Likwidacja Kasy a ochrona danych osobowych-zgodna z prawem?

Data: 2011-01-23 10:28:59
Autor: Stokrotka
Likwidacja Kasy a ochrona danych osobowych-zgodna z prawem?
Zakład Energetyczny w Wołominie likwiduje kasę od dnia 1 kwietnia 2011.
Płacić za prąd można tylko pszez bannki, na poczcie, pszez wybrane kasy w
supermarkecie  itp.

Powoduje to:
1. Dodatkowe koszty za pszelew.
2.!!!! Zmusza biorcę prądu elektycznego do ujawnienia swoih danyh (np.
adresu)
komuś innemu niż Zakład Energetyczny.
Dane zostają ujawnione pani w kasie lub bankowi, i oczywiście pszetważającym
te informacje.!!!!

Takie postępowanie wydaje się niezgodne z prawem.
Są na to jakieś paragrafy?

Data: 2011-01-23 09:15:07
Autor: Jacek_P
Likwidacja Kasy a ochrona danych osobowych-zgodna z prawem?
Stokrotka napisal:
Takie post?powanie wydaje si? niezgodne z prawem.
S? na to jakie? paragrafy?

Tak. Są. Muszą zostawić czynna co najmniej jedną kasę
w siedzibie przedsiębiorstwa. Chcesz tam jeździć?

--
Jacek

Data: 2011-01-23 19:57:35
Autor: Stokrotka
Likwidacja Kasy a ochrona danych osobowych-zgodna z prawem?

Tak. Są. Muszą zostawić czynna co najmniej jedną kasę
w siedzibie przedsiębiorstwa. Chcesz tam jeździć?
Łażę pieszo. Jest taniej.

--
reforma.ortografi.w.interia.pl , zmiana na stronie:
w zakładce "inne" można znaleźć syntezator mowy

Data: 2011-01-24 09:06:59
Autor:
Likwidacja Kasy a ochrona danych osobowych-zgodna z prawem?
Byłem (a właściwie próbowałem być, celem osobistego dotarczenia pisma) w siedzibie RWE Stoen.
Ochroniarz mnie nie wpuścił (pisma oczywiście tez nie przyjął) i co Pan nam zrobisz.
Ciekawostka, bo w tym czasie akurat właził jakiś osobnik ubrany jak kurier.
Pewnie jakiś inny zdesperowany klient, któremu RWE Stoen ani nie chciało zdjąć licznika, ani rozwiązać z nim umowy ;))
Czy żeby wejść do "siedziby przedsiębiorstwa" energetycznego to trzeba się przebierać jak za św. Mikołaja??
Jakby co bike'a mam :-)

-- -- -

Musza zostawic czynna co najmniej jedna kase w siedzibie przedsiebiorstwa.

Data: 2011-01-24 12:55:28
Autor: animka
W dniu 2011-01-24 10:06, j666.SKASUJ@gazeta.pl pisze:
[...]

A nie ma tam Biura Obsługi klienta?
Tu masz namiary na maila do BOK-u Stoenu:
https://e-bok.rwepolska.pl/#
https://e-bok.rwepolska.pl/

--
animka

Data: 2011-01-23 10:41:17
Autor: Jawi
Likwidacja Kasy a ochrona danych osobowych-zgodna z prawem?
W dniu 2011-01-23 10:28, Stokrotka pisze:
"pszez bannki, pszez,pszelew,elektycznego,swoih danyh,pszetważającym"

Już tradycyjnie proponuje wrócić do szkoły. Czytniki mają sprawdzanie pisowni jakby co...

ROTFL:))

Data: 2011-01-23 14:49:36
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "Stokrotka" <ortografia1@autograf.pl> napisał w wiadomości news:ihgsd5$fg5$2news.onet.pl...

