Grupy dyskusyjne   »   pl.soc.prawo   »   [PORD] Linia ciągła przed przejazdem ko lejowym bez żadnego znaku

[PORD] Linia ciągła przed przejazdem ko lejowym bez żadnego znaku

Data: 2010-01-17 00:13:29
Autor: Buster
[PORD] Linia ciągła przed przejazdem ko lejowym bez żadnego znaku
Witam.
Ciekawi mnie jedna kwestia. Jak się należy zachować w takiej sytuacji. Jest sobie przejazd kolejowy z zaporami i światłami. Tuż przed przejazdem machnięta jest linia ciągła w poprzek (linia bezwarunkowego zatrzymania??). Jednak nie ma żadnego znaku STOP. Czy konieczne jest zatrzymanie się przed tą linią?? Czy wyznacza ona miejsce zatrzymania się w przypadku opuszczonych zapór ew. sygnalizowania nadjeżdżania pociągu?

--
Pozdrowienia
Radek Dobrowolski

Data: 2010-01-17 00:38:01
Autor: Robert Tomasik
[PORD] Linia ciągła przed przejazdem kolejowym bez żadnego znaku

Użytkownik "Buster" <radob@w1pos.p.lodz.pl> napisał w wiadomości news:hith6a$sdv$1inews.gazeta.pl...
Witam.
Ciekawi mnie jedna kwestia. Jak się należy zachować w takiej sytuacji. Jest sobie przejazd kolejowy z zaporami i światłami. Tuż przed przejazdem machnięta jest linia ciągła w poprzek (linia bezwarunkowego zatrzymania??). Jednak nie ma żadnego znaku STOP. Czy konieczne jest zatrzymanie się przed tą linią?? Czy wyznacza ona miejsce zatrzymania się w przypadku opuszczonych zapór ew. sygnalizowania nadjeżdżania pociągu?

Wyznacza miejsce, w którym należy się zatrzymać, gdy przejazd jest zamknięty albo świeci się światło.

Data: 2010-01-17 07:37:44
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
[PORD] Linia ciągła przed przejazdem ko lejowym bez żadnego znaku


W dniu 2010-01-17 00:13, Buster pisze:
Witam.
Ciekawi mnie jedna kwestia. Jak się należy zachować w takiej sytuacji.
Jest sobie przejazd kolejowy z zaporami i światłami. Tuż przed
przejazdem machnięta jest linia ciągła w poprzek (linia bezwarunkowego
zatrzymania??). Jednak nie ma Ĺźadnego znaku STOP. Czy konieczne jest
zatrzymanie się przed tą linią?? Czy wyznacza ona miejsce zatrzymania
się w przypadku opuszczonych zapór ew. sygnalizowania nadjeżdżania pociągu?

§ 89. 1. Znak P-12 „linia bezwzględnego zatrzymania
— stop” wskazuje miejsce zatrzymania pojazdu
w związku ze znakami pionowymi B-20 lub B-32.

więc póki nie wisi znak STOP albo STÓJ - cośtam to linia jest
teoretycznie bezużyteczna. Tyle, że w polskich realiach spotyka się
samotne linie P-12 czy też P-13 tam, gdzie powinny być również znaki
pionowe, więc raczej należy ją traktować jako STOP i zatrzymać się
bezwzględnie, żeby nie wyjść na Kuliga.




--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2010-01-19 16:21:04
Autor: poreba
[PORD] Linia ciągła przed przejazdem ko lejowym bez żadnego znaku
Dnia Sun, 17 Jan 2010 00:13:29 +0100, Buster napisał(a):

Ciekawi mnie jedna kwestia. Jak się należy zachować w takiej sytuacji. Jest sobie przejazd kolejowy z zaporami i światłami.
To ja sie podepnę. Jak należy się zachować...
Jest sobie przejazd niestrzeżony, jednotorowy, ze św.Andrzejem i Stopem. A tory są porośnięte pięknymi krzeczkami i trzymetrowymi drzewkami z każdej
strony na długości co najmniej kilkudziesięciu metrów. Ja na wszelki
wypadek robię stop, ze względu na miejscowość
(http://maps.google.pl/maps?q=53.561282,21.022588) jednak mam
wątpliwości...

--
pozdro
poreba

[PORD] Linia ciągła przed przejazdem ko lejowym bez żadnego znaku

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona