Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.rowery   »   Linki i pancerze jakie?

Linki i pancerze jakie?

Data: 2011-11-06 05:12:12
Autor: Pr0NET
Linki i pancerze jakie?
Witam,

do tej pory robiłem coroczny przegl±d w serwisie, ale od jakiego¶
czasu sam sobie radzę :). Zazwyczaj do połowy sezonu linki s± bez
zastrzeżeń, póĽniej już chodz± ze zgrzytami, zawłaszcza te od tylnej
przerzutki i hamulca. Może to¶ polecić jakie¶ dobre rozwi±zanie?
Konserwujecie liki czy wymieniacie na nowe? Teraz akurat mam problem z
zmian± przełożeń i regulacja przerzutki nie pomaga z powodu oporów na
linkach.

Data: 2011-11-06 18:08:10
Autor: Bukol
Linki i pancerze jakie?
W dniu 2011-11-06 14:12, Pr0NET pisze:

Konserwujecie liki czy wymieniacie na nowe? Teraz akurat mam problem z
zmian± przełożeń i regulacja przerzutki nie pomaga z powodu oporów na
linkach.

Wyjmij linki i wymocz je w ON. Do pancerzy wtłocz wd 40 tak coby kapnęło z przeciwnego końca. Przetrzyj linki szmat± i posmaruj towotem (smarem), a następnie umie¶ć je w pancerzach. Je¶li linki s± już w tragicznym stanie - to kup nowe (nie s± drogie) i omiń moczenie w ON.

--
admin@rowerowepodhale.eu
www.rowerowepodhale.eu

Data: 2011-11-06 21:19:42
Autor: szufla
Linki i pancerze jakie?
Przetrzyj linki szmat± i posmaruj towotem (smarem), a następnie umie¶ć je w pancerzach.

ROTFL.


sz.

Data: 2011-11-06 22:11:32
Autor: ToMasz
Linki i pancerze jakie?
W dniu 06.11.2011 14:12, Pr0NET pisze:
Witam,

do tej pory robiłem coroczny przegl±d w serwisie, ale od jakiego¶
czasu sam sobie radzę :). Zazwyczaj do połowy sezonu linki s± bez
zastrzeżeń, póĽniej już chodz± ze zgrzytami, zawłaszcza te od tylnej
przerzutki i hamulca. Może to¶ polecić jakie¶ dobre rozwi±zanie?
Konserwujecie liki czy wymieniacie na nowe? Teraz akurat mam problem z
zmian± przełożeń i regulacja przerzutki nie pomaga z powodu oporów na
linkach.
s± dwie szkoły. Jedna to wyczy¶ć, poskładaj i niczym nie smaruj. to powoduje ze nawet jak teoretycznie co¶ wpadnie pomiędzy pancerz a linkię- wyleci.
Druga szkoła to smarowanie smarem gęstym( do łożysk, towot). To stosuj± mechanicy, którzy zdaj± sobie sprawę ze rowerowi zaszkodzi głównie woda w pancerzach, a następny raz ow± linkę zobacz± albo za rok, albo jak pęknie. T± metodę zaleca również firma.... tam tara tam shimano! informujac w ulotkach ze tam gdzie na pancerzu jest złoty nadruk shimano - tam jest smar - od tej strony wkładaj linkę. tak wiec sam wybierz.
ToMasz

PS. trzecia szkoła to linki w których stalowa linka jest zatopiona w teflonie(lub podobnym) a stalowy pancerz ma teflonow± rurkę od ¶rodka. czyli tarcie teflon teflon. Ale to chyba jeszcze nie w rowerach.

Data: 2011-11-06 21:37:45
Autor: Jan Srzednicki
Linki i pancerze jakie?
On 2011-11-06, ToMasz wrote:
W dniu 06.11.2011 14:12, Pr0NET pisze:
Witam,

do tej pory robiłem coroczny przegląd w serwisie, ale od jakiegoś
czasu sam sobie radzę :). Zazwyczaj do połowy sezonu linki są bez
zastrzeżeń, później już chodzą ze zgrzytami, zawłaszcza te od tylnej
przerzutki i hamulca. Może toś polecić jakieś dobre rozwiązanie?
Konserwujecie liki czy wymieniacie na nowe? Teraz akurat mam problem z
zmianą przełożeń i regulacja przerzutki nie pomaga z powodu oporów na
linkach.
są dwie szkoły. Jedna to wyczyść, poskładaj i niczym nie smaruj. to powoduje ze nawet jak teoretycznie coś wpadnie pomiędzy pancerz a linkię- wyleci.
Druga szkoła to smarowanie smarem gęstym( do łożysk, towot). To stosują mechanicy, którzy zdają sobie sprawę ze rowerowi zaszkodzi głównie woda w pancerzach, a następny raz ową linkę zobaczą albo za rok, albo jak pęknie. Tą metodę zaleca również firma.... tam tara tam shimano! informujac w ulotkach ze tam gdzie na pancerzu jest złoty nadruk shimano - tam jest smar - od tej strony wkładaj linkę. tak wiec sam wybierz.

