Data: 2019-12-09 21:16:36 | |
Autor: Shrek | |
Litwa - dokładniejsza analiza | |
Jakby ktoś chciał dokładniej zgłębić temat pierwszeństwa przed przejściem, to dość dokładna analiza.
http://www.brd24.pl/spoleczenstwo/dokladna-analiza-12-miesiecy-pierwszenstwa-pieszych-na-litwie/ Wynika z tego, że nawet w naszym kręgu kulturowym (Czechy, Litwa) taka zmiana wbrew obawom niektórch przynosi pozytywną zmianę w statystykach - warto poczytać, bo dość dokładnie analizują, również na większej próbie (ranni a nie tylko zabici), w kolejnych miesiącach, w nawiązaniu do ogólnego trendu. Wychodzi na to, że jednak nie przypadek. -- Shrek |
|
Data: 2019-12-09 22:08:51 | |
Autor: pueblo | |
Litwa - dokładniejsza analiza | |
Witaj Shrek, 09 gru 2019 w
news:5deeaba5$0$517$65785112news.neostrada.pl napisałeś/aś: Jakby ktoś chciał dokładniej zgłębić temat pierwszeństwa przed przejściem, to dość dokładna analiza.Fantastycznie, jednak wciąż za mało - tylko 20% mniej potrąceń. Wygląda na to, że pierwszeństwo przed pasami wciąż nie gwarantuje nietykalności. Trzeba zaostrzyć przepisy, niech sobie kierowcy nie myślą, że jezdnie są dla samochodów. Następnym krokiem będzie znak STOP przed każdym przejściem, a potem nakaz wyjścia z samochodu i przeprowadzenia pieszego. Raczej nie doczekam się badań tego, czego nie widać, czyli ile czasu stracili kierowcy często niepotrzebnie zwalniając lub zatrzymując się przed przejsciem; o ile częściej z tego powodu przekraczają potem dozwoloną prędkość; ile niepotrzebnych spalin poszło w atmosferę z tego powodu itd. Nie wiem, czy trwa jakaś kampania telewizyjna, ale jako pieszy obserwuję ostatnio absurdalne zachowania kierowców - zatrzymują się przed przejściem, kiedy ja nawet tego po nich nie oczekuję, hamują nagle gwałtownie chociaż stoję grzecznie przed przejściem... |
|
Data: 2019-12-10 00:31:31 | |
Autor: collie | |
Litwa - dokładniejsza analiza | |
W dniu 9.12.2019 o 23:08, pueblo pisze:
Fantastycznie... W rzeczy samej. https://zapodaj.net/da6cad6971d4a.jpg.html |
|
Data: 2019-12-10 06:26:55 | |
Autor: Shrek | |
Litwa - dokładniejsza analiza | |
W dniu 09.12.2019 o 23:08, pueblo pisze:
http://www.brd24.pl/spoleczenstwo/dokladna-analiza-12-miesiecy-pierwsFantastycznie, jednak wciąż za mało - tylko 20% mniej potrąceń. Wygląda Oczywiście, że nie. Gwarancję daje jedynie likwidacja motoryzacji. Albo ludzkości. Trzeba zaostrzyć przepisy, niech sobie kierowcy nie myślą, że jezdnie są I zliwkwidować światła. Światła są niebezpieczne, bo ci z zielonym wpierdalają się na skrzyżowania jak święte krowy, a tymczasem szwagier może jechać tirem! -- Shrek |
|
Data: 2019-12-10 07:16:23 | |
Autor: pueblo | |
Litwa - dokładniejsza analiza | |
Witaj Shrek, 10 gru 2019 w
news:5def2c9f$0$17364$65785112news.neostrada.pl napisałeś/aś: W dniu 09.12.2019 o 23:08, pueblo pisze: No tak - to jest jedyny sposób na 100% bezpieczeństwa na drogach. Oczywiście rowerów też należałoby zakazać. I hulajnog. Co do świateł. Ciekaw jestem statystyk groźnych wypadków samochodowych w miejscach z sygnalizacją i bez niej.Trzeba zaostrzyć przepisy, niech sobie kierowcy nie myślą, że |
|
Data: 2019-12-10 08:26:42 | |
Autor: Shrek | |
Litwa - dokładniejsza analiza | |
W dniu 10.12.2019 o 08:16, pueblo pisze:
http://www.brd24.pl/spoleczenstwo/dokladna-analiza-12-miesiecy-pierFantastycznie, jednak wciąż za mało - tylko 20% mniej potrąceń. Dokładnie - dlatego marudzenie, że tylko 20% mniej rannych i 40% mniej zabitych jest z d4 wzięte - to bardzo dobry wynik. I zliwkwidować światła. Światła są niebezpieczne, bo ci z zielonymCo do świateł. Ciekaw jestem statystyk groźnych wypadków samochodowych w Szukaj. Stawiam dolary przeciw orzechom, że tam gdzie jest duży ruch znacząco poprawiają sytuację. Tam gdzie jest tempo 30 raczej nie, dlatego się ich tam raczej nie stosuje (chyba że przez "kompatybilność wsteczną", albo bardzo duży ruch - w pierwszym przypadku należy rozważyć ich likwidację) -- Shrek |
|
Data: 2019-12-10 08:59:54 | |
Autor: Budzik | |
Litwa - dokładniejsza analiza | |
Użytkownik pueblo nomail@nomail.pl ...
