Liroy pisze list otwarty

Data: 2019-03-31 14:33:56
Autor: u2
Liroy pisze list otwarty
czy Niemcy, Francja i inne kraje EU mają takie zapisy w ichnich konstytucjach ? pytania się mnożą:))))))))))

https://www.magnapolonia.org/liroy-pisze-do-kosiniaka-psl-kolejny-raz-okazuje-sie-zwyklym-komunistycznym-zsl/

Liroy pisze do Kosiniaka: PSL kolejny raz okazuje się zwykłym, komunistycznym ZSL

Jest Pan stosunkowo młodym politykiem, ale musi Pan wiedzieć, że ostatni tego typu zapis znalazł się w stalinowskiej konstytucji z 1952 r. i to dopiero po nowelizacji z 1976 r. Wówczas wpisano do niej przyjaźń ze Związkiem Radzieckim - napisał w liście otwartym do lidera PSL Władysława Kosiniaka-Kamysza poseł Piotr Liroy-Marzec.

W ten sposób poseł Konfederacji zareagował na propozycję przywódcy PSL wpisania do konstytucji członkostwa Polski w Unii Europejskiej. Poniżej pełna treść listu:

     Pan Władysław Kosiniak-Kamysz Przewodniczący PSL

     List otwarty

     Szanowny Panie Przewodniczący,

     przyznaję, że Pańskie przemówienie na sobotniej konwencji zszokowało mnie. Zapowiedział Pan w nim złożenie przez Pana partię poprawki do konstytucji zakładającej wpisanie do niej członkostwa Polski w UE.

     Jest Pan stosunkowo młodym politykiem, ale musi Pan wiedzieć, że ostatni tego typu zapis znalazł się w stalinowskiej konstytucji z 1952 r. i to dopiero po nowelizacji z 1976 r. Wówczas wpisano do niej przyjaźń ze Związkiem Radzieckim. Partia posługująca się piękną nazwą i tradycjami Polskiego Stronnictwa Ludowego po raz kolejny okazała się być zwykłym, komunistycznym ZSL.

     Kilka dni temu udzielałem wywiadu poznańskiemu radiu. W tej samej rozgłośni, w 1956 roku Józef Cyrankiewicz groził Polakom słowami: ,,Każdy prowokator czy szaleniec, który odważy się podnieść rękę przeciw władzy ludowej, niech będzie pewny, że mu tę rękę władza ludowa odrąbie...".

     Czy tak samo potraktuje Pan przeciwników Unii Europejskiej? Czy w naszym kraju nie ma miejsca na wolną i merytoryczną dyskusję o korzyściach i zagrożeniach związanych z członkostwem w UE?

     Odpowiedzialny polityk wiedziałby, że wpisywanie do najwyższego aktu prawnego państwa jakichkolwiek międzynarodowych sojuszy osłabia naszą w nich pozycję. Nie rozumiem, dlaczego nie zależy Panu na silnej pozycji Polski w Europie.

     I wreszcie, czy uważa Pan, że konstytucja naprawdę powinna służyć do bieżącej walki politycznej?

     Oczekuję, że ustosunkuje się Pan do stawianych przeze mnie pytań i odpowie Pan - nie mnie, lecz Obywatelom Polski.

     Z poważaniem,

     Piotr Liroy-Marzec Skuteczni, Konfederacja

--
George Orwell :

Liroy pisze list otwarty