Likwidacja szkody z OC sprawcy - co i jak?

Data: 2013-12-11 15:23:45
Autor: charwel(Oo)==:::
Likwidacja szkody z OC sprawcy - co i jak?
W dniu 2013-09-30 10:26, Qlfon pisze:
Powitać,
Mój biedny wierny Triumph mocno dostał w czerwcowym wypadku a ponieważ z
ręką już jakoś sobie poradziłem (ale różowo nie jest i nie będzie) czas
zabrać się za likwidację szkody na pojeździe. Samochód był ubezpieczony
w Gothaer (co podobno jest spadkobiercą PTU) i dziś ma się pojawić
rzeczoznawca. Z netu wiem, że niczego dobrego po nich się spodziewać nie
mogę ale może ktoś przerabiał dużą naprawę lub szkodę całkowitą z OC
sprawcy i podpowie jakie rozwiÄ…zanie jest najlepsze? ProponujÄ… na
podstawie wyceny z serwisu lub ich wycenę. Na moto już nie będę jeździł
(a przynajmniej w nieodległej przyszłości;)), naprawić moto się da ale
to będzie koszt spory a nie ukrywam, że chciałbym się zbliżyć do realnej
ceny jaką jeszcze w czerwcu mogłem za niego dostać.

Tak czytam i czytam i powiedzcie mi jedno. Czy jazda na motocyklu = 100% wypadek prędzej czy później? Może zrezygnuję z prawka zawczasu?
Strach się bać :)

charwel :)

Data: 2013-12-11 14:27:20
Autor: Piotr Klimek
Likwidacja szkody z OC sprawcy - co i jak?
Dnia (Wed, 11 Dec 2013 15:23:45 +0100) ktos podajacy sie za charwel(Oo)==:::
wyklawiaturowal co nastepuje:

Tak czytam i czytam i powiedzcie mi jedno. Czy jazda na motocyklu = 100% wypadek prędzej czy póĽniej? Może zrezygnuję z prawka zawczasu?
Strach się bać :)

Nie znam osobi¶cie nikogo kto by przynajmniej raz się nie wywrócił na
drogowym motocyklu.

Piotr Klimek
Yamaha DT125R, Suzuki DRZ400S/SM
http://bikepics.com/members/piko/

Data: 2013-12-12 16:47:11
Autor: charwel(Oo)==:::
W dniu 2013-12-11 15:27, Piotr Klimek pisze:
[...]

Panowie mili. Ja pytam bardziej o kolizję, wypadek. Przewrócić to się można i na parkingu.
To inaczej. Każdy z Was i każdy z Waszych znajomych motocyklistów miał kolizję/wypadek z uszczerbkiem na zdrowiu? Kierownika nie maszyny.

charwel

Data: 2013-12-12 15:59:12
Autor: masti
Likwidacja szkody z OC sprawcy - co i jak?
Dnia pięknego Thu, 12 Dec 2013 16:47:11 +0100 osobnik zwany
charwel(Oo)==::: napisał:

[...]

Nie znam osobiście nikogo kto by przynajmniej raz się nie wywrócił na
drogowym motocyklu.

Panowie mili. Ja pytam bardziej o kolizję, wypadek. Przewrócić to się
moĹĽna i na parkingu.
To inaczej. Każdy z Was i każdy z Waszych znajomych motocyklistów miał
kolizjÄ™/wypadek z uszczerbkiem na zdrowiu? Kierownika nie maszyny.

jak najbardziej :)

--
BMW R1100GS '94
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2013-12-12 17:04:35
Autor: charwel(Oo)==:::
charwel(Oo)==::: napisał:

[...]

Śmię pocieszył ;)

zdrowia
charwel :)

Data: 2013-12-12 17:47:02
Autor: J_K_K
W dniu 2013-12-12 16:47, charwel(Oo)==::: pisze:

[...]

Do gmoli i crashpadów dodam dobry kask (integral lub szczęka)
i odpowiednie odzienie z ochraniaczami (z empirii - przydały się na łokieć i biodro + oczywi¶cie rękawice) nawet, a zwłaszcza w lato.

Pzdr

JKK

Data: 2013-12-13 08:56:14
Autor: charwel(Oo)==:::
W dniu 2013-12-12 17:47, J_K_K pisze:
[...]

Tzn tak.
Kask mam Marushin 999nx
Kurtka skórzana Modeka jaka¶ z ochraniaczami czy też protektorami
Spodnie tekstylne Modeka z ochraniaczami na biodra i kolana
Rękawic typowo motorowych jeszcze brak i butów

Gmoli i crashpadów jeszcze nie mam do czego przytwierdzić :)
charwel :)

Data: 2013-12-12 18:06:00
Autor: Leszek Karlik
Likwidacja szkody z OC sprawcy - co i jak?
On Thu, 12 Dec 2013 16:47:11 +0100, charwel(Oo)==::: <charwel@gazeta..pl>  wrote:

[...]
To inaczej. KaĹĽdy z Was i kaĹĽdy z Waszych znajomych motocyklistĂłw miaĹ‚  kolizjÄ™/wypadek z uszczerbkiem na zdrowiu? Kierownika nie maszyny..

Nie :-)

--
Leszek 'Leslie' Karlik
http://leslie.hell.pl/

Data: 2013-12-13 08:56:42
Autor: charwel(Oo)==:::
W dniu 2013-12-12 18:06, Leszek Karlik pisze:
On Thu, 12 Dec 2013 16:47:11 +0100, charwel(Oo)==::: <charwel@gazeta.pl>
wrote:

[...]
To inaczej. Każdy z Was i każdy z Waszych znajomych motocyklistów miał
kolizjÄ™/wypadek z uszczerbkiem na zdrowiu? Kierownika nie maszyny.

Nie :-)

O! I o to chodzi :)

Pozdrawiam
charwel :)

Data: 2013-12-12 19:51:42
Autor: Monster
[...]

Wszystko zależy co rozumiesz przez uszczerbek:-)Gleb i szlifów było wiele,najgorszy wypadek miałem na deskorolce:-)

--
Tomek

Ducati 900SS
Dniepr z wozem
BMW R1100S

Data: 2013-12-12 20:34:39
Autor: Yorick
Likwidacja szkody z OC sprawcy - co i jak?
Dnia 12 - 12 - 2013 (czwartek) o godzinie 16:47, charwel(Oo)==:::
napisał(a):

Każdy z Was i każdy z Waszych znajomych motocyklistów miał kolizję/wypadek z uszczerbkiem na zdrowiu? Kierownika nie maszyny.

No cóż... jeżeli chodzi o uszczerbek na zdrowiu, to pozwolę sobie
opowiedzieć 2 historie, które mi się ostatnio przytrafiły. Historia 1.
Jaki¶ rok temu zaczęło mnie nosić, żeby gdzie¶ pojeĽdzić zim±. Wymy¶liłem
wyjazd na Riwierę Tureck± - znalazłem niedrogi lot, hotel i namiary na
wypożyczalnię motocykli. Wyjechali¶my w lutym - pogoda na miejscu 18
stopni, wypożyczyli¶my motocykle i ruszyli¶my w góry Taurus. Było ¶wietnie,
ale zabawa trwała niestety krótko - jeszcze pierwszego dnia, na górskiej
drodze strzeliła mi przednia opona (urok jazdy na wypożyczonym
motocyklu...) i wyrzuciło mnie na przydrożne skały. Wygl±dało groĽnie, ale
ciuchy, protektory i kask zarobiły na siebie - wyszedłem z tego mocno
poobijany, ale w jednym kawałku. Przez 3 miesi±ce nie mogłem spać na lewym
boku, ale dzi¶ nie mam ¶ladu po tej przygodzie.

Historia 2.
W czerwcu, na imprezie u znajomych, ni z tego ni z owego załamało się pode
mn± krzesło (bynajmniej nie jestem ciężki, żeby nie było...). Pocz±tkowo
wygl±dało, że padaj±c, stłukłem tylko mały palec prawej ręki... Kolejne
wizyty u lekarzy przynosiły jednak coraz gorsze diagnozy. Efekt jest taki,
że po wydaniu sporych pieniędzy na chirurgów, ortopedów i kilkumiesięcznej
rehabilitacji, nadal mam problem, żeby sprawnie posługiwać się praw±
dłoni±...   Jak widać, wypadki motocyklowe się zdarzaj±, jednak to niekoniecznie one
musz± być najbardziej niebezpieczne dla zdrowia ;-)  --
Yorick
MG Nevada 750,

Data: 2013-12-13 07:28:13
Autor: Piotr Klimek
Likwidacja szkody z OC sprawcy - co i jak?
Dnia (Thu, 12 Dec 2013 20:34:39 +0100) ktos podajacy sie za Yorick
[...]

Ja przejeĽdziłem cały sezon enduro wywracaj±c się pięć milionów razy a po
wyjęciu akumulatora na zime kilka dni póĽniej skręciłem do¶ć poważnie
kostkę.

Data: 2013-12-13 11:46:24
Autor: Tadzik
On Fri, 13 Dec 2013 07:28:13 +0000 (UTC), Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl> wrote:
Ja przejeĽdziłem cały sezon enduro
wywracaj±c się pięć milionów razy

Piotrek, że się tak głupio spytam ile Ty masz lat?
Bo ci±gnie mnie do enduro ale boję się, że w moim wieku jaka¶ osteoporoza albo co inne może mi 'narobić bigosu' a nie mogę sobie pozwolić na unieruchomienie z powodu połamanych kończyn czy czegotam...
--
Pozdro
Tadzik

Data: 2013-12-14 01:12:58
Autor: Qlfon
W dniu 2013-12-13 11:46, Tadzik pisze:
[...]