I zliwkwidować światła. Światła są niebezpieczne, bo ci z zielonym wpierdalają się na skrzyżowania jak święte krowy, a tymczasemCo do świateł. Ciekaw jestem statystyk groźnych wypadków :) Ale rozumiem, ze w tych statystykach rozpatrzysz równiez ilosc drog ze swiatłami i bez... Znaczy swiatła zajmuja np 50 metrów a dalsze 10 km jest bez swiateł. Czyli na swiatłach musiałoby być 200 razy wiecej wypadków zeby wyszedł remis... Tak? Czy moze porownasz tylko ilosc? :) -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") "W wannie historii prawdę trudniej jest utrzymać niż mydło, i o wiele trudniej znaleźć..." - Terry Pratchett |
|
Data: 2019-12-10 11:12:35 | |
Autor: pueblo | |
Litwa - dokładniejsza analiza | |
Witaj Budzik, 10 gru 2019 w news:XnsAB2165AB9ACE6budzik61pocztaonetpl@
127.0.0.1 napisałeś/aś: Użytkownik pueblo nomail@nomail.pl ...Ok, doprecyzuję - skrzyżowań z i bez. |
|
Data: 2019-12-10 16:59:54 | |
Autor: Budzik | |
Litwa - dokładniejsza analiza | |
Użytkownik pueblo nomail@nomail.pl ...
Ok, ale moja kolejna watpliwośc:Ok, doprecyzuję - skrzyżowań z i bez.I zliwkwidować światła. Światła są niebezpieczne, bo ci zCo do świateł. Ciekaw jestem statystyk groźnych wypadków o ile uznamy ze w Polsce mamy np 500 tysiecy skrzyzwan, a na 50 tysiacach sa swiatła (liczby z sufitu) to o ile nie załozymy ze wybór na ktorym skrzyzowaniu maja być swiatła nie jest przypadkowy to musielibysmy jednak jakies wagi przyznac wypadkom na poszczególnych skrzyzowaniach. bo inaczej dowiesz sie tylko tego ze te bardziej niebezpieczne skrzyzowania na ktorych uznano potrzebe ustawienia swiateł sa bardziej niebezpieczne ;-P -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") Mężczyzna musi trzy rzeczy w życiu zrobić... wyrwać drzewo, zburzyć dom i dać w pysk swojemu synowi... |
|
Data: 2019-12-10 20:19:19 | |
Autor: pueblo | |
Litwa - dokładniejsza analiza | |
Witaj Budzik, 10 gru 2019 w
news:XnsAB21B3AB1C645budzik61pocztaonetpl127.0.0.1 napisałeś/aś: Użytkownik pueblo nomail@nomail.pl ...Nie sądzę, żeby światła stawiano na skrzyżowaniach szczególnie niebezpiecznych. Światła służą organizacji ruchu - zwiększeniu płynności itd. Przecież na wielu skrzyżowaniach wieczorem obowiązują już tylko znaki. |
|
Data: 2019-12-11 08:59:52 | |
Autor: Budzik | |
Litwa - dokładniejsza analiza | |
Użytkownik pueblo nomail@nomail.pl ...
