Listwa zasilająca

Data: 2009-07-10 21:04:47
Autor: Doxent
Listwa zasilająca

Użytkownik "Gupik" <brudas25@NIE_CHCE_SPAMUinteria.pl> napisał w wiadomości news:h37rh7$blr$1news.task.gda.pl...
własnie [ po 13 latach ] padła mi listwa zasilająca , i teraz mam pytanie , jaką kupić ??

mi z reguły padają wyłączniki albo bezpieczniki w listwach więc naprawa jest prosta bo tam nic innego się nie psuje. Obecnie większość listw to jeden pies. Kiedyś jakość była lepsza, do tej pory mam jedną metalową listwę Acar z 1993 roku i działa prawidłowo, waży też około 1 kilograma nie to co współczesne plastikowe badziewia.

Data: 2009-07-10 22:08:55
Autor: Gupik
Listwa zasilająca
no, mi się nie włącza, albo włącznik albo bezpiecznik.

Data: 2009-07-10 23:16:43
Autor: Marcin Wasilewski
Listwa zasilająca
Użytkownik "Gupik" <brudas25@NIE_CHCE_SPAMUinteria.pl> napisał w wiadomości news:h3874q$ec3$1news.task.gda.pl...

no, mi się nie włącza, albo włącznik albo bezpiecznik.

    Bezpiecznik topikowy kosztuje poniżej złotówki, nowa listwa kilkadziesiąt złotych.

Zazwyczaj bezpiecznik daje się wymienić bez rozbierania listwy.

Data: 2009-07-10 22:34:28
Autor: G Nowak
Listwa zasilająca
no, mi się nie włącza, albo włącznik albo bezpiecznik.
Bezpiecznik topikowy kosztuje poniżej złotówki, nowa listwa kilkadziesiąt złotych.
Zazwyczaj bezpiecznik daje się wymienić bez rozbierania listwy.

A jesli wlacznik padl jest to kara za meczenie sprzetu ciaglym wlaczaniem i wylaczaniem ;)

--
pozdr

Data: 2009-07-11 12:14:56
Autor: Gupik
Listwa zasilająca
taką mam listwę [
http://www.otes.pl/oscserwis/catalog/shopping_cart.php?osCsid=81a9c8e4b44beb49f6043327b60221f8 ] może ktoś z was wie jak wmontować nowy włącznik i bezpiecznik , no i jaki to jest bezpiecznik ??

Data: 2009-07-11 12:31:12
Autor: Leszek K.
Listwa zasilająca
Dnia Sat, 11 Jul 2009 12:14:56 +0200, Gupik napisał(a):

[...]

Te dwa dzynksy obok wyłącznika to właśnie oprawki bezpieczników. Bierzesz
płaski wkrętak (albo 2 gr), wykręcasz, rzucasz okiem pod światło i już masz
winowajcę.

Data: 2009-07-11 12:31:21
Autor: Grzegorz Prędki
Listwa zasilająca
Gupik pisze:
[...]

Bezpieczniki masz za tymi dwoma okraglymi zatyczkami obok wlacznika. Pewnie trzeba je przekrecic zeby wyszly.

Data: 2009-07-11 12:38:06
Autor: Marcin Wasilewski
Listwa zasilająca
Użytkownik "Gupik" <brudas25@NIE_CHCE_SPAMUinteria.pl> napisał w wiadomości news:h39omu$pp5$1news.task.gda.pl...
[...]

    U.... biedny dzidziuś...

1. Odłącz listwę z kontaktu (niby logiczne ale jak ktoś nie wie jak naprawić urządzenie składające się z 2 drutów to i o tym może zapomnieć).

2. Bezpieczniki często są montowane w taki sposób aby dało je się wymienić bez otwierania obudowy (poszukać czegoś o rozmiarach około 1 cm x 3 cm i spróbować to podważyć.

3. Jeśli pkt 2 nie przyniósł efektu, kupić w sklepie wkrętak (zazwyczaj krzyżak) i rozkręcić listwę (zakładam, że z twoją znajomością tematu nie posiadasz takich wysoce wyspecjalizowanych narzędzi).

4. Jeśli pada wyłącznik, to zwykle mechanicznie (np. nie robi klik, klik) w tym przypadku rozkręcić listwę, wymontować wyłącznik i poszukać w sklepie ze sprzetem tego typu (zalecam raczej castoramę niż tesco) zamiennika o podobnych rozmiarach.

Data: 2009-07-11 12:44:26
Autor: Marcin Wasilewski
Listwa zasilająca
Użytkownik "Marcin Wasilewski" <jakis@adres.pewnie.je.st> napisał w wiadomości news:h39q29$tpg$1news.task.gda.pl...
[...]

    Wow - nawet link podałeś - sorry za moją ślepotę.

    Jaj już pisali koledzy, to te dwa okrągłe nad wyłącznikiem.
    Jeśli bezpiecznik się spalił to ma przerwany drut w środku, jeśli jest zasypany piaskiem, to aby go sprawdzić wystarczy np. płaska bateria i żarówka. Raczej nie kupuj bezpieczników o większym amperażu niż te z listwy, bo nast. razem zamiast listwy padnie ci komputer.

Listwa zasilająca