To może ja wrzucę swoje 0,03 - nie mam jeszcze 40tki a ręka po pół roku od wypadku nie jest prawidłowo zro¶nięta a że ko¶ć łódeczkowata jest b. blisko obszaru połamanego to przez unieruchomienie 6 tyg gipsu i 3-4 ortezy pojawiły się w niej już zmiany osteoporotyczne:(
Z dobrych wiadomo¶ci to to że za moto i ciuchy oddali ładnie (jeszcze troszeczkę brakuje w przelewie ale się poddali) i w poniedziałek idę na 3 dni do szpitala na przeszczep komórek macierzystych:) Podobno nie ma lepszej metody na zro¶nięcie się ko¶ci:)

--
Qlfon, Lublin

Data: 2013-12-17 09:29:42
Autor: Piotr Klimek
Likwidacja szkody z OC sprawcy - co i jak?
Dnia (Fri, 13 Dec 2013 11:46:24 +0100) ktos podajacy sie za Tadzik
[...]

Mam 31 lat, na enduro przewracam się od 4 sezonów. Je¶li jeĽdzi się z
głow± i ma się dobre ochraniacze (ortezy kolan, ochraniacz karku, porz±dne
buty, zbroja, spodenki z ochraniaczami, rękawiczki i oczywi¶cie kask) to można to robić w miarę ezpiecznie. Moim zdaniem w enduro wypadki zdarzaj± się cze¶ciej, ale s± mniej bolesne :)

W błocie czuję się bezpieczniej niż jeżdz±c po ulicach...

Data: 2013-12-17 11:32:30
Autor: MarcinJM
W dniu 2013-12-17 10:29, Piotr Klimek pisze:
W błocie czuję się bezpieczniej niż jeżdz±c po ulicach...

To tak jak ja rajdówka: szuter, bloto, snieg, lód, bardzo prosze, pełna dzida.
Asfalt: niekoniecznie :)

MarcinJM        gg: 978510
kompleksowe remonty youngtimer'ów, nadwozi rajdówek
przeróbki typu "panie, tego sie nie da zrobic"

Data: 2013-12-22 17:33:10
Autor: TaDzik
W dniu 17-12-2013 10:29, Piotr Klimek pisze:
na enduro przewracam się od 4 sezonów. Je¶li jeĽdzi się z
głow± i ma się dobre ochraniacze (ortezy kolan, ochraniacz karku, porz±dne
buty, zbroja, spodenki z ochraniaczami, rękawiczki i oczywi¶cie kask)
Już pytałem w innym po¶cie, ale może podpowiesz, na które marki zwracać uwagę?

W błocie czuję się bezpieczniej niż jeżdz±c po ulicach...
No wła¶nie tak sobie też wyobrażam, że może bezpieczniej bo w polu raczej nie ma czynnika "zewnętrznego/trzeciego" no może poza jeleniami i dzikami :)
--
pozdro
tadzik

Data: 2013-12-23 13:36:33
Autor: Piotr Klimek
Likwidacja szkody z OC sprawcy - co i jak?
Dnia (Sun, 22 Dec 2013 17:33:10 +0100) ktos podajacy sie za TaDzik
[...]

Ja mam kask+gogle Madhead, rękawiczki z marketu budowlanego, ochraniacz
karku Leatt, zbroje na siatce noname, spodenki noname, ochraniacze na
kolana Madhead i buty Axo. Jest to taki raczej budżetowy zestaw i cało¶c
kosztowała około 2500zł. Na przyszły sezon planuje kupić ortezy na kolana.

W błocie czuję się bezpieczniej niż jeżdz±c po ulicach...
No wła¶nie tak sobie też wyobrażam, że może bezpieczniej bo w polu raczej nie ma czynnika "zewnętrznego/trzeciego" no może poza jeleniami i dzikami :)

Raczej nikt nie wyjedzie z podporz±dkowanej, za to na ulicy trudno zrobić
fikołka przez kierownice :)

Data: 2013-12-23 16:16:16
Autor: Tadzik
On Mon, 23 Dec 2013 13:36:33 +0000 (UTC), Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl> wrote:
Raczej nikt nie wyjedzie z podporz±dkowanej,
za to na ulicy trudno zrobić
fikołka przez kierownice :)

No i jakby się nie obrócić, dupa zawsze z tyłu! ;)
Ale mocno my¶lę o próbach endurowych
Dzięki i Wesołych ¦wi±t!
--
pozdro
tadzik

Data: 2013-12-23 16:00:08
Autor: Piotr Klimek
Likwidacja szkody z OC sprawcy - co i jak?
Dnia (Mon, 23 Dec 2013 16:16:16 +0100) ktos podajacy sie za Tadzik
[...]