Ok, ale moja kolejna watpliwośc:Nie sądzę, żeby światła stawiano na skrzyżowaniach szczególnie niebezpiecznych. Światła służą organizacji ruchu - zwiększeniu płynności itd. Przecież na wielu skrzyżowaniach wieczorem obowiązują już tylko znaki. Ale zgodzisz sie ze te skrzyzowania gdzie jest wiekszy ruch, sa bardziej niebezpieczne? Bo IMO to ze swiatła maja sterowac ruchem nijak nie przekresla kwestii niebezpieczenstwa takich skrzyzowan. Wieczorem ruch jest mniejszy wiec i prawdopodobienstwo wypadku mniejsze. -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") Delikatnie chwytasz, rozchylasz nogi, bierzesz do ust i zaczynasz ssać i ssać... raz szybciej, raz wolniej. Tak właśnie je się raki. |
|
Data: 2019-12-11 13:18:41 | |
Autor: pueblo | |
Litwa - dokładniejsza analiza | |
Witaj Budzik, 11 gru 2019 w
news:XnsAB225FBF09211budzik61pocztaonetpl127.0.0.1 napisałeś/aś: Użytkownik pueblo nomail@nomail.pl ...Nie, raczej nie kojarzę sporego ruchu w mieście z większym niebezpieczeństwem - nikt nawet nie ma wtedy możliwości zapieprzania. Jest tylko wyższe prawdop. kolizji, drobnej stłuczki. |
|
Data: 2019-12-11 18:25:45 | |
Autor: Shrek | |
Litwa - dokładniejsza analiza | |
W dniu 11.12.2019 o 14:18, pueblo pisze:
Nie, raczej nie kojarzę sporego ruchu w mieście z większym Czego przykładem jest najbardziej zatłoczony odcinek w kraju czyli warszawska S8. Ze statystykami wynoszącymi średnio dwa dzwony dziennie. Często solidne dzwony i tylko barierkom i brakiem pieszych w okolicy zawdzięczamy, że nie ma tam setek trupów -- Shrek |
|
Data: 2019-12-11 20:23:02 | |
Autor: kk | |
Litwa - dokładniejsza analiza | |
On 2019-12-11 18:25, Shrek wrote:
W dniu 11.12.2019 o 14:18, pueblo pisze: Tysięcy! |
|
Data: 2019-12-11 18:59:51 | |
Autor: Budzik | |
Litwa - dokładniejsza analiza | |
Użytkownik pueblo nomail@nomail.pl ...
Cienko widze te badania jezeli nie jestes w stanie wyobrazic sobie skrzyzowania ktore ma duzy ruch a jednoczesnie jest szybkim skrzyzowaniem... Nawet w miescie takich skrzyzowan jest pełno, chociaz w sumie to nie wiem skad wzieło sie ograniczenie co do miast. Wczesniej mowiłes tylko o miastach?Nie, raczej nie kojarzę sporego ruchu w mieście z większym niebezpieczeństwem - nikt nawet nie ma wtedy możliwości zapieprzania. Jest tylko wyższe prawdop. kolizji, drobnej stłuczki.Ok, ale moja kolejna watpliwośc:Nie sądzę, żeby światła stawiano na skrzyżowaniach szczególnie niebezpiecznych. Światła służą organizacji ruchu - zwiększeniu płynności itd. Przecież na wielu skrzyżowaniach wieczorem -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") Tylko jednego w życiu żałuję: że nie jestem kimś innym. |
|
Data: 2019-12-11 21:38:54 | |
Autor: pueblo | |
Litwa - dokładniejsza analiza | |
Witaj Budzik, 11 gru 2019 w
news:XnsAB22C50B4577budzik61pocztaonetpl127.0.0.1 napisałeś/aś: Użytkownik pueblo nomail@nomail.pl ...Nieważne, powinienem inaczej sformułować myśl. |
|
Data: 2019-12-10 20:43:53 | |
Autor: kk | |
Litwa - dokładniejsza analiza | |
On 2019-12-10 08:16, pueblo wrote:
Witaj Shrek, 10 gru 2019 w A piechtochodów mie? |
|
Data: 2019-12-10 02:21:24 | |
Autor: japanizer | |
Litwa - dokładniejsza analiza | |
On Tuesday, December 10, 2019 at 6:48:43 PM UTC+9, yabba wrote:
W dniu 09-12-2019 o 21:16, Shrek pisze: Rozwiniesz, z sensem? Ilu pieszych rozjeżdżają pociągi, a ilu samochody? |
|
Data: 2019-12-10 02:58:35 | |
Autor: japanizer | |
Litwa - dokładniejsza analiza | |
On Tuesday, December 10, 2019 at 7:46:35 PM UTC+9, yabba wrote:
> On Tuesday, December 10, 2019 at 6:48:43 PM UTC+9, yabba wrote: Przejazdy kolejowe dla pieszych? Teraz to pojechałeś. |
|
Data: 2019-12-10 12:03:51 | |
Autor: yabba | |
Litwa - dokładniejsza analiza | |
W dniu 10-12-2019 o 11:58, japanizer@japanizer.org pisze:
On Tuesday, December 10, 2019 at 7:46:35 PM UTC+9, yabba wrote: Czy teraz lepiej: Przejścia przez tory kolejowe dla pieszych. yabba |
|
Data: 2019-12-10 03:06:46 | |
Autor: japanizer | |
Litwa - dokładniejsza analiza | |
On Tuesday, December 10, 2019 at 8:03:56 PM UTC+9, yabba wrote:
W dniu 10-12-2019 o 11:58, japanizer@japanizer.org pisze: Co to są tory kolejowe dla pieszych? Polska język ciężka język? |
|
Data: 2019-12-10 12:14:44 | |
Autor: yabba | |
Litwa - dokładniejsza analiza | |
W dniu 10-12-2019 o 12:06, japanizer@japanizer.org pisze:
On Tuesday, December 10, 2019 at 8:03:56 PM UTC+9, yabba wrote: Przejścia dla pieszych przez tory kolejowe. Jeśli nadal nie wiesz o czym piszę, to postaram się wkleić link do jakiegoś zdjęcia. yabba |
|
Data: 2019-12-10 03:25:16 | |
Autor: japanizer | |
Litwa - dokładniejsza analiza | |
On Tuesday, December 10, 2019 at 8:14:48 PM UTC+9, yabba wrote:
> On Tuesday, December 10, 2019 at 8:03:56 PM UTC+9, yabba wrote: O, brawo! Na naukę języka ojczystego (?) nigdy nie jest za późno. Jak kiedyś zdasz egzamin na prawo jazdy to wróć tutaj - bo na razie nie rozumiesz, o czym dyskutujesz. |
|
Data: 2019-12-10 22:19:52 | |
Autor: kk | |
Litwa - dokładniejsza analiza | |
On 2019-12-10 12:25, japanizer@japanizer.org wrote:
On Tuesday, December 10, 2019 at 8:14:48 PM UTC+9, yabba wrote: Egzaminów na prawo jazdy w ogóle nie powinno być. Nauki prowadzenia pojazdów powinno się uczyć w szkołach powszechnych. |
|
Data: 2019-12-11 12:14:14 | |
Autor: yabba | |
Litwa - dokładniejsza analiza | |
W dniu 10-12-2019 o 12:25, japanizer@japanizer.org pisze:
On Tuesday, December 10, 2019 at 8:14:48 PM UTC+9, yabba wrote: Przepraszam, że Cię zmyliłem moimi wypowiedziami. Od teraz będę pisał bez skrótów myślowych, żebyś nie musiał się męczyć przy czytaniu i mógł się odnosić do treści, a nie do niuansów formy.
