilkł.

Bo nic z nich nie wynikało, co potwierdzałoby pańskie oskarżenia.

A co ze złodziejstwem pańskich ideowych towarzyszy ?

Czy niewątpliwe złodziejstwo za czasów PRL usprawiedliwia obecne
złodziejstwo kościoła katolickiego ?
Gratuluje moralności kościelnej.

Oczywiście że nie usprawiedliwiałoby (gdyby miały miejsce) i ja nic takiego nie napisałem, ale to świadczy o pańskim zakłamaniu i bolszewickiej naturze: ma pan w nosie tzw. dobro wspólne, a te kłamstwa pisze pan WYŁĄCZNIE z powodu chorobliwej nienawiści do KK. Czerwonych łotrów pan kocha (być może jest jednym z nich) dlatego pan milczy.

(...)
[...]

Aha, czyli ten, kto nie wierzy w pańską wersję historii to głupiec i pan nie będzie z nim dyskutował ?
Uczciwy człowiek podałby wiarygodne źródła tych 'namiętnie rozpalanych stosów', ale nie pan - to też już wiem (o wyrokach niezawisłych sądów nie wspominając).

No, cóż, ja nie zamierzam i nigdy nie miałem złudzeń, że z takimi anonimami jak pan można poważnie dyskutować, do tego w przedmiocie histerii.
Jak wygodnie mieć powód do milczenia na temat dowodów bredni, które się przepisało za jakimś 'pewnym źródłem' - nieprawdaż ?

Roman Rumian

Data: 2011-01-31 18:23:24
Autor: cyc

Użytkownik "Azor jest kapusiem" <Brońmy RP przed pisem@...pl> napisał w wiadomości news:ii6ig1$jur$1inews.gazeta.pl...
Użytkownik "Roman Rumian" <rumian.wytnij.@agh.edu.pl> napisał

[...]

"Prezentacji liczących blisko 800 stron materiałów dokonali kardynałowie Roger Etchegaray i Jean-Louis Tauran, członkowie komisji teologiczno-historycznej Wielkiego Jubileuszu roku 2000, która była organizatorem konferencji z 1998 roku. Kard. Etchegaray podczas konferencji prasowej powiedział między innymi, że że Inkwizycja była "bolesnym rozdziałem w historii Kościoła, nad którym chrześcijanie powinni pochylić się ze skruchą".

"http://www.kosciol.pl/article.php?story=20040615160343384

Pedofilia księży to też brednie?

Przemysław Warzywny

Rumian z chrzescijanstwem , Kosciolem Chrystusa ma tyle wspolnego ile Rydzyk z uczciwoscia !.
Obydwaj sa podobnego autoramentu sekciarzami i obaj udaja katolikow . Co gorsze sa swojej schizmy  nieswiadomi . To przypadlosc podobna do tej jaka doswiadczyl Kaczynski tyle , ze w nieco innym wymiarze . Rydzyka i Rumiana dotycza sprawy zwazane z religia , Kaczynskiego z  patriotyzmem , ktorego mieni sie jednynym przedstawicielem , no moze przesadzilem bo poza nim jeszcze kilku , wdlg niego oczywiscie , prawdziwych Polakow !.

cyc

Data: 2011-01-31 21:21:49
Autor: rAzor
Likwidacja KM ostatecznie przyklepie przekręty kościoła katolickiego

Użytkownik "cyc" <ja@ja.pl> napisał

[...]

Czy można być większym idiotą niż ten, który zaprzecza temu co wiedzą i widzą wszyscy normalni ludzie?

Sátoraljaújhely

Data: 2011-01-31 18:55:53
Autor: heÂŽsk
Likwidacja KM ostatecznie przyklepie przekręty kościoła katolickiego
On Mon, 31 Jan 2011 15:54:54 +0100, "Azor jest kapusiem" <Brońmy RP
przed pisem@...pl> wrote:

> [...]

"Prezentacji liczących blisko 800 stron materiałów dokonali kardynałowie Roger Etchegaray i Jean-Louis Tauran, członkowie komisji teologiczno-historycznej Wielkiego Jubileuszu roku 2000, która była organizatorem konferencji z 1998 roku. Kard. Etchegaray podczas konferencji prasowej powiedział między innymi, że że Inkwizycja była "bolesnym rozdziałem w historii Kościoła, nad którym chrześcijanie powinni pochylić się ze skruchą".

 chcesz sadzic tych, ktorzy juz dawno obrocili sie w proch?
 moze ktorys z tych palacych stosy byl twoim praprzodkiem?