Czy możesz wytłumaczyć, jak ma woda szkodzić nierdzewnej lince?

PS. trzecia szkoła to linki w których stalowa linka jest zatopiona w teflonie(lub podobnym) a stalowy pancerz ma teflonową rurkę od środka. czyli tarcie teflon teflon. Ale to chyba jeszcze nie w rowerach.

Ale z której choinki się urwałeś? Teflonowe linki są dostępne tak od 10
lat na oko, albo i dłużej.

--
  Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet :: http://wrzask.pl/

Data: 2011-11-07 11:43:31
Autor: cytawa
Linki i pancerze jakie?
Jan Srzednicki pisze:

Czy możesz wytłumaczyć, jak ma woda szkodzić nierdzewnej lince?

nie widzialem jeszcze tak naprawde nierdzewnych linek.  Przynajmniej w sprzecie nie z najwyzszej polki.

Jan Cytawa

Data: 2011-11-07 11:17:32
Autor: Jan Srzednicki
Linki i pancerze jakie?
On 2011-11-07, cytawa wrote:
Jan Srzednicki pisze:

Czy możesz wytłumaczyć, jak ma woda szkodzić nierdzewnej lince?

nie widzialem jeszcze tak naprawde nierdzewnych linek.  Przynajmniej w sprzecie nie z najwyzszej polki.

Rdzewiejących od zwykłej wody, a nie od solanki? Mi jakoś nic nigdy nie
chce rdzewieć. :P

--
  Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet :: http://wrzask.pl/

Data: 2011-11-07 20:42:35
Autor: m4rkiz
Linki i pancerze jakie?
"cytawa" <cytawa@hektor.umcs.lublin.pl> wrote in message news:j98co5$fnu$1news.lublin.pl...
Czy możesz wytłumaczyć, jak ma woda szkodzić nierdzewnej lince?
nie widzialem jeszcze tak naprawde nierdzewnych linek.  Przynajmniej w sprzecie nie z najwyzszej polki.


sie zgodze, najtansze nierdzewne linki shimano z pancerzami tej samej firmy
po roku sa wyraznie pokryte rdza, glownie linki przerzutek, ale na
hamulcowych tez braz wychodzi tyle ze raczej po zimie
a tam gdzie zima pomykam to soli zazwyczaj nie sypia

Data: 2011-11-14 07:15:15
Autor: Morris Starling
Linki i pancerze jakie?
On Nov 6, 9:11 pm, ToMasz <twitek4@.gazeta.pl> wrote:

pęknie. T± metodę zaleca również firma.... tam tara tam shimano!

"Tę"

Data: 2011-11-07 09:56:35
Autor: Michał Pysz
Linki i pancerze jakie?
do tej pory robiłem coroczny przegl±d w serwisie, ale od jakiego¶
czasu sam sobie radzę :). Zazwyczaj do połowy sezonu linki s± bez
zastrzeżeń, póĽniej już chodz± ze zgrzytami, zawłaszcza te od tylnej
przerzutki i hamulca. Może to¶ polecić jakie¶ dobre rozwi±zanie?
Konserwujecie liki czy wymieniacie na nowe? Teraz akurat mam problem z
zmian± przełożeń i regulacja przerzutki nie pomaga z powodu oporów na
linkach.

Pierwsze oznaki pogorszenia działania tylnej przerzutki zwykle łatwo się usuwa wymieniaj±c ostatni kawałek pancerza. On się najbardziej syfi. Przy okazji warto koniec linki przetrzeć i można jakim¶ lekkim olejem z teflonem poci±gn±ć. Nie dawać nic gęstego.

Najlepiej jednak wymienić cało¶ć: pancerze + linka.
Wiele to nie kosztuje a jest pewno¶ć działania.
Jak lubisz grzebać sam to kupujesz parę metrów pancerza + obcinaczki i robisz zmianę samodzielnie przycinaj±c nowe pancerze pod wymiar starych.

mp.

Linki i pancerze jakie?

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona