Listy do byłego lokatora

Data: 2013-03-03 17:33:28
Autor: poszukiwacz
Listy do byłego lokatora
Ambalabamba wrote:
> Nie s± to oczywi¶cie listy polecone tylko zwykłe, głównie z
> banków oraz operatorów komórkowych

Na przedniej stronie listu piszesz - zwrócić do nadawcy
i strzałka w kierunku nadruku adresu nadawcy.
Na tylnej stronie listu piszesz:
Adresat nieznany - wymeldowany administracyjnie!
i podpisujesz się czytelnie jakimkolwiek imieniem i nazwiskiem
z funkcj± w nawiasie (wła¶ciciel pocztowej skrzynki oddawczej) i dat±. Następnie robisz kserokopię obu stron listu.
Oddajesz list na poczcie jako zwrot przesyłki firmowej
(ale potwierdzenia od poczty na to nie dostaniesz).

Data: 2013-03-05 18:33:26
Autor: WAM
Listy do byłego lokatora
On Sun, 03 Mar 2013 17:33:28 +0100, poszukiwacz
<od.bioroso.bisty@gmail.com> wrote:

Oddajesz list na poczcie jako zwrot przesyłki firmowej
(ale potwierdzenia od poczty na to nie dostaniesz).
Na ktorej poczcie? Tzn u ktorego operatora? :)

WAM

Data: 2013-03-05 18:45:57
Autor: Bydlę
Listy do byłego lokatora
On 2013-03-05 17:33:26 +0000, WAM <nospam@nowam.nopl.pl> said:

[...]

Dobre pytanie.
Bo na razie taki np. InPost tak oznacza swoje przesyłki że łatwo odróżnić od reszty.
Plus piecz±tki na znaczkach no i listonosz.

--
Bydlę

Data: 2013-03-05 10:02:37
Autor: Kris
Listy do byłego lokatora
W dniu wtorek, 5 marca 2013 18:45:57 UTC+1 użytkownik Bydlę napisał:

Bo na razie taki np. InPost tak oznacza swoje przesyłki że łatwo odróżnić od reszty.

Plus piecz±tki na znaczkach no i listonosz.

Tylko co mi po tym skoro InPost nie ma w moim mie¶cie placówki. Kilka razy list wysłany InPostem dostałem ale gdybym chciał go zwrócić to nie mam pojęcia gdzie i komu w moim mie¶cie. Wg info z netu najbliższa mi placówka InPost to 50km.;)

Data: 2013-03-05 22:19:48
Autor: animka
Listy do byłego lokatora
W dniu 2013-03-05 19:02, Kris pisze:
W dniu wtorek, 5 marca 2013 18:45:57 UTC+1 użytkownik Bydlę napisał:

Bo na razie taki np. InPost tak oznacza swoje przesyłki że łatwo

odróżnić od reszty.

Plus pieczÄ…tki na znaczkach no i listonosz.

Tylko co mi po tym skoro InPost nie ma w moim mieście placówki. Kilka razy list wysłany InPostem dostałem ale gdybym chciał go zwrócić to nie mam pojęcia gdzie i komu w moim mieście. Wg info z netu najbliższa mi placówka InPost to 50km.;)
To odeślij na poczcie pierwszej lepszej.

--
animka

Data: 2013-03-06 00:23:58
Autor: Kris
Listy do byłego lokatora
W dniu wtorek, 5 marca 2013 22:19:48 UTC+1 użytkownik animka napisał:
To ode¶lij na poczcie pierwszej lepszej.
Ty tak od rana pod wpływem?

Data: 2013-03-06 12:14:35
Autor: Gotfryd Smolik news
Listy do byłego lokatora
On Wed, 6 Mar 2013, Kris wrote:

W dniu wtorek, 5 marca 2013
22:19:48 UTC+1 użytkownik animka napisał:
   ^^^^^^^^^^^^^^
To ode¶lij na poczcie pierwszej lepszej.
Ty tak
od rana pod wpływem?
   ^^^^^^^

  A to zależy w której strefie czasowej siedzicie.

