Likwidacja funduszy Novo

Data: 2009-10-14 08:32:33
Autor: ATZ Rzeszow
Likwidacja funduszy Novo
Witam

Mam w mbanku jednostki funduszy Novo i dostalem z banku info: "Informujemy, że
Zarząd OPERA TFI S.A. podjął decyzję o likwidacji Novo SFIO. Tym samym
działanie zakończą subfundusze: Novo Wschodnioeurope­jski, Novo Małych Spółek
Wschodnioeurope­jskich, Novo Europejski, Novo Globalny, Novo Japoński, Novo
Nordycki. Sugerujemy składanie zleceń konwersji i odkupień najpóźniej do dnia
16.10.2009 r. "
/ciach/

Fundusze, ktore mam to:
NOVO FUNDUSZ INWESTYCYJNY OTWARTY SUBFUNDUSZ AKCJI
NOVO FIO SUB ZROWNOWAZONEGO WZROSTU

Pytanie do zorientowanych w temacie, czy te fundusze tez beda zlikwidowane i
powinieniem je odkupic? Info z banku jest dla mnie niejednoznaczne, a na fi
znam sie slabo.

--
Pozdrawiam i dziekuje za pomoc.
Z.

Data: 2009-10-14 08:46:38
Autor: Dombrek
Likwidacja funduszy Novo

Pytanie do zorientowanych w temacie, czy te fundusze tez beda zlikwidowane i
powinieniem je odkupic? Info z banku jest dla mnie niejednoznaczne, a na fi
znam sie slabo.

Jeśli nie ma informacji, że będą likwidowane, to Twoje fundusze pozostaną.
Zauważ, że likwidowane fundusze to te, które w pewnym okresie były modne. Był to po prostu trick marketingowy funduszu, żeby przyciągnąć frajerów (przepraszam, ale dla mnie każdy kto zanosi forsę do funduszu to frajer mniej lub bardziej świadomy). Teraz te fundusze nie przyciągają nowych klientów, więc i prowizja się zmniejszyła a tym samym nie opłaca się dalej ciągnąć takich śmieci.
Swoją drogą fajne nazwy, takie specjalistyczne ;) : Wschodnioeuropejski, Nordycki, Globalny... Które pójdą do piachu następne? Stawiam na złoto, coś z Chin, może Ameryka Południowa....
Likwidacja funduszu to piękny przykład tego, że "opłacalne inwestowanie w długim terminie" można sobie wsadzić między bajki.
Dombrek

Data: 2009-10-14 09:54:24
Autor: george
Likwidacja funduszy Novo

"ATZ Rzeszow" <atkt_rzeszowSPAMIK@PRECZgazeta.pl> wrote in message news:hb3rj3$ftj$1inews.gazeta.pl...
[...]

zapytaj u źródła (czyli NOVO) czy te ktore masz tez będą likwidowane.
Na zestawieniu rocznym masz do nich telefon pewnie.

uwaga techniczna:
nie "odkupić" jednostki a umorzyć.

george

Data: 2009-10-14 10:07:14

[...]