Data: 2012-10-20 19:52:32 | |
Autor: J.F. | |
Linowe barierki | |
http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34862,12703661,Nowe_bariery_ze_stalowych_lin_stanely_na_Ursynowie.html Takie one bezpieczne, te liny sie wyciagaja ... ale te slupki to gesto rozmieszczone i nie sposob w nie nie trafic :-) Tym niemniej ... w tym przypadku raczej dopuszczam, bo jak ktos jezdzic nie umie i wylatuje z zakretu, to powinien 50km/h jechac :-P J. |
|
Data: 2012-10-20 20:29:51 | |
Autor: venioo@interia.pl | |
Linowe barierki | |
W dniu 2012-10-20 19:52, J.F. pisze:
W Szwecji miedzy miastami sa 3 pasy ruchu i zamiast podwojnej ciaglej sa wlasnie takie barierki linowe oddzielajace pasy ruchu (raz jeden kierunek ma 2 pasy, raz drugi) - i jakos masowo nie gina, a wyprzedzanie jest czysta przyjemnoscia, w dodatku nie ma potrzeby jechania szybciej niz 80-90, bo wiesz, ze za 2km i tak zawalidroge wyprzedzisz. -- venioo -> GG:198909 "What a wonderful wooooorld!" :) |
|
Data: 2012-10-20 20:58:34 | |
Autor: J.F. | |
Linowe barierki | |
Dnia Sat, 20 Oct 2012 20:29:51 +0200, venioo@interia.pl napisał(a):
W dniu 2012-10-20 19:52, J.F. pisze: Tym niemniej wydaje mi sie ze klasyczne blaszane bylyby lepsze - przynajmniej trudniej zaryc w cos rogiem. jest czysta przyjemnoscia, w dodatku nie ma potrzeby jechania szybciej niz 80-90, bo wiesz, ze za 2km i tak zawalidroge wyprzedzisz. Jesli jednak trafisz na traktor to pojedziesz 25km/h. A jak bedzie sezon, to traktor moze byc co kilometr ... a nie, to Szwecja, to bedzie przeladowana ciezarowka z drewnem :-) A jak tak bedzie, to kiedys pomyslisz "jeszcze zdaze", tylko barierka nie ustapi :-) J. |
|
Data: 2012-10-20 21:12:40 | |
Autor: venioo@interia.pl | |
Linowe barierki | |
W dniu 2012-10-20 20:58, J.F. pisze:
Jesli jednak trafisz na traktor to pojedziesz 25km/h. Zdarzalo sie trafic traktor, wtedy zamiast na pierwszym poszerzeniu sie go wyprzedzalo na drugim - 5 min. nikogo nie zbawilo, a przynajmniej nie trzeba sie zastanawiac, czy czasem ten z przeciwka nie leci 150... -- venioo -> GG:198909 "What a wonderful wooooorld!" :) |
|
Data: 2012-10-20 23:09:14 | |
Autor: AZ | |
Linowe barierki | |
On 2012-10-20, venioo@interia.pl <venioo@interia.pl> wrote:
Przeciez to Szwecja i wg. mitow tam wszyscy jezdza przepisowo to kto ma jechac 150? No i po co te barierki w takim razie? -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2012-10-21 02:04:59 | |
Autor: venioo@interia.pl | |
Linowe barierki | |
W dniu 2012-10-21 01:09, AZ pisze:
On 2012-10-20, venioo@interia.pl <venioo@interia.pl> wrote: Jak wpadniesz w poslizg zebys na czolowe nie wyjechal na przeciwny pas? Poza tym wiele pagorkow jest, zza ktorych nie widac czy mozna wyprzedzic, a przy tych barierkach sprawa jest rozwiazana. -- venioo -> GG:198909 "What a wonderful wooooorld!" :) |
|
Data: 2012-10-21 12:52:28 | |
Autor: atos6t | |
Linowe barierki | |
Użytkownik "AZ" <artur.zabronski@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci news:k5vaup$4gk$1node2.news.atman.pl... Przeciez to Szwecja i wg. mitow tam wszyscy jezdza przepisowo to kto ma Może trafić się idiota z Polski. |
|
Data: 2012-10-24 14:59:59 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
Linowe barierki | |
On Sat, 20 Oct 2012, AZ wrote:
On 2012-10-20, venioo@interia.pl <venioo@interia.pl> wrote:[...] Przeciez to Szwecja i wg. mitow tam wszyscy jezdza przepisowo [...] Sugerujesz zwi±zek przyczynowo-skutkowy barierek z przepisowym jeżdżeniem? No to nie pomyl skutku z przyczyn± i już ;) Wystarczy że wlatuj±cy w zakręt ma zakodowane "a jak za zakrętem zaczn± się barierki"? :P pzdr, Gotfryd |
