Listwa zasilająca

Data: 2009-07-10 18:50:50
Autor: Gupik
Listwa zasilająca
własnie [ po 13 latach ] padła mi listwa zasilająca , i teraz mam pytanie , jaką kupić ??

Data: 2009-07-10 21:04:47
Autor: Doxent
Listwa zasilająca

Użytkownik "Gupik" <brudas25@NIE_CHCE_SPAMUinteria.pl> napisał w wiadomości news:h37rh7$blr$1news.task.gda.pl...
własnie [ po 13 latach ] padła mi listwa zasilająca , i teraz mam pytanie , jaką kupić ??

mi z reguły padają wyłączniki albo bezpieczniki w listwach więc naprawa jest prosta bo tam nic innego się nie psuje. Obecnie większość listw to jeden pies. Kiedyś jakość była lepsza, do tej pory mam jedną metalową listwę Acar z 1993 roku i działa prawidłowo, waży też około 1 kilograma nie to co współczesne plastikowe badziewia.

Data: 2009-07-10 22:08:55
Autor: Gupik
Listwa zasilająca
no, mi się nie włącza, albo włącznik albo bezpiecznik.

Data: 2009-07-10 23:16:43
Autor: Marcin Wasilewski
Listwa zasilająca
Użytkownik "Gupik" <brudas25@NIE_CHCE_SPAMUinteria.pl> napisał w wiadomości news:h3874q$ec3$1news.task.gda.pl...

no, mi się nie włącza, albo włącznik albo bezpiecznik.

    Bezpiecznik topikowy kosztuje poniżej złotówki, nowa listwa kilkadziesiąt złotych.

Zazwyczaj bezpiecznik daje się wymienić bez rozbierania listwy.

Data: 2009-07-10 22:34:28
Autor: G Nowak
Listwa zasilająca
no, mi się nie włącza, albo włącznik albo bezpiecznik.
Bezpiecznik topikowy kosztuje poniżej złotówki, nowa listwa kilkadziesiąt złotych.
Zazwyczaj bezpiecznik daje się wymienić bez rozbierania listwy.

A jesli wlacznik padl jest to kara za meczenie sprzetu ciaglym wlaczaniem i wylaczaniem ;)

--
pozdr

Data: 2009-07-11 12:14:56
Autor: Gupik
Listwa zasilająca
taką mam listwę [
http://www.otes.pl/oscserwis/catalog/shopping_cart.php?osCsid=81a9c8e4b44beb49f6043327b60221f8 ] może ktoś z was wie jak wmontować nowy włącznik i bezpiecznik , no i jaki to jest bezpiecznik ??

Data: 2009-07-11 12:31:12
Autor: Leszek K.
Listwa zasilająca
Dnia Sat, 11 Jul 2009 12:14:56 +0200, Gupik napisał(a):

[...]

Te dwa dzynksy obok wyłącznika to właśnie oprawki bezpieczników. Bierzesz
płaski wkrętak (albo 2 gr), wykręcasz, rzucasz okiem pod światło i już masz
winowajcę.

Data: 2009-07-11 12:31:21
Autor: Grzegorz Prędki
Listwa zasilająca
Gupik pisze:
[...]

Bezpieczniki masz za tymi dwoma okraglymi zatyczkami obok wlacznika. Pewnie trzeba je przekrecic zeby wyszly.

Data: 2009-07-11 12:38:06
Autor: Marcin Wasilewski
Listwa zasilająca
Użytkownik "Gupik" <brudas25@NIE_CHCE_SPAMUinteria.pl> napisał w wiadomości news:h39omu$pp5$1news.task.gda.pl...
[...]

    U.... biedny dzidziuś...

1. Odłącz listwę z kontaktu (niby logiczne ale jak ktoś nie wie jak naprawić urządzenie składające się z 2 drutów to i o tym może zapomnieć).

2. Bezpieczniki często są montowane w taki sposób aby dało je się wymienić bez otwierania obudowy (poszukać czegoś o rozmiarach około 1 cm x 3 cm i spróbować to podważyć.