Już wróciłem z prawem jazdy. Nadal nie rozumiem, dlaczego nie chcesz zapewnienia bezpieczeństwa potrąconych przez tramwaj. yabba |
|
Data: 2019-12-11 12:16:58 | |
Autor: yabba | |
Litwa - dokładniejsza analiza | |
W dniu 11-12-2019 o 12:14, yabba pisze:
W dniu 10-12-2019 o 12:25, japanizer@japanizer.org pisze: Poprawiam koniec zdania: potrąconych przez pociąg. yabba |
|
Data: 2019-12-10 11:45:46 | |
Autor: yabba | |
Litwa - dokładniejsza analiza | |
W dniu 10-12-2019 o 11:21, japanizer@japanizer.org pisze:
On Tuesday, December 10, 2019 at 6:48:43 PM UTC+9, yabba wrote:W czym, według Ciebie, jest gorszy człowiek potrącony przez pociąg na niestrzeżonym przejeździe od pieszego potrąconego na pasach. Każda śmierć jest taka sama niezależnie czy zawiniona przez gapiostwo kierowcy czy maszynisty. yabba |
|
Data: 2019-12-10 17:22:40 | |
Autor: andal | |
Litwa - dokładniejsza analiza | |
On Tue, 10 Dec 2019 11:45:46 +0100, yabba wrote:
W dniu 10-12-2019 o 11:21, japanizer@japanizer.org pisze:pierwszenstwa-pieszych-na-litwie/ W czym, według Ciebie, jest gorszy człowiek potrącony przez pociąg naMam nadzieję, że pierwszeństwo pieszego wprowadzą też na ale smierc spowodowana wlasnym nierozwaznym dzialaniem to nie wypadek tylko samobojstwo |
|
Data: 2019-12-10 10:36:15 | |
Autor: rowerex | |
Litwa - dokładniejsza analiza | |
W dniu wtorek, 10 grudnia 2019 18:22:46 UTC+1 użytkownik andal napisał:
ale smierc spowodowana wlasnym nierozwaznym dzialaniem to nie wypadek tylko samobojstwo Właśnie - gość paraduje z żonką w kabriolecie na środku miasta, to nie dziwota, że zostaje zastrzelony - potem świat do zwykłego samobójstwa dorabia legendy - a wystarczyło zachować rozwagę... Pozdr- -Rowerex |
|
Data: 2019-12-10 21:00:07 | |
Autor: Cavallino | |
Litwa - dokładniejsza analiza | |
W dniu 10-12-2019 o 19:36, rowerex@op.pl pisze:
W dniu wtorek, 10 grudnia 2019 18:22:46 UTC+1 użytkownik andal napisał: Pomyliłeś grupy. PLONK |
|
Data: 2019-12-10 12:23:23 | |
Autor: rowerex | |
Litwa - dokładniejsza analiza | |
W dniu wtorek, 10 grudnia 2019 21:00:09 UTC+1 użytkownik Cavallino napisał:
W dniu 10-12-2019 o 19:36, rowerex@op.pl pisze: Ale ossochodzi? Kierowca i pasażer odkrytego kabrioletu staje się "niechronionym uczestnikiem ruchu" i powinien być uznany za pieszego lub co najwyżej rowerzystę - wszak nie musi mieć kasku, więc nie podlega pod kierującego quadem, motorowerem czy motocyklem. Pozdr- -Rowerex |
|
Data: 2019-12-10 07:29:09 | |
Autor: ToMasz | |
Litwa - dokładniejsza analiza | |
Wynika z tego, że nawet w naszym kręgu kulturowym (Czechy, Litwa) taka zmiana wbrew obawom niektórch przynosi pozytywną zmianę w statystykach tak, głównie w statystykach. Bo takie zmiany powodują zanik instynktów samozachowawczych. Bez nich musimy mieć pierdylion innych ostrzeżeń, zakazów, elementów które chronią.... nie tyle życie człowieka, co życie debila. 20 lat temu śmialiśmy się jacy to amerykanie są głupi, że muszą mieć informacje że kota nie suszy sie w mikrofalówce. My musimy zmieniać przepisy ruchu drogowego, bo (niektórzy) piesi wchodząc na drogę /przejście przestali patrzeć czy jedzie samochód czy nie. Sądzę że sprawa jest przegrana. Piesi będą jeszcze większymi lemingami, samochody będą jeździły jeszcze wolniej. może nie tyle co z mniejszą prędkością, ale mniej płynnie. skutki życiowej lemingowatości, dupowatości, nieogarnięcia mamy wokół siebie na co dzień. Ale w tym przypadku, drogowym przypadku, ułomność dostanie prawną ochronę. ToMasz PS. ale "wtargnięcia" nie usuną z przepisów, więc burdel tak i tak zostanie |
