List matki z Fukushimy

Data: 2011-06-13 21:04:25
Autor: hss
List matki z Fukushimy
Opublikowano Maj 31, 2011, autor: exignorant

Do ludzi w Stanach Zjednoczonych i na całym świecie,

Jest mi niewymownie przykro z powodu uranu i plutonu emitowanego przez Japonię
do środowiska. Radioaktywny opad z Fukushimy okrążył już świat wiele razy;
dotarł na Hawaje, Alaskę, nawet do Nowego Jorku.

Mieszkamy 60 kilometrów od elektrowni i skażenie radioaktywne naszych domów
wykracza poza poziom odnotowany w Czarnobylu. Cez-137, który odnajdują w
glebie pozostanie tutaj przez 30 lat. Ale rząd nam nie pomoże. Każą nam
siedzieć cicho. Każą naszym dzieciom nakładać maski, czapki i chodzić do szkoły.

Tego lata nasze dzieci nie pójdą popływać. Nie będą mogły bawić się na
podwórku. Nie mogą jeść pysznych brzoskwiń z Fukushimy. Nie mogą nawet jeść
ryżu, który uprawiają farmerzy. Nie mogą odwiedzać pięknych rzek, gór i jezior
Fukushimy. Odczuwam smutek. Myśli te napełniają mnie żalem.

Nasze dzieci spędzą lato w swoich klasach, przy zamkniętych oknach; oblane
potem spróbują skoncentrować się na nauce. Nawet nie wiemy jak bardzo zostały
już napromieniowane.

Miałam 8 lat, kiedy otworzono elektrownię Fukushima Dai-ichi. Gdybym
rozumiała, co budują walczyłabym przeciwko niej. Nie zdawałam sobie sprawy, że
zawierała niebezpieczeństwo, które zagrozi moim dzieciom, dzieciom moich
dzieci i ich dzieciom.

Jestem wdzięczna za pomoc, jaką posyła nam świat. Teraz prosimy Was o to,
żebyście głośno zaprotestowali przeciwko japońskiemu rządowi. Wywrzyjcie na
nim presję, aby podjął działania. Powiedzcie im, żeby ochronę dzieci uczynili
swoim najwyższym priorytetem.

Dziękuję Wam z całego serca,

Tomoko Hatsuzawa
Fukushima City