Limit hipoteczny i inne sposoby na zakup nieruchomości

Data: 2020-02-24 11:17:32
Autor: Dominik Ałaszewski
Limit hipoteczny i inne sposoby na zakup nieruchomości
Dzień dobry szanownym grupowiczom,

Szkopuł jest następujący: jest do nabycia dom, a do sprzedaży
mieszkanie. Jako, że nie wiadomo ile potrwa sprzedaż
rzeczonego mieszkania, brakujące do zakupu domu środki należy jakoś od banku pozyskać. Brakująca kwota to ok. 80 tys zł
(zdolność kredytowa- bez problemu).

Możliwości jakie przyszły mi do głowy to:

a) standardowy kredyt hipoteczny, zapewne na 5 ewentualnie 10 lat
(bezkosztowa spłata AFAIK po 3), obciążenie domu (nowo nabywanej nieruchomości)

b) kredyt hipoteczny, obciążenie mieszkania

c) pożyczka hipoteczna, obciążenie mieszkania

d) limit hipoteczny, obciążenie mieszkania.

e) limit hipoteczny, obciążenie domu (nowo nabywanego).

Stąd pytanie do Grupowiczów: czy znacie jakieś banki oferujące e? To chyba byłaby najlepsza opcja. Znalazłem jedynie Eurokonto hipoteczne plus u Żubra. Wydaje mi się, że że przedwczesna spłata kredytu/pożyczki
(po sprzedaży mieszkania) średnio się będzie opłacać,
stąd pytanie o limit. Przy założeniu standardowego spłacania i wynajmu mieszkania zapewne optymalnym okaże się wybór a).

Można by rozważać b) i sprzedawać później mieszkanie z hipoteką,
bez wcześniejszej spłaty, pytanie tylko czy to nie odstraszy
potencjalnych nabywców.

A może są inne możliwości? Dzięki z góry za wszelkie podpowiedzi.

Do jakichś doradców też się zapewne wybiorę, ale warto przed
takim spotkaniem wiedzieć więcej :-)

Limit hipoteczny i inne sposoby na zakup nieruchomości