List otwarty do Tuska

Data: 2010-04-21 19:37:38
Autor: u2
List otwarty do Tuska
... odwa偶nego genera艂a. Pewnie po raz kolejny zostanie olany przez ferajn臋 :

http://www.wprost.pl/ar/193099/Tresc-listu-gen-Petelickiego-do-premiera-Tuska/

Panie Premierze!
Zako艅czy艂a si臋 呕a艂oba Narodowa po najwi臋kszej Tragedii w historii
powojennej Polski. W wyniku karygodnych zaniedba艅, niekompetencji i
arogancji stali艣my si臋 jedynym na 艣wiecie krajem, kt贸ry w jednym
momencie straci艂 ca艂e Dow贸dztwo Wojska, ze Zwierzchnikiem Si艂 Zbrojnych
Prezydentem Rzeczpospolitej Polskiej na czele. Apeluj臋 do Pana o
podj臋cie radykalnych krok贸w maj膮cych na celu ratowanie Polskich Si艂
Zbrojnych i systemu antykryzysowego Pa艅stwa.

W trybie pilnym nale偶y:
1. Rozwi膮za膰 Wojskow膮 Prokuratur臋 i powierzy膰 prowadzone przez ni膮
sprawy Prokuraturze Cywilnej. B臋dzie to zgodne z wcze艣niejszymi
wnioskami Prawa i Sprawiedliwo艣ci popartymi przez Platform臋 Obywatelsk膮,
kt贸rych or臋downikami byli mi臋dzy innymi 艢wi臋tej Pami臋ci Pose艂 Zbigniew
Wassermann i Genera艂 Franciszek G膮gor.

2. Ustanowi膰 pe艂nomocnika Rz膮du d/s ratowania naszych Si艂 Zbrojnych i
powo艂a膰 na to stanowisko genera艂a dywizji Waldemara Skrzypczaka (by艂ego
dow贸dc臋 Wojsk L膮dowych, kt贸ry mia艂 odwag臋 g艂o艣no m贸wi膰 o zaniedbaniach w
MON), ciesz膮cego si臋 ogromnym autorytetem w Wojsku Polskim.
3. Odwo艂a膰 Ministra Obrony Narodowej i do czasu wybrania Prezydenta
powierzy膰 kierowanie Resortem przewodnicz膮cemu Ko-misji Obrony Senatu
Maciejowi Grubskiemu z Platformy Obywatelskiej, kt贸ry broni膮c 偶o艂nierzy
z Nangar Khel wykaza艂 si臋 zaanga偶owaniem i dobr膮 znajomo艣ci膮
problematyki wojskowej. Ministerstwem Obrony mo偶e skutecznie kierowa膰
tylko osoba nie zwi膮zana z panuj膮cymi tam od lat 鈥瀊etonowymi uk艂adami".

4. Przywr贸ci膰 na stanowisko Szefa Rz膮dowego Centrum Antykryzysowego
doktora Przemys艂awa Gu艂臋.

Ponad rok temu w obecno艣ci by艂ego wiceprezesa Narodowego Banku
Polskiego, profesora Krzysztofa Rybi艅skiego, przekaza艂em ministrowi
Micha艂owi Boniemu notatk臋 na temat karygodnych zaniedba艅 w Ministerstwie
Obrony Narodowej. Zdecydowa艂em si臋 na to, gdy偶 Bogdan Klich wys艂uchiwa艂
moich rad popartych ekspertyzami specjalist贸w polskich i ameryka艅skich,
a nast臋pnie post臋powa艂 wbrew logice!

Wszyscy Polacy widzieli tragiczn膮 katastrof臋 wojskowego samo-lotu CASA
C-295M, w kt贸rej zgin臋艂o dwudziestu znakomitych lotnik贸w. T艂umaczy艂em
Ministrowi Klichowi, dlaczego tak si臋 sta艂o, prezentuj膮c mu procedury
NATO. Minister zapewnia艂, 偶e wyci膮gnie z tego wnioski. Nie wyci膮gn膮艂!
Nast膮pi艂a katastrofa wojskowego samolotu BRYZA, w kt贸rej zgin臋艂a ca艂a
za艂oga. By艂a jeszcze katastrofa wojskowego 艣mig艂owca Mi-24. Pyta艂em
publicznie B. Klicha, ilu jeszcze dzielnych 偶o艂nierzy musi zgin膮膰, 偶eby
zacz膮艂 konieczne reformy w Wojsku? W sierpniu 2009 roku bohatersk膮
艣mierci膮 zgina艂 kapitan Daniel Ambrozi艅ski, kt贸rego patrol w
Afganistanie Talibowie ostrzeliwali przez sze艣膰 godzin, a nasze
Lotnictwo nie mog艂o tam dole-cie膰, bo mia艂o za s艂abe silniki (MI24). Co
wi臋cej, jak ju偶 dolecia艂o 鈥 by艂o nieuzbrojone (Mi-17). Minister Klich
zapewnia艂 wtedy publicznie, 偶e w trybie nadzwyczajnym dostarczy do
Afganistanu odpowiedni sprz臋t. Nie zrealizowa艂 tych obietnic, za to
wodowa艂 uroczy艣cie kad艂ub Korwety Gawron (kt贸ry kosztowa艂 ponad mi-liard
sto milion贸w z艂otych), komunikuj膮c zdumionym uczestnikom uroczysto艣ci,
偶e na tym ko艅czy si臋 program budowy tak potrzebnego Marynarce Wojennej
okr臋tu, gdy偶 nie ma 艣rodk贸w na jego doko艅czenie.
W ubieg艂ym roku Bogdan Klich m贸wi艂, 偶e robi co艣, co nikomu dot膮d si臋 nie
uda艂o 鈥 leasinguje od LOT-u nowoczesne samoloty dla VIP, w miejsce
awaryjnego sprz臋tu z poprzedniej epoki. Teraz twierdzi, 偶e to si臋 nie
uda艂o, bo przeszkadzali pos艂owie.

