Limit na KK - jak liczy sie? chwilowy czy miesieczny?

Data: 2010-01-20 09:13:01
Autor: Marcin
Limit na KK - jak liczy sie? chwilowy czy miesieczny?
Witam,
Czy jesli mam limit kredytowy x zl na karcie kredytowej, to jesli zadluze sie
dnia 1 na x zl, dnia 4 splace x zl, dnia 7 zadluze sie na x zl, dnia 12 splace
x zl, itd.
Zakladam, ze "chwilowe" zadluzenie na karcie nigdy nie przekroczy x zl
(zreszta technicznie byloby to dosc trudne, choc chyba mozliwe), ale
miesiecznie "obrot" bedzie wynosil n*x zl.
Czy wowczas bank potraktuje to jako pzrekroczenie limitu?
Czy zalezy to od banku?
Pozdrawiam,
Marcin

P.S. Oczywiscie chodzi o Place z allegro + karta z cach back, a moze jeszcze
lepiej jakas lojalnosciowa (wowczas nie ma limitu 750zl zwrotu, bo punktow
chyba mozna nabic bez ograniczen)

Data: 2010-01-20 01:20:14
Autor: Krzysiek
On 20 Sty, 10:13, "Marcin" <mwlodarc.SKA...@gazeta.pl> wrote:

Czy jesli mam limit kredytowy x zl na karcie kredytowej, to jesli zadluze sie
dnia 1 na x zl, dnia 4 splace x zl, dnia 7 zadluze sie na x zl, dnia 12 splace
x zl, itd.

Limit to zadłużenie "chwilowe", w ciągu miesiąca można mieć obrót dużo
większy.
W niektórych bankach ( może w większości?) można zrobić nadpłatę na KK
i wtedy wydać całą kwotę limitu + to co nadpłaciliśmy.

Data: 2010-01-20 09:25:35
Autor: Marcin
Limit na KK - jak liczy sie? chwilowy czy miesieczny?
Krzysiek <kl1@o2.pl> napisał(a):
Limit to zad=B3u=BFenie "chwilowe", w ci=B1gu miesi=B1ca mo=BFna mie=E6 obr=
=F3t du=BFo
wi=EAkszy.
W niekt=F3rych bankach ( mo=BFe w wi=EAkszo=B6ci?) mo=BFna zrobi=E6 nadp=B3=
at=EA na KK
i wtedy wyda=E6 ca=B3=B1 kwot=EA limitu + to co nadp=B3acili=B6my.

Ok, na pewno tak jest w Polbanku (tutaj wykorzystalbym 1% cash back)?
Citibanku (tutaj nabilbym troche mil Mile&More)? Eurobanku (tutaj zastanawiam
sie nad karta Premiumclub)?

Data: 2010-01-20 13:02:29
Autor: corner

Użytkownik "Marcin" <mwlodarc.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:hj6i6f$ktt$1inews.gazeta.pl...

Ok, na pewno tak jest w Polbanku (tutaj wykorzystalbym 1% cash back)?
Citibanku (tutaj nabilbym troche mil Mile&More)? Eurobanku (tutaj zastanawiam
sie nad karta Premiumclub)?

Tylko się spiesz, bo promocja może się zaraz skończyć. Oczywiście piszę o Płacę z Allegro.

Data: 2010-01-20 14:10:05
Autor: wspolna-flaszka.pl

Użytkownik "corner" <cornerTOJESTZBEDNE@interia.TOTEZpl> napisał w wiadomości news:hj6rho$k4a$1mx1.internetia.pl...

[...]

? kiedy wprowadzaja oplaty ?

Data: 2010-01-20 13:32:34
Autor: Marcin
wspolna-flaszka.pl <przemyslaw.rokicki@gazeta.pl> napisał(a):

> Tylko się spiesz, bo promocja może się zaraz skończyć. Oczywiście piszę o > Płacę z Allegro.

? kiedy wprowadzaja oplaty ?

Juz przestaje powoli dzialac. Maksymalny koszt dostawy to 1000zl, wiecej nie
przechodzi karta. A nawet jak zrobilem platnosc na 1000zl, to status po
minucie zmienil sie na "Anulowana", teraz mam nadzieje, ze blokada na KK
szybko zniknie... jednak polapali sie w allegro jak mozna korzystac z ich uslug.

Data: 2010-01-20 15:02:35
Autor: Olgierd
Dnia Wed, 20 Jan 2010 13:32:34 +0000, Marcin napisał(a):

[...]

Blokada zniknie po 7 dniach.
Płaciłeś za własną aukcję, własną kartą? Mam wrażenie, że ich operator porównuje dane z aukcji z danymi z karty i wycina takie numery.

W grudniu płaciłem przeszło 1000 zł w ten sposób, przeszło. Nieco wcześniej przeszło 2000 zł, też było OK. Natomiast właśnie różne dziwne eksperymenty kończyły się tego rodzaju komunikatem i tygodniową blokadą.

--
pozdrawiam serdecznie, Olgierd

Data: 2010-01-20 15:28:05
Autor: wspolna-flaszka.pl
> [...]

szybko zniknie... jednak polapali sie w allegro jak mozna korzystac z ich uslug.

o patrz nie pomyslalem o tym :)

Data: 2010-01-20 19:45:29
Autor: corner
Limit na KK - jak liczy sie? chwilowy czy miesieczny?

Użytkownik "wspolna-flaszka.pl" <przemyslaw.rokicki@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:hj6vbr$aod$1inews.gazeta.pl...
 ? kiedy wprowadzaja oplaty ?

Nie. Ale zrobią to. A im więcej takich numerów, tym prędzej to nastąpi.

Data: 2010-01-21 09:24:29
Autor: paranoix
W dniu 2010-01-20 19:45, corner pisze:

[...]

Opłat nie wprowadzą, bo zarabiają na prowizji z aukcji, ale moim zdaniem wystarczył by banalny punkt w regulaminie, że koszt przesyłki nie może przekroczyć 10 zł lub 50% wartości przedmiotu.

Data: 2010-01-21 20:10:54
Autor: corner

Użytkownik "paranoix" <paranoix83@o2.pl> napisał w wiadomości news:hj92vu$f08$1news.onet.pl...

Opłat nie wprowadzą, bo zarabiają na prowizji z aukcji,

Chciałbym, żebyś miał rację, ale... do tej pory też zarabiali na prowizji, a jednak opłaty pobierali (przy Płatnościach Allegro).

Data: 2010-01-20 07:39:31
Autor: witek
Marcin wrote:
[...]

chwilowe

jak nalejesz wody do szklanki, potem trochę wypijesz i z nowu nalejesz, to sie nie przeleje mimo, ze sumarycznie wlałeś wiecej niż pojemość szklanki.

Data: 2010-01-20 20:30:39
Autor: kashmiri
Limit na KK - jak liczy sie? chwilowy czy miesieczny?
Marcin <mwlodarc.SKASUJ@gazeta.pl> had the courage to write:
[...]

Przecież sam piszesz, że jest to *limit kredytowy*, a nie limit sumy transakcji w miesiącu...

Data: 2010-01-20 20:00:41
Autor: Marcin Mokrzycki
On Wed, 20 Jan 2010 20:30:39 +0400, kashmiri wrote:

Przecież sam piszesz, że jest to *limit kredytowy*, a nie limit sumy transakcji w miesiącu...

Ale należy uważać, gdyż w niektórych bankach są również limity na sumę
transakcji w miesiącu (lub w okresie rozliczeniowym).

--
Marcin Mokrzycki
gg:659336  o2:mmokrzycki

Data: 2010-01-21 08:57:17
Autor: witrak()
On 2010-01-20 20:00, Marcin Mokrzycki wrote:
[...]

Np. w jakich ?

witrak()

Data: 2010-01-21 12:51:07
Autor: MarekZ
Użytkownik "witrak()" <witrak@hotmail.com> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hj921u$t9d$1@nemesis.news.neostrada.pl...

Ale należy uważać, gdyż w niektórych bankach są również limity na sumę
transakcji w miesiącu (lub w okresie rozliczeniowym).

Np. w jakich ?

Taki limit występował np. w Banku BPH, więc GE Money mogło tę cechę odziedziczyć.

Data: 2010-01-21 14:49:32
Autor: witrak()
On 2010-01-21 12:51, MarekZ wrote:
[...]

Faktycznie :-(

witrak()

Data: 2010-01-21 20:59:57
Autor: Marcin Mokrzycki
On Thu, 21 Jan 2010 08:57:17 +0100, witrak() wrote:

Ale należy uważać, gdyż w niektórych bankach są również limity na sumę
transakcji w miesiącu (lub w okresie rozliczeniowym).

Np. w jakich ?

Na pewno w mBanku/Multi i Aliorze. Zarządzanie limitem w przypadku tych
banków jest możliwe przez bankowość internetową.

--
Marcin Mokrzycki
gg:659336  o2:mmokrzycki

Limit na KK - jak liczy sie? chwilowy czy miesieczny?