Lineage - jak wyłączyć ładowanie

Data: 2019-02-09 19:19:17
Autor: radekp@konto.pl
Lineage - jak wyłączyć ładowanie
Używa ktoś Lineage i wie jak wyłączyć opcję ładowania zewnętrznych urządzeń
przez telefon (nowe phony mają taką funkcję pracy jak powerbank)?

Trochę to irytujące, bo jest efekt uboczny -- telefon podpięty do gniazda
zapalniczki po wyłączeniu kluczyka zasila mi np. dmuchawę :)

Data: 2019-02-09 19:31:01
Autor: LordBluzg(R)
W dniu 2019-02-09 o 19:19, radekp@konto.pl pisze:
[...]

To sobie diodę szeregowo wstaw w ładowarce :>

--
LordBluzg(R)
                 <<<Pasek Grozy>>>

-- -
Ta wiadomość e-mail została sprawdzona pod kątem wirusów przez oprogramowanie AVG.
http://www.avg.com

Data: 2019-02-09 20:02:20
Autor: J.F.
Dnia Sat, 09 Feb 2019 19:19:17 +0100, radekp@konto.pl napisał(a):
[...]

Cos zmyslasz, czy mowa o wentylatorku na USB ?

Przeciez przetwornica w w tej zapalniczce tylko w jedna strone
pracuje.

J.

Data: 2019-02-10 13:45:33
Autor: radekp@konto.pl
Lineage - jak wyłączyć ładowanie
Sat, 9 Feb 2019 20:02:20 +0100, w <hq7sexnnjhqq.1jievnajiyd5t$.dlg@40tude.net>,
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał(-a):

> [...]

Cos zmyslasz, czy mowa o wentylatorku na USB ?

Przeciez przetwornica w w tej zapalniczce tylko w jedna strone

Widocznie nie całkiem, widać zbyt budżetowy model zapalniczki.
Nie wiem czy napięcie idzie z telefonu, ale dopóki nie odłączę fizycznie
telefonu od ładowarki, to dmuchawa pracuje. Ale sądzać po zużyciu baterii w
tel. to na postoju zasilam samochód.

Zamówiłem już nową ładowarkę zresztą, bo stara nie wydala z ładowaniem (nie
daje nawet 1A).

Data: 2019-02-11 14:10:41
Autor: J.F.
Użytkownik  radekp napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:b2706epsqhn0viocsqg3rvkaef0eqs9qiv@4ax.com...
> [...]

telefonu od ładowarki, to dmuchawa pracuje. Ale sądzać po zużyciu baterii w

Jakies dziwne by to bylo. Telefon z USB-C, dbajacy o to, aby wynegocjowac napiecie z peryferium i podniesc wyjsciowe na wymagany poziom ?
Ladowarka dzialajaca w dwie strony ?

No chyba, ze telefon wystawia 5V, ladowarka zasilana "od tylu" przepuszcza napiecie i prad,
a 4-5V na wewnetrznej magistrali samochodu wystarcza do zakrecenia dmuchawy.

Masz jakis miernik i zarowke ? Moze sprawdzic czy ladowarka istotnie przepuszcza do tylu.

J.

Data: 2019-02-11 16:06:04
Autor: radekp@konto.pl
Lineage - jak wyłączyć ładowanie
Mon, 11 Feb 2019 14:10:41 +0100, w <5c617499$0$517$65785112@news.neostrada.pl>,
> [...]

Masz jakis miernik i zarowke ? Moze sprawdzic czy ladowarka istotnie przepuszcza do tylu.

No, raczej przepuszcza skoro jest wyciąganięcie z gniazda powoduje zatrzymanie
dmuchawy -- nie potrzeba do tego miernika. Pytanie tylko co zasila i ile prądu
pobiera skoro dmuchawa pracuje. A ona pobiera chyba min. kilka A, więc telefon
nie powinien podołać.

Data: 2019-02-09 23:06:57
Autor: ToMasz
W dniu 09.02.2019 o 19:19, radekp@konto.pl pisze:
[...]

używasz przelotki microusb - usbc. zgadłem?

ToMasz

Data: 2019-02-10 13:42:48
Autor: radekp@konto.pl
Lineage - jak wyłączyć ładowanie
Sat, 9 Feb 2019 23:06:57 +0100, w <q3niu1$6je$2@dont-email.me>, ToMasz
<tomasz@poczta.fm.com.pl> napisał(-a):

> [...]
> zapalniczki po wyłączeniu kluczyka zasila mi np. dmuchawę :)
> używasz przelotki microusb - usbc. zgadłem?

Niezbyt -- normalny kabel USB->USB-C.

Data: 2019-02-11 16:31:00
Autor: ToMasz
W dniu 10.02.2019 o 13:42, radekp@konto.pl pisze:
[...]

mnie się tak działo z przelotką. normalny kabel nie robi takich "numerów". to napięcie powinno się pojawiać gdy telefon jest w trybie host, znaczy czyta pendriva, myszkę itp

ToMasz

Data: 2019-02-11 17:26:13
Autor: radekp@konto.pl
Lineage - jak wyłączyć ładowanie
Mon, 11 Feb 2019 16:31:00 +0100, w <5c619534$0$519$65785112@news.neostrada.pl>,
ToMasz <Nieczytam@orange.pl> napisał(-a):

> [...]
> mnie się tak działo z przelotką. normalny kabel nie robi takich "numerów". to napięcie powinno się pojawiać gdy telefon jest w trybie host, znaczy czyta pendriva, myszkę itp

Nowe telefony mają również funkcję powerbanka, a nie tylko hosta.

Lineage - jak wyłączyć ładowanie