Gdy Bogdan Klich lecia艂 dwukrotnie do Afganistanu, w niepotrzebn膮
PR-owsk膮 podr贸偶, wyleasingowa艂 dla siebie Boeinga Rumu艅skich Linii
Lotniczych za 150 tys. z艂. Doda膰 nale偶y, 偶e za boeingiem lecia艂 wojskowy
samolot CASA, kt贸ry dla Ministra Klicha by艂a za ma艂o wygodny. Dlaczego
Minister Obrony Narodowej nie zdecydowa艂 si臋 na leasing nowoczesnego
samolotu dla tak wa偶nej delegacji pa艅stwowej, do sk艂adu kt贸rej
zatwierdzi艂 podsekretarza stanu w MON, szefa Sztabu Generalnego Wojska
Polskiego i dow贸dc贸w wszystkich rodzaj贸w wojsk. Jak mo偶na by艂o umie艣ci膰
kluczowe dla bezpiecze艅stwa Pa艅stwa osoby w jednym samolocie z
poprzedniej epoki i wys艂a膰 ten samolot w czasie mg艂y na polowe lotnisko,
bez wyznaczenia z g贸ry zapasowego wariantu l膮dowania i scenariusza
pozwalaj膮cego na przesuniecie terminu uroczysto艣ci.
T艂umaczy艂em B. Klichowi kilkakrotnie, co to jest nowoczesne zarz膮dzanie
ryzykiem, kt贸rego od 1990 roku uczyli nas Amerykanie. Przekonywa艂em, 偶e
nowoczesne samoloty pasa偶erskie s膮 niezb臋dne nie tylko do przewozu VIP,
ale dla ratowania Obywateli Polskich, gdy znajd膮 si臋 na zagro偶onych
terenach. Teraz Minister Obrony twierdzi, 偶e nie by艂o pieni臋dzy na te
samoloty, a jednocze艣nie wydawa艂 du偶o wi臋cej na sprz臋t, kt贸ry okaza艂 si臋
nieprzydatny, 偶e wspomn臋 tylko bezza艂ogowe Orbitery za 110 mln USD.

W maju 2009 roku Sejm RP powo艂a艂 podkomisj臋 do zbadania za-niedba艅 w
Lotnictwie Wojskowym RP. Jej ekspert, znakomity pilot Major Arkadiusz
Szcz臋sny napisa艂: 鈥 艢wiadome nara偶anie przez MON naszych 呕o艂nierzy na
niebezpiecze艅stwo utraty 偶ycia jest niedopuszczalnym 艂amaniem prawa"!
Gdy Major Szcz臋sny poprosi艂 podkomisj臋 o przekazanie sprawy
Prokuraturze, zosta艂 odwo艂any z funkcji eksperta.
Jeden z najdzielniejszych komandos贸w GROMU, ranny w walce z terrorystami
i odznaczony Krzy偶em Zas艂ugi za dzielno艣膰, napi-sa艂 do mnie po
katastrofie: 鈥濩zym偶e jest nara偶enie bezpiecze艅stwa Pa艅stwa, jak nie
sabota偶em. A kto tego nie rozumie, pope艂nia grzech zdrady!".

Reakcja Ministra Obrony Narodowej na tragiczn膮 katastrof臋, polegaj膮ca na
chwaleniu si臋 wzorowymi procedurami w Wojsku, kt贸rymi mo偶e on si臋
podzieli膰 z innymi resortami, wywo艂a艂a zapytania ze strony moich
wojskowych koleg贸w ze Stan贸w Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii, kt贸rzy
nie zrozumieli o co ministrowi chodzi.
Mijaj膮 si臋 z prawd膮 zapewnienia, 偶e w Wojsku jest wszystko w porz膮dku bo
zast臋pcy p艂ynnie przej臋li dowodzenie. Podobnie jest w Centrum
Antykryzysowym Rz膮du. W nawale obowi膮zk贸w m贸g艂 Pan nie zauwa偶y膰, 偶e po
odwo艂aniu doktora Przemys艂awa Gu艂y ze stanowiska Szefa Rz膮dowego Centrum
Antykryzysowego, na znak protestu odesz艂o dziesi臋ciu najlepszych
specjalist贸w od zarz膮dzania Pa艅stwem w sytuacjach nadzwyczajnych.