|
Data: 2012-10-21 02:31:51 | |
Autor: Pawel O'Pajak | |
Linowe barierki | |
Powitanko, Zdarzalo sie trafic traktor, wtedy zamiast na pierwszym poszerzeniu sie Super, pewnie kurewsko zabawnie jest jak karetka jedzie za traktorem... spoko, to tylko 5 min. Pozdroofka, Pawel Chorzempa -- "-Tato, po czym poznać mał± szkodliwo¶ć społeczn±? -Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S. Mrożek) ******* >>> !!! UWAGA: ODPOWIADAM TYLKO NA MAILE: moje imie.(kropka)nazwisko, ten_smieszny_znaczek, gmail.com |
|
Data: 2012-10-21 14:11:21 | |
Autor: J.F. | |
Linowe barierki | |
Dnia Sun, 21 Oct 2012 02:31:51 +0200, Pawel O'Pajak napisał(a):
Zdarzalo sie trafic traktor, wtedy zamiast na pierwszym poszerzeniu sie Wypadkow tam nie ma :-) A stary czlowiek ... sie panstwu nie oplaca :-) J. |
|
Data: 2012-10-26 10:17:11 | |
Autor: AL | |
Linowe barierki | |
W dniu 2012-10-20 20:58, J.F. pisze:
Dnia Sat, 20 Oct 2012 20:29:51 +0200, venioo@interia.pl napisał(a): a wypadek Kubicy pamietasz? |
|
Data: 2012-10-26 11:33:18 | |
Autor: J.F | |
Linowe barierki | |
Użytkownik "AL" napisał w wiadomo¶ci grup
W Szwecji miedzy miastami sa 3 pasy ruchu i zamiast podwojnej ciaglej sa Z tym ze tam byla ponoc zle zlozona ta barierka, czy rozkrecona. No i predkosci "rajdowe". Raczej nie slyszy sie o takich wypadkach na codzien, mimo ze np na A4 barierka gesto pogieta. Zakladajac ze Kubica by sie nadzial na taka linowa ... nie wiem jakby sie to skoczylo, ale zakladam ze dosc szybko trafilby w slupek, po czym dosc widowiskowo obrocil ... i roznie mogloby byc. J. |
|
Data: 2012-10-26 11:56:56 | |
Autor: AL | |
Linowe barierki | |
W dniu 2012-10-26 11:33, J.F pisze:
Użytkownik "AL" napisał w wiadomo¶ci grup W liniowych jest inaczej - slupki sa gesto rozmieszczone fakt, ale tak dziala taki mechanizm, ze kazdy slupek zakonczony jest od gory plastikowa zatyczka, ktora sie zrywa w momencie napiecia liny.Lina Lepiej przejmuje sily uderzenia (lina sie naciaga) - slupki skosisz (tzn poddaja sie) - na YT sa rozne symulacje w tym temacie :). |
|
Data: 2012-10-27 00:07:31 | |
Autor: venioo@interia.pl | |
Linowe barierki | |
W dniu 2012-10-26 11:33, J.F pisze:
Z tym ze tam byla ponoc zle zlozona ta barierka, czy rozkrecona. Zlozona byla chyba dobrze, na zakladke, zgodnie z kierunkiem jazdy - a on w nia wjechal jakby "pod prad", stad sie zakladka rozlozyla na laczeniu. -- venioo -> GG:198909 "What a wonderful wooooorld!" :) |
|
Data: 2012-10-27 07:04:15 | |
Autor: Cavallino | |
Linowe barierki | |
Użytkownik <venioo@interia.pl> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:508b0d37$1@news.home.net.pl... W dniu 2012-10-26 11:33, J.F pisze: Sk±d to info? To już nie była rozkręcona, żeby łebkom lepiej się przez drogę przechodziło? |
|
Data: 2012-10-27 23:19:12 | |
Autor: venioo@interia.pl | |
Linowe barierki | |
W dniu 2012-10-27 07:04, Cavallino pisze:
Taki logiczny wniosek ze zdjec ktore widzialem wyciagnalem, nie czytam "czasopism fachowych" bo jakos nie wierze w obiektywnosc i rzetelnosc ich przekazu. Rozkrecona? Nie wiem co i komu mogloby ulatwic rozkrecenie jej... Tym bardziej, ze one powinny byc _CHYBA_ nitowane, a nie skrecane. -- venioo -> GG:198909 "What a wonderful wooooorld!" :) |
|
Data: 2012-10-20 21:07:14 | |
Autor: Artur Maśląg | |
Linowe barierki | |
W dniu 2012-10-20 19:52, J.F. pisze:
Skoro poszli po bandzie - niech trafiają. Stosowane są w wielu krajach w różnych miejscach. |
|
Data: 2012-10-20 21:58:48 | |
Autor: jerzu | |
Linowe barierki | |
On Sat, 20 Oct 2012 19:52:32 +0200, "J.F."
<jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
Takie barierki od dłuższego czasu s± na DK2 - Warszawa - Mińsk Maz. A te ursynowskie widziałem w czwartek, zastanawiałem się nad celowo¶ci± ich stawiania w tym miejscu. -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński xxx.jerzu@interia.pl http://jerzu.waw.pl GG:129280 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200 Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145 |
|
Data: 2012-10-20 22:04:44 | |
Autor: Artur Ma¶l±g | |
Linowe barierki | |
W dniu 2012-10-20 21:58, jerzu pisze:
(...) Takie barierki od dłuższego czasu s± na DK2 - Warszawa - Mińsk Maz. A Parę samochodów tam ładnie latało - ostatnio jakie¶ porsche :) Zasieki, wilcze doły, broń maszynowa? |
|
Data: 2012-10-20 23:38:19 | |
Autor: szufla | |
Linowe barierki | |
Takie barierki od dłuższego czasu s± na DK2 - Warszawa - Mińsk Maz. A Na zakopiance tez to stawiaja sz. |
|
Data: 2012-10-20 23:57:16 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Linowe barierki | |
Dnia Sat, 20 Oct 2012 19:52:32 +0200, J.F. napisał(a):
http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34862,12703661,Nowe_bariery_ze_stalowych_lin_stanely_na_Ursynowie.html A te linki to takie dobre do ochrony chodnika? Bo tak na oko to mi się widzi że potencjalny wypadnięty to zostanie złapany dużo dalej niż przy stalowych barierach. Takie linki to raczej do ochrony na autostradach czy za miastem, a i to raczej od zewn±trz, a nie do rozdzielania pasów. |
|
Data: 2012-10-21 19:29:08 | |
Autor: mk4 | |
Linowe barierki | |
No mi te linki wydaja sie zdecydowanie za wysokie. A skoro jeszcze moga "ustapic" to w sam raz zeby glowe sciely. Az strach pomyslec... -- Pozdrawiam, mk4 |
|
Data: 2012-10-25 06:47:26 | |
Autor: Qlfon | |
Linowe barierki | |
Mało fajnie będzie jak ktoś na moto tam wycedzi i będzie szatkownica a nie barierka:( Idiotyczny wynalazek. -- Qlfon, Lublin Triumph Sprint ST 1050 |
|
Data: 2012-10-25 18:06:41 | |
Autor: Rafał \"SP\" Gil | |
Linowe barierki | |
W dniu 2012-10-25 06:47, Qlfon pisze:
Mało fajnie będzie jak ktoś na moto tam wycedzi i będzie A jak wycedzi w klasyczną barierkę, będzie lepiej ? -- Rafał "SP" Gil - http://www.rafalgil.pl/ Kontakt: Wrocław +48 71 718 70 90 REKLAMA: Serwis skuterów MOTOPOWER http://www.motopower.pl/ |
|
Data: 2012-10-26 00:32:50 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
Linowe barierki | |
On Thu, 25 Oct 2012, "Rafał \"SP\" Gil" wrote:
W dniu 2012-10-25 06:47, Qlfon pisze: Pewnie chodzi o to, że "klasyczna" go nie wyłapie i ma szanse fikn±ć kozła nad ni±, w tym ¶lizgaj±c się ze składow± pionow± w górę barierki. Na mój gust, wjeżdżaj±c byle rowerem z 30kmph powinno dać się przelecieć nad barierk± ("klasyczn±") Na linie o po¶lizg w poprzek liny chyba trudno. Motocyklista pojedzie wzdłuż liny, ładnie tn±cej ciało. No i na "klasycznej" nie ma aż tak wyróżniaj±cej się pozycji pod tytułem "słup". Nie, *nie* wnikam czy wersja z "groĽb±" jest skuteczna czy nie, o tym już flejmy były :| (znaczy że jakby tak w kierownice wbudować szpikulce zamiast poduszek itede). pzdr, Gotfryd |
