Limity ulgi 2002 - 2009

Data: 2009-04-24 13:26:42
Autor: eost
Limity ulgi 2002 - 2009
Czy jesli w tym roku, korzystajac z ulgi odsetkowej, odliczam pierwszy raz odsetki (ale byly one splacane bankowi juz od konca 2006 roku), to obowiazuje mnie limit tylko z tego roku?

Limity dla ulgi odsetkowej sa takie:
2002 do 2007 - 189 000 zł
2008 r. - 212 870 zł
2009 r. - 243 460 zł

(Konretnie: do odliczenia mam odsetki od 195 000,- kredytu; czy moge odliczyc teraz odsetki splacone od calej kwoty kredytu, czy musze ja pomniejszyc do 189 000,- i dopiero od tej czesci odliczac odsetki?)

Dzieki.

--
eost.

Data: 2009-04-24 15:01:17
Autor: fi_ona
Limity ulgi 2002 - 2009
Użytkownik "eost" <"eost[NOSPAM]"@o2.pl>

[...]

Mozesz odliczyc calosc zapłaconych odsetek w latach 2006-2008. Odliczasz pierwszy raz, skladasz pit2k, a więc bedzie cię obowiazywal limit 212 870  - juz do konca korzystania z ulgi odsetkowej.
Odliczasz calosc bo twoj kredyt 195 000 miesci sie w limicie 212 870.

Mam podobną sytuacje i takie info otrzymalam z mojego US.

--
pozdr
fi_ona

Data: 2009-04-24 15:28:02
Autor: fi_ona
Limity ulgi 2002 - 2009
Użytkownik "fi_ona"

Odliczasz calosc bo twoj kredyt 195 000 miesci sie w limicie 212 870.

aaa- jeszcze jedna wazna rzecz - jesli kredyt dotyczyl zakupu gruntu, to tej części kredytu nie możesz objąć ulgą odsetkową - zakup gruntu nie podlega uldze odsetkowej.

--
fi_ona

Data: 2009-04-24 15:43:16
Autor: eost
Limity ulgi 2002 - 2009
aaa- jeszcze jedna wazna rzecz - jesli kredyt dotyczyl zakupu gruntu, to tej części kredytu nie możesz objąć ulgą odsetkową - zakup gruntu nie podlega uldze odsetkowej.

Zgadza sie. Te 195 000 to juz po odjeciu czesci, ktora poszla na zakup gruntu.

Dzieki za konkretna odpowiedz.

--
eost.

Limity ulgi 2002 - 2009