Likwidacja szkody komunikacyjnej z OC sprawcy - auto na gwarancji

Data: 2010-05-01 13:14:29
Autor: Jacek_P
Likwidacja szkody komunikacyjnej z OC sprawcy - auto na gwarancji
Andys napisal:
1. Czy to prawda (jakiś paragraf), że mogę się domagać naprawy auta na gwarancji tylko i wyłącznie, na nowych, oryginalnych częściach, jeśli szkoda jest rozliczana z OC sprawcy?

Tak. Samochód ma być naprawiony zgodnie ze specyfikacją producenta.
Dodatkowo, ale już na drodze cywilnej możesz się sądzić o dodatkowe
odszkodowanie z tytułu utraty wartości samochodu.

2. Czy TU (TU sprawcy to PZM) ma prawo nie wyrazić zgody na:
- rozliczenie szkody bezgotówkowo (ASO "dogaduje się" z TU)

Nie. Udzielasz ASO pełnomocnictwa do występowania w twoim imieniu.
ASO już sobie poradzi z TU.

- kwestionować kosztorys ASO (istnieje w końcu cennik części i usług)

Niech kwestionujÄ…. ASO ci naprawi a z TU wydusi i koszty naprawy,
i koszty odsetek za opóźnienie wypłaty.

3. Czy mogę domagać się (i od kogo, TU czy bezpośrednio sprawca kolizji)
odszkodowania za utratę wartości auta po wypadku?

Tak, ale już na drodze cywilnej od sprawcy. Możesz przypozwać TU.

--
Pozdrawiam,

Jacek

Likwidacja szkody komunikacyjnej z OC sprawcy - auto na gwarancji