Likwidacja szkody z OC sprawcy - co i jak?

Data: 2013-09-30 11:12:34
Autor: J_K_K
Likwidacja szkody z OC sprawcy - co i jak?
W dniu 2013-09-30 10:26, Qlfon pisze:
Powitać,
Mój biedny wierny Triumph mocno dostał w czerwcowym wypadku a ponieważ z
ręk± już jako¶ sobie poradziłem (ale różowo nie jest i nie będzie) czas
zabrać się za likwidację szkody na pojeĽdzie. Samochód był ubezpieczony
w Gothaer (co podobno jest spadkobierc± PTU) i dzi¶ ma się pojawić
rzeczoznawca. Z netu wiem, że niczego dobrego po nich się spodziewać nie
mogę ale może kto¶ przerabiał duż± naprawę lub szkodę całkowit± z OC
sprawcy i podpowie jakie rozwi±zanie jest najlepsze? Proponuj± na
podstawie wyceny z serwisu lub ich wycenę. Na moto już nie będę jeĽdził
(a przynajmniej w nieodległej przyszło¶ci;)), naprawić moto się da ale
to będzie koszt spory a nie ukrywam, że chciałbym się zbliżyć do realnej
ceny jak± jeszcze w czerwcu mogłem za niego dostać.

Pytanie jak± przedstawi± warto¶ć z systemu, z którego korzystaj±,
vs. warto¶ć rynkowa ... (na moment wypadku).

Na pewno musz± wypłacić do 100% warto¶ci z ich systemu.
+ ciuchy, kask, holowanie, etc.

Jeżeli nie satysfakcjonuj±ce -> s±d
(rzecznik ubezpieczonych niewiele pomoże).

Wyliczanie warto¶ci można gratisowo sprawdzić np. tu:
(o ile jeszcze działa)

http://moto.wp.pl/wycena_motocykli.html?ticaid=111663

Być może korzystniej będzie jednak moto naprawić,
np. na tańszych czę¶ciach z UK (niektóre oryginalne wychodz± sporo taniej niż u nas), lagi robi± w PL, etc.

--

Pzdr

J_K_K

Data: 2013-09-30 11:32:15
Autor: Qlfon
W dniu 2013-09-30 11:12, J_K_K pisze:

[...]

O, to już jaki¶ konkret - a sprawa kasku i ciuchów: czy na oględzinach
sprzęta muszę to mieć ze sob± czy to się jako¶ dodaj póniej? W kwitach, które miałem do wypełnienia nic o tym nie ma:(

--
Qlfon, Lublin

Data: 2013-09-30 09:36:41
Autor: AZ
On 2013-09-30, Qlfon <rav@life.pl> wrote:

Pytanie jaką przedstawią wartość z systemu, z którego korzystają,
vs. wartość rynkowa ... (na moment wypadku).

Na pewno muszą wypłacić do 100% wartości z ich systemu.
+ ciuchy, kask, holowanie, etc.

JeĹĽeli nie satysfakcjonujÄ…ce -> sÄ…d
(rzecznik ubezpieczonych niewiele pomoĹĽe).

Wyliczanie wartości można gratisowo sprawdzić np. tu:
(o ile jeszcze działa)

http://moto.wp.pl/wycena_motocykli.html?ticaid=111663

Być może korzystniej będzie jednak moto naprawić,
np. na tańszych częściach z UK (niektóre oryginalne wychodzą sporo
taniej niĹĽ u nas), lagi robiÄ… w PL, etc.

O, to już jakiś konkret - a sprawa kasku i ciuchów: czy na oględzinach
sprzęta muszę to mieć ze sobą czy to się jakoś dodaj póniej? W kwitach, które miałem do wypełnienia nic o tym nie ma:(

Ja jak likwidowalem szkode to normalnie pokazalem rzeczoznawcy ciuchy
i spisal u siebie. Tyle, ze pozniej (przynajmniej w Warcie) bylo to rozbite
na dwie sprawy - szkody na pojezdzie i rzeczowe.

Co do reszty to probuj walczyc jak najwiecej ale bez calki bo to praktycznie
zamyka pole manewru i wtedy tylko zostaje isc do sadu. Ich psim obowiazkiem
jest pokryc szkody do 100% wartosci pojazdu z przed szkody. Jezeli nie
chcesz gotowki tylko naprawic motur to wez wycene z warsztatu i negocjuj z nimi zeby poszli na ta wycene.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2013-09-30 11:55:22
Autor: J_K_K
W dniu 2013-09-30 11:36, AZ pisze:
Ich psim obowiazkiem
jest pokryc szkody do 100% wartosci pojazdu z przed szkody.

Tylko zależy, jak obie strony rozumiej± t± wycenę
- mog± się np. zaprzeć, że oni w systemie maj± 5 000 PLN,
i guzik ich obchodzi, że w ogłoszeniach ceny wywoławcze to 15 000 PLN.

I jeszcze uwaga a propos ew. szkody całkowitej - od i tak małej kwoty
odlicz± warto¶ć pozostało¶ci i zaproponuj± np. 2 000 PLN do ręki.
(bo tyle zaoferuje jaki¶ warsztat w systemie aukcyjnym).

--

Pzdr

J_K_K

Data: 2013-09-30 09:58:09
Autor: AZ
On 2013-09-30, J_K_K <j_k_kwytnijto@itotezpoczta.fm> wrote:
jest pokryc szkody do 100% wartosci pojazdu z przed szkody.

Tylko zaleĹĽy, jak obie strony rozumiejÄ… tÄ… wycenÄ™
- mogą się np. zaprzeć, że oni w systemie mają 5 000 PLN,
i guzik ich obchodzi, że w ogłoszeniach ceny wywoławcze to 15 000 PLN.

No to wtedy zostaje tylko sad. Ale trza ich cisnac od samego poczatku
to wtedy daje sie cos ugrac w moim przypadku OIDP startowalismy od 1400,
doszlismy do 6000 a pozniej sie wkurzyli zrobili 6500 i calke, no ale
powiedzmy ze to mnie satysfkacjonowalo.

I jeszcze uwaga a propos ew. szkody całkowitej - od i tak małej kwoty
odliczą wartość pozostałości i zaproponują np. 2 000 PLN do ręki.
(bo tyle zaoferuje jakiĹ› warsztat w systemie aukcyjnym).

To sie zgadza, przewaznie wartosc pojazdu z przed szkody jest mocno
zanizona a wartosc wraku zawyzona.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2013-09-30 20:15:41
Autor: Monster
W dniu 2013-09-30 11:55, J_K_K pisze:

I jeszcze uwaga a propos ew. szkody całkowitej - od i tak małej kwoty
odlicz± warto¶ć pozostało¶ci i zaproponuj± np. 2 000 PLN do ręki.
(bo tyle zaoferuje jaki¶ warsztat w systemie aukcyjnym).

W przypadku całkowitej im mniej zapłaci jaki¶ warsztat na aukcji tym lepiej.Od kwoty wyceny odliczyli t± kwotę,resztę dostałem do ręki
+ciuchy.

--
Tomek

Ducati 900SS
Dniepr z wozem
BMW R1100S

Data: 2013-09-30 20:37:01
Autor: J_K_K
W dniu 2013-09-30 20:15, Monster pisze:
[...]

No, skrót my¶lowy :)

--

Pzdr

J_K_K

Data: 2013-09-30 14:49:26
Autor: Qlfon
On 2013-09-30, Qlfon <rav@life.pl> wrote:

[...]

Już jestem umówiony, że dziś mu to pokażę i włążzymy do tej szkody, najwyżej później to się rozbije na dwie odrębne.

[...]

Całkowita będzie na 80% - rozmawiałem z Boosterem w Katowicach - dealer triumpha - sama felga przednia (pęknięta) to koszt 4,5kpln, zawias przód 8kpln, tylny stelaż, kolektory, czasza, lampa, zegary - będize jak nic ponad to co moto było realnie warte. Najpierw Gothaer zrobi wycenę i z tą wyceną mam się skontaktować z Boosterem - oni to policza po swojemu i zacznie się jazda:)

--
Qlfon, Lublin

Data: 2013-09-30 11:50:56
Autor: J_K_K
W dniu 2013-09-30 11:32, Qlfon pisze:

O, to już jaki¶ konkret - a sprawa kasku i ciuchów: czy na oględzinach
sprzęta muszę to mieć ze sob± czy to się jako¶ dodaj póniej? W kwitach,
które miałem do wypełnienia nic o tym nie ma:(

U mnie było w protokole policji,
ale niektóre rzeczy dodawałem póĽniej w ramach odwołań.

--

Pzdr

J_K_K

Data: 2013-09-30 14:49:51
Autor: Qlfon
W dniu 2013-09-30 11:50, J_K_K pisze:
[...]

Ok, dzięki:)

--
Qlfon, Lublin

Likwidacja szkody z OC sprawcy - co i jak?