Pedofilia księży to też brednie?

 nie. tyle, ze stopien "spedalenia" jest wyolbrzymiany
 np. przez takich jak ty. moje zdanie w temacie: do tego
 tanga trzeba minimum dwojga... niektorzy "cudownie" po
 40 latach odzyskali pamiec, a wizja kupy pieniedzy  wyostrzyla im zapamietane obrazy wylacznie do niewolenia
 przez tlustych katabasow. zalozenie bylo proste, nikt  po 70-ciu latach nie bedzie sobie zawracac glowy tylkiem  podstarzalego dzis ministranta. a rodzinie staruszka kazdy
 grosz sie przyda ;o))).

Data: 2011-01-31 19:33:53
Autor: WW
W dniu 2011-01-31 18:55, _heÂŽsk_ pisze:

  chcesz sadzic tych, ktorzy juz dawno obrocili sie w proch?

To dlaczego tych ze wschodu nadal chcemy sądzić ?

Podwójna moralność ?

Pozdrawiam
  WW
Tylko pod tym krzyĹźem, tylko pod tym znakiem
Polska będzie wiochą a Polak burakiem.

Data: 2011-01-31 19:48:20
Autor: ..heÂŽsk..
On Mon, 31 Jan 2011 19:33:53 +0100, WW <wuwu0@vp.pl> wrote:

W dniu 2011-01-31 18:55, _heÂŽsk_ pisze:

>   chcesz sadzic tych, ktorzy juz dawno obrocili sie w proch?

To dlaczego tych ze wschodu nadal chcemy sądzić ?

Podwójna moralność ?

 niby kogo?

Data: 2011-01-31 20:00:41
Autor: Bogdan Idzikowski

Użytkownik "..he®sk.." <ru.bigbrednie@interia.pl> napisał w wiadomości news:vu0ek61dt66rq87vq6v1vkcdkg50tje49q4ax.com...
> [...]

>   chcesz sadzic tych, ktorzy juz dawno obrocili sie w proch?

To dlaczego tych ze wschodu nadal chcemy sądzić ?

Ruskich kmiocie!

Data: 2011-02-01 18:28:20
Autor: ..heÂŽsk..
Likwidacja KM ostatecznie przyklepie przekręty kościoła katolickiego
On Mon, 31 Jan 2011 20:00:41 +0100, "Bogdan Idzikowski"
<bogdanid@neostrada.pl> wrote:

> niby kogo?

Ruskich kmiocie!

 kmiotow to sobie poszukaj w rodzienie, inteligencie  w 1-wszym pokoleniu. skoro nie rozumisz zawilosci  dyskusji zamknij sie.  przez kogos takiego jak ty
 musialem zanizyc poziom dyskusji z ww !!!

Data: 2011-01-31 15:57:30
Autor: cyc
Likwidacja KM ostatecznie przyklepie przekręty kościoła katolickiego

Użytkownik "WW" <wuwu0@vp.pl> napisał w wiadomości

.............<

Skoro nawet stosy rozpalane namietnie przez kościół katolicki Pan kwestionuje - to rozmowa z Panem jest stratą czasu.

..............<

Dziwie sie , ze dopiero teraz wpadles na to !.
Rumian  jest  zinoktrynowany , ze zadna wywodzaca sie spoza zakrystii mysl nie ma szans przebic sie do jego umyslu a samodzielnosc w mysleniu to najslabsza jego strona .

Pozdrawiam i żegnam.
 WW

cyc

Data: 2011-01-31 16:29:34
Autor: WW
Likwidacja KM ostatecznie przyklepie przekr�t y ko�cio�a katolickiego
W dniu 2011-01-31 15:57, cyc pisze:
UÂżytkownik "WW"<wuwu0@vp.pl>  napisaÂł w wiadomoÂści

.............<

Skoro nawet stosy rozpalane namietnie przez koœció³ katolicki Pan
kwestionuje - to rozmowa z Panem jest stratÂą czasu.