Je¶li kto¶ z Twoich znajomych ma taki motocykl to niech Ci się da
przejechać. Jak Ci się spodoba to przestaniesz rozmy¶lać na temat tego co
można sobie połamać :)

Data: 2013-12-17 13:46:11
Autor: Grzegorz Rogala
W dniu 13-12-2013 11:46, Tadzik pisze:

[...]
A kto Ci sie kaze od razu lamac?
Wbrew pozorom Twoj wiek bedzie Cie wystarczajaco "hamowal" przed rzeczami nie do konca madrymi na enduro. Poza tym, zawodnikiem juz nie bedziesz, beda Cie w lesie objezdzac dzieciaki na 125 dookola.
Jezeli uswiadomisz sobie wlasne ograniczenia to droga do enduro otwarta - kupujesz dobre ochraniacze, dobry kask i w las!
A jak jebniesz pare razy w grunt to tez zweryfikujesz wieeele rzeczy :D

--
pozdr
Rogal

Data: 2013-12-17 15:05:08
Autor: Viking
W dniu 2013-12-17 13:46, Grzegorz Rogala pisze:
[...]

S±dzisz ,że po kilku glebnieciach, można zapomnieć się napić zwyczajowo z okazji zakończenia dnia?

--
z Komsomolskim "Czuwaj" :)
Tomek

Data: 2013-12-17 17:00:49
Autor: Grzegorz Rogala
W dniu 17-12-2013 15:05, Viking pisze:

S±dzisz ,że po kilku glebnieciach, można zapomnieć się napić zwyczajowo
z okazji zakończenia dnia?
Wszystko zalezy od twardosci gleby tudziez zawodnika ;)

--
pozdr
Rogal

Data: 2013-12-19 22:23:21
Autor: Viking
W dniu 2013-12-17 17:00, Grzegorz Rogala pisze:
W dniu 17-12-2013 15:05, Viking pisze:

S±dzisz ,że po kilku glebnieciach, można zapomnieć się napić zwyczajowo
z okazji zakończenia dnia?
Wszystko zalezy od twardosci gleby tudziez zawodnika ;)

Dlatego jeszcze nie mam enduro, a nóż glebnę i zapomnę się napić.. ;
ale może kiedy¶ dorosnę.. :)

Data: 2013-12-22 17:29:24
Autor: TaDzik
W dniu 17-12-2013 13:46, Grzegorz Rogala pisze:
A kto Ci sie kaze od razu lamac?
A nie wiem, pech czy jaka¶tam statystyka

Wbrew pozorom Twoj wiek bedzie Cie wystarczajaco "hamowal" przed
rzeczami nie do konca madrymi na enduro.
Oby¶ miał rację, bo mimo 43-ech już kilka razy sam się przekonałem o ogromie swej głupoty ;)

Poza tym, zawodnikiem juz nie bedziesz
No i ZABIŁE¦ moje marzenia...! ;)

beda Cie w lesie objezdzac dzieciaki na 125 dookola.
a w to nie w±tpię, po lesie to w ogóle bałbym się jeĽdzić, żeby mnie jakie drzewo nie zaatakowało

Jezeli uswiadomisz sobie wlasne ograniczenia to droga do enduro otwarta
- kupujesz dobre ochraniacze, dobry kask i w las!
A jak jebniesz pare razy w grunt to tez zweryfikujesz wieeele rzeczy :D
a dobre ochraniacze to jakie? Które polecacie tak na pocz±tek? No i żeby stosunek dobry miały (ceny do jako¶ci oczywi¶cie)

--
pozdro
tadzik

Data: 2013-12-23 14:21:40
Autor: Grzegorz Rogala
W dniu 22-12-2013 17:29, TaDzik pisze:
W dniu 17-12-2013 13:46, Grzegorz Rogala pisze:
A kto Ci sie kaze od razu lamac?
A nie wiem, pech czy jaka¶tam statystyka
Nie no jasne, statystycznie idac z psem masz 3 nogi ;)

Wbrew pozorom Twoj wiek bedzie Cie wystarczajaco "hamowal" przed
rzeczami nie do konca madrymi na enduro.
Oby¶ miał rację, bo mimo 43-ech już kilka razy sam się przekonałem o
ogromie swej głupoty ;)
Ęduro/cross baaaardzo szybko te glupote wybijaja z glowy czasami bolesnie :)

Poza tym, zawodnikiem juz nie bedziesz
No i ZABIŁE¦ moje marzenia...! ;)
Trudno, lepiej pozno niz wcale. Najgorsze co mnie spotkalo w zabawie w terenie bylo to, ze co bym nie robil i tak Ci co maja 20 lat mniej beda jezdzic lepiej.

beda Cie w lesie objezdzac dzieciaki na 125 dookola.
a w to nie w±tpię, po lesie to w ogóle bałbym się jeĽdzić, żeby mnie
jakie drzewo nie zaatakowało
Drzewa wyrastaja zawsze nagle!

[...]
IMO wszystko markowe - Ufo, Polisport, Tryonic, Leatt, Dainese itp.
Dla potrzeb amatora wiekszosc reprezentuje podobny poziom.
Koniecznie ochraniacze na kolana, jakas siatka chroniaca kregoslup,klatke , dobre buty i kask i rekawiczki i mozna jezdzic.

