Likwidacja "zielonej strzałki"

Data: 2012-05-29 22:08:40
Autor: Rowerex
Likwidacja "zielonej strzałki"
On 28 Maj, 19:45, BoDro <bo...@lolek.pl> wrote:
"Druga proponowana zmiana to likwidacja możliwości skrętu warunkowego na
światłach, czyli tzw. zielonej strzałki (która przy zapalonym czerwonym
świetle - po zatrzymaniu się, przepuszczeniu pieszych i jadących na
zielonym świetle samochodów - umożliwia kierowcy skręt w prawo).
W ocenie Bublewicz kierowcy nie zatrzymują się przed "zieloną strzałką",
co prowadzi do wielu wypadków, w których giną ludzie. Z tego powodu - jak
mówiła - w innych krajach sygnalizacja "zielona strzałka" nie obowiązuje."

Dla mnie bezsens i zagranie pod publikę.

Jeśli na byle jakim skrzyżowaniu bez świateł skręcający w prawo mają w
d...ie ustępowanie pierwszeństwa pieszym lub rowerzystom, to zielone
strzałki czy są, czy ich nie ma, niczego nie zmienią. To miałoby sens,
gdyby KAŻDE SKRZYŻOWANIE wyposażyć w światła, od razu koniecznie bez
zielonych strzałek - rewelacyjnie by było, co nie?

W drodze do pracy przechodzę a czasem przejeżdżam rowerem przez jedno
skrzyżowanie bez świateł i skręcający w prawo nagminnie usiłują mnie
rozjechać, niektórzy z komórkami w rękach - ciekawie wygląda kierowca
trzymający jedną ręką telefon przy uchu, drugą ręką kierownicę i
próbujący usilnie znaleźć trzecią rękę by złapać za dźwignię zmiany
biegów...

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2012-05-30 04:16:30
Autor: rmikke
On Wednesday, May 30, 2012 7:08:40 AM UTC+2, Rowerex wrote:

[...]

....a Ty mu fotkę i do Straszy Miejskiej.

Data: 2012-05-30 19:06:38
Autor: tms
On 2012-05-30 07:08, Rowerex wrote:
[...]

Obserwacja rzeczywiście prawdziwa i najciekawsze jest to że wcale nie ograniczona do skrzyżowań bez świateł. Przecież na skrzyżowaniach ze światłami kierowcy dla których sygnalizowane jest światło zielone zachowują się przy skręcie w prawo dokładnie tak samo - skręcają w prawo i jeśli nawet jeszcze pamiętają o zatrzymaniu przed przejściem dla pieszych to zatrzymują się wtedy centralnie na przejeździe rowerowym.

Pozdro
tms

Data: 2012-05-30 20:17:39
Autor: johnkelly
W dniu 2012-05-30 19:06, tms pisze:

[...]

Bo przejazd rowerowy "trochę" przypomina linię warunkowego zatrzymania.

tms

Pozdrawiam
Maciej Różalski

--
... gg:1716136 ... johnkelly(at)wp.pl ... kontakt(at)maciejrozalski.eu ..
...................... blog: www.maciejrozalski.eu ......................

Data: 2012-05-30 13:24:22
Autor: rmikke
On Wednesday, May 30, 2012 8:17:39 PM UTC+2, johnkelly wrote:
> [...]

> pieszych to zatrzymują się wtedy centralnie na przejeździe rowerowym.

Bo przejazd rowerowy "trochę" przypomina linię warunkowego zatrzymania.

Nawet jak akurat trochę przypomina dwie linie warunkowego zatrzymania z czerwonym asfaltem między nimi, kierowce i tak go zablokują.

Data: 2012-05-31 11:53:37
Autor: johnkelly
W dniu 2012-05-30 22:24, rmikke pisze:
[...]

Wiem, niemniej opieram się na niereprezentatywnych wypowiedziach kierowców, których znam i którzy nie cierpią na fobię wobec użytkowników drogi innego "gatunku". W Morągu, na ten przykład, przejazdy rowerowe od pasów są oddzielone kilkucentymetrową przerwą a nie, jak w przepisach podano 0,5m. Gdyby nie znak pionowy pojęcia bym nie miał, że tam jest przejazd rowerowy - w praktyce wygląda to tak, że jest linia warunkowego przed pasami i druga za.

Pozdrawiam
Maciej Różalski

Data: 2012-05-31 13:29:55
Autor: Bartłomiej Zieliński
Użytkownik johnkelly napisał:
Gdyby nie znak pionowy pojęcia bym nie miał, że tam jest przejazd
rowerowy - w praktyce wygląda to tak, że jest linia warunkowego przed
pasami i druga za.

I podobne niedoróbki będą, póki urzędnicy i projektanci nie zaczną ponosić odpowiedzialności za wytwarzanie bubli i dopuszczanie ich do użytku, do którego się nie nadają.

Data: 2012-05-31 11:36:39
Autor: Paveu
Likwidacja "zielonej strzałki"
W dniu 2012-05-30 19:06, tms:
[...]

Przed pól godziną tak właśnie zachował się kierowca furgonu policyjnego skręcający ze Skłodowskiej-Curie w Norwida (Wrocław). Musiałem go objechać po zebrze. Pomyślałem sobie, że może to być próba nowej metody polowania na mandaty dla jadących po zebrze...;-)

Paveu

Likwidacja "zielonej strzałki"