|
Data: 2012-10-26 00:39:50 | |
Autor: Rafał \"SP\" Gil | |
Linowe barierki | |
W dniu 2012-10-26 00:32, Gotfryd Smolik news pisze:
Pewnie chodzi o to, że "klasyczna" go nie wyłapie i ma szanseMało fajnie będzie jak ktoś na moto tam wycedzi i będzieA jak wycedzi w klasyczną barierkę, będzie lepiej ? Motocyklista pojedzie wzdłuż liny, ładnie tnącej ciało. Jak nie ma jak są ? Imho przypierdolenie w liny czy w blachę jest tak samo śmiertelne ... czy jebniemy w jedną czy w drugą przy 30 w kasku - najwyżej połamane żebra i poryta odzież ... przy 140 na godzine nie ma dla nie znaczenia czy będę pocięty czy pomiażdżony czy podziurawiony. -- Rafał "SP" Gil - http://www.rafalgil.pl/ Kontakt: Wrocław +48 71 718 70 90 REKLAMA: Serwis skuterów MOTOPOWER http://www.motopower.pl/ |
|
Data: 2012-10-26 11:34:40 | |
Autor: J.F | |
Linowe barierki | |
Użytkownik ""Rafał \"SP\" Gil"" napisał w wiadomości grup
W dniu 2012-10-26 00:32, Gotfryd Smolik news pisze: Motocyklista pojedzie wzdłuż liny, ładnie tnącej ciało. Jak nie ma jak są ? Sa, ale schowane za barierka :-) I w dodatku z wlasna strefa zgniotu :-) J. |
|
Data: 2012-10-26 22:57:31 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
Linowe barierki | |
On Fri, 26 Oct 2012, "Rafał \"SP\" Gil" wrote:
W dniu 2012-10-26 00:32, Gotfryd Smolik news pisze: Nie ma WYRÓ¬NIAJˇCEJ SIĘ. Zapewniam. Jest za blach±. Imho przypierdolenie w liny czy w blachę jest tak samo ¶miertelne Nie, w "zakresie ¶rodkowym", czyli między tymi 30 a 140 kmph, jest zakres w którym koziołek przez blachy lub po¶lizganie się po nich istotnie różni się od przejechania po linach. Rozpatrujesz wył±cznie skrajno¶ci :] No i nie idzie nam przecież o trafienie prostopadłe - ale ¶lizg z zakrętu. pzdr, Gotfryd |
|
Data: 2012-10-26 12:37:38 | |
Autor: Maciek | |
Linowe barierki | |
Pewnie chodzi o to, że "klasyczna" go nie wyłapie i ma szanse Co¶ w tym jest. Miałem nieprzyjemno¶ć widzieć naocznie jak zadziałała klasyczna bariera. Akcja na serpentynach Zakopianki w Rabce (po dwa pasy w każd± stronę, oddzielone barier±, ostry podjazd, ostre zakręty). Jedno z tych miejsc, gdzie znaki ograniczenia s± dobrze ustawione. Kole¶ na moto jechał pod górę lewym pasem. Równolegle z nim ci±ł samochód z chłopaczkami. Kończ±c zakręt samochód nie zmie¶cił się i wyleciał na pas motocyklisty. Prędko¶ć pewnie dochodz±ca do 100km/h. Motocyklista zjechał na trawę i przywalił w bandę rozdzielaj±c± pasy. Masa kurzu, gło¶ny huk. Widziałem go przez ułamek sekundy ze 3-4m nad ziemi±, przelatuj±cego nad barier± i lec±cego mi pod koła. Upadł na szczę¶cie jeszcze na zieleńcu. Przeżył, w szoku od razu chciał stan±ć zanim do niego dobiegli¶my. Jednak nie dał rady, mimo porz±dnych butów lewa noga musiała mocno ucierpieć. Gruba skórzana kurtka z ochraniaczem i tym co tam miał jeszcze rozcięta przez całe plecy, tak jakby j± zamkiem błyskawicznym otworzył. Plecy na szczę¶cie nie tknięte. My¶lę, że się z tego wylizał. Patrz±c na to rozcięcie, przypuszczalnie w jakiej¶ fazie musiał zrobić slide-a plecami po barierze. Gdyby tam były linki ze słupkami to szkoda gadać... |