A i tak jak rabniesz barkiem to masz zlamany obojczyk jak w banku ;)

--
pozdr
Rogal

Data: 2013-12-13 07:48:54
Autor: Kuczu
W dniu 2013-12-12 20:34, Yorick pisze:
> Historia 2.
> W czerwcu, na imprezie u znajomych, ni z tego ni z owego załamało się pode
> mną krzesło (bynajmniej nie jestem ciężki, żeby nie było...).

Bo pic to trza umic.

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

Data: 2013-12-13 11:53:29
Autor: Tadzik
On Fri, 13 Dec 2013 07:48:54 +0100, Kuczu <qczu666@gmail.com> wrote:
> [...]
 > W czerwcu, na imprezie u znajomych, ni z
 > tego ni z owego załamało się pode
 > mn± krzesło (bynajmniej nie jestem ciężki, > >  > żeby nie

'Lubieto' :D
Bardzo misie spodobało!
--
Pozdro
Tadzik

Data: 2013-12-13 19:27:18
Autor: Yorick
Dnia 13 - 12 - 2013 (pi±tek) o godzinie 07:48, Kuczu napisał(a):

ni z tego ni z owego załamało się pode mn± krzesło

Bo pic to trza umic.

Wiem, ale akurat to krzesło było niepij±ce :-) --
Yorick
MG Nevada 750,

Data: 2013-12-13 08:58:30
Autor: charwel(Oo)==:::
napisał(a):

[...]

Historia 2....

Czyli jednak motocykl bezpieczniejszy od imprezowania... :)

charwel

Data: 2013-12-13 07:31:47
Autor: Piotr Klimek
Likwidacja szkody z OC sprawcy - co i jak?
Dnia (Thu, 12 Dec 2013 16:47:11 +0100) ktos podajacy sie za charwel(Oo)==:::
[...]

Z tych których znam osobi¶cie to tak. Ale jeszcze pozostaje kwestia tego
co nazwiemy uszczerbkiem na zdrowiu. Generalnie lepiej założyć, że w
końcu jaka¶ przygoda będzie i się do niej możliwie dobrze przygotować.

Ja na przykład przestałem jeĽdzić po ulicach po ostatnim szlifie...

Data: 2013-12-13 08:59:51
Autor: charwel(Oo)==:::
W dniu 2013-12-13 08:31, Piotr Klimek pisze:
[...]

Ja wła¶nie chciałbym używać motocykla do przemieszczania się po mie¶cie w 90%. Spodobało mi się to omijanie korków skuterem.

charwel :)

Data: 2013-12-17 09:31:56
Autor: Piotr Klimek
Likwidacja szkody z OC sprawcy - co i jak?
Dnia (Fri, 13 Dec 2013 08:59:51 +0100) ktos podajacy sie za charwel(Oo)==:::
[...]

Przyjrzyj się supermoto - moim zdaniem ludzko¶ć nie wymy¶liła nic
fajniejszego do walki w korkach :)

Data: 2013-12-17 09:33:57
Autor: AZ
On 2013-12-17, Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl> wrote:

Ja właśnie chciałbym używać motocykla do przemieszczania się po mieście w 90%. Spodobało mi się to omijanie korków skuterem.

Przyjrzyj się supermoto - moim zdaniem ludzkość nie wymyśliła nic
fajniejszego do walki w korkach :)

Wymyslila. Rower ;-)

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2013-12-17 09:37:06
Autor: Piotr Klimek
Likwidacja szkody z OC sprawcy - co i jak?
Dnia (Tue, 17 Dec 2013 09:33:57 +0000 (UTC)) ktos podajacy sie za AZ
[...]

To ja mam jaki¶ zepsuty, bo cięzko się na nim jedzie 80km/h i strasznie
się wtedy pocę :)

Data: 2013-12-17 10:09:18
Autor: AZ
On 2013-12-17, Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl> wrote:

Wymyslila. Rower ;-)

To ja mam jakiś zepsuty, bo cięzko się na nim jedzie 80km/h i strasznie
siÄ™ wtedy pocÄ™ :)

Jezdzisz 80 km/h w korku? Szacun! ;-)

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2013-12-17 12:38:28
Autor: Piotr Klimek
Likwidacja szkody z OC sprawcy - co i jak?
Dnia (Tue, 17 Dec 2013 10:09:18 +0000 (UTC)) ktos podajacy sie za AZ

On 2013-12-17, Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl> wrote:

Wymyslila. Rower ;-)

To ja mam jaki¶ zepsuty, bo cięzko się na nim jedzie 80km/h i strasznie
się wtedy pocę :)

Jezdzisz 80 km/h w korku? Szacun! ;-)

Przy mniejszych prędko¶ciach ciężko się urywa lusterka puszkarzom :)

Data: 2013-12-17 12:31:58
Autor: Leszek Karlik
Likwidacja szkody z OC sprawcy - co i jak?
On Tue, 17 Dec 2013 10:37:06 +0100, Piotr Klimek  <usenet@usun_toklimek.net.pl> wrote:

[...]
[...]

