Limit aktywacji i niezrealizowane zlecenie.

Data: 2009-07-21 14:48:14
Autor: Fidelio
Limit aktywacji i niezrealizowane zlecenie.
Użytkownik " Poldek" <noczelny.SKASUJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:h44crr$88c$1inews.gazeta.pl...

Witam, mam pytanie od początkującego.

Proszę o wyjaśnienie następującej sytuacji:

- mam 20 akcji spółki ABC;
- jest godzina 12:00, sesja WGPW trwa w najlepsze;
- aktualny kurs ABC wynosi 24,95 zł;
- składam zlecenie sprzedaży moich 20 akcji ABC, daję LIMIT AKTYWACJI 25,00
zł, ważne do końca sesji;
- o godzinie 12:10 cena ABC przekracza 25,00 zł;
- o godzinie 12:30 cena ABC wynosi 25,60 zł;
- o godzinie 13:00 zaglądam do swojego emaklera i widzę, że zlecenie cały czas
ma status PRZYJęTE;
- o godzinie 13:30 cena ABC wynosi 25,00 zł;
- dalej do końca sesji cena ABC utrzymuje się poniżej 25,00 zł.

No i po zakończeniu sesji zlecenie jest ZAMKNIęTE NIEZREALIZOWANE. Dlaczego?
Czy coś schrzaniłem? Oczywiście moim celem było sprzedanie moich 20 akcji ABC
za cenę co najmniej 25 zł. Taka cena pojawiła się po złożeniu zlecenia.
Dlaczego nie doszło do transakcji? Czy źle złożyłem zlecenie, czy też było za
mało zleceń kupna dla żądanej przeze mnie ceny i ktoś inny sprzedał swoje
papierki po 25 zł (a nawet momentami drożej - widać było w podglądzie, że są
transakcje setek akcji po 25,60 zł), a ja już się nie załapałem?

Będę wdzięczny na objaśnienie.

Być może w momencie kiedy Twoje zlecenie trafiło do systemu cena wynosiła akurat trochę powyżej 25 i to jest przyczyna, ale wtedy powinien być komunikat: odrzucone.
No ale emakler nie jest nieomylny, już raz składałem tam reklamację i została uwzględniona, no ale to była inna sytuacja.

Data: 2009-07-21 06:00:33
Autor: Robert(felo)
On 21 Lip, 14:48, "Fidelio" <tmackow...@onet.eu> wrote:
Użytkownik " Poldek" <noczelny.SKA...@gazeta.pl> napisał w wiadomościnews:h44crr$88c$1inews.gazeta.pl...

> [...]

komunikat: odrzucone.
No ale emakler nie jest nieomylny, już raz składałem tam reklamację i
została uwzględniona, no ale to była inna sytuacja.- Ukryj cytowany tekst -

- Pokaż cytowany tekst -

O ile wiem, limit aktywacji jest stosowany przy zleceniach
zabezpieczających, więc powinienes wprowadzic zlecenie z limitem ceny,
to by weszło i byłoby zrealizowane.

Data: 2009-07-21 15:41:03
Autor: Fidelio
[...]

No przecież właśnie to zrobił

Data: 2009-07-22 14:15:43
Autor: SlawcioD
Fidelio pisze:
[...]

nie probowalem wiec strzelam - moze podal TYLKO limit aktywacji bez
podania ceny akcji?

pozdrawiam
SlawcioD

Limit aktywacji i niezrealizowane zlecenie.