Linki do film贸w na stronach WWW.

Data: 2009-04-07 17:06:26
Autor: ant
Linki do film贸w na stronach WWW.

Witam serdecznie.

Zastanawia mnie problem legalno艣ci umieszczania na stronach
WWW link贸w do film贸w, a konkretnie nie link贸w, tylko obiekt贸w
(embed) film贸w umieszczonych na serwerach Youtube i GoogleVideo.

Oczywi艣cie jasne dla mnie jest, 偶e umieszczenie np. w takiej
postaci np. filmu Killer b臋dzie "艣mierdz膮ce" i takiej sytuacji
nie zak艂adam w og贸le bo piractwo mnie nie interesuje w 偶adnym
stopniu.

Filmy maj膮 by膰 "edukacyjne", dotycz膮ce konkretnych zagadnie艅
i 偶aden z tych film贸w nie b臋dzie przeze mnie umieszczony
na serwerach Youtube/GoogleVideo. Moja rola ograniczy si臋
do utworzenia bazy najwa偶niejszych film贸w, w miar臋 mo偶liwo艣ci
ze wszelkimi danymi w stylu re偶yser/producent/link do strony
autora i utworzenie przyjaznego interfejsu, by osoba
zainteresowana dan膮 tematyk膮 znalaz艂a szybko wszystkie
najwa偶niejsze pozycje w jednym miejscu.

Czy mog臋 za艂o偶y膰, 偶e film umieszczony na Youtube, czyli
prawdopodobnie zgodny z ich wskaz贸wkami dot. praw autorskich
<http://www.youtube.com/t/howto_copyright?gl=PL&hl=pl>
i wytycznymi dla spo艂eczno艣ci YouTube
<http://www.youtube.com/t/community_guidelines?gl=PL&hl=pl>,
i u偶ytkownik YouTube, kt贸ry dany film za艂adowa艂, udost臋pnia
dla niego opcj臋 wstawienia danego filmu na obcych stronach,
jest legalny? Czy mog臋 taki film bez konsekwencji prawnych
wstawi膰 na mojej stronie internetowej (w postaci embed)?

Czy jednak powinienem np. z ka偶dym takim filmem zg艂asza膰
si臋 do YouTube z pro艣b膮 o analiz臋 legalno艣ci - np. poprzez
wykorzystanie opcji "Zg艂o艣 film jako nieodpowiedni"
(patrz "Wytyczne dla spo艂eczno艣ci YouTube -> Przegl膮damy filmy
wideo oznaczone jako naruszaj膮ce zasady) ewentualnie zatrudni膰
prawnika i ekipe dochodzeniow膮, kt贸ra b臋dzie te fakty ustala膰
za kazdym razem, co by si臋 wi膮za艂o oczywi艣cie z zaniechaniem
utworzenia takiej strony, bo nie mam czasu na idiotyzmy
w stylu wykupywanie hostingu Chinach ;-) zw艂aszcza, 偶e
to projekt niekomercyjny, jedynym komercyjnym elementem
na tej stronie mog膮 (ewentualnie) by膰 reklamy AdSense,
aczkolwiek nie jest to w 偶adnym wypadku priorytetem.

Og贸lnie tematyka dotyczy ekologii, ekoterrorymzmu,
NWO, GMO itp. teoriom spiskowym 8-)

Linki do film贸w na stronach WWW.