Linia łańcucha

Data: 2009-09-03 13:57:42
Autor: granat
Linia łańcucha
JaromirD pisze:
Zmieniłem sobie pakiet z BB-UN26 na BB-ES25 i korby z FD-M191 na FCM410-8 na oktalink.

a mozna wiedziec czym podyktowana byla ta zmiana?
odczuwasz teraz jakas roznice na plus?

granat

Data: 2009-09-03 17:51:11
Autor: JaromirD
Linia łańcucha
granat wrote:

JaromirD pisze:
[...]

Zmian podyktowana była dwoma czynnikami:

- wnerwiającymi stukami z okolic korb podczas jazdy (ale niemożliwymi do precyzyjnego zlokalizowania i usunięcia)
- lepszymi przełożeniami do jazdy po górzystej okolicy

Jeśli chodzi o drugi czynnik, to rzeczywiście działa. Nie straciłem na najtwardszych przełożeniach (dalej mam tarczę 42), zyskałem na miękkich (22 zamiast 24).
Co do pierwszego - to na razie jak w przysłowiu "zamienił stryjek...". Z powodu większego przekosu na niektórych przełożeniach łańcuch terkocze podczas jazdy, wcześniej jakieś strzały z przodu dochodziły tylko wtedy, kiedy przerwałem pedałowanie na chwilę i zaczynałem dalej, teraz nawet podczas normalnego pedałowania i niezależnie od przełożenia. Myślałem, że łańcuch się ułoży ale jest coraz gorzej.
Żeby było śmieszniej, przez kupnem specjalnie dopytywałem w sklepie, czy ten pakiet będzie dobry i nie zepsuje linii łańcucha, i oczywiście usłyszałem, że nie.

JaromirD

Linia łańcucha