Limit aktywacji i niezrealizowane zlecenie.

Data: 2009-07-21 12:38:19
Autor: Poldek
Limit aktywacji i niezrealizowane zlecenie.

Witam, mam pytanie od początkującego.

Proszę o wyjaśnienie następującej sytuacji:

- mam 20 akcji spółki ABC;
- jest godzina 12:00, sesja WGPW trwa w najlepsze;
- aktualny kurs ABC wynosi 24,95 zł;
- składam zlecenie sprzedaży moich 20 akcji ABC, daję LIMIT AKTYWACJI 25,00
zł, ważne do końca sesji;
- o godzinie 12:10 cena ABC przekracza 25,00 zł;
- o godzinie 12:30 cena ABC wynosi 25,60 zł;
- o godzinie 13:00 zaglądam do swojego emaklera i widzę, że zlecenie cały czas
ma status PRZYJęTE;
- o godzinie 13:30 cena ABC wynosi 25,00 zł;
- dalej do końca sesji cena ABC utrzymuje się poniżej 25,00 zł.

No i po zakończeniu sesji zlecenie jest ZAMKNIęTE NIEZREALIZOWANE. Dlaczego?
Czy coś schrzaniłem? Oczywiście moim celem było sprzedanie moich 20 akcji ABC
za cenę co najmniej 25 zł. Taka cena pojawiła się po złożeniu zlecenia.
Dlaczego nie doszło do transakcji? Czy źle złożyłem zlecenie, czy też było za
mało zleceń kupna dla żądanej przeze mnie ceny i ktoś inny sprzedał swoje
papierki po 25 zł (a nawet momentami drożej - widać było w podglądzie, że są
transakcje setek akcji po 25,60 zł), a ja już się nie załapałem?

Będę wdzięczny na objaśnienie.

Data: 2009-07-21 14:48:14
Autor: Fidelio
Użytkownik " Poldek" <noczelny.SKASUJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:h44crr$88c$1inews.gazeta.pl...

[...]

Być może w momencie kiedy Twoje zlecenie trafiło do systemu cena wynosiła akurat trochę powyżej 25 i to jest przyczyna, ale wtedy powinien być komunikat: odrzucone.
No ale emakler nie jest nieomylny, już raz składałem tam reklamację i została uwzględniona, no ale to była inna sytuacja.

Data: 2009-07-21 06:00:33
Autor: Robert(felo)
On 21 Lip, 14:48, "Fidelio" <tmackow...@onet.eu> wrote:
Użytkownik " Poldek" <noczelny.SKA...@gazeta.pl> napisał w wiadomościnews:h44crr$88c$1inews.gazeta.pl...

> [...]

komunikat: odrzucone.
No ale emakler nie jest nieomylny, już raz składałem tam reklamację i
została uwzględniona, no ale to była inna sytuacja.- Ukryj cytowany tekst -

- Pokaż cytowany tekst -

O ile wiem, limit aktywacji jest stosowany przy zleceniach
zabezpieczających, więc powinienes wprowadzic zlecenie z limitem ceny,
to by weszło i byłoby zrealizowane.

Data: 2009-07-21 15:41:03
Autor: Fidelio
[...]

No przecież właśnie to zrobił

Data: 2009-07-22 14:15:43
Autor: SlawcioD
Fidelio pisze:
[...]

nie probowalem wiec strzelam - moze podal TYLKO limit aktywacji bez
podania ceny akcji?

pozdrawiam
SlawcioD

Data: 2009-07-21 15:54:44
Autor: Tomek
[...]

Witam.

Limit aktywacji zlecenia sprzedaży musi być mniejszy od kursu ostatniej transakcji (24,95).

Tomek

Data: 2009-07-21 16:27:00
Autor: Fidelio
Limit aktywacji i niezrealizowane zlecenie.
Limit aktywacji zlecenia sprzedaży musi być mniejszy od kursu ostatniej transakcji (24,95).

Tomek

No przecież! :-)

Data: 2009-07-21 15:03:15
Autor: Wiktor Kośka
On 21 Lip, 16:27, "Fidelio" <tmackow...@onet.eu> wrote:
> Limit aktywacji zlecenia sprzedaży musi być mniejszy od kursu ostatniej
> transakcji (24,95).

> Tomek

No przecież! :-)

Chyba coś kolego się nie wyspałeś, naucz się czytać ze zrozumieniem.

Data: 2009-07-21 18:28:30
Autor: Tomek
Limit aktywacji i niezrealizowane zlecenie.
Użytkownik "Fidelio" <tmackowiak@onet.eu> napisał w wiadomości news:h44j7q$j8$1news.onet.pl...

No przecież! :-)

Cieszę się, że podzielasz moje zdanie;)

Tomek

Data: 2009-07-21 17:32:08
Autor: totus
 Poldek wrote:

[...]