..............<

[...]

Miałem go za rozsądnego, acz błądzącego w rumieniu współczesnego świata, człowieka.
Jednak jego skłonność do nieakceptowania faktów i bezmyślne powtarzanie sloganów kościoła katolickiego, tak symptomatyczna dla moherów, nawet tu budzi zdziwienie.
Jak widać, indoktrynacja czarnych czyni ogromne i niestety trwałe spustoszenia.

Szkoda, bo to niegłupi facet .... był.  :-P

Data: 2011-01-31 18:36:22
Autor: cyc

Użytkownik "WW" <wuwu0@vp.pl> napisał w wiadomości news:ii6kgv$2k7$1node1.news.atman.pl...
W dniu 2011-01-31 15:57, cyc pisze:
U?ytkownik "WW"<wuwu0@vp.pl>  napisa3 w wiadomo?ci

.............<

Skoro nawet stosy rozpalane namietnie przez ko?ció3 katolicki Pan
kwestionuje - to rozmowa z Panem jest strat? czasu.

..............<

[...]

To tylko pozory !. Jego madrosc zaczyna sie i konczy w zakrystii i to tej wioskowej , zaklamanej , sekciarskiej . Dla takich wiara , Kosciol i dogmat sa tylko tyle warte ile ich wioskowy , niedouczony ksiadz zaprezentuje . Jak napisalem , samodzielnosc myslenia jest im obca a krytyka koltunstwa , czy grzechow kleru stanowi dla nich jawny dowod walki z wiara , Kosciolem a nawet z Bogiem .
Jak uczy doswiadczaenie nawet slowa papieza uznajacego zbrodnie kosciola w tym inkwizycje , czy szerzace sie wsrod kleru pedofilstwo i inne zboczenia seksualne w tym pedalstwo ( dla mnie jest to zboczenie ) , nie zmienia ich czolobitnosci wobec ksiedza nawet jesli ten jest jednym z tych , ktorzy szargaja swoim zyciem imie kosciola .
U takich sama mysl o ksiedzu w kontekscie krytyki jest bluznierstwem i godzi w fundamenty kosciola !

Data: 2011-01-31 18:55:52
Autor: heÂŽsk
Likwidacja KM ostatecznie przyklepie przekręty kościoła katolickiego
On Mon, 31 Jan 2011 11:41:05 +0100, Roman Rumian
<rumian.wytnij.@agh.edu.pl> wrote:

> [...]

Kłamstwo.
  Po pierwsze nie przejąć tylko ODZYSKAĆ CZEŚĆ majatku zrabowanego przez pańskich ideowych poprzedników.

 roman, nie rozumiem twego zdenerwowania. zauwaz, ze km powolano
 i funkcjonowala w czasach kiedy rzadzila "s" jak i pogrobowcy pzpr.
 zauwaz, ze opcja komunistyczna (kwasniewski, miller) nie dazyla do
 likwidacji km. jaki byl tego powod? z propozycja likwidacji km  wystartowalo sld, a wlasciwie frakcja twardoglowych z napieralskim
 na czele. stalo sie to dopiero wtedy kiedy w km "wykryto", ze  udziela sie w niej byly sb-ek. teraz rozumiesz co jest grane?
 szczegoly - na priv.

Data: 2011-01-31 11:43:50
Autor: jadrys
[...]

Przy odrobinie dobrej woli (odpowiednich organów) winni, zarówno ci ze strony kościoła jak i politycy mogą zostać ukarani. Jednak trudno się dopatrzeć takiej woli u kogokolwiek w Polsce. Prawo i uczciwość jest egzekwowane tylko wobec wołów roboczych czyli nas - zwykłych ludzi.

Data: 2011-01-31 12:37:54
Autor: WW
W dniu 2011-01-31 11:43, jadrys pisze:
[...]

Właśnie dlatego teraz p. Schetyna za wszelka cenę chce zablokować TK do czasu likwidacji.
Potem dokumenty poginą w archiwach i nie ma winnych, tylko kościół katolicki co ukradł to już jego.

Data: 2011-01-31 18:55:53
Autor: heÂŽsk
Likwidacja KM ostatecznie przyklepie przekręty kościoła katolickiego
On Mon, 31 Jan 2011 12:37:54 +0100, WW <wuwu0@vp.pl> wrote:

 [...]