3. Jeśli pkt 2 nie przyniósł efektu, kupić w sklepie wkrętak (zazwyczaj krzyżak) i rozkręcić listwę (zakładam, że z twoją znajomością tematu nie posiadasz takich wysoce wyspecjalizowanych narzędzi).

4. Jeśli pada wyłącznik, to zwykle mechanicznie (np. nie robi klik, klik) w tym przypadku rozkręcić listwę, wymontować wyłącznik i poszukać w sklepie ze sprzetem tego typu (zalecam raczej castoramę niż tesco) zamiennika o podobnych rozmiarach.

Data: 2009-07-11 12:44:26
Autor: Marcin Wasilewski
Listwa zasilająca
Użytkownik "Marcin Wasilewski" <jakis@adres.pewnie.je.st> napisał w wiadomości news:h39q29$tpg$1news.task.gda.pl...
[...]

    Wow - nawet link podałeś - sorry za moją ślepotę.

    Jaj już pisali koledzy, to te dwa okrągłe nad wyłącznikiem.
    Jeśli bezpiecznik się spalił to ma przerwany drut w środku, jeśli jest zasypany piaskiem, to aby go sprawdzić wystarczy np. płaska bateria i żarówka. Raczej nie kupuj bezpieczników o większym amperażu niż te z listwy, bo nast. razem zamiast listwy padnie ci komputer.

Data: 2009-07-11 14:43:14
Autor: Jacek Maciejewski
Listwa zasilająca
Dnia Fri, 10 Jul 2009 18:50:50 +0200, Gupik napisał(a):

jaką kupić ??

Żadną, chyba że mieszkasz na wsi i jesteś zasilany orzez linie
napowietrzną.
--
Jacek

Data: 2009-07-11 15:56:26
Autor: Wiesław
Listwa zasilająca
Dnia 11-07-2009 o 14:43 Jacek Maciejewski napisał na pl.comp.pecet:

Dnia Fri, 10 Jul 2009 18:50:50 +0200, Gupik napisał(a):

jaką kupić ??

Żadną, chyba że mieszkasz na wsi i jesteś zasilany orzez linie
napowietrzną.

Możesz jaśniej? Chcesz powiedzieć, że w mieście nie potrzeba listwy
zasilającej?

--
Wiesław
Opera Mail

Data: 2009-07-11 16:28:16
Autor: Jacek Maciejewski
Listwa zasilająca
Dnia Sat, 11 Jul 2009 15:56:26 +0200, Wiesław napisał(a):

Możesz jaśniej? Chcesz powiedzieć, że w mieście nie potrzeba listwy
zasilającej?

Tak. W mieście (linie kablowe) nie występuja przepięcia o takim charakterze
by dały się odfiltrować przez typową listwę. Takie przepięcia mogą wystąpić
natomiast z napowietrznej linii nn. Poza tym,  możliwości typowej listwy są
bardzo ograniczone niewielką pojemnością cieplną użytych niewielkich
warystorów a po drugie, w nawet najgorszych zasilaczach komputerowych są
wbudowane filtry przeciwzakłóceniowe a w tych lepszych wszystko łącznie z
warystorami, więc po co dublować sprzęt skoro nie nastąpi wzrost poziomu
zabezpieczenia? I na dodatek płacić za niego i mieć z nim kłopoty?
--
Jacek

Data: 2009-07-11 16:56:58
Autor: Animka
Listwa zasilająca
Jacek Maciejewski pisze:
[...]

W moim mieście gdyby nie listwa to spaliłby mi się komputer, a może nawet mieszkanie.

--
animka

Data: 2009-07-11 18:53:38
Autor: Wiesław
Listwa zasilająca
Dnia 11-07-2009 o 16:28 Jacek Maciejewski napisał na pl.comp.pecet:

Tak. W mieście (linie kablowe) nie występuja przepięcia o takim  charakterze by dały się odfiltrować przez typową listwę. Takie przepięcia mogą  wystąpić natomiast z napowietrznej linii nn.

