Data: 2012-11-03 16:07:18 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
Liniowe regulatory napięcia w motocyklach | |
Hello Adam,
Saturday, November 3, 2012, 11:49:33 AM, you wrote: Pytanie z pogranicza elektroniki i motocykli. Nie mam pojęcia jak to jest w samochodach, ale w motocyklach stosuje się liniowe regulatory napięcia. Alternator ma 3 fazy, generujące np. 20-60V AC, a regulator prostuje to i robi z tego napięcie ładowania akumulatora, resztę wytracając na tyrystorach. Temperatura jest potem odprowadzana przez duży radiator, przykręcony do ramy. Nie tak - tyrystor zwiera fazę (crow-bar) a cieplo wytraca się w cewkach zazwyczaj chłodzonych olejem... Pytanie - dlaczego tyle mocy się marnuje i nie jest robione impulsowo? Bo wymagałoby uzwojenia wzbudzenia a na magnesach trwałych jest mniejsze. Poza tym - to ma charakterystykę bliską źródła prądowego. Takie regulatory są nawet w motocyklach naszpikowanych elektroniką dużo Ale po przegrzaniu dostają zwarcia. Zwarcie w step-down oznacza pełne napięcie na wyjściu :( [...] -- Best regards, RoMan Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2012-11-04 20:35:10 | |
Autor: __Maciek | |
Liniowe regulatory napięcia w motocyklach | |
Sat, 3 Nov 2012 16:07:18 +0100 RoMan Mandziejewicz
<roman@pik-net.pl.invalid> napisał: Pytanie - dlaczego tyle mocy się marnuje i nie jest robione impulsowo? Ale po co uzwojenie wzbudzenia? Po takiej maszynie (wzbudzanej magnesami trwałymi) nie można dać po prostu przetwornicy? Myślę że przedpiśca miał to na myśli... regulator. Chodzi o rozmiary dławików, czy o co? Nie o awaryjność, bo te To jaki problem dać przetwornicę izolowaną, np. forward lub dla mniejszych rozmiarów, push-pull? Ewentualne zwarcie kluczy nie będzie skutkowało pełnym napięciem na wyjściu. |
|
Data: 2012-11-04 23:17:05 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
Liniowe regulatory napięcia w motocyklach | |
Hello __Maciek,
Sunday, November 4, 2012, 8:35:10 PM, you wrote: Ale po co uzwojenie wzbudzenia? Po takiej maszynie (wzbudzanejPytanie - dlaczego tyle mocy się marnuje i nie jest robione impulsowo?Bo wymagałoby uzwojenia wzbudzenia a na magnesach trwałych jest Przetwornica jest marnym pomyslem z kilku powodów: 1. Ekonomia. 2. Niełatwo jest zbudować przetwornicę współpracującą ze źródłem o bardzo wysokiej rezystancji dynamicznej. 3. Podalem niżej. To jaki problem dać przetwornicę izolowaną, np. forward lub dlaregulator. Chodzi o rozmiary dławików, czy o co? Nie o awaryjność, bo teAle po przegrzaniu dostają zwarcia. Zwarcie w step-down oznacza pełne Jasne. Ale taka propozycja spowodowałaby zawał księgowego zatwierdzającego projekt. -- Best regards, RoMan Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|