Potem dokumenty poginą w archiwach i nie ma winnych, tylko kościół katolicki co ukradł to już jego.

 a to co mu ukradli to czyje ?

Data: 2011-02-01 09:28:40
Autor: jadrys
W dniu 2011-01-31 12:37, WW pisze:

[...]

Ani chybi. Jestem gotów się założyć że ta sprawa będzie wyciszona.

Data: 2011-01-31 15:52:00
Autor: cyc

Użytkownik "WW" <wuwu0@vp.pl> napisał w wiadomości news:ii62sc$u07$1node1.news.atman.pl...
[...]

Nie mozna zapomniec o tym , ze kosciol w ramach rekompensatry za odebrane mu mienie jeszcze za tzw. komuny uzyskal cala mase przywilejow w tym osobistych dla wszystkich ksiezy a w zasadzie dla wszystkich konsekrowanych w tym dla zakonnikow i zakonnic .
Zlodziejstwem bylo wiec juz samo domaganie sie zwrotu majatkow bo ten zostal przez spoleczenstwo koscielnym przedsiebiorcom juz dawno splacony z naszych podatkow .
Mysle , ze nic takiego w sumie sie nie stalo bo przeciez hektarow nie wywioza do Watykanu a te przeciez predzej czy pozniej ponownie stana sie wlasnoscia  narodu , biskupie palace , rezydencje  tez znajda wlasciwe dla siebie zastosowanie .

cyc

Data: 2011-01-31 18:55:52
Autor: heÂŽsk
On Mon, 31 Jan 2011 11:28:27 +0100, WW <wuwu0@vp.pl> wrote:

Witam

Istnienie Komisji Majątkowej, całkowicie kontrolowanej przez kościół katolicki, pozwoliło przejąc mu ogromne majątki i bajeczną ilość kasy - naszej kasy.

 ale jestes naiwny. km kontrolowalo/kontroluje
 glownie sb i jej nastepcy. --

Data: 2011-01-31 19:37:29
Autor: WW
[...]

Tego nie wiem. Natomiast pewny jestem, że w momencie likwidacji KM wszystkie istotne dokumenty na zawsze znikną w kościelnych czeluściach.

Data: 2011-01-31 19:49:10
Autor: ..heÂŽsk..
On Mon, 31 Jan 2011 19:37:29 +0100, WW <wuwu0@vp.pl> wrote:

>   ale jestes naiwny. km kontrolowalo/kontroluje

Tego nie wiem. Natomiast pewny jestem, że w momencie likwidacji KM wszystkie istotne dokumenty na zawsze znikną w kościelnych czeluściach.

 kto bedzie miec kopie bedzi trzymal innych w szachu. zgdanij kto?

Data: 2011-02-01 12:42:59
Autor: WW
W dniu 2011-01-31 19:49, ..heÂŽsk.. pisze:
On Mon, 31 Jan 2011 19:37:29 +0100, WW<wuwu0@vp.pl>  wrote:

   ale jestes naiwny. km kontrolowalo/kontroluje

Tego nie wiem. Natomiast pewny jestem, Ĺźe w momencie likwidacji KM
wszystkie istotne dokumenty na zawsze znikną w kościelnych czeluściach.

  kto bedzie miec kopie bedzi trzymal innych w szachu. zgdanij kto?

Czyli ktoś będzie miał na kogoś nowe haki a co kościół katolicki ukradł/odzyskał - to już na zawsze jego będzie - i o to chodzi w tym wszystkim.

Data: 2011-02-01 18:28:20
Autor: ..heÂŽsk..
On Tue, 01 Feb 2011 12:42:59 +0100, WW <wuwu0@vp.pl> wrote:

>   kto bedzie miec kopie bedzi trzymal innych w szachu. zgdanij kto?

Czyli ktoś będzie miał na kogoś nowe haki a co kościół katolicki ukradł/odzyskał - to już na zawsze jego będzie - i o to chodzi w tym wszystkim.

 historia uczy, ze nie zawsze tak bylo. patrz "nacjonalizacja"
 w czasach prl. nie wiem co kk ukradl/odzyskal. mamy tylko  doniesienia z neprzychylnych mu mediow. jezeli wina kk  zostanie udowodniona przez sad - nie ma bata, ktos beknie.  zanim tego nie bedzie twoje slowa beda tylko pomowieniem.

Data: 2011-02-01 19:07:53
Autor: WW
W dniu 2011-02-01 18:28, ..heÂŽsk.. pisze:

  historia uczy, ze nie zawsze tak bylo. patrz "nacjonalizacja"
  w czasach prl.

Nie obejmowała dóbr posiadanych prze kościół katolicki. Potwierdzone są tylko 2 wypadki rozparcelowania "ziemi kościelnej" wśród chłopów. W obu wypadkach chodziło o majątki powyżej 300 ha ziemi.

nie wiem co kk ukradl/odzyskal. mamy tylko
  doniesienia z neprzychylnych mu mediow. jezeli wina kk
  zostanie udowodniona przez sad - nie ma bata, ktos beknie.

Owszem, ale tak jak dotychczas.
Dla przypomnienia.
Jak wyjdzie przekręt, to okazuje się, że dany pracownik kościoła katolickiego nie miał uprawnień i działał we własnym imieniu i kościół w takiej sytuacji "oczywiście nie może odpowiadać" za to.
Patrz umowa na grunty w Poznaniu, zawarto ugodę, ale "bez zgody kościoła".
Dany pracownik kościoła katolickiego znika a prokuratura, w której krzyże wiszą w każdym pokoju, nie szuka go zbyt nachalnie. Sprawa przycicha i ...po sprawie.
Tak jak w wypadku sprawców wypadków drogowych, judofilstwa czy wyłudzenia kredytów.

  zanim tego nie bedzie twoje slowa beda tylko pomowieniem.

Czy nie zastanawia Cię, że w końcu ważna komisja nie potrafi podać, ile ziemi "zwróciła" kościołowi katolickiemu i ile wypłaciła "odszkodowania".
W przypadku innych komisji jej sprawozdania są analizowane a kluby toczą medialna wojnę o każde słowo a tu ...cisza.

W "państwie prawa" przekazano z majątku państwa związkowi wyznaniowemu niewiadomą ilość ziemi i niewiadoma kwotę pieniędzy - i nie ma sprawy.

Brakło Rejtana.

Data: 2011-02-02 11:03:45
Autor: WW
Likwidacja KM ostatecznie przyklepie przekręty kościoła katolickiego
  W dniu 2011-02-01 18:28, ..heÂŽsk.. pisze:

  historia uczy, ze nie zawsze tak bylo. patrz "nacjonalizacja"
  w czasach prl.

  Nie obejmowała dĂłbr posiadanych prze kościół katolicki. Potwierdzone są tylko 2 wypadki rozparcelowania "ziemi kościelnej" wśrĂłd chłopĂłw. W obu wypadkach chodziło o majątki powyĹźej 300 ha ziemi.

[...]

  Jak wyjdzie przekręt, to okazuje się, Ĺźe dany pracownik kościoła katolickiego nie miał uprawnień i działał we własnym imieniu i kościół w takiej sytuacji "oczywiście nie moĹźe odpowiadać" za to.
  Patrz umowa na grunty w Poznaniu, zawarto ugodę, ale "bez zgody kościoła".
  Dany pracownik kościoła katolickiego znika a prokuratura, w ktĂłrej krzyĹźe wiszą w kaĹźdym pokoju, nie szuka go zbyt nachalnie. Sprawa przycicha i ...po sprawie.
  Tak jak w wypadku sprawcĂłw wypadkĂłw drogowych, pedofilska czy wyłudzenia kredytĂłw.

  zanim tego nie bedzie twoje slowa beda tylko pomowieniem.

  Czy nie zastanawia Cię, Ĺźe w końcu waĹźna komisja nie potrafi podać, ile ziemi "zwrĂłciła" kościołowi katolickiemu i ile wypłaciła "odszkodowania".
  W przypadku innych komisji, jej sprawozdania są analizowane a kluby toczą medialna wojnę o kaĹźde słowo a tu ...cisza.

  W "państwie prawa" przekazano z majątku państwa jednemu związkowi wyznaniowemu niewiadomą ilość ziemi i niewiadoma kwotę pieniędzy - i nie ma sprawy.