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-03-07 20:06:16
Autor: animka
Listy do byłego lokatora
W dniu 2013-03-06 09:23, Kris pisze:
W dniu wtorek, 5 marca 2013 22:19:48 UTC+1 użytkownik animka napisał:
To odeślij na poczcie pierwszej lepszej.
Ty tak od rana pod wpływem?

Nie. Zaniosłabym na pocztę powiedziała co trzeba i poprosiła o odeslanie listu do nadawcy.

--
animka

Data: 2013-03-08 12:31:00
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
Listy do byłego lokatora
W dniu 07.03.2013 20:06, animka pisze:
[...]

No tak, tylko komu się chce latać i płacić za kopertę i za przesyłkę ?

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2013-03-10 10:10:34
Autor: poszukiwacz
Listy do byłego lokatora
Przemysław Adam Śmiejek wrote:
No tak, tylko komu się chce latać i płacić za kopertę i za
przesyłkę ?
Przesyłki firmowe czyli te ostemplowae "Opłata pobrana, umowa nr xxx" muszą być odesłane na koszt firmy. Wystarczy zrobić adnotacje "Zwrócić do nadawcy -- ->" "Adresat nieznany".

Data: 2013-03-10 06:02:22
Autor: Kris
Listy do byłego lokatora
W dniu niedziela, 10 marca 2013 10:10:34 UTC+1 użytkownik poszukiwacz napisał:

Przesyłki firmowe czyli te ostemplowae "Opłata pobrana, umowa nr xxx" musz± być odesłane na koszt firmy.

Przez kogo odesłane?
Podaj podstawę prawn± ze np Poczta Polska ma odsyłać przesyłki InPostu czy odwrotnie.

Data: 2013-03-10 14:24:47
Autor: poszukiwacz
Listy do byłego lokatora
Kris wrote:
Przez kogo odesłane? Podaj podstawę prawn± ze np Poczta Polska
 ma odsyłać przesyłki InPostu czy odwrotnie.
Jest chyba oczywiste że maj± być odesłane przez tego usługodawcę
pocztowego z którym nadawca firmowy ma umowę.
Odsyłanie czegokolwiek na mój własny koszt, czy na koszt konkurencyjnej firmy pocztowej, nie ma podstaw. Co prawda je¶li nadawca nie zrezygnuje z wysyłania listów na nieprawidłowy adres, wtedy mogę się wkurzyć i wysłać "Skargę" na własny koszt.

Poza tym dodam jeszcze że Poczta Polska nie kwituje PRZYJĘCIA PRZESYŁKI nierejestrowanej DO ODESŁANIA, a InPost to robi (na kserokopii obu stron listu przygotowanego do odesłania).
"Przyjęto do odesłania" - data - pracownik

Data: 2013-03-10 14:23:12
Autor: Przemysław Adam ¦miejek
Listy do byłego lokatora
W dniu 10.03.2013 14:24, poszukiwacz pisze:

Jest chyba oczywiste że maj± być odesłane przez tego usługodawcę
pocztowego z którym nadawca firmowy ma umowę.

No ale nie dla Animki i to jej delikatnie u¶wiadamiano.

--
Przemysław Adam ¦miejek

aby przyniosło błogosławieństwo tym, którzy go słuchaj±. (Ef 4,29)

Data: 2013-03-10 14:31:56
Autor: Liwiusz
Listy do byłego lokatora
W dniu 2013-03-10 14:24, poszukiwacz pisze:
Kris wrote:
Przez kogo odesłane? Podaj podstawę prawn± ze np Poczta Polska
 ma odsyłać przesyłki InPostu czy odwrotnie.
Jest chyba oczywiste że maj± być odesłane przez tego usługodawcę

Do pełni szczę¶cia poproszę jeszcze podstawę ustawow± lub umown± powyższego.

