Linux? do Lifebooka S6120

Data: 2010-03-03 07:52:23
Autor: BAREK
Linux? do Lifebooka S6120
W dniu 2010-03-02 21:26, BAREK pisze:
Witam,
Mam takiego Lifebooka i chciałem zainstalować na nim jakiś inny system
niż Windows, jakiego Linuxa byście polecali, a może coś innego?

Bartek
Dziękuje za odpowiedzi, może powiem czego oczekuje po systemie zainstalowanym?
-prace biurowe, w tym obsługa drukarek pracujących w sieci
-szeroko pojęty internet; www, poczta, GG i Skype jeśli to możliwe,
-multimedia,
-żeby system miał świadomość tego, że stoi na laptopie i jakie są tego konsekwencje ;-) /tryb oszczędzania energii na baterii, świadomość dodatkowej wyjmowalnej baterii zamiennej z napędem CD.

Nie potrzeba wodotrysków, ale prostej i intuicyjnej obsługi dla usera, nie mulenie się sprzętu, praktycznie bez doinstalowywania czegoś tam,
Fajnie by było jakby się system sam aktualizował.

Bartek

Data: 2010-03-03 07:59:47
Autor: Dominik & Co
Linux? do Lifebooka S6120
BAREK rzecze:

Dziękuje za odpowiedzi, może powiem czego oczekuje po systemie zainstalowanym?

To wszystko zapewni Ci praktycznie każdy współczesny Linux
(ja np. lubię Debiana). Jeśli jednak jesteś zupełnie
początkujący, wybierz Linuksa, którego zna i lubi
lokalny guru, który Ci w razie potrzeby pomoże.

Dodatkowo polecam przeczytać
http://czytelnia.ubuntu.pl/index.php/2008/08/14/linux-to-nie-windows/
abyś od razu się nie rozczarował.

Dalsze pytania- polecam pl.comp.os.linux albo
alt.pl.comp.os.linux.newbie.

--
Dominik (& kÄ…pany)
Wyrażam wyłącznie prywatne poglądy w oparciu o Art. 54 Konstytucji RP

Data: 2010-03-03 10:55:26
Autor: Maru
Linux? do Lifebooka S6120
W dniu 03.03.2010 07:52, BAREK pisze:
[...]

Tak jak napisał Dominik & Co, poczytaj sobie trochę na temat Linuksa, bo przesiadka będzie jak walnięcie głową w mur. Ale jak już się otrząśniesz to będziesz zadowolony. Dobrze jak masz kogoś znajomego kto siedzi na Linuksie, to byłoby Ci znacznie łatwiej.
Ja mam Mandrivę, ale teraz nie wiem czy nie zainstalowałbym openSuse, chyba ma trochę lepsze wsparcie sterowników. Tak czy inaczej każdy Linux ma "świadomość" montowalnych napędów, istnienia baterii w laptopach, itp.
Ubuntu mi trochę nie podeszło, ale to była wersja 8.04, openSuse wtedy nie próbowałem, a szkoda.
Aktualizacje automatyczne, żaden problem.
Dostępne w wersjach na platformę 32- oraz 64-bit.
Zamiast GG masz kadu, wygląd tylko inny poza tym reszta to GG czyli protokół i dotychczasowe konto. Skype też działa, choć instalacja to już trochę inna bajka.
Najlepiej ściągnij sobie kilka różnych systemów w wersji Live i odpal bezpośrednio z płytki, bez instalacji. Zobaczysz czy wszystkie urządzenia działają, praktycznie sieć powinna od razu działać.

Pozdrawiam

Linux? do Lifebooka S6120