|
Data: 2019-12-09 22:35:44 | |
Autor: japanizer | |
Litwa - dokładniejsza analiza | |
On Tuesday, December 10, 2019 at 3:29:12 PM UTC+9, ToMasz wrote:
> Wynika z tego, że nawet w naszym kręgu kulturowym (Czechy, Litwa) taka > zmiana wbrew obawom niektórch przynosi pozytywną zmianę w statystykach tak, głównie w statystykach. Bo takie zmiany powodują zanik instynktów samozachowawczych. Bez nich musimy mieć pierdylion innych ostrzeżeń, zakazów, elementów które chronią.... nie tyle życie człowieka, co życie debila. 20 lat temu śmialiśmy się jacy to amerykanie są głupi, że muszą mieć informacje że kota nie suszy sie w mikrofalówce. My musimy zmieniać przepisy ruchu drogowego, bo (niektórzy) piesi wchodząc na drogę /przejście przestali patrzeć czy jedzie samochód czy nie. Straszne! Jak prawdziwi kierownicy samochodów z cebulą we krwi to przeżyją? Bo że zginie kilkaset mniej osób w skali kraju, a kilkanaście tysięcy osób nie zostanie kalekami - to mało ważne. |
|
Data: 2019-12-10 07:17:21 | |
Autor: pueblo | |
Litwa - dokładniejsza analiza | |
Witaj , 10 gru 2019 w
news:4a66514d-cd1a-4255-83c8-4d3cf2bb30d3googlegroups.com napisałeś/aś: On Tuesday, December 10, 2019 at 3:29:12 PM UTC+9, ToMasz wrote: Ważne to by było, gdyby zrobiono coś, że tysiące osób mniej zapadałoby na jakąś groźną chorobę. Albo w znacznym stopniu wzrosłaby skuteczność leczenia jakiegoś - bo ja wiem - raka. Na choroby nie mamy dużego wpływu. Natomiast na to, czy zginę na przejściu mam bardzo duży wpływ - bez względu na przepisy mam ogromne szanse tego uniknąć. Bo to jest tak: najpierw w lewo, potem w prawo i znowu w lewo. |
|
Data: 2019-12-10 07:58:03 | |
Autor: ToMasz | |
Litwa - dokładniejsza analiza | |
prędkością, ale mniej płynnie. wyrwałeś z kontekstu, pewien fragment i kpisz, ku radości tych, którzy istotnie wpływają na Twoje myślenie. W tym czasie kilku ludzi wsadzi patyk w szprychy przedniego koła, bo nie było ostrzeżenia. wypije środek do mycia toalet - bo nie było ostrzeżenia. zabije się na nartach, bo jechali za szybko, nasza kultura odebrała im zdolność do przewidywania. A my wszyscy będziemy płacić za te koszty. Leczenie pół mózgów, zapobieganie takim wypadkom, z których nasi przodkowie śmiali się. Nakładli Ci do głowy górnolotnych ideii. Pomyśl teraz. Tak jak sam napisałeś - nie o pierwszeństwie, tylko o kalekach i zabitych. zmiana przepisów, poprawiła na litwie bezpieczeństwo pieszych o 20%. chcesz poprawić bezpieczeństwo o 100%? to wprowadź nakaz zatrzymania się pieszego przed przejściem i sprawdzenia czy coś jedzie. Teraz spróbuję zacytować Twoją myśl z małą zmianą. Straszne! Jak pawdziwi piesi z cebula we krwi przeżyją zatrzymywanie i ruszanie głową przy każdym przejściu. Czy to zdanie które napisałeś na samej górze, na serio wymyśliłeś sam, czy ktoś Ci je jednak podsunął? ToMasz |
|
Data: 2019-12-09 23:06:11 | |
Autor: japanizer | |
Litwa - dokładniejsza analiza | |
On Tuesday, December 10, 2019 at 3:58:06 PM UTC+9, ToMasz wrote:
>> prędkością, ale mniej płynnie. I to wszystko przez to, że trzeba ustąpić pieszemu? Fascynujące. |
|
Data: 2019-12-10 00:02:14 | |
Autor: rowerex | |
Litwa - dokładniejsza analiza | |
W dniu wtorek, 10 grudnia 2019 07:58:06 UTC+1 użytkownik ToMasz napisał:
chcesz poprawić bezpieczeństwo o 100%? to wprowadź nakaz zatrzymania się pieszego przed przejściem i sprawdzenia czy coś jedzie. Dokładnie! Dobrze by było, by piesi mieli nakaz ubierania się zgodnie z UoOOP (Ustawa o Ochronnej Odzieży Pieszego), nakaz wykonania przed przejściami czynności opisanych w UoOPPBPP (Ustawie o Ocenie Przez Pieszego Bezpieczeństwa Przed Przejściem) Przydałby się też nakaz wykonywania pracy zarobkowej zgodnie z UoNPZPiK (Ustawa o Nakazie Pracy Zarobkowej Pieszych i Kierowców), ale w ściśle nakazanych godzinach, albowiem godziny te byłyby określone w UoGPPiK (Ustawa o Godzinach Pracy Pieszych i Kierowców) - pozwoli to "czasowo" rozdzielić godziny szczytu dla pieszych i kierowców. UoNPZPiK pozwoli też na znaczne ograniczenie, tudzież zlikwidowanie ruchu drogowego w czasie trudnych warunków jazdy - w tym czasie piesi i kierowcy będą mieli nakaz pozostania na stanowiskach pracy lub nakaz świadczenia pracy na rzecz pracodawcy w swoim domu. Wprowadzić należy też Przejściomaty, czyli urządzenia pobierające opłaty za przechodzenie przez jezdnie na przejściach z sygnalizacją świetlną. Zarówno piesi jak i kierowcy muszą robić zakupy, wyjeżdżać w celach wypoczynkowych w odwiedziny do rodzin i znajomych itp, dlatego niezbędna jest OoGWZWWiO, czyli "Ustawa o Godzinach Wykonywania Zakupów, Wyjazdów Wypoczynkowych i Odwiedzin", która będzie zawierać wytyczne i nakazy dotyczące wykonywania rzeczonych czynności w ściśle określonych porach dnia, tygodnia, miesiąca i roku. I w ten oto sposób wzrost bezpieczeństwa przekroczy 100%! :) Pozdr- -Rowerex |
|
Data: 2019-12-10 22:46:38 | |
Autor: Kviat | |
Litwa - dokładniejsza analiza | |
W dniu 10.12.2019 o 07:58, ToMasz pisze:
nasza kultura odebrała im zdolność do przewidywania. Słuszna uwaga. To dlatego właśnie 80% kierowców nie zwalnia przed przejściami. (O tym, że głosują na pis i dzięki temu mamy takiego prezesa NIK jakiego mamy, takiego premiera jakiego mamy, takich sędziów KRS jakich mamy i słupki do biegów z przeszkodami za 370 tys. dla kursantów służby więziennej z którego i tak nie korzystali z litości nie wspomnę. https://www.rp.pl/Polityka/191219989-PILNE-NIK-ujawnia-raport-i-zawiadamia-prokurature-ws-rzadowego-programu.html) A my wszyscy będziemy płacić za te koszty. Słuszna uwaga. Pozdrawiam Piotr |
|
Data: 2019-12-10 22:48:22 | |
Autor: kk | |
Litwa - dokładniejsza analiza | |
On 2019-12-10 22:46, Kviat wrote:
W dniu 10.12.2019 o 07:58, ToMasz pisze: W tym Ty |
|
Data: 2019-12-10 08:32:39 | |
Autor: Shrek | |
Litwa - dokładniejsza analiza | |
W dniu 10.12.2019 o 07:29, ToMasz pisze:
I wystarczy. Mniej trupów i rannych to właśnie to co chcemy osiągnąć. Bo takie zmiany powodują zanik instynktów samozachowawczych. Jedno z drugim ma naprawdę niewiele wspólnego. Inaczej musiałbyś walczyć ze wszystkimi przepisami ustalającymi pierwszeństwo i zastąpic je "chłopskim rozumem". Przecież światła i znaki powodują to samo - ci z pierwszeństwem ładują się na pałę! Sądzę że sprawa jest przegrana. NIe jest. Doświadczenia z _każdego_ europejskiego kraju pokazują jednoznacznie, że wbrew marudzeniom efekt końcowy czyli liczba poszkodowanych w wypadkach na przejściach maleje. Nie ma ani jednