Likwidacja działalności i wyposażenie

Data: 2014-12-28 16:41:31
Autor: Jacek
Likwidacja działalności i wyposażenie
Zamierzam zlikwidować DG. Na wyposażeniu pozostało mi wyposażenie m.in. telefon komórkowy, który chciałbym sobie zatrzymać. Jak to zrobić? Sprzedać samemu sobie? Nie mam kasy fiskalnej. Napisać protokół przekazania na użytek prywatny i zapłacić VAT?
Jak to zrobić lege artis?
Jacek

Data: 2014-12-28 18:05:55
Autor: Liwiusz
W dniu 2014-12-28 o 16:41, Jacek pisze:
[...]

Uznać że się zepsuł i już nie jest na wyposażeniu od miesiąca lub dwóch.
Wyrejestrowywać nie trzeba, chyba nie kupujesz telefonu za parę tysięcy zł?

--
Liwiusz

Data: 2014-12-29 09:43:21
Autor: Piotrek
On 2014-12-28 18:05, Liwiusz wrote:
Uznać że się zepsuł i już nie jest na wyposażeniu od miesiąca lub dwóch.
Wyrejestrowywać nie trzeba, chyba nie kupujesz telefonu za parę tysięcy zł?

Ale kartę przekazania odpadu warto byłoby mieć na wypadek kontroli. Albo zepsutą sztukę.

Piotrek

Data: 2014-12-29 00:21:18
Autor: RoMan Mandziejewicz
Likwidacja dzia³alno¶ci i wyposa¿enie
Hello Jacek,

Sunday, December 28, 2014, 4:41:31 PM, you wrote:

Zamierzam zlikwidowaæ DG. Na wyposa¿eniu pozosta³o mi wyposa¿enie m.in.
telefon komórkowy, który chcia³bym sobie zatrzymaæ. Jak to zrobiæ? Sprzedaæ samemu sobie? Nie mam kasy fiskalnej. Napisaæ protokó³ przekazania na u¿ytek prywatny i zap³aciæ VAT?

Jak d³ugi u¿ywa³e¶ tego telefonu?

Jak to zrobiæ lege artis?

Wyposa¿enie zazwyczaj umarza siê w momencie zakupu w ca³o¶ci. Po
prostu zu¿y³ siê i tyle.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2014-12-29 09:15:44
Autor: Jacek
Likwidacja dzia³alno¶ci i wyposa¿enie

Jak d³ugi u¿ywa³e¶ tego telefonu?
Nieca³e 1,5 roku.
Jacek

Data: 2014-12-29 11:11:52
Autor: RoMan Mandziejewicz

Monday, December 29, 2014, 9:15:44 AM, you wrote:

Jak d³ugi u¿ywa³e¶ tego telefonu?
Nieca³e 1,5 roku.

I wystarczy. BTW: umowa siê ju¿ skoñczy³a?

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2014-12-29 18:30:18
Autor: Jacek
[...]
Skłaniam się ku opcji "przekazanie na użytek osobisty". Nigdy tego nie ćwiczyłem, więc poradźcie, czy dobrze myślę:
- skreślam telefon z ewidencji
- piszę protokół przekazania na cele osobiste
- podatek pdof nie wystÄ…pi
- VAT tak, jak od sprzedaży
co do VAT, to po prostu doliczyć to przekazanie do innej sprzedaży, czy wykazać odrębnie?

Jacek

Data: 2014-12-29 18:38:02
Autor: Liwiusz
W dniu 2014-12-29 o 18:30, Jacek pisze:
- skreślam telefon z ewidencji

Z jakiej ewidencji?

--
Liwiusz

Data: 2014-12-29 19:22:09
Autor: Jacek
W dniu 2014-12-29 o 18:38, Liwiusz pisze:
W dniu 2014-12-29 o 18:30, Jacek pisze:
- skreślam telefon z ewidencji

Z jakiej ewidencji?

Z ewidencji ŚT, bo tam go wpisałem, mimo, że poniżej 3500 zł ale "od zawsze" tak wpisywałem komórki.
Jacek

Data: 2015-01-09 01:26:22
Autor: Gotfryd Smolik news
On Mon, 29 Dec 2014, Jacek wrote:

W dniu 2014-12-29 o 18:38, Liwiusz pisze:
W dniu 2014-12-29 o 18:30, Jacek pisze:
- skre¶lam telefon z ewidencji

Z jakiej ewidencji?

Z ewidencji ¦T, bo tam go wpisa³em, mimo, ¿e poni¿ej 3500 z³ ale "od zawsze" tak wpisywa³em komórki.

  Powiedz, jak statystyczny czytelnik grupy mia³by na to wpasc, bior±c pod
uwagê, ¿e w pierwotnej tre¶ci by³o jedynie *WYPOSA¯ENIE* (w temacie), co
wyklucza siê z "podatkowym ST"?

pzdr, Gotfryd

Likwidacja działalności i wyposażenie