Przepięcia nie występują tylko od uderzeń pioruna i kabel czy
linia napowietrzna nie ma tu nic do rzeczy, a przepięcia w sieci
mogą powodować niestabilną pracę gorszych zasilaczy (czyli większość) i  innych
urządzeń elektronicznych.

Poza tym,  możliwości typowej listwy są bardzo ograniczone niewielką  pojemnościącieplną użytych niewielkich warystorów

No i co z tego? Jego zasada działania jest taka, że gdy nawet przekroczy  prąd
graniczny i się spali to i tak odłączy urządzenie. Taki warystor kosztuje  2 zł!
Warunek - gniazdo musi posiadać skuteczne uziemienie.
Sprawa komplikuje się natomiast wtedy gdy mamy układ sieci TT, a takich w  Polsce
jeszcze sporo.

[...]

Przypadek pierwszy z brzegu: tydzień temu (miasto 350tys) piorun uderzył
w kamienicę. Nie wiem jak u innych, ale u tych, których znam, spalił się
komputer (pewnie zasilacz) złącze TP i chyba lodówka. Myślisz, że ktoś  będzie
naprawiał zasilacz? Koszt ponad dwie stówy. Dobra listwa np Belkin
filtr przepięciowy Home Series, 4 gniazda, kabel 2 m, z ubezpieczeniem
na podłączony sprzęt do sumy 40 000 Euro kosztuje 43 zł!
http://www.return.com.pl/tow_szczegoly.php?tow_id=6417&gru_id=176
A sam warystor jak wyżej.

Widzę, że dobra listwa to drugi tak mało doceniany, a tak ważny element po
zasilaczach.

--
Wiesław
Opera Mail

Data: 2009-07-11 16:44:52
Autor: KILu
Listwa zasilająca
Wiesław wrote:
Możesz jaśniej? Chcesz powiedzieć, że w mieście nie potrzeba listwy
zasilającej?

Zależy, co rozumiesz przez "potrzeba". Obecnie głównym zastosowaniem
listwy jest zrobienie kilku gniazdek z jednego. Zresztą wiele tanich
"listew" nie ma we wnętrzu nic poza bezpiecznikami, a ich jakość wykonania
(choćby bardzo mała grubość przewodów) wręcz zagraża sprzętowi, zamiast
zmniejszać ryzyko awarii.

k,

Data: 2009-07-11 18:48:20
Autor: Wiesław
Listwa zasilająca
Dnia 11-07-2009 o 16:44 KILu napisał na pl.comp.pecet:

[...]

No i to jest sedno sprawy. Co to jest listwa zasilająca? Niektórzy nie
odróżniają zwykłego przedłużacza od listwy zasilającej  przeciwprzepięciowej z
filtrem przeciwzakłóceniowym.
Niektóre nawet nie mają bezpiecznika. Trzeba wiedzieć, że taka listwa przed
niczym nas nie ochroni. Ma jednak jedną zaletę - klawisz do odcięcia  energii!
Niech ktoś sobie nie myśli, że jak wyłączy komputer "Windowsem", to już
prądu nie pobiera. Nic bardziej błędnego, pobiera i to dość dużo.
Kiedyś zrobiłem doświadczenia i wyłączony komp pobierał jeszcze ok 25W!
Po wyłączeniu zasilacza jego klawiszem spadło do 7W, dopiero listwa
rozwiązała problem. Łatwo to przeliczyć na koszty.

A co do przewodów, to bez przesady, ale już 1mm kwadrat można obciążyć
prądem ciągłym ok 10A co daje nam 2,3kW. Prędzej kiepskiej jakości  izolacja,
ale to nie zagraża sprzętowi, tylko nam.

--
Wiesław
Opera Mail

Data: 2009-07-12 10:49:01
Autor: KILu
Listwa zasilająca
Wiesław wrote:
No i to jest sedno sprawy. Co to jest listwa zasilająca? Niektórzy nie
odróżniają zwykłego przedłużacza od listwy zasilającej

Niestety z tym rozroznieniem maja problem nie tylko klienci, ale takze
sprzedawcy. A czasem i dystrybutor ("pomylka", tak...).

Kiedyś zrobiłem doświadczenia i wyłączony komp pobierał jeszcze ok 25W!

Na szczescie to raczej rzadkosc, ostatnio idzie ku dobremu i w miare dobre
zasilacze pobieraja pojedyncze waty energii, podobnie np. monitory. Inna
sprawa, ze rowniez mnie to denerwuje - ale zdaje sobie sprawe, ze
zamontowanie mechanicznego pstryczka w monitorze istotnie podnosi koszt
produkcji, komplikuje jego konstrukcje i utrudnia ubsluge, zniechecajac
potencjalnych nabywcow.

A co do przewodów, to bez przesady, ale już 1mm kwadrat można obciążyć
prądem ciągłym ok 10A co daje nam 2,3kW.

1 mm... :) Widzialem przedluzacze, w ktorych przewod skladal sie z kilku
cieniutkich nitek czegos udajacego miedz i ledwo trzymal sie blaszek w
korpusie przedluzacza (do ktorych byl przyspawany). Cos takiego nie
mialoby prawa przejsc badan i otrzymac certyfikatow bezpieczenstwa...
gdyby ktos takie badania przeprowadzil.

k,

Data: 2009-07-15 18:56:55
Autor: Wiesław
Listwa zasilająca
Dnia 12-07-2009 o 10:49 KILu napisał na pl.comp.pecet:

Kiedyś zrobiłem doświadczenia i wyłączony komp pobierał jeszcze ok 25W!

Na szczescie to raczej rzadkosc, ostatnio idzie ku dobremu i w miare  dobre zasilacze pobieraja pojedyncze waty energii, podobnie np. monitory.

Jaki to jest "w miarę dobry zasilacz"?. Mój HuntKey bierze jeszcze 14W,
a uwierz mi, większość ludzi takich nie kupuje.

--
Wiesław
Opera Mail

Data: 2009-07-15 19:19:22
Autor: Gupik
Listwa zasilająca
no, póki co listwy nie naprawiłem bo nie mogę jej rozkręcić, wyłączam wtyczki z gniazdka, ale niedługo zaniosę do elektrozakładu i zlecę naprawę.

Data: 2009-07-15 22:20:55
Autor: Animka
Listwa zasilająca
Gupik pisze:
no, póki co listwy nie naprawiłem bo nie mogę jej rozkręcić, wyłączam wtyczki z gniazdka, ale niedługo zaniosę do elektrozakładu i zlecę naprawę.

Za jakieś 20-30 zł kupisz sobie nową. Jak masz pudełko od tej listwy i nie minął rok od zakupu to zanieś z pudłkiem tam gdzie kupiłeś.

--
animka

Data: 2009-07-12 06:31:39
Autor: Jakub Spiernowski
Listwa zasilająca

Użytkownik "Gupik" <brudas25@NIE_CHCE_SPAMUinteria.pl> napisał w wiadomości
własnie [ po 13 latach ] padła mi listwa zasilająca , i teraz mam pytanie
, jaką kupić ??

ja kupiłem listwe z funkcją master/slave, jest rewelacyjna, jednym
naciśnięciem guzika w komputerze włączają i wyłączają się z sieci wszystkie
urządzenia: monitor drukarka skaner modem wzmacniacz itd
http://www.allegro.pl/item682593693.html

Data: 2009-07-12 10:57:16
Autor: Gupik
Listwa zasilająca
jeszcze jedno, gdzie można kupić taki włącznik do tej listwy co podałem w linku,

Data: 2009-07-16 19:01:40
Autor: Gupik
Listwa zasilająca
już naprawiłem, wszystko działa jak należy dałem 5 zł za zrobienie :)

Data: 2009-07-16 19:46:47
Autor: Animka
Listwa zasilająca
Gupik pisze:
już naprawiłem, wszystko działa jak należy dałem 5 zł za zrobienie :)

Ake szkoda gupiku, że sam się nie nauczyłeś :-(

--
animka

Data: 2009-07-17 19:02:03
Autor: Gupik
Listwa zasilająca
sam niestety nie zrobię, [ małe zdolności manualne ] a 5 zł to tylko 2 browarki :)

Listwa zasilająca