Likwidacja działalności - zbędne telefony

Data: 2009-08-13 18:10:52
Autor: Scowron
Likwidacja działalności - zbędne telefony
Witam
Znajomy musiał zamknąć działalność. Pozstało mu po tym kilka umów z  operatorami telefonii komórkowej. Czy jest możliwość rozwiązania umów bez  płacenia kar?
Jeśli tak to w jaki sposób to zrobić?

--
Scowron

Data: 2009-08-13 18:25:40
Autor: SDD

Użytkownik "Scowron" <scowron@o2.pl> napisał w wiadomości news:op.uyly8eppf47i1btysia...
Znajomy musiał zamknąć działalność. Pozstało mu po tym kilka umów z operatorami telefonii komórkowej. Czy jest możliwość rozwiązania umów bez płacenia kar?

Nie. Strona umowy jestes Ty i dopoki Ty istniejesz, dopoty masz obowiazki wynikajace z tej umowy.

Jeśli tak to w jaki sposób to zrobić?

Mozna sie powiesic, mozna rzucic pod pociag. Smierc abonenta powoduje bowiem wygasniecie umowy.

Pozdrawiam
SDD

Data: 2009-08-13 18:43:19
Autor: PiotRek
Użytkownik "SDD" <sddwytnij@towszechwiedza.pl> napisał w wiadomości news:h61eq2$cda$1news.onet.pl...
> [...]
> płacenia kar?

Nie. Strona umowy jestes Ty i dopoki Ty istniejesz, dopoty masz obowiazki

??? Sugerujesz, że jak Iksiński zamknie działalność, to stroną umowy
zaczyna być znajomy Iksińskiego?

Piotr

Data: 2009-08-13 18:50:25
Autor: SDD

Użytkownik "PiotRek" <bell1876usunto@gazeta.pl.invalid> napisał w wiadomości news:h61frh$4h4$1inews.gazeta.pl...

??? Sugerujesz, że jak Iksiński zamknie działalność, to stroną umowy
zaczyna być znajomy Iksińskiego?

Sorry.
Po prostu nie zauwazylem tego, ze chodzilo o znajomego watkotworcy. Tak czesto jest mowa o tych "znajomych", ze przestaje sie na to zwracac uwage :)

Pozdrawiam
SDD

Data: 2009-08-14 14:40:18
Autor: kris
Użytkownik "SDD" <sddwytnij@towszechwiedza.pl> napisał w wiadomości news:h61g8f$fvj$1news.onet.pl...

Użytkownik "PiotRek" <bell1876usunto@gazeta.pl.invalid> napisał w wiadomości news:h61frh$4h4$1inews.gazeta.pl...

czesto jest mowa o tych "znajomych", ze przestaje sie na to zwracac uwage :)

Czytając perypetie "znajomych" mam w wiekszości przypadków dziwne wrażenie że opisywane sytuacje dotyczą autorów wątków;))

Krzysiek

Data: 2009-08-14 15:01:22
Autor: SDD

Użytkownik "kris" <k1s2z3y4s5z6t7o8f9c@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:h63lvj$924$1news.onet.pl...

Czytając perypetie "znajomych" mam w wiekszości przypadków dziwne wrażenie że opisywane sytuacje dotyczą autorów wątków;))

Moj znajomy uwaza dokladnie tak samo :)

Pozdrawiam
SDD

Data: 2009-08-14 15:01:34
Autor: PiotRek
> [...]

Czytając perypetie "znajomych" mam w wiekszości przypadków dziwne wrażenie
że opisywane sytuacje dotyczą autorów wątków;))

A, to swoją drogą... :-)))

Piotr

Data: 2009-08-14 15:23:15
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
PiotRek wrote:

[...]

To jest jakiś ewenement. Z reguły na trudne problemy są zakładane nowe nicki, a i tak mało komu przez gardło (klawiaturę) przejdzie, że to on jest jeleniem.

M.

Data: 2009-08-13 21:07:21
Autor: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
Dnia Thu, 13 Aug 2009 18:25:40 +0200, SDD napisał(a):

Smierc abonenta powoduje bowiem wygasniecie umowy.

a rachunek wynosi 5438,35 zł i co ? to strata operatora ?

Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
Remont na trasie W-Z
http://foto.3mam.net/warsaw/m/index.php

Data: 2009-08-13 14:22:13
Autor: witek
Krzysztof 'kw1618' z Warszawy wrote:
Dnia Thu, 13 Aug 2009 18:25:40 +0200, SDD napisał(a):

Smierc abonenta powoduje bowiem wygasniecie umowy.

a rachunek wynosi 5438,35 zł i co ? to strata operatora ?

rachunek wystawiony akurat ktoś odziedziczy, ale dwuletniej umowy juz nie.

Data: 2009-08-13 21:28:31
Autor: Liwiusz
witek pisze:
[...]

    A jeśli strony nie umówiły się, że umowa "wygasa" po śmierci, to czy jest możliwość odziedziczenia przyszłych abonamentów? Nie jest to takie absurdalne - jak ktoś pożyczy 1000zł i ma oddawać w 100złotowych ratach, to przecież po jego śmierci przyszłe raty też się dziedziczą.

--
Liwiusz

Data: 2009-08-14 08:57:19
Autor: tg
"Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote in message news:h61ph0$5qn$1news.onet.pl...
[...]

no to chyba bardziej mozna by odziedziczyc ewentualna splate znizki na
telefony za 'zlotowke', a reszta to jeszcze nie zrealizowana w danym
momencie usluga, ktorej zleceniodawca+odbiorca zmarl, jej swiadczenie
moze byc przerwane bez strat dla operatora

Data: 2009-08-13 21:24:23
Autor: Marek Dyjor
SDD wrote:
[...]

nie do końca, zbyt szybki jesteś, Jeśli umowy były na firmę to możeliwe że jest punkt o automatycznym rozwiązaniu umowy po likwidacji firmy, trzeba pewnie dostarczyć papier że DG została wyrejestrowana.

Data: 2009-08-13 21:29:05
Autor: Liwiusz
Marek Dyjor pisze:

nie do końca, zbyt szybki jesteś, Jeśli umowy były na firmę to możeliwe że jest punkt o automatycznym rozwiązaniu umowy po likwidacji firmy, trzeba pewnie dostarczyć papier że DG została wyrejestrowana.

   Znasz takie umowy? Byłaby to żyła złota (dla abonentów).

--
Liwiusz

Data: 2009-08-14 09:06:09
Autor: Liwiusz
Marek Dyjor pisze:
Liwiusz wrote:
Marek Dyjor pisze:

[...]

   Nakupić telefonów, a potem wyrejestrować DG. Ba, można by nawet specjalnie dla tego celu założyć DG i potem ją zlikwidować. A już obowiązkowo każdy przedsiębiorca kończący DG powinien sobie wziąć ze trzy telefony w promocji.

--
Liwiusz

Data: 2009-08-13 22:14:04
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
Marek Dyjor wrote:

nie do końca, zbyt szybki jesteś, Jeśli umowy były na firmę to możeliwe że jest punkt o automatycznym rozwiązaniu umowy po likwidacji firmy, trzeba pewnie dostarczyć papier że DG została wyrejestrowana.

Firma osoby fizycznej= osoba fizyczna, więc w tym przypadku, jak już wcześniej napisano, tylko śmierć może Cię uwolnić. Z osobami prawnymi jest inna sprawa, ale chyba w tym przypadku nie ma to zastosowania.

M.

Data: 2009-08-14 09:21:57
Autor: Flo
Marek Dyjor pisze:

nie do końca, zbyt szybki jesteś, Jeśli umowy były na firmę to możeliwe że jest punkt o automatycznym rozwiązaniu umowy po likwidacji firmy, trzeba pewnie dostarczyć papier że DG została wyrejestrowana.

Zapominasz o jednym.
Umowa zawarta z operatorem jest obowiązująca nawet w chwili likwidacji DG.
Likwidujesz działalność i musisz pokryć wszelkie zobowiązania wynikające z podpisanych umów oraz w stosunku do US i ZUS.

Sama likwidacja nie zwalnia z tego obowiązku.

Przy twoim toku myślenia można by się pokusić o symulację, że firma zatrudnia powiedzmy 300 osób. Nagle właściciel ją likwiduje i nie wypłaca wynagrodzeń bo przecież zlikwidował DG na co ma papier.

A co z umowami o pracę?

Z telefonami jest podobnie.

--
Florian Marzejewski
http://bezpieczenstwo-osobiste.com

Likwidacja działalności - zbędne telefony