Listwa zasilająca - Jaka?

Data: 2012-02-27 10:32:58
Autor: Jacek Maciejewski
Listwa zasilająca - Jaka?
Dnia Mon, 27 Feb 2012 10:23:55 +0100, szyk napisał(a):

Nie wiem, czy kupując listwę zasilającą powinienem na coś uważać?
Jasne. Powinieneś sprawdzić czy w listwie w ogóle jest coś z sensem
zamontowanego.
Czy wystarczy cokolwiek z filtrem przeciw zakłóceniowym i zabezpieczeniem przeciw przepięciowym?
Przecież zasilacze wymienionych urządzeń mają zabezpieczenia
przeciwzakłóceniowe i przeciwprzepięciowe. Po co je dublować?

IMO tzw. "listwy przeciw-blabla" służą jedynie do naciągania jeleni.

--
Jacek

Data: 2012-02-28 18:46:33
Autor: K.K.
Listwa zasilająca - Jaka?
Jacek Maciejewski wrote:
Dnia Mon, 27 Feb 2012 10:23:55 +0100, szyk napisał(a):
Przecież zasilacze wymienionych urządzeń mają zabezpieczenia
przeciwzakłóceniowe i przeciwprzepięciowe. Po co je dublować?

Raczej tylko przeciwzakłóceniowe. W sprzęcie "pro" spotyka się układy przeciwprzepięciowe, często kilkustopniowe, ale tu mowa o zwykłym konsumenckim.

IMO tzw. "listwy przeciw-blabla" służą jedynie do naciągania jeleni.

Myślę, że nie do końca. Miałem niedawno sytuację, w której urządzenie współpracujące z uszkodzonym agragatem prądotwóczym zostało uratowane przez równoległy warystor. Oczywiście, tanie listwy nie mają nic więcej poza warystorem pomiędzy L i N, ale w sytuacji pojawienia się np. międzyfazowego, pomogą.

--
pozdr.
K.K.

Data: 2012-02-28 23:13:15
Autor: WiesłaW
Listwa zasilająca - Jaka?
Dnia 28-02-2012 o 18:46 K.K. napisał na pl.comp.pecet,pl.misc.elektronika:

Raczej tylko przeciwzakłóceniowe. W sprzęcie "pro" spotyka się układy  przeciwprzepięciowe, często kilkustopniowe, ale tu mowa o zwykłym  konsumenckim.

Znaczy, taka listwa za 50zł to już jest "pro", czy nie jest
przeciwprzepięciowa?

http://www.belkin.com/uk/product_bulletins/F9H410uk2M.pdf

--
WiesłaW
Opera Mail

Data: 2012-02-28 23:19:35
Autor: PL(N)umber_One
Listwa zasilająca - Jaka?
WiesłaW <nawu@usun.poczta.onet.pl> napisał(a):
Dnia 28-02-2012 o 18:46 K.K. napisa=B3 na pl.comp.pecet,pl.misc.elektron=
ika:

> Raczej tylko przeciwzak=B3=F3ceniowe. W sprz=EAcie "pro" spotyka si=EA=
 uk=B3ady  =

> przeciwprzepi=EAciowe, cz=EAsto kilkustopniowe, ale tu mowa o zwyk=B3y=
m  =

> konsumenckim.

Znaczy, taka listwa za 50z=B3 to ju=BF jest "pro", czy nie jest
przeciwprzepi=EAciowa?

http://www.belkin.com/uk/product_bulletins/F9H410uk2M.pdf

Witam
Sądząc po zawartości, to jedynym elementem filtrującym jest tu rzeczony "high frequency capacitor" a to stanowczo za mało. Sprawnego filtru nie da się zrobić, stosując jedynie kondensatory. Potrzebny jeszcze, co najmniej dławik  - specjalny do filtrów. Ja bym nie brał, szkoda 50 złotych.
PP

Data: 2012-02-29 00:52:34
Autor: Waldek
Listwa zasilająca - Jaka?

Użytkownik "PL(N)umber_One " <pawprac@NOSPAM.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:jijne6$mbq$1inews.gazeta.pl...

[...]

W porzadniejszych urzadzeniach filtry byly (sa) montowane juz w gniazdach ;)
http://www.alldatasheet.com/datasheet-pdf/pdf/351401/MACOM/1EEJ1.html

Pozdro

Data: 2012-02-29 17:27:11
Autor: WiesłaW
Listwa zasilająca - Jaka?
Dnia 29-02-2012 o 00:19 PL(N)umber_One  napisał na pl.comp.pecet:

[...]

Może i racja, ale tu mowa była nie o filtrowaniu a o przepięciach. A do
tego potrzebny jest zdaje się nie rzeczony "high frequency capacitor"
tylko raczej "300V Oversized Metal Oxide Varistors".

--
WiesłaW
Opera Mail

Data: 2012-02-29 18:16:58
Autor: PL(N)umber_One
Listwa zasilająca - Jaka?
WiesłaW <nawu@usun.poczta.onet.pl> napisał(a):
Mo=BFe i racja, ale tu mowa by=B3a nie o filtrowaniu a o przepi=EAciach.=
 A do
tego potrzebny jest zdaje si=EA nie rzeczony "high frequency capacitor"
tylko raczej "300V Oversized Metal Oxide Varistors".

Twórca wątku, wyraźnie napisał, że ma być filtr oraz zabezpieczenie przepięciowe. Tak więc listwa, oprócz warystora, powinna zawierać także  filtr LC, co najmniej taki, jak na schemacie w tym wątku:  http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic555064.html
Lepsze listwy, na tabliczce lub na ulotce, zawierają często schemat tego co jest w środku. Jeżeli nie, to warto wypytać przed zakupem.
PP

--

Listwa zasilająca - Jaka?