Listwa zasilajÄ…ca - Jaka?

Data: 2012-02-27 10:23:55
Autor: szyk
Listwa zasilajÄ…ca - Jaka?
Witam

Zamierzam kupić listwę zasilającą do mojego zestawu komputerowego. Na tej listwie mają być 2 kompy, monitor ctr, modemorouter i drukarka laserowa.
Nie wiem, czy kupując listwę zasilającą powinienem na coś uważać?
Czy wystarczy cokolwiek z filtrem przeciw zakłóceniowym i zabezpieczeniem przeciw przepięciowym?

dzięki i pozdro
Szyk

Data: 2012-02-27 09:53:05
Autor: PL(N)umber_One
Listwa zasilaj±ca - Jaka?
Witam
Listwa zawieraj±ca cokolwiek, będzie chronić też cokolwiek.
Trzeba uważać,  bo spora czę¶ć listew reklamowanych jako "komputerowe", zawiera wewn±trz tylko warystor, czyli stanowi - jako tak±, ochronę przeciwprzepięciow±, ale nie będzie tłumić zakłóceń. Wypytać dokładnie sprzedawcę, co jest w ¶rodku.
PP

Data: 2012-02-27 10:32:58
Autor: Jacek Maciejewski
Listwa zasilajÄ…ca - Jaka?
Dnia Mon, 27 Feb 2012 10:23:55 +0100, szyk napisał(a):

Nie wiem, czy kupuj±c listwę zasilaj±c± powinienem na co¶ uważać?
Jasne. Powiniene¶ sprawdzić czy w listwie w ogóle jest co¶ z sensem
zamontowanego.
Czy wystarczy cokolwiek z filtrem przeciw zakłóceniowym i zabezpieczeniem przeciw przepięciowym?
Przecież zasilacze wymienionych urz±dzeń maj± zabezpieczenia
przeciwzakłóceniowe i przeciwprzepięciowe. Po co je dublować?

IMO tzw. "listwy przeciw-blabla" służ± jedynie do naci±gania jeleni.

--
Jacek

Data: 2012-02-28 18:46:33
Autor: K.K.
Listwa zasilaj±ca - Jaka?
Jacek Maciejewski wrote:
Dnia Mon, 27 Feb 2012 10:23:55 +0100, szyk napisał(a):
Przecież zasilacze wymienionych urz±dzeń maj± zabezpieczenia
przeciwzakłóceniowe i przeciwprzepięciowe. Po co je dublować?

Raczej tylko przeciwzakłóceniowe. W sprzęcie "pro" spotyka się układy przeciwprzepięciowe, często kilkustopniowe, ale tu mowa o zwykłym konsumenckim.

IMO tzw. "listwy przeciw-blabla" służ± jedynie do naci±gania jeleni.

My¶lę, że nie do końca. Miałem niedawno sytuację, w której urz±dzenie współpracuj±ce z uszkodzonym agragatem pr±dotwóczym zostało uratowane przez równoległy warystor. Oczywi¶cie, tanie listwy nie maj± nic więcej poza warystorem pomiędzy L i N, ale w sytuacji pojawienia się np. międzyfazowego, pomog±.

--
pozdr.
K.K.

Data: 2012-02-28 23:13:15
Autor: WiesłaW
Listwa zasilaj±ca - Jaka?
Dnia 28-02-2012 o 18:46 K.K. napisał na pl.comp.pecet,pl.misc.elektronika:

Raczej tylko przeciwzakłóceniowe. W sprzęcie "pro" spotyka się układy  przeciwprzepięciowe, często kilkustopniowe, ale tu mowa o zwykłym  konsumenckim.

Znaczy, taka listwa za 50zł to już jest "pro", czy nie jest
przeciwprzepięciowa?

http://www.belkin.com/uk/product_bulletins/F9H410uk2M.pdf

--
WiesłaW
Opera Mail

Data: 2012-02-28 23:19:35
Autor: PL(N)umber_One
Listwa zasilaj±ca - Jaka?
WiesłaW <nawu@usun.poczta.onet.pl> napisał(a):
Dnia 28-02-2012 o 18:46 K.K. napisa=B3 na pl.comp.pecet,pl.misc.elektron=
ika:

> Raczej tylko przeciwzak=B3=F3ceniowe. W sprz=EAcie "pro" spotyka si=EA=
 uk=B3ady  =

> przeciwprzepi=EAciowe, cz=EAsto kilkustopniowe, ale tu mowa o zwyk=B3y=
m  =

> konsumenckim.

Znaczy, taka listwa za 50z=B3 to ju=BF jest "pro", czy nie jest
przeciwprzepi=EAciowa?

http://www.belkin.com/uk/product_bulletins/F9H410uk2M.pdf

Witam
S±dz±c po zawarto¶ci, to jedynym elementem filtruj±cym jest tu rzeczony "high frequency capacitor" a to stanowczo za mało. Sprawnego filtru nie da się zrobić, stosuj±c jedynie kondensatory. Potrzebny jeszcze, co najmniej dławik  - specjalny do filtrów. Ja bym nie brał, szkoda 50 złotych.
PP

Data: 2012-02-29 00:52:34
Autor: Waldek
Listwa zasilaj±ca - Jaka?

Użytkownik "PL(N)umber_One " <pawprac@NOSPAM.gazeta.pl> napisał w wiadomo¶ci news:jijne6$mbq$1inews.gazeta.pl...

[...]

W porzadniejszych urzadzeniach filtry byly (sa) montowane juz w gniazdach ;)
http://www.alldatasheet.com/datasheet-pdf/pdf/351401/MACOM/1EEJ1.html

Pozdro

Data: 2012-02-29 17:27:11
Autor: WiesłaW
Listwa zasilaj±ca - Jaka?
Dnia 29-02-2012 o 00:19 PL(N)umber_One  napisał na pl.comp.pecet:

[...]

Może i racja, ale tu mowa była nie o filtrowaniu a o przepięciach. A do
tego potrzebny jest zdaje się nie rzeczony "high frequency capacitor"
tylko raczej "300V Oversized Metal Oxide Varistors".

--
WiesłaW
Opera Mail

Data: 2012-02-29 18:16:58
Autor: PL(N)umber_One
Listwa zasilaj±ca - Jaka?
WiesłaW <nawu@usun.poczta.onet.pl> napisał(a):
Mo=BFe i racja, ale tu mowa by=B3a nie o filtrowaniu a o przepi=EAciach.=
 A do
tego potrzebny jest zdaje si=EA nie rzeczony "high frequency capacitor"
tylko raczej "300V Oversized Metal Oxide Varistors".

Twórca w±tku, wyraĽnie napisał, że ma być filtr oraz zabezpieczenie przepięciowe. Tak więc listwa, oprócz warystora, powinna zawierać także  filtr LC, co najmniej taki, jak na schemacie w tym w±tku:  http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic555064.html
Lepsze listwy, na tabliczce lub na ulotce, zawieraj± często schemat tego co jest w ¶rodku. Jeżeli nie, to warto wypytać przed zakupem.
PP

Data: 2012-02-27 10:58:52
Autor: Chris
Listwa zasilajÄ…ca - Jaka?
szyk nabazgrał(a):

Witam
Zamierzam kupić listwę zasilającą do mojego zestawu komputerowego. Na tej listwie mają być 2 kompy, monitor ctr, modemorouter i drukarka
laserowa. Nie wiem, czy kupujÄ…c listwÄ™ zasilajÄ…cÄ… powinienem na coĹ›
uważać? Czy wystarczy cokolwiek z filtrem przeciw zakłóceniowym i zabezpieczeniem przeciw przepięciowym?

Co za różnica :) jedyne co dają to +10 do samopoczucia :)

Chcesz zabezpieczyć sprzęt to pozostaje ci tylko dobrej jakości UPS ...

www.automo.pl - SprawdĹş VIN, wyposaĹĽenie, przebieg, historiÄ™ wypadkowÄ….

Data: 2012-02-29 18:17:50
Autor: radar
Listwa zasilajÄ…ca - Jaka?
W dniu 2012-02-27 10:23, szyk pisze:
[...]

Fajna listewka oszczędzająca prąd: Whitenergy EKO (C6209280)
5 gniazd (4 + 1 master)
35,88 brutto w dobrych sklepach

--
radar

Data: 2012-02-29 21:32:15
Autor: Marek Dyjor
Listwa zasilajÄ…ca - Jaka?
radar wrote:
[...]

no to teraz po tym spamie proszę o info jak ona ten prąd oszczędza?

Data: 2012-03-01 08:39:48
Autor: Artur\(m\)
Listwa zasilajÄ…ca - Jaka?

Użytkownik "Marek Dyjor" <mdyjor@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:jim202$cgk$1news.task.gda.pl...
radar wrote:
[...]

Jak ma master, to wyłącza inne urządzenia,
które normalnie byłyby w stendbaju i pobierały przez cały czas
 (2, 5 ,10W) prÄ…d z sieci.

Artur(m)

Data: 2012-03-01 09:17:30
Autor: Chris
Listwa zasilajÄ…ca - Jaka?
Artur(m) nabazgrał(a):

radar wrote:
[...]

Ten sam schemat działania tylko inny producent:

http://www.hsk.com.pl/index.php?page=eco_plus-s1

www.automo.pl - SprawdĹş VIN, wyposaĹĽenie, przebieg, historiÄ™ wypadkowÄ….

Data: 2012-03-02 05:11:34
Autor: Padre
Listwa zasilajÄ…ca - Jaka?
które normalnie byłyby w stendbaju i pobierały przez cały czas
(2, 5 ,10W) prÄ…d z sieci.

Ten sam schemat działania tylko inny producent:

http://www.hsk.com.pl/index.php?page=eco_plus-s1

Tylko ciekawe czemu producenci nie podają wartości prądu stdby listwy :)

Data: 2012-03-01 09:37:43
Autor: Jacek Maciejewski
Listwa zasilaj±ca - Jaka?
Dnia Thu, 1 Mar 2012 08:39:48 +0100, Artur(m) napisał(a):

Jak ma master,

Co to znaczy "Jak ma master"? Czy to znaczy że gniazda slave zostaj±
podł±czone dopiero wtedy kiedy urz±dzenie z mastera zostanie wł±czone?
--
Jacek

Data: 2012-03-01 12:24:13
Autor: Andrzej Lawa
Listwa zasilaj±ca - Jaka?
W dniu 01.03.2012 09:37, Jacek Maciejewski pisze:
[...]

S± takie nowe wynalazki - wł±cza gniazda "slave" tylko je¶li wykryje
jaki¶ okre¶lony minimalny pobór na gnieĽdzie "master".

Data: 2012-03-01 12:47:53
Autor: Waldek
Listwa zasilaj±ca - Jaka?

Użytkownik "Andrzej Lawa" <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> napisał w wiadomo¶ci news:4f4f5c5d$1news.home.net.pl...
[...]

Sa tez listwy z pilotem radiowym i w cenie < 50zl

Pozdro

Data: 2012-03-01 12:49:18
Autor: Andrzej Lawa
Listwa zasilaj±ca - Jaka?
W dniu 01.03.2012 12:47, Waldek pisze:

S± takie nowe wynalazki - wł±cza gniazda "slave" tylko je¶li wykryje
jaki¶ okre¶lony minimalny pobór na gnieĽdzie "master".

Sa tez listwy z pilotem radiowym i w cenie < 50zl

I teraz pytanie: czy te listwy zaoszczędz± do¶ć dużo, by pokryć zużycie
pr±du przez ich automatykę ;)

Data: 2012-03-02 01:27:40
Autor: Waldek
Listwa zasilaj±ca - Jaka?

Użytkownik "Andrzej Lawa" <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> napisał w wiadomo¶ci news:4f4f623e$1news.home.net.pl...
[...]

Trudno wyczuc, zalezy ile łyka ta automatyka
a ile podlaczone do listwy ustroistwa w stanie czuwania, (u mnie ~9W)
- no ale jak ktos ma sztywny kark zeby sie schylic do wylacznika ....
to widzialem tez jakies takie z wylacznikiem noznym :D

Data: 2012-03-02 07:50:30
Autor: Artur\(m\)
Listwa zasilaj±ca - Jaka?

Użytkownik "Waldek" <mam@nie.dam> napisał w wiadomo¶ci news:jip45t$arh$1node2.news.atman.pl...

[...]

Acer (chyba), obliczał; router, TV, tuner, drukarka, komp, DVD i/lub nagrywarka,
odejmuj±c (u nich podobno automatyka pobiera 1W) pobór przez listwę
i jaki¶ czas nieużywania (noc±, podczas nieobecno¶ci w domu)
 - wyszło że zaoszczędzili ok 270 zł rocznie.

Dla oszczędnych jest to argument (no i jak powiedziałe¶, leniwych).

Artur(m)

Data: 2012-03-02 14:38:03
Autor: Waldek
Listwa zasilaj±ca - Jaka?

Użytkownik "Artur(m)" <musicm@interia.pl> napisał w wiadomo¶ci news:jipqjq$af$1inews.gazeta.pl...

[...]

Jeep, za kilkanascie zlotych mozna tez nabyc programator czasowy
i ustawic czas odlaczania kiedy juz spimy albo jeszcze nie ma nas w domu
- to rozwiazanie dla super_leniwych ;)

Pozdrawiam

Data: 2012-03-02 11:37:02
Autor: Artur M. Piwko
Listwa zasilajÄ…ca - Jaka?
In the darkest hour on Thu, 1 Mar 2012 08:39:48 +0100,
Artur(m) <musicm@interia.pl> screamed:

A sama w standby ile pobiera? :)

--
[ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:213B ]
[ 11:36:43 user up 13095 days, 23:31,  1 user, load average: 0.90, 0.04, 0.04 ]

                           User:  A harmless drudge.

Data: 2012-03-02 12:14:17
Autor: Artur\(m\)
Listwa zasilajÄ…ca - Jaka?

[...]