Zlecenie z limitem składa się po cenie lepszej niż rynek, czyli w Twoim przypadku. Gdy składałeś zlecenie rynek był po 24,95, Ty chciałeś sprzedać po 25,-, trzeba było złożyć zlecenie sprzedam 20 szt limit 25,-. Zlecenie z aktywacją składa się po cenie gorszej niż rynek. Czyli gdybyś chciał sprzedać po 24,50. Rynek jest po 24,95 i jeżeli rynek zejdzie do 24,50 to aktywuj moje zlecenie po 24,50, na ten przykład. Najczęściej stosuje się wtedy gdy chce się zabezpieczyć przed odwrotem rynku, czyli jak rośnie to niech rośnie ale jak się odwróci to wyskakuje przy 24,50. Zlecenie z limitem stosuje się przy myśleniu - tyle zysku mi wystarczy. Czyli w Twoim przypadku np kupiłeś po 12,50 i 100% Ci wystarczy bądź jesteś przekonany, że więcej nie będzie, wtedy stosujesz sprzedaż z limitem.

Data: 2009-07-21 19:21:37
Autor: kigam

Użytkownik "totus" <totus@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
Poldek wrote:

> [...]

np kupiłeś po 12,50 i 100% Ci wystarczy bądź jesteś przekonany, że więcej
nie będzie, wtedy stosujesz sprzedaż z limitem.

Wszystko ok ale dlaczego system przyjął takie zlecenie?

Data: 2009-07-21 19:44:40
Autor: Tomek
Użytkownik "kigam" <pilot.zolwia@gmail.com> napisał w wiadomości news:h44tha$ksu$1atlantis.news.neostrada.pl...

Wszystko ok ale dlaczego system przyjął takie zlecenie?

Niedopracowany system;(

Tomek

Data: 2009-07-21 21:34:48
Autor: totus
kigam wrote:

Wszystko ok ale dlaczego system przyjął takie zlecenie?

To jest dziwne. Ja handluję w bre i tego rodzaju pomyłki są od razu odrzucane. Widać z tego, że proteza z emaklera to niedobre rozwiązanie. Handlowanie za pieniądze to nie działanie na niby. Powinno się do tego używać narzędzi prawdziwych, a nie na niby. Drobne oszczędności na opłacie za utrzymanie rachunku tyle właśnie kosztują.

Data: 2009-07-21 21:49:51
Autor: kigam

kigam wrote:

> [...]

używać narzędzi prawdziwych, a nie na niby. Drobne oszczędności na opłacie
za utrzymanie rachunku tyle właśnie kosztują.

Moje ostatnie pytanie było bez sensu bo system nie może przyjąć takiego
zlecenia. Najlepiej zapytać u źródła.

Pzdr

Data: 2009-07-21 20:04:32
Autor: Poldek
Limit aktywacji i niezrealizowane zlecenie.

No więc Panowie, dzięki wszystkim za zaintersowanie, sprawa już się wyjaśniła.
Oczywiście w swoim pierwszym poście pomieszałem: zlecenie sprzedaży było z
LIMITEM CENY 25 zł. Cena przekroczyła te 25 zł i zlecenie zostało poprawnie
zrealizowane, tylko jakoś późno się to wyświetliło, dlatego wpadłem w panikę.

A swoją drogą pytanie teoretyczne z podobnej beczki.

Załóżmy, że wiele osób składa w tym samym dniu zlecenia sprzedaży z limitem
ceny 25 zł. Po drugiej stronie pojawiają się zlecenia kupna akceptujące cenę
25 zł, ale zleceń kupna jest mniej niż wystawionych na sprzedaż akcji. Czyje
akcje zostaną sprzedane - kto pierwszy, ten lepszy? Załóżmy, że cena osiągnęła
25 zł o godzinie 15:00. Jeden ze sprzedających złożył zlecenie o 10:15, a
drugi o 14:30. Zlecenie tego pierwszego zostanie potraktowane priorytetowo? --

Data: 2009-07-21 22:09:55
Autor: Lazi
Użytkownik " Poldek" <noczelny.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:h4570f$nv6$1inews.gazeta.pl...

drugi o 14:30. Zlecenie tego pierwszego zostanie potraktowane priorytetowo?

Dokladnie tak, a przynajmniej w teorii ;-)

--
Lazi

Data: 2009-07-22 11:49:39
Autor: Ryszard
Limit aktywacji i niezrealizowane zlecenie.
Kiedy zlecenie z limitem aktywacji jest uaktywniane ? Czy tylko podczas sesji od 9:00 czy również podczas ustalania kursu teoretycznego już od 8:30 do 9:00 ?

Data: 2009-07-22 12:36:50
Autor: totus
Ryszard wrote:

Kiedy zlecenie z limitem aktywacji jest uaktywniane ? Czy tylko podczas
sesji od 9:00 czy również podczas ustalania kursu teoretycznego już od
8:30 do 9:00 ?

Żeby zlecenie z limitem aktywacji było uaktywnione to musi dojść do transakcji po cenie limitu aktywacji lub, w przypadku zlecenia sprzedaj poniżej i odpowiednio w przypadku zlecenia kup, powyżej

Limit aktywacji i niezrealizowane zlecenie.