Listy do byłego lokatora

Data: 2013-02-27 14:50:43
Autor: Adam Wysocki
Listy do byłego lokatora
Ambalabamba <fiftyfive.pl@gmail.com> wrote:

Jak wygląda w świetle prawa sytuacja, kiedy w skrzynce mojego wynajętego mieszkania lądują listy adresowane do poprzedniego lokatora?

Ja wywalam i listy i awiza, jak poprzedni lokator nie pofatygował się żeby zmienić swój adres po przeprowadzce to nie mój problem. Zresztą ja nie potrzebuję skrzynki pocztowej, jedyne co tam ląduje to ulotkowy spam i listy do poprzednich najemców. Szkoda że nie można tak po prostu (legalnie) zakleić wlotu... a może można?

--
"Project Manager to człowiek, który myśli, że jak weźmie dziewięć kobiet, to urodzą dziecko w miesiąc."

Data: 2013-02-27 07:21:08
Autor: Kris
Listy do byłego lokatora
https://www.google.com/search?q=brak+skrzynki+kara+10tys&rls=com.microsoft:pl&ie=UTF-8&oe=UTF-8&startIndex=&startPage=1

Data: 2013-02-27 17:46:58
Autor: Maruda
Listy do byłego lokatora
W dniu 2013-02-27 16:21, Kris pisze:
[...]

.... no to tylko czekać, aż zaczną drzeć skórę ze spółdzielni i wspólnot, gdzie skrzynki są na klatce schodowej za drzwiami otwieranymi domofonem.
(Tfu, by w złą godzinę nie wypowiedzieć)

No to ja mam inną propozycję - skrzynka, owszem, na zewnątrz budynku, ale bez dna... :)

--

Dziękuję. Pozdrawiam.   Ten Maruda.

Data: 2013-02-27 16:20:27
Autor: Andrzej Lawa
Listy do byłego lokatora
W dniu 27.02.2013 15:50, Adam Wysocki pisze:

Zresztą ja nie potrzebuję skrzynki pocztowej, jedyne co tam ląduje
to ulotkowy spam i listy do poprzednich najemców. Szkoda że nie
można tak po prostu (legalnie) zakleić wlotu... a może można?

Jeśli by to było traktowane jak brak skrzynki, to grozi słona grzywna.

Data: 2013-02-27 16:27:13
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
Listy do byłego lokatora
W dniu 27.02.2013 16:20, Andrzej Lawa pisze:
[...]

A) a jaki przepis daje obowiązek skrzynki?

B) czy ten obowiązek zrealizuje skrzynka powieszona na drzwiach mojego mieszkania?

Też mi to chodzi po głowie.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2013-02-27 07:34:24
Autor: Kris
Listy do byłego lokatora
W dniu środa, 27 lutego 2013 16:27:13 UTC+1 użytkownik Przemysław Adam Śmiejek napisał:
A) a jaki przepis daje obowiązek skrzynki?
Znowelizowana ustawa pocztowa

Data: 2013-02-28 13:23:59
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
Listy do byłego lokatora
W dniu 27.02.2013 16:34, Kris pisze:
W dniu środa, 27 lutego 2013 16:27:13 UTC+1 użytkownik Przemysław Adam Śmiejek napisał:
A) a jaki przepis daje obowiązek skrzynki?
Znowelizowana ustawa pocztowa

Hm... wygląda na to, że musi być na dole (swoją szosą ciekawe czy ,,za domofonem'' spełnia warunki ustawy o dostępności).

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2013-02-28 13:27:05
Autor: Mr. Misio
Listy do byłego lokatora
Śmiejek napisał:
A) a jaki przepis daje obowiązek skrzynki?
Znowelizowana ustawa pocztowa

Hm... wygląda na to, że musi być na dole (swoją szosą ciekawe czy ,,za
domofonem'' spełnia warunki ustawy o dostępności).

zalezy czy listonosz ma kod czy nie :) Swoja droga - duzo "sluzb" wszelakich dostaje kody "techniczne" dostepu do miejsc za domofonem, wiec mozna to chyba nazwac dostepnoscia.

Data: 2013-02-28 13:37:24
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
Listy do byłego lokatora
W dniu 28.02.2013 13:27, Mr. Misio pisze:

zalezy czy listonosz ma kod czy nie

No nie ma, bo przecie ustawa ma zrównywać wszystkich ,,listonoszy'', nie tylko tych prawdziwych z Poczty Polskiej, ale także różnych śmieciarzy z InPostu czy innych Ulotkonoszy.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2013-02-28 13:42:35
Autor: Mr. Misio
Listy do byłego lokatora
Użytkownik Mr. Misio napisał:
[...]

W sesnie - korespondencja pod dany adres jest zaadresowana, ulotka nie jest korespondencją bo nie ma na niej mojego imienia, adresu itp. Nie ma tez adresu nadawcy - zeby odeslac :]

Data: 2013-03-01 01:40:45
Autor: animka
Listy do byłego lokatora
W dniu 2013-02-28 13:42, Mr. Misio pisze:
[...]

Ulotkonoszy teĹź?

W sesnie - korespondencja pod dany adres jest zaadresowana, ulotka nie
jest korespondencją bo nie ma na niej mojego imienia, adresu itp. Nie ma
tez adresu nadawcy - zeby odeslac :]

--
animka

Data: 2013-03-01 01:47:39
Autor: animka
Listy do byłego lokatora
[...]

U nas to dziewczyna gospodarza domu przebiera sie w czerwony mundurek i pełno tego chłamu wrzucają do skrzynek. Kod do wejścia mają raczej od dozorcy. Ciekawa jestem jaki on szmal za pozwolenie na wejście i zaśmiecanie skrznek dostaje.
Jak wrzucają ulotki do skrzynek na korytarzu to "gospodarza" oczywiście nie ma. Schował się gdzieś.

--
animka

Data: 2013-03-01 22:15:04
Autor: Gotfryd Smolik news
Listy do byłego lokatora
On Fri, 1 Mar 2013, animka wrote:

Kod do wejścia mają raczej od dozorcy.
Ciekawa jestem jaki on szmal za pozwolenie na wejście i zaśmiecanie
skrznek dostaje.

  Tak z czystej ciekawości - Ty nie chcesz zauważyć, że w myśl aktualnych
przepisów za uniemożliwienie "zaśmiecania skrzynek" jest do 10 000 zł
mandatu?
  Czytałaś przynajmniej inne posty w wątku?

pzdr, Gotfryd

Listy do byłego lokatora