Linka sprzęgła się wyciąga na ciepłym silniku

Data: 2012-03-23 12:49:54
Autor: Adam Wysocki
Linka sprzęgła się wyciąga na ciepłym silniku
Objaw: Na zimnym silniku klamka sprzęgła łapie prawie od razu (tak jest ustawiona). Jak silnik się zagrzeje, to sprzęgło zaczyna łapać coraz później, do tego stopnia że wciskając dwoma palcami (czyli pozostałe dwa pod klamką) nie wysprzęgla się całkowicie. Czego to może być objaw? Koniec linki bliski, czy coś innego?

--
Fiat Siena 1.6 HL 1998 r. & Suzuki GSX 750F 2001 r.
PMS PJ- S+ p++ M- W P++: X++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++

Data: 2012-03-23 14:37:10
Autor: Piotr Rezmer
Adam Wysocki pisze:
[...]

Nie wiem jak w Twoim sprzęcie, ale ja prawie zawsze (pomijając jazdę w terenie na xlr) sprzęgło wciskam do końca, wszystkie palce na wierzchu.

Jak miałem problemy z wysprzęglaniem to właśnie leciały mi kolejne włókna linki (przy klamce zaraz przy końcówce).

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2012-03-23 18:05:42
Autor: duddits
W dniu 2012-03-23 14:37, Piotr Rezmer pisze:
Nie wiem jak w Twoim sprzęcie, ale ja prawie zawsze (pomijając jazdę w
terenie na xlr) sprzęgło wciskam do końca, wszystkie palce na wierzchu.

Zakładając, że masz klamkę ustawioną tak, że sprzęgło wyłącza się w połowie jej ruchu czy nawet wcześniej to wykonujesz zbędną pracę :)

--
[GoMoto.TV]
Faceci na kanapach

Data: 2012-03-23 20:42:18
Autor: Piotr Rezmer
duddits pisze:

Zakładając, że masz klamkę ustawioną tak, że sprzęgło wyłącza się w
połowie jej ruchu czy nawet wcześniej to wykonujesz zbędną pracę :)

Ja to lubię gdy sprzęgło zaczyna wcześnie łapać, wtedy mam najlepszą kontrolę nad regulacją "ilości sprzęgła". Klamka ustawiona możliwie blisko manetki.

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2012-03-23 21:11:25
Autor: duddits
W dniu 2012-03-23 20:42, Piotr Rezmer pisze:
Ja to lubię gdy sprzęgło zaczyna wcześnie łapać, wtedy mam najlepszą
kontrolę nad regulacją "ilości sprzęgła". Klamka ustawiona możliwie
blisko manetki.

No rozumiem, tak się przyzwyczaiłeś. Ja z kolei zmieniając biegi w czasie jazdy w zasadzie "muskam" tylko klamkę sprzęgła. Inni w ogóle bez tego się obchodzą :)
Tak czy inaczej, wydaje mi się, że taki głębszy ruch klamką to strata czasu podczas zmiany biegów. Wysprzęglenie powinno trwać jak najkrócej. Zaznaczam, że odnoszę się do jazdy po asfalcie, bo w terenie doświadczenie mam znikome.

--
[GoMoto.TV]
Faceci na kanapach

Data: 2012-03-24 06:10:33
Autor: Piotr Rezmer
Linka sprzęgła się wyciąga na ciepłym silniku [OT]
duddits pisze:

Zaznaczam, że odnoszę się do jazdy po asfalcie, bo w terenie
doświadczenie mam znikome.

W terenie biegi zmieniam praktycznie korzystając tylko z regulacji gazu. Staram się jak najlepiej trzymać kierownicę aby nie oddzielić się od motocykla. wtedy nie ma za bardzo miejsca na luksus trzymania kierownicy lewym kciukiem.

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2012-03-23 16:05:24
Autor: Ivam
Użytkownik "Adam Wysocki"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:prm.1332506994@news.chmurka.net...
Objaw: Na zimnym silniku klamka sprzęgła łapie prawie od razu (tak jest
ustawiona).

Musi byc luz! Okolo 2-3mm przy mocowaniu klamki.

Czego to może być objaw?
Koniec linki bliski, czy coś innego?

Konic sprzegla. Zmierz i jesli trzeba to wymien tarcze - malo roboty, nie jest to zawrotny koszt. Jesli nie trzeba to zmien olej (ja takie objawy mialem na motulu 5000).

--
pzdr:
Ivam

Data: 2012-03-26 09:33:29
Autor: Adam Wysocki
Ivam <filipz_WYTNIJ_TO@poczta.fm> wrote:

Objaw: Na zimnym silniku klamka sprzęgła łapie prawie od razu (tak jest
ustawiona).

Musi byc luz! Okolo 2-3mm przy mocowaniu klamki.

No właśnie taki jest, dlatego mówię "prawie nie ma" :)

Czego to może być objaw? Koniec linki bliski, czy coś innego?

Konic sprzegla.

Było wymieniane 12 tysięcy km temu... tak szybko by się skończyło?

Jesli nie trzeba to zmien olej (ja takie objawy mialem na motulu 5000).

Olej zmieniany 500 km temu, motul 5100 ester :)

Data: 2012-03-26 16:21:31
Autor: Ivam
Użytkownik "Adam Wysocki"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:prm.1332754409@news.chmurka.net...
Było wymieniane 12 tysięcy km temu... tak szybko by się skończyło?

Zalezy jak jezdzisz;) Raczej nie powinno.

Olej zmieniany 500 km temu, motul 5100 ester :)

Zmien olej. Powaznie mowie. Ale najpierw skontroluj linke czy aby na 100% nie peka przy kierownicy, albo na dole.

--
pzdr:
Ivam

Data: 2012-03-26 22:29:50
Autor: Sir Piernik
Linka sprzęgła się wyciąga na ciepłym silniku
Ivam pisze:
....>8
Ale najpierw skontroluj linke czy aby na
100% nie peka przy kierownicy, albo na dole.

Juz by zauwazyl, to trwa najwyzej dwa, trzy dni!
Ale uwaga sluszna, jak najbardziej.

Pozdrawiam
Sir Piernim
  Betvelwe

Data: 2012-03-27 17:01:58
Autor: Ivam
Użytkownik "Sir Piernik"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jkqjju$a1a$2@news.icm.edu.pl...
Juz by zauwazyl, to trwa najwyzej dwa, trzy dni!

U mnie dala rade od pierwszych objawow do pekniecia cale 14 dni jazdy. Ale ja jak rusze to tylko redukcje ze sprzeglem.

> Zmien olej. Powaznie mowie.

Na jaki?

Ja mam teraz motorexa, ale przymierzam sie do repsola - dosc dobre ceny, a oleum ponoc niczego sobie.

Najtanszy (z markowych) jaki mialem to motul 5000, wady mial nastepujace:
- pienil sie (w oczku bylo widac)
- skrzynia biegow na zimnym ok, na cieplym tragedia (wszystko twardo, strzela, stuka, etc. przy zmianie)
- podejrzanie szybko znikal

--
pzdr:
Ivam

Data: 2012-03-27 07:16:09
Autor: Adam Wysocki
Linka sprzęgła się wyciąga na ciepłym silniku
Ivam <filipz_WYTNIJ_TO@poczta.fm> wrote:

Było wymieniane 12 tysięcy km temu... tak szybko by się skończyło?

Zalezy jak jezdzisz;)

Raczej normalnie :) lubię pocisnąć ale na co dzień jeżdżę w mieście, przez korki, więc nie ma gdzie.