--
Liwiusz

Data: 2013-03-10 17:42:11
Autor: poszukiwacz
Listy do byłego lokatora
Liwiusz wrote:
Do pełni szczę¶cia poproszę jeszcze podstawę ustawow± lub
umown± powyższego.
Art. 39 Ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. Prawo pocztowe.
Z Art. 39. ust. 2 pkt 2 wynika że Poczta Polska ma nawet
obowi±zek przekazywania zwrotów wła¶ciwym operatorom pocztowym
czyli np. InPost-owi!

Przy okazji dowiedziałem się że "pocztowy operator publiczny"
jest w aktualnej ustawie nazywany "pocztowy operator wyznaczony",
co trochę niestylistycznie brzmi, jak niedokończone stwierdzenie.

Ustawa z dnia 12 czerwca 2003 r. Prawo pocztowe - nie obowi±zuje.

Data: 2013-03-10 14:39:45
Autor: WAM
Listy do byłego lokatora
On Sun, 10 Mar 2013 14:24:47 +0100, poszukiwacz
<od.bioroso.bisty@gmail.com> wrote:

Jest chyba oczywiste że maj± być odesłane przez tego usługodawcę
pocztowego z którym nadawca firmowy ma umowę.
I skad je odbiera ten uslugodawca? Mam sie fatygowac do biura inpostu
kilka lub kilkadziesiat km aby im to oddac? :)

WAM

Data: 2013-03-10 16:50:23
Autor: poszukiwacz
Listy do byłego lokatora
WAM wrote:
I skad je odbiera ten uslugodawca? Mam sie fatygowac do biura inpostu
kilka lub kilkadziesiat km aby im to oddac? :)
Wiem tylko że InPost nie ma ustawowego obowi±zku realizowania usług pocztowych na całym obszarze Polski.
Poszukaj dokładnych regulaminów InPostu, jak przewidziane s± zwroty.

Data: 2013-03-10 13:55:15
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
Listy do byłego lokatora
W dniu 10.03.2013 10:10, poszukiwacz pisze:
[...]

tak, tak, na pewno konkurencja to zrobi...

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2013-03-08 16:23:02
Autor: Gotfryd Smolik news
Listy do byłego lokatora
On Thu, 7 Mar 2013, animka wrote:

[...]

  A oni by posłali po pro¶bie czy po naklejeniu znaczka?

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-03-08 20:09:02
Autor: Przemysław Adam ¦miejek
Listy do byłego lokatora
[...]

No i zapewne po poprawnym zaadresowaniu nowej koperty. Ale w sumie czy to Twoja sprawa co by Animka zrobiła? Ona by zaniosła na pocztę, powiedziała co trzeba (poproszę kopertę i znaczek) i poprosiła o odesłanie tego listu do nadawcy.

Data: 2013-03-09 09:12:50
Autor: Gotfryd Smolik news
Listy do byłego lokatora
On Fri, 8 Mar 2013, Przemysław Adam ¦miejek wrote:

No i zapewne po poprawnym zaadresowaniu nowej koperty. Ale w sumie czy to Twoja sprawa co by Animka zrobiła?

  Oczywi¶cie.
  Człowiek uczy się całe życie, to i chciałem się dowiedzieć czego
można przy okazji się douczyć.
  Pytałem przecież :P

Ona by zaniosła na pocztę, powiedziała co
trzeba (poproszę kopertę i znaczek)

  A to tylko Twoje domniemanie - wolałem się upewnić :>

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-03-09 19:37:21
Autor: Przemysław Adam ¦miejek
Listy do byłego lokatora
On Fri, 8 Mar 2013, Przemysław Adam ¦miejek wrote:
Ona by zaniosła na pocztę, powiedziała co
trzeba (poproszę kopertę i znaczek)
  A to tylko Twoje domniemanie - wolałem się upewnić :>

No jak domniemanie. Sama to napisała. To przecież jej słowa. Ja dopisałem tylko nawias, ale ponieważ to Jedyna Zgodna Z Prawem Możliwo¶ć [1] to żadne domniemanie.

[1] No bo możliwo¶ć ,,wy¶lijcie to k-wa bo jak nie, to wam każę przeinstalować sterowniki do karty graficznej'' odrzucam jako że rozmawiamy o prawie i legalnych metodach.