Jestem Panu bardzo wdzi臋czny, za uratowanie Narodowej Jednostki Operacji
Specjalnych GROM, kt贸ra przez trzy miesi膮ce pozostawa艂a bez dow贸dcy i
mia艂a by膰 鈥瀢deptana w ziemi臋" przez 鈥濵ON-owski beton鈥. Prosz臋, aby
post膮pi艂 Pan podobnie w obec-nej tragicznej sytuacji Lotnictwa
Wojskowego, Marynarki Wojennej i Wojsk L膮dowych.
Sugerowane na pocz膮tku listu rozwi膮zania inicjuj膮ce niezb臋dne reformy
konsultowa艂em z wybitnymi polskimi i ameryka艅skimi specjalistami od
zarz膮dzania ryzykiem i ochrony infrastruktury krytycznej Pa艅stwa.
Jestem Nasz膮 Tragedi膮 tak przybity, 偶e mimo licznych zaprosze艅, nie b臋d臋
na razie wyst臋powa艂 w mediach. 呕ycz臋, 偶eby nie zmarnowa艂 Pan Premier
szansy zbudowania na wz贸r GROMU nowoczesnego Polskiego Wojska i systemu
antykryzysowego Naszego Kraju.

Czo艂em,
genera艂 S艂awomir Petelicki

Data: 2010-04-21 19:47:54
Autor: the_foe
List otwarty do Tuska
W dniu 2010-04-21 19:37, u2 pisze:
Zako艅czy艂a si臋 呕a艂oba Narodowa po najwi臋kszej Tragedii w historii
powojennej Polsk

na pewno? w latach 1949-56 dokonano takiego gwa艂tu na esencji polsko艣ci ze to co sie wydarzylo w 70, 76, 81, 2010 to byl ledwie policzek. Ta niwatpliwa tragedia za 6-12 miesiecy bedzie juz tylko zasluzonym wspomnieniem o zmar艂ych. Dla Polski nie ma to duzego znaczenia.

--
the_foe

Data: 2010-04-21 19:54:25
Autor: u2
List otwarty do Tuska
W dniu 2010-04-21 19:47, the_foe pisze:
na pewno? w latach 1949-56 dokonano takiego gwa硉u na esencji polsko禼i
ze to co sie wydarzylo w 70, 76, 81, 2010 to byl ledwie policzek. Ta
niwatpliwa tragedia za 6-12 miesiecy bedzie juz tylko zasluzonym
wspomnieniem o zmar硑ch. Dla Polski nie ma to duzego znaczenia.

Tylko wr骻 Polski mo縠 tak pisa.

Data: 2010-04-21 19:55:54
Autor: boukun
List otwarty do Tuska

U偶ytkownik "u2" <u_2@o2.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci

[...]

Buuaaahhhaaahhhaaa, bohaterzy od siedmiu bole艣ci. A co ci bandyci tam robi膮, chuj z tym wojskiem niepolskim...

boukun

Data: 2010-04-21 20:25:12
Autor: abc
List otwarty do Tuska
Dajcie spok骿 Tuskowi. On w砤秐ie z przera縠niem odkry, 縠 polityka to nie
tylko kopanie pi砶i, treningi PR-wskie, bezwstydne s硊pki w sonda縜ch i
秏ichy - chichy z Kaczor體.

--
Nie da si oddzieli polityki od religii. Nie da si w cz硂wieku oddzieli
katolika od obywatela. Rozdzia pa駍twa od Ko禼io砤 jest sztuczny.

Data: 2010-04-22 08:05:44
Autor: cirrus
List otwarty do Tuska
U縴tkownik "abc" <abc@wp.pl> napisa w wiadomo禼i news:4bcf4309$0$2601$65785112news.neostrada.pl...
Dajcie spok骿 Tuskowi. On w砤秐ie z przera縠niem odkry, 縠 polityka to
nie tylko kopanie pi砶i, treningi PR-wskie, bezwstydne s硊pki w
sonda縜ch i 秏ichy - chichy z Kaczor體.

A co jeszcze? Podawanie pseudosensacji z komentarzem "wiem, ale nie powiem"?

--
stevep

Data: 2010-04-22 08:39:18
Autor: Wlodzimierz Zabotynski
List otwarty do Tuska

"cirrus" <cirrus@tinvalid.kdami.net> schrieb im Newsbeitrag
> [...]
> sonda縜ch i 秏ichy - chichy z Kaczor體.

A co jeszcze? Podawanie pseudosensacji z komentarzem "wiem, ale nie

ano

List otwarty do Tuska