1. Dodatkowe koszty za pszelew.

Po pierwsze zapewne chodzi Ci o przelew. Nie czepiam się bo sam walę błędy, ale bez przesady, wyjątków od "prz" jest kilka i nawet taki matoł, jak ja zdołąłem je zapamiętać :-) Ad rem, to istnieje możliwość realizacji darmowych przelewów. Poza tym jest obowiazek przyjmowania wpłat w kazie jedynie w siedzibie przedsiębiorstwa, a ta pewnie się znajduje w Warszawie. Sprawdź w REGON. Jest dostęne w sieci.

[...]

Po co. Spokojnie mozesz tych wpłat dokonywać na podane konto jako Jan KOWALSKI, zamieszkały w Kowalowicach 10 i zostaną prawidłowo zaliczone. Dane osoby wpłacajacej nei mają w tym wypadku znaczenia.

Data: 2011-01-23 19:59:20
Autor: Stokrotka
[...]

Tak to może odpowiedzieć informatyk, raczej nie prawnik.

Data: 2011-01-24 08:08:03
Autor: Henry(k)
Dnia Sun, 23 Jan 2011 19:59:20 +0100, Stokrotka napisał(a):

Tak to może odpowiedzieć informatyk, raczej nie prawnik.

Raczej ten kto robi te wpłaty - jeśli są na rachunek indywidualny to można
wpłacać jako Śpiąca Królewna i też będzie ok. Jeśli to mała firemka i ma
rachunek zbiorczy to trzeba uważać na wpisy w polu "tytułem".

Pozdrawiam,
               Henry

Data: 2011-01-24 16:36:43
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl> napisał w wiadomości news:lupi2fyvbp5z.1f6pgm0h3i633.dlg40tude.net...
[...]

W polu tytułem nei masz danych osobowych - przeważnie. Na to trzeba zwracać uwagę, ale treść od kogo pochodzi przelew nie ma znaczenia.

Data: 2011-01-24 19:46:00
Autor: Henry(k)
Dnia Mon, 24 Jan 2011 16:36:43 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

W polu tytułem nei masz danych osobowych - przeważnie. Na to trzeba zwracać uwagę, ale treść od kogo pochodzi przelew nie ma znaczenia.

Ma jeśli w pole tytułem nie jest jednoznaczne. Wiem bo sam szukałem jaki
abonent robił przelew i przygotowywałem raporty pomagające szukać - taka
trochę detektywistyczna robota ;-)

Pozdrawiam,
                Henry

Data: 2011-01-24 20:01:23
Autor: Stokrotka
[...]

No nie, muszę użyć firmowego druku z kodem kreskowym,
a tam są dane (imię nazwisko, adres...)

Data: 2011-01-24 21:52:42
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "Stokrotka" <ortografia1@autograf.pl> napisał w wiadomości news:ihkia9$sc3$1news.onet.pl...

[...]

Nie musisz. Kto Ci broni zrobić przykłądowo internetowy przelew?

Data: 2011-01-24 21:57:02
Autor: Stokrotka
Likwidacja Kasy a ochrona danych osobowych-zgodna z prawem?

No nie, muszę użyć firmowego druku z kodem kreskowym,
a tam są dane (imię nazwisko, adres...)

Nie musisz. Kto Ci broni zrobić przykłądowo internetowy przelew?

Nie mam konta w banku, i Zakłąd energetyczny nie ma prawa zmuszać mnie
do podawania bakowi/poczcie /supermarketowi imienia nazwiska, adresu.

Data: 2011-01-24 22:30:27
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "Stokrotka" <ortografia1@autograf.pl> napisał w wiadomości news:ihkp35$qm1$1news.onet.pl...

[...]

Wpisz w pole "treść", to co na blankiecie, a w pole wpłacający "Święty Mikołaj" i nie zaprzątaj sobie drobiazgami głowy, bo szkoda życia na głupoty.

