Linux na tablecie

Data: 2016-05-08 10:26:42
Autor: Yerine Ictimai
Linux na tablecie
Jeżeli sprzedawane są tablety z Windows10, więc czy można wywalić stamtąd
 windę i postawić linuksa w zamian? (Ale takiego prawdziwego, np. Funtoo,
 Slackware, bo zaraz powiecie że Android)

Albo, jeszcze lepiej, zrobić dual boot linuksa z windą...

Yea

Data: 2016-05-09 11:12:37
Autor: Poldek
Linux na tablecie
Yerine Ictimai wrote:
[...]

Dotykowy linuks podobno jest. Ale nie wiem, czy "prawdziwy".

Data: 2016-05-09 12:24:32
Autor: Yerine Ictimai
Linux na tablecie
Poldek <pugilares@interia.eu> Wrote in message:

Albo, jeszcze lepiej, zrobić dual boot linuksa z windą...

Dotykowy linuks podobno jest. Ale nie wiem, czy "prawdziwy".

Ale jeżeli masz na myśli Android to jest to raczej maszyna Javy.

Jakby postawić normalny np. Slackware wówczas tablet dostałby
zawrotnej szybkości (nieoczekiwanie) :)

Kwestię dotykowości można łatwo rozwiązać:
- przy instalacji korzystać z klawiatury (z myszą) na USB,
- regularnie: klawiatura wirtualna
- ekran dotykowy = mysza (gdzie widzisz problem?)

-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Data: 2016-05-09 12:50:22
Autor: Yerine Ictimai
Linux na tablecie

Jakby postawić normalny np. Slackware wówczas tablet dostałby
zawrotnej szybkości (nieoczekiwanie) :)

Ponadto ewentualnych korzyści jest cała masa:

- Wielka liczba aplikacji za darmo, normalnych aplikacji
 zoptymalizowanych
żeby robiły to do czego służą!!!!!! W przeciwieństwie do obecnych z playmarketu które żeby choćby tylko pierdnąć (za przeproszeniem) trzeba
poinstalować ich po kilka dublujących się i robiących PRZEDE WSZYSTKIM różne szpiegowanie, zbieranie informacji, różne odmiany
 marketingów i in.

- Pełna kontrola nad urządzeniem i maksymalne wykorzystanie jego
 możliwości sprzętowych.
Ponieważ mamy obecnie takie coś że najnowszy sprzęt, najnowszy model
phone'a, tableta itp jest właściwie "do du..." i musi swoje
 odstać, jak wino,
żeby chłopaki z xda-developers rozpracowały go, żeby KingRoot
 potrafił zrobić
ROOT'a, żeby Xposed potrafił prawidłowo się zainstalować.
Ponieważ bez tego telefon właściwe mało co może, głupich klawiszy
 funkcyjnych
ruszać masz ZABRONIONE, parodia w którą jeszcze każą Ci wierzyć
 otępiające reklamy...

- Reaktywowanie pełnej dynamiki społeczności OpenSource, ponieważ
Android sprawia wrażenie projektu mającego na celu SKORUMPOWANIE
owego pięknego zjawiska

-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Data: 2016-05-09 13:34:22
Autor: BQB
Linux na tablecie
W dniu 2016-05-09 o 12:50, Yerine Ictimai pisze:

Może aplikacja na androida linux deploy?

Po instalacji apki, instalujesz system i sterujesz tym w środowisku graficznym przez vnc lub przez terminal.

Data: 2016-05-09 13:34:11
Autor: Wiktor S.
Linux na tablecie
Kwestię dotykowości można łatwo rozwiązać:
- ekran dotykowy = mysza (gdzie widzisz problem?)

To teraz dotknij prawym klawiszem myszy :-)

--
Wiktor S.

Data: 2016-05-09 14:47:35
Autor: Yerine Ictimai
Linux na tablecie
"Wiktor S." <wswiktorSP@Mpoczta.fm> Wrote in message:
> Kwestię dotykowości można łatwo rozwiązać:
- ekran dotykowy = mysza (gdzie widzisz problem?)

To teraz dotknij prawym klawiszem myszy :-)

Wielkie rzeczy, przecież można zrobić jakiś sterownik
łatwo tłumaczący gesty dotykowe, np podwójne, potrójne kliknięcie,
przyszczypanie, itp.

-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Data: 2016-05-09 16:50:53
Autor: RadoslawF
Linux na tablecie
W dniu 2016-05-09 o 14:47, Yerine Ictimai pisze:

[...]

Do kliknięcia nie musisz.
A do drugiego klawisza myszy nie masz jak.
Brakuje fizycznych przycisków i musisz podpiąć prawdziwą
mysz lub klawiaturę.

Pozdrawiam

Data: 2016-05-09 22:34:56
Autor: m4rkiz
Linux na tablecie
On 2016-05-09 16:50, RadoslawF wrote:
[...]

jednym palcem lewy, dwoma palcami prawy

problem to tu bedzie nie z iloscia klawiszy tylko z celnoscia

zwlaszcza przy fullhd na 7 calach

Data: 2016-05-10 01:29:16
Autor: m
Linux na tablecie
On 09.05.2016 22:34, m4rkiz wrote:
On 2016-05-09 16:50, RadoslawF wrote:
[...]

Laptopowe 13xx x 7xx na 13 calach też nie daje rady z celnością na
zwykłym ubuntu. Bez obsługi jakichś gestów nie sposób pracować na niczym.

p. m.

Data: 2016-05-10 00:28:44
Autor: sczygiel
Linux na tablecie
W dniu poniedziałek, 9 maja 2016 16:50:54 UTC+2 użytkownik RadoslawF napisał:

> [...]
Do kliknięcia nie musisz.
A do drugiego klawisza myszy nie masz jak.
Brakuje fizycznych przycisków i musisz podpiąć prawdziwą

zazwyczaj 1.5 klika robi za prawy klawisz myszy.
1.5 klika to jest dotkniecie-puszczenie-dotkniecie w krótkim okresie czasu.

Ale nie kazdy android to obsluguje...

Data: 2016-05-10 20:05:32
Autor: Marsjanin
Linux na tablecie
Dnia Tue, 10 May 2016 00:28:44 -0700, sczygiel napisał(a):

zazwyczaj 1.5 klika robi za prawy klawisz myszy.

Albo przytrzymanie, czyli w Twojej terminologii - pół kliknięcia.

--
Pozdrawiam,
Marsjanin

Data: 2016-05-10 23:00:34
Autor: Yerine Ictimai
Linux na tablecie
Krystek <spamtrap@krystek.art.pl> Wrote in message:

A ChromeOS?

Właśnie, co z tym, czy można zainstalować na smartfonie itp
 zamiast Androida?
Jakie ma powinnowactwo z Linuksem, czy bardziej autentyczne niż
 maszyna wirtualna w Androidzie?

-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Linux na tablecie