Data: 2011-11-06 05:12:12 | |
Autor: Pr0NET | |
Linki i pancerze jakie? | |
Witam,
do tej pory robiłem coroczny przegl±d w serwisie, ale od jakiego¶ czasu sam sobie radzę :). Zazwyczaj do połowy sezonu linki s± bez zastrzeżeń, póĽniej już chodz± ze zgrzytami, zawłaszcza te od tylnej przerzutki i hamulca. Może to¶ polecić jakie¶ dobre rozwi±zanie? Konserwujecie liki czy wymieniacie na nowe? Teraz akurat mam problem z zmian± przełożeń i regulacja przerzutki nie pomaga z powodu oporów na linkach. |
|
Data: 2011-11-06 18:08:10 | |
Autor: Bukol | |
Linki i pancerze jakie? | |
W dniu 2011-11-06 14:12, Pr0NET pisze:
Konserwujecie liki czy wymieniacie na nowe? Teraz akurat mam problem z Wyjmij linki i wymocz je w ON. Do pancerzy wtłocz wd 40 tak coby kapnęło z przeciwnego końca. Przetrzyj linki szmat± i posmaruj towotem (smarem), a następnie umie¶ć je w pancerzach. Je¶li linki s± już w tragicznym stanie - to kup nowe (nie s± drogie) i omiń moczenie w ON. -- admin@rowerowepodhale.eu www.rowerowepodhale.eu |
|
Data: 2011-11-06 21:19:42 | |
Autor: szufla | |
Linki i pancerze jakie? | |
Przetrzyj linki szmat± i posmaruj towotem (smarem), a następnie umie¶ć je w pancerzach. ROTFL. sz. |
|
Data: 2011-11-06 22:11:32 | |
Autor: ToMasz | |
Linki i pancerze jakie? | |
W dniu 06.11.2011 14:12, Pr0NET pisze:
Witam,s± dwie szkoły. Jedna to wyczy¶ć, poskładaj i niczym nie smaruj. to powoduje ze nawet jak teoretycznie co¶ wpadnie pomiędzy pancerz a linkię- wyleci. Druga szkoła to smarowanie smarem gęstym( do łożysk, towot). To stosuj± mechanicy, którzy zdaj± sobie sprawę ze rowerowi zaszkodzi głównie woda w pancerzach, a następny raz ow± linkę zobacz± albo za rok, albo jak pęknie. T± metodę zaleca również firma.... tam tara tam shimano! informujac w ulotkach ze tam gdzie na pancerzu jest złoty nadruk shimano - tam jest smar - od tej strony wkładaj linkę. tak wiec sam wybierz. ToMasz PS. trzecia szkoła to linki w których stalowa linka jest zatopiona w teflonie(lub podobnym) a stalowy pancerz ma teflonow± rurkę od ¶rodka. czyli tarcie teflon teflon. Ale to chyba jeszcze nie w rowerach. |
|
Data: 2011-11-06 21:37:45 | |
Autor: Jan Srzednicki | |
Linki i pancerze jakie? | |
On 2011-11-06, ToMasz wrote:
W dniu 06.11.2011 14:12, Pr0NET pisze: Czy możesz wytłumaczyć, jak ma woda szkodzić nierdzewnej lince? PS. trzecia szkoła to linki w których stalowa linka jest zatopiona w teflonie(lub podobnym) a stalowy pancerz ma teflonową rurkę od środka. czyli tarcie teflon teflon. Ale to chyba jeszcze nie w rowerach. Ale z której choinki się urwałeś? Teflonowe linki są dostępne tak od 10 lat na oko, albo i dłużej. -- Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet :: http://wrzask.pl/ |
|
Data: 2011-11-07 11:43:31 | |
Autor: cytawa | |
Linki i pancerze jakie? | |
Jan Srzednicki pisze:
Czy możesz wytłumaczyć, jak ma woda szkodzić nierdzewnej lince? nie widzialem jeszcze tak naprawde nierdzewnych linek. Przynajmniej w sprzecie nie z najwyzszej polki. Jan Cytawa |
|
Data: 2011-11-07 11:17:32 | |
Autor: Jan Srzednicki | |
Linki i pancerze jakie? | |
On 2011-11-07, cytawa wrote:
Jan Srzednicki pisze: Rdzewiejących od zwykłej wody, a nie od solanki? Mi jakoś nic nigdy nie chce rdzewieć. :P -- Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet :: http://wrzask.pl/ |
|
Data: 2011-11-07 20:42:35 | |
Autor: m4rkiz | |
Linki i pancerze jakie? | |
"cytawa" <cytawa@hektor.umcs.lublin.pl> wrote in message news:j98co5$fnu$1news.lublin.pl...
Czy możesz wytłumaczyć, jak ma woda szkodzić nierdzewnej lince?nie widzialem jeszcze tak naprawde nierdzewnych linek. Przynajmniej w sprzecie nie z najwyzszej polki. sie zgodze, najtansze nierdzewne linki shimano z pancerzami tej samej firmy po roku sa wyraznie pokryte rdza, glownie linki przerzutek, ale na hamulcowych tez braz wychodzi tyle ze raczej po zimie a tam gdzie zima pomykam to soli zazwyczaj nie sypia |
|
Data: 2011-11-14 07:15:15 | |
Autor: Morris Starling | |
Linki i pancerze jakie? | |
On Nov 6, 9:11 pm, ToMasz <twitek4@.gazeta.pl> wrote:
pęknie. T± metodę zaleca również firma.... tam tara tam shimano! "Tę" |
|
Data: 2011-11-07 09:56:35 | |
Autor: Michał Pysz | |
Linki i pancerze jakie? | |
do tej pory robiłem coroczny przegl±d w serwisie, ale od jakiego¶ Pierwsze oznaki pogorszenia działania tylnej przerzutki zwykle łatwo się usuwa wymieniaj±c ostatni kawałek pancerza. On się najbardziej syfi. Przy okazji warto koniec linki przetrzeć i można jakim¶ lekkim olejem z teflonem poci±gn±ć. Nie dawać nic gęstego. Najlepiej jednak wymienić cało¶ć: pancerze + linka. Wiele to nie kosztuje a jest pewno¶ć działania. Jak lubisz grzebać sam to kupujesz parę metrów pancerza + obcinaczki i robisz zmianę samodzielnie przycinaj±c nowe pancerze pod wymiar starych. mp. |