|
Data: 2012-10-26 08:52:13 | |
Autor: Qlfon | |
Linowe barierki | |
W dniu 2012-10-25 18:06, "Rafał \"SP\" Gil" pisze:
W dniu 2012-10-25 06:47, Qlfon pisze:Przy normalnych prędkościach, gdy ktoś np. zajedzie Ci drogę i będziesz uciekał do barierki to nawet jak w nią przyłożysz ciągle jadąc na moto to nogę najwyżej złamiesz. Tutaj nogę Ci potnie na plastry i jeszcze urwie ten wystający słupek. Dla mnie jest różnica. Ortopedia i traumatologia są już nieźle rozwinięte ale składanie nogi z plasterków jeszcze niekoniecznie. Jak przywalisz szybciej to i tak i tak przelecisz barierę, jakakolwiek by nie była. Nie wiem, skąd ten pomysł na linowe? Tańsze są czy jak? Nie sądzę, konserwacja też chyba bardziej pracochłonna. -- Qlfon, Lublin Triumph Sprint ST 1050 |
|
Data: 2012-10-26 10:00:15 | |
Autor: Ergie | |
Linowe barierki | |
Użytkownik "Qlfon" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:k6dc8v$5bg$1@mx1.internetia.pl...
Nie wiem, skąd ten pomysł na linowe? Tańsze są czy jak? Nie sądzę, konserwacja też chyba bardziej pracochłonna. Toż przecie napisali - nie zasłaniają widoku. Pozdrawiam Ergie |
|
Data: 2012-10-26 11:37:01 | |
Autor: J.F | |
Linowe barierki | |
Użytkownik "Qlfon" napisał w wiadomości grup
Przy normalnych prędkościach, gdy ktoś np. zajedzie Ci drogę i będziesz uciekał do barierki to nawet jak w nią przyłożysz ciągle jadąc na moto to nogę najwyżej złamiesz. Tutaj nogę Ci potnie na plastry i jeszcze urwie ten wystający słupek. Dla mnie jest różnica. Ortopedia i traumatologia są już nieźle rozwinięte ale składanie nogi z plasterków jeszcze niekoniecznie. Potrafia. Ale czy NFZ za to placi to nie wiem - Trzebnica narzekala ze dlugo musiala czekac na pieniadze :-) No i nie wiadomo co ZUS na to - bo po ostatniej transplantacji reki slyszalem ze samych lekow po przeszczepie pacjent bierze za 1500zl miesiecznie. Renty dostawal 800 :-) J. |
|
Data: 2012-10-26 16:18:26 | |
Autor: Qlfon | |
Linowe barierki | |
W dniu 2012-10-26 11:37, J.F pisze:
Użytkownik "Qlfon" napisał w wiadomości grup Wiem, ze potrafią ale bycie chodzącym barometrem mnie nie kręci, złamanie też boli ale jednak szanse na powrót do 100% zdrowia większe. Ja wiem co ZUS na to, tam się czeka aż delikwent zejdzie. Przyjaciółka żony tam pracuje w jakimś dziale gdzie naliczają kapitał początkowy czy innej rewaloryzacji, trudne sprawy załatwiają zaczynając do daty urodzenia delikwenta jak wiekowy, to teczka do szafy na dno. Co jakiś czas przychodzą do nich informacje o zgonach "tych z szafy" - radość wielka. -- Qlfon, Lublin Triumph Sprint ST 1050 |
|