Data: 2011-01-24 22:54:54
Autor: BK
On Jan 24, 9:57 pm, "Stokrotka" <ortograf...@autograf.pl> wrote:

Nie mam konta w banku, i Zakłąd energetyczny nie ma prawa zmuszać mnie
do podawania bakowi/poczcie /supermarketowi imienia nazwiska, adresu.

Swoja droga - po czym wnosisz, ze nie ma prawa? :)

Data: 2011-01-25 08:46:54
Autor: Stokrotka
[...]

W związku z ustawą o ohronie danyh osobowyh.
Ja te dane udostępniam tylko Zakładowi Energetycznemu i nikomu więcej, mogę udostępnić te dane , ale tylko za moją zgodą, tak było w uwadze małymi literkami,
i nie zamieżam  zgody na udostępnianie  dawać .

Data: 2011-01-25 00:00:13
Autor: BK
On Jan 25, 8:46 am, "Stokrotka" <ortograf...@autograf.pl> wrote:
> [...]

--
reforma.ortografi.w.interia.pl , zmiana na stronie:
w zakładce "inne" można znaleźć syntezator mowy

Krotko mowiac: hahaha

Dluzej: w takim razie polecam zapoznanie sie z ustawa o ochronie
danych osobowych, nie wiem z czego to wynika - domyslam sie jedynie,
ze chodzi o ogolna dziennikarska ignorancje - ale na podstawie ustawy
o ochronie danych osobowych stworzono tyle cudacznych mitow, ze glowa
mala

Faktycznie w ustawie o ochronie danych osobowych istnieje instytucja
"zgody na przetwarzanie" - ale nie jest to ani jedyna podstawa do
przetwarzania danych, ani nawet nie jest to najwazniejsza podstawa.
Bez zgody na przetwarzanie danych mozna zyc, zwlaszcza jak sie jest
przedsiebiorca - i nie jest to potrzebne ani do obslugi klientow, ani
do wystawiania faktur, ani nawet do marketingu uslug wlasnych.

Co do przekazywania danych innym firmom to tez jest kolejny mit, ze
potrzebna jest na to zgoda. Owszem - ale nie zawsze. Normalna rzecza u
przedsiebiorcow jest outsourcing. Jesli firma X zleca firmie Y
wykonywanie jakis czynnosci, to moze zgodnie z ustawa (chyba art. 31
nie pamietam, nie chce mi sie teraz sprawdzac) bez naszej zgody
przekazac dane firmie Y celem wykonania tych czynnosci. Nie potrzeba
na to naszej zgody i niespecjalnie mamy mozliwosc sprzeciwienia sie
tem... Przy czym administratorem danych pozostaje firma X.

Nie mam pojecia i nie wiele mnie obchodzi jak sobie radzi z danymi
osobowymi ZE w Wlominie, ale teoretycznie jest mozliwosc zeby
podpisali umowe z firma X majaca np. siec marketow i zlecili jej
prowadzenie obslugi gotwkowej klientow. Twoje dane trafia do tej sieci
marketow i Twoja zgoda nie jest do niczego potrzebna.

Data: 2011-01-25 20:44:55
Autor: Stokrotka
Likwidacja Kasy a ochrona danych osobowych-zgodna z prawem?

... Twoje dane trafia do tej sieci
marketow i Twoja zgoda nie jest do niczego potrzebna.
Piszesz o bezprawnej praktyce, nie o obowiązującym prawie.
Wiem, teraz w Polsce jest wielkie bezprawie,
mafiozi mają władzę, kupili ją sobie dzięki kapitalizmowi,
ale to nie znaczy, że wszyscy Polacy to banda debili
i że nie wiedzą, ....
Wiedzą i może się skończyć rewolucją na ulicy,
zamahem stanu, innym pszewrotem.....
popszedzonym nie jedną stszelaniną, egzekucją,
tysiącami zaginionyh (wyszedł i nie wrucił..... po  drodze wszyscy widzieli że był na komisariacie) - tak jest teraz.

Data: 2011-01-25 01:59:58
Autor: witek
On 1/25/2011 1:46 AM, Stokrotka wrote:
[...]

no to nie zostaje ci nic innego jak bieganie do kasy ZE.

Data: 2011-01-25 20:39:04
Autor: Stokrotka
Likwidacja Kasy a ochrona danych osobowych-zgodna z prawem?

no to nie zostaje ci nic innego jak bieganie do kasy ZE.
Jakiej kasy? Pszecież ja mają zlikwidować od 1 kwietnia.

Data: 2011-01-25 13:53:56
Autor: witek
On 1/25/2011 1:39 PM, Stokrotka wrote:
no to nie zostaje ci nic innego jak bieganie do kasy ZE.
Jakiej kasy? Pszecież ja mają zlikwidować od 1 kwietnia.

jakaś jedna w siedzibie przedsiębiorstwa jest na pewno.
znajdz nową siedzibę przedsiębiorstwa.

Data: 2011-01-25 08:20:15
Autor: Henry(k)
Dnia Mon, 24 Jan 2011 20:01:23 +0100, Stokrotka napisał(a):

No nie, muszę użyć firmowego druku z kodem kreskowym,
a tam są dane (imię nazwisko, adres...)

Ja bym bardzo chciał żeby wszyscy używali - ale jednak nie używają.
Albo idą z nimi na pocztę, gdzie i tak przeklepują dane i zawartość kodu
kreskowego nie ma znaczenia.

Jeśli rachunek jest indywidualny, co czasami można poznać po tym że
końcówka numeru konta jest taka sama jak numer klienta (gdzieś powinien być
na fakturze), to może wpłacać za nas ciocia z Ameryki i też będzie dobrze.
Jeśli jest zbiorczy to trzeba przepisać pole "tytułem". Najbardziej hadcore'owo można wysłać jako Myszka Miki i nic nie podawać.
A za kilka dni zrobić zgłoszenie w BOK, że wpłata nie wpłynęła i dać im
skan wpłaty od Myszki Miki - przeksięgują z wpłat nieskojarzonych i też
będzie ok ;-)

Pozdrawiam,
                Henry

Data: 2011-01-25 08:50:36
Autor: Stokrotka
Likwidacja Kasy a ochrona danych osobowych-zgodna z prawem?
Najbardziej hadcore'owo można wysłać jako Myszka Miki i nic nie podawać.
Bzdurą jest płacenie na Myszkę Miki.
Zakład Energetyczny może mi wtedy wytoczyć sprawę, że nie zapłaciłam, a jak pokażę kwit z "Myszką Miki" to powie że to kwit mojego sąsiada bo on tez wpłaca na "Myszkę Miki", i jak wtedy udowodnię, że to ja zapłaciłam za swuj prąd  a nie sąsiad za swuj?

Data: 2011-01-25 13:11:05
Autor: Henry(k)
Dnia Tue, 25 Jan 2011 08:50:36 +0100, Stokrotka napisał(a):

[...]

Płaci się na rachunki, a nie za ludzi - wystarczy że w polu tytułem jest
numer faktury, choć widziałem wpłaty bez tego ("a bo wnuczka zapłaciła" -
wystarczyło podać datę wpłaty i pokazać dowód wpłaty). Szczególnie że mało
prawdopodobne aby rachunek sąsiada miał taką samą kwotę.

Henry

Data: 2011-01-25 14:44:39
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl> napisał w wiadomości news:x0pwvnvoll9b.nzbvfiqq162f$.dlg40tude.net...
[...]

Przede wszystkim w wypadku Zakładu Energetycznego każdy klienta ma inny numer nrachunku bankowego. Oni księgują to na rachunkach poprzez dodawanie należności i odejmowanie wpłat. Widzą zadłużenie.

Data: 2011-01-25 17:52:27
Autor: Henry(k)
Dnia Tue, 25 Jan 2011 14:44:39 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

Przede wszystkim w wypadku Zakładu Energetycznego każdy klienta ma inny numer nrachunku bankowego.

