Data: 2012-11-03 13:12:23 | |
Autor: Waldemar Krzok | |
Liniowe regulatory napięcia w motocyklach | |
Adam Wysocki wrote:
Pytanie z pogranicza elektroniki i motocykli. 1. nie wytracając na tyrystorach. 2. temperatury nie da się odprowadzić, ale ciepło tak. 3. napięcie też niezbyt pasuje Pytanie - dlaczego tyle mocy się marnuje i nie jest robione impulsowo? Najpierw mi wytłumacz, jak chcesz liniowo regulować napięcie tyrystorami, bo niezbyt ogarniam. Waldek -- My jsme Borgové. Sklopte štíty a vzdejte se. Odpor je marný. |
|
Data: 2012-11-03 13:28:20 | |
Autor: __Maciek | |
Liniowe regulatory napięcia w motocyklach | |
Sat, 03 Nov 2012 13:12:23 +0100 Waldemar Krzok
<waldemar@zedat.fu-berlin.de> napisał: Macie pomysł, dlaczego tak jest? Dając tyrystory zamiast diód do prostownika trójfazowego za alternatorem i sterując kątem ich "zapłonu"? Wiem że trochę będzie kłopotu bo częstotliwość zmienna, ale myślę że temat do ogarnięcia nawet na układach analogowych, bez procka. Też się zastanawiałem dlaczego jest stosowany układ ze zwieraniem. Dwie strony z serwisówki od Suzuki GN250: http://maciek100.boo.pl/inne/chrg1.jpg http://maciek100.boo.pl/inne/chrg2.jpg Dzisiaj chyba łatwiej byłoby po prostu dać za prostownikiem przetwornicę. Dlaczego się tak nie robi? Jakieś względy niezawodności czy co? PS. Kurde, ludziki, jak crosspostujecie i FUTujecie to warto o tym wspomnieć gdzieś w postach... |
|
Data: 2012-11-03 14:36:36 | |
Autor: Waldemar Krzok | |
Liniowe regulatory napięcia w motocyklach | |
__Maciek wrote:
Sat, 03 Nov 2012 13:12:23 +0100 Waldemar Krzok Zgadza się. Ale dalej nie jest to regulator liniowy, tylko impulsowy. Liniowo reguluje się uzwojenie wzbudzenia, a i to niekoniecznie, bo można PWM. PS. Kurde, ludziki, jak crosspostujecie i FUTujecie to warto o tym OK, wystarczy elektronika Waldek -- My jsme Borgové. Sklopte štíty a vzdejte se. Odpor je marný. |
|