Zamontuj na nim silnik elektryczny 2,5 kW. :-)
http://www.youtube.com/watch?v=whJY3RfGFs4

--
Leszek 'Leslie' Karlik
http://leslie.hell.pl/

Data: 2013-12-17 12:48:08
Autor: Piotr Klimek
Likwidacja szkody z OC sprawcy - co i jak?
Dnia (Tue, 17 Dec 2013 12:31:58 +0100) ktos podajacy sie za Leszek Karlik
[...]

Wolałbym raczej jaki¶ system zganiania przechodniów ze ¶cieżek rowerowych
i neutralizowania samochodów wyjeżdżaj±cych z podporz±dkowanych :)

Data: 2013-12-20 19:28:25
Autor: MrGlub
Likwidacja szkody z OC sprawcy - co i jak?
Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl> wrote:
Dnia (Tue, 17 Dec 2013 12:31:58 +0100) ktos podajacy sie za Leszek Karlik
wyklawiaturowal co nastepuje:

Wolałbym raczej jakiś system zganiania przechodniów ze ścieżek rowerowych
i neutralizowania samochodĂłw wyjeĹĽdĹĽajÄ…cych z podporzÄ…dkowanych :)

Najlepiej coĹ› w oparciu o Sidewindery:-P

--
NC700XD

Data: 2013-12-17 10:40:47
Autor: charwel(Oo)==:::
W dniu 2013-12-17 10:33, AZ pisze:
On 2013-12-17, Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl> wrote:

[...]

Rowerem śmigam do pracy przez cały rok. Córka mi towarzyszy w drodze do i z przedszkola. Hartuje się dziewczyna ;) Rocznie robię ok 6-7000km na rowerze. No ale spodobała mi się jazda skuterem i cóż mogę na to poradzić? Na motocyklu jest jeszcze fajniej :)

charwel :)

Data: 2013-12-17 10:56:54
Autor: charwel(Oo)==:::
W dniu 2013-12-17 10:31, Piotr Klimek pisze:
[...]

Piotrek mi tam walka nie w głowie. Chcę się w miarę sprawnie przemieszczać a i weekendowo/wakacyjnie zabrać żonę na wycieczkę. Motocykla dla siebie już znalazłem. Spadnie na mnie deszcz krytyki, ale uczę się na kursie jazd± 600tk± i taki też motocykla mam zamiar zanabyć ;) Najbardziej podoba mi się Fazer 600 z 2003r. FZ6 już mniej. Zasłaniam głowę przed ciosami... ;)

charwel :)

Data: 2013-12-17 12:46:38
Autor: Piotr Klimek
Likwidacja szkody z OC sprawcy - co i jak?
Dnia (Tue, 17 Dec 2013 10:56:54 +0100) ktos podajacy sie za charwel(Oo)==:::
[...]

Każdy ma jak±¶ wymówkę :) Podpowiem Ci jeszcze jedn±: "motocykl mniej pali" :)

[...]

My¶lę, że Fazer jest ok, chociaż proponowałbym jednak jak±¶ 500ccm na
jeden sezon. Im mniejsza pojemno¶ć na pocz±tek tym mniej stresów, ale jak
masz już za sob± do¶wiadczenia ze skuterem to można pewnie pomin±ć 500.

Ja ksi±zkowo przesiadałem się: 500->600->1000 a póĽniej w błocie 125->400 i nie żałuję żadnego z tych kroków.

Data: 2013-12-17 13:48:00
Autor: Grzegorz Rogala
W dniu 12-12-2013 16:47, charwel(Oo)==::: pisze:

[...]

Dwa kola ma to i sie przewraca proste nie? ;)

--
pozdr
Rogal

Data: 2013-12-11 14:33:51
Autor: masti
Likwidacja szkody z OC sprawcy - co i jak?
Dnia pięknego Wed, 11 Dec 2013 15:23:45 +0100 osobnik zwany
charwel(Oo)==::: napisał:

Tak czytam i czytam i powiedzcie mi jedno. Czy jazda na motocyklu = 100%
wypadek prędzej czy później? Może zrezygnuję z prawka zawczasu? Strach
się bać :)

motocykliści dzielą sie na tych co się przewrócili i tych co się przewrócą.

--
BMW R1100GS '94
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2013-12-11 18:16:17
Autor: J_K_K
charwel(Oo)==::: napisał:

[...]

przewrĂłcÄ….

ParafrazujÄ…c sytuacjÄ™ penitencjarnÄ…:
- na takich co leżeli, leżą, lub będą leżeć ;)

Dlatego warto zainwestować w gmole / crashpady,
czy co komu tam pasuje.

Pzdr

JKK

Data: 2013-12-11 21:17:10
Autor: masti
Dnia pięknego Wed, 11 Dec 2013 18:16:17 +0100 osobnik zwany J_K_K napisał:

Dlatego warto zainwestować w gmole / crashpady, czy co komu tam pasuje.

Ja zainswestowałem w wystające cylindry :)

--
BMW R1100GS '94
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2013-12-12 10:07:07
Autor: Viking
W dniu 2013-12-11 22:17, masti pisze:
Dnia pięknego Wed, 11 Dec 2013 18:16:17 +0100 osobnik zwany J_K_K napisał:

Dlatego warto zainwestować w gmole / crashpady, czy co komu tam pasuje.

Ja zainswestowałem w wystające cylindry :)

:) ale to droĹĽej niĹĽ gmole wychodzi:)

A dodam, jeszcze ĹĽe jest jeszcze 3 kategoria : "leĹĽacy parkingowo"

Olfon,napisz jak w końcu wyszło. Na basie już możesz trochę?

Data: 2013-12-12 10:33:18
Autor: masti
Likwidacja szkody z OC sprawcy - co i jak?

napisał:

Dlatego warto zainwestować w gmole / crashpady, czy co komu tam
pasuje.

Ja zainswestowałem w wystające cylindry :)

:) ale to droĹĽej niĹĽ gmole wychodzi:)

jak na razie mam tylko ryskę na głowicy. One pancerne są. Ale chyba jednak w gmole zainwestuję :)

--
BMW R1100GS '94
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2013-12-12 10:40:38
Autor: Monster
napisał:

[...]

W ogólnym rozrachunku dużo taniej:-)Gleba parkingowa nie dotyczy-opierasz sie na głowicy i już.
Osobiście udało mi się wyrwać zderzak z Passata,nogą nie byłoby miło.

--
Tomek

Ducati 900SS
Dniepr z wozem
BMW R1100S

Data: 2013-12-14 01:15:07
Autor: Qlfon
napisał:

[...]

Wyszło tak że reka nie jest zrośnięta:( Kilka postów wyżej/niżej napisałem co i jak ale na basie to tylko w wysokich pozycjach mogę, brakuje mi rotacji dłoni i nie mam jak chwycić gryfu porządnie. Jak się po zabiegu pozrasta to rehabilitant mi to obiecał odkręcić:) Wstępnie do końca marca będę na L4- łącznie 9 miesięcy....

--
Qlfon, Lublin

Data: 2013-12-17 15:07:44
Autor: Viking
napisał:

[...]

W morde;/ zdrĂłwka!

Data: 2013-12-19 15:35:18
Autor: Qlfon
Likwidacja szkody z OC sprawcy - co i jak?
W dniu 2013-12-17 15:07, Viking pisze:

W morde;/ zdrĂłwka!

A dzięki, własnie wróciłem ze szpitala:) Na razie optymistycznie do końca stycznia siedzę w domu. Zabieg w pełnym znieczuleniu, dziura w piszczeli a nadgarstkiem do poniedziałku nie mogę robić dosłowni nic - orteza na półtora miesiąca. Ale rokowania po takim zabiegu są b. dobre. Zobaczymy...

--
Qlfon, Lublin

Data: 2013-12-11 20:19:39
Autor: Monster
charwel(Oo)==::: napisał:

[...]

Niektórzy nawet dość często:-)
Z nieleżących to mi się Tango kojarzy,chyba ze mi coś umknęło.

--
Tomek

Ducati 900SS
Dniepr z wozem
BMW R1100S

Data: 2013-12-17 06:37:06
Autor: ErneST
Likwidacja szkody z OC sprawcy - co i jak?
W dniu 2013-12-11 20:19, Monster pisze:

Z nieleż±cych to mi się Tango kojarzy,chyba ze mi co¶ umknęło.

Też się dopisuję. Od 96r tylko 2 parkingówki bez strat. tfu ftu... :)

ErneST

Data: 2013-12-17 10:08:35
Autor: charwel(Oo)==:::
W dniu 2013-12-17 06:37, ErneST pisze:
W dniu 2013-12-11 20:19, Monster pisze:

Z nieleż±cych to mi się Tango kojarzy,chyba ze mi co¶ umknęło.

Też się dopisuję. Od 96r tylko 2 parkingówki bez strat. tfu ftu... :)

No i to mi się podoba :)

charwel:)

Data: 2013-12-13 09:00:17
Autor: charwel(Oo)==:::
charwel(Oo)==::: napisał:

[...]

Tak słyszałem :)

charwel

Data: 2013-12-13 00:53:25
Autor: Jacot
[...]

Kiedys mialem wlasna teorie w tym temacie. Statystycznie rzecz biorac
to moze byc na 99,84%. Statystycznie i dydaktycznie: lepiej zeby
wczesniej niz pozniej. Ale to juz zalezy od konstrukcji.
Mnie sie moj, odpukac, jedyny "prawdziwy" wypadek przytrafil na
poczatku drogi, jakies 36 lat temu. Z calym przekonaniem twierdze, ze
gdyby nie on to prawdopodobnie nie dozylbym dnia dzisiejszego.
Od tamtej pory jakos odruchowo i bezwiednie zaczalem zupelnie inaczej
oceniac sytuacje drogowe. Ale ze wszystkiego przewidziec sie nie da, totez nie da sie wykluczyc,
ze czeka gdzies na mnie ten ostatni.
--
Pozdrowionka
Jacot M10

Data: 2013-12-13 09:04:36
Autor: charwel(Oo)==:::
W dniu 2013-12-13 00:53, Jacot pisze:
[...]

Ale też chyba ¶wiadomo¶ć motocykla i jazdy na nim na pocz±tku swojej motocyklowej drogi miałe¶ niższe? Teraz dużo jest materiałów, ksi±żek, szkoleń na torach, gdzie można się w krótkim czasie nauczyć więcej niż przez można powiedzieć lata jazdy bez ¶wiadomo¶ci co i po co robisz? Czy mi się wydaje?

charwel :)

Data: 2013-12-14 01:44:34
Autor: Jacot
[...]

Oczywiscie, ze swiadomosc mialem nijaka, w ogole jak czlowiek jest
bardzo mlody to mu wyobraznia,  a co za tym idzie, intuicja albo
przewidywanie zdarzen dzialaja inaczej;)
Ksiazki, kursy, nabywane stopniowo doswiadczenie drogowe dobrze robia
na swiadomosc.
Ale takie zdecydowane bum zmienia czlowiekowi swiadomosc w trybie
natychmiastowym;)

--
Pozdrowionka
Jacot M10

Data: 2013-12-17 13:41:26
Autor: Grzegorz Rogala
Likwidacja szkody z OC sprawcy - co i jak?
W dniu 13-12-2013 09:04, charwel(Oo)==::: pisze:
[cut]

Teraz dużo jest materiałów, ksi±żek,
szkoleń na torach, gdzie można się w krótkim czasie nauczyć więcej niż
przez można powiedzieć lata jazdy bez ¶wiadomo¶ci co i po co robisz? Czy
mi się wydaje?

Nie ujmujac wartosciom niesionym przez ksiazki, szkolenia itp
niestety Ci sie wydaje.
IMO jest tak, ze to zwyczajna statystyka im wiecej sie jezdzi tym wieksze szanse na zgruzowanie siebie tudziez sprzeta.
Najbezpieczniej jest wogole nie jezdzic, jezeli za kazdym wyjazdem bedziesz sie zastanawial czy to nie jest ostatni wyjazd - zmien hobby.
Oczywiscie tzw. szczesciu trzeba pomoc - jak bedziesz loil w pierwszym sezonie przyslowiowe dwie paki po miescie to zejdziesz szybko i w miare bezbolesnie.
A jezeli chcesz jezdzic i robic to dobrze to najprostsza droga jest trening czyli jezdzic do oporu tak dlugo az sie nauczysz. Chociaz nic na sile bo zdarzaja sie tacy ktorzy na motocykl nie powinni po prostu wsiadac nigdy.

--
pozdr
Rogal

Data: 2013-12-17 12:48:46
Autor: AZ
On 2013-12-17, Grzegorz Rogala <alagor@spamfe.o2.pl> wrote:

[...]

Tylko tu jedna uwaga. Jezeli wydaje Ci sie, ze juz sie nauczyles to
znaczy, ze jeszcze musisz sie duzo nauczyc ;-)

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2013-12-17 12:50:48
Autor: Piotr Klimek
Likwidacja szkody z OC sprawcy - co i jak?
Dnia (Tue, 17 Dec 2013 12:48:46 +0000 (UTC)) ktos podajacy sie za AZ
[...]

No i zacznij się bać gdy przestaniesz się bać. :)

Data: 2013-12-17 12:57:02
Autor: AZ
On 2013-12-17, Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl> wrote:

Tylko tu jedna uwaga. Jezeli wydaje Ci sie, ze juz sie nauczyles to
znaczy, ze jeszcze musisz sie duzo nauczyc ;-)

No i zacznij się bać gdy przestaniesz się bać. :)

O to to! :-)

Mi jak sie wydawalo, ze powerslajdy to zaden problem to sie okazalo, ze
torowe opony sa bezlitosne przy zlapaniu przyczepnosci i skonczylem
dosc dluga przejazdzka z panna Shima i slizgiem ;-)

Drugim razem to w Lublinie, jak juz myslalem, ze moge przycierac o asfalt
czym sie da z odkrecona na full manetka to przez chwile mialem okazje
obejrzec przednie kolo z lotu ptaka, bez szlifowania sie obeszlo i w sumie
dobrze bo motocykl mojej lubej ;-)

--
Artur
ZZR 1200

Likwidacja szkody z OC sprawcy - co i jak?