W tej chwili tak. Henry

Data: 2011-01-26 00:30:38
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl> napisał w wiadomości news:1lzr8mjwqdq3y$.kbs1an422vp7.dlg40tude.net...
Dnia Tue, 25 Jan 2011 14:44:39 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

Przede wszystkim w wypadku Zakładu Energetycznego każdy klienta ma inny
numer nrachunku bankowego.

W tej chwili tak.

Problem jak rozumiem jest teraz, a nie w przeszości :-)

Data: 2011-01-26 09:38:37
Autor: Henry(k)
Dnia Wed, 26 Jan 2011 00:30:38 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

Problem jak rozumiem jest teraz, a nie w przeszości :-)

Operatorów energetycznych jest kilku, ale są jeszcze inne firmy którym
płacimy rachunki - nie dam głowy że wszystkie mają indywidualne rachunki do
wpłat. Uogólniłem problem z pierwszego wątku.

Henry

Data: 2011-01-25 20:49:23
Autor: Stokrotka
Likwidacja Kasy a ochrona danych osobowych-zgodna z prawem?
...wystarczy że w polu tytułem jest
numer faktury, ...
Nie mam faktury tylko zwykły rahunek,
ale faktycznie,  jest na blankiecie coś jak "nr rahunku",
ale sąd mam pewność, że jest unikalny?

Co do zaś zgodności kwoty to nie jest to dobry argument bo problem dotyczy nie tylko energetyki ale są inne dziedziny, opłaty stałe, gdzie wielu ludzi płaci tyle samo.

Data: 2011-01-26 09:45:38
Autor: Henry(k)
Dnia Tue, 25 Jan 2011 20:49:23 +0100, Stokrotka napisał(a):

Nie mam faktury tylko zwykły rahunek,
ale faktycznie,  jest na blankiecie coś jak "nr rahunku",
ale sąd mam pewność, że jest unikalny?

Najlepiej zapytać w BOK :-)
Ewentualne porównać z sąsiadem - jeśli numer rachunku bankowego jest inny i
jego końcówka jest którąś z danych (numer klienta, nr umowy, etc..) u
Ciebie i u niego, to jest wysoce prawdopodobne, że numer jest indywidualny.
Ale to oczywiście mniej pewne niż zapytanie w BOK.

Henry

Data: 2011-01-28 15:09:43
Autor: Chopin
W dniu 2011-01-26 09:45, Henry(k) pisze:
[...]

Sprawdź czy Twój ZE stosuje identyfikatory klienta.

Robię cyklicznie ze swojego konta przelewy internetowe m.in. dla matki i dla siebie (Energa, Kablówka, Sp-nia mieszkaniowa).
We wszystkich przypadkach wpisanie nr-u klienta w polu tytułem załatwia sprawę :-).
Potwierdza to fakt, że nadawca nie jest istotny i można wpisać tam cokolwiek.

--
Pozdrawiam,
Chopin

Data: 2011-01-28 11:21:09
Autor: witek
On 1/28/2011 8:09 AM, Chopin wrote:

Robię cyklicznie ze swojego konta przelewy internetowe m.in. dla matki i
dla siebie (Energa, Kablówka, Sp-nia mieszkaniowa).

ale urzad skarbowy bedzie miał pożywkę.

Data: 2011-01-29 12:22:38
Autor: niusy.pl
Likwidacja Kasy a ochrona danych osobowych-zgodna z prawem?

Użytkownik "Chopin" <marcingraj@pocztaonet.pl>

[...]

W pole "tytułem" też możesz wpisać cokolwiek o ile da się na podstawie innych pól wyciągu wywnioskować tytułem czego mogłoby to być. Pi razy drzwi wygląda to tak. W pierwszym rzędzie rozpoznaje się przelewy własne oznaczone w referencjach klienta tak, że wskazują konkretny dokument księgowy. Jeśli operacja nie wydaje się przelewem własnym to próbuje się znaleźć kontrahenta. Wyznacznikiem może być indywidualny numer bankowy do wpłat dla danego klienta. Jeśli nie, wykorzystuje się przechowane przy poprzednich wpłatach powiązania numeru rachunku bankowego wpłacającego lub szuka wpłacającego na podstawie ... danych osobowych wpłacającego. Jak już rozpozna się kontrahenta szuka się dokumentu księgowego tytułem którego wpłata jest. Zwykle szuka się po prostu nierozliczonego dokumentu na kwotę przelewu. Szukania po polu tytułem raczej nie praktykuje się ponieważ jest zwykle wypełniane ręcznie więc ciężko z góry założyć co w polu tym jest np numerem klienta czy dokumentu księgowego (np faktury czy noty) na dodatek nie ma gwaranacji, że nie popełniono literówki lub nie zmieniono formatu we wprowadzaniu więc zwykle ogranicza się to do ręcznego porównania pola "tytułem" z polami nierozliczonych dokumentów dla rozpoznanego już kontrahenta. Tym bardziej nie praktykuje się szukania kontrahenta po tym polu. Użyteczne jest do ostatecznego wyboru kiedy kontrahent czy konkretny dokument został już wyszukany na podstawie innych danych przelewu.

Data: 2011-01-26 08:34:19
Autor: niusy.pl
[...]

Jak będzie podstawa do przeksięgowania np pole tytułem wypełnione autentycznym tytułem

Data: 2011-01-26 09:43:04
Autor: Henry(k)
Dnia Wed, 26 Jan 2011 08:34:19 +0100, niusy.pl napisał(a):

Jak będzie podstawa do przeksięgowania np pole tytułem wypełnione autentycznym tytułem

Widziałem dziesiątki wpłat, gdzie pole tytułem było błędne, a wpłaty i tak
trafiały do tego kto potrafił przekonać że to jego. Duże firmy wolą pójść
klientowi na rękę niż generować jemu i sobie problemy.

Henry

Data: 2011-01-26 08:31:36
Autor: niusy.pl
Likwidacja Kasy a ochrona danych osobowych-zgodna z prawem?

Użytkownik "Robert Tomasik" <robert.tomasik@gazeta.pl>

[...]

Dla samego księgowania nie mają bo klienci takich firm mają rachunki indywidualne ale jak będzie trzeba reklamować to jak to zrobi ?

Data: 2011-01-26 22:23:32
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "niusy.pl" <dsfds@niusy.pl.invalid> napisał w wiadomości news:ihoikp$3hl$1news.net.icm.edu.pl...

[...]

Normalnie. Każdy może Twoje zobowiazanie uregulować, a wierzyciem ma obowiązek je przyjąć. Okazując dowód wpłaty wyjaśni, że stoswoną należność uregulowano, a kto tego dokonał nie ma żadnego znaczenia prawnego.

Data: 2011-01-27 08:45:19
Autor: niusy.pl
[...]

Jak reklamować przekaz, który nie dotarł a nie przekaz, który dotarł, ale się nie zaksięgował jak należy ?!

Data: 2011-01-24 10:53:29
Autor: CUT_INZ
Likwidacja Kasy a ochrona danych osobowych-zgodna z prawem?
W dniu 23-01-2011 10:28, Stokrotka pisze:

 (tekst w nowej ortografi: ďż˝->u, ch->h, rz->ďż˝ lub sz, -ii -> -i)
Ortografia to NAWYK, cz�sto nielogiczny, ktury ludzie oci�ali umys�owo,
na�ucaj� bezmy�lnie nast�pnym pokoleniom. reforma.ortografi.w.interia.pl

Wróć się do "pszeszkola" z tą Twoją nową ortografią.

Likwidacja Kasy a ochrona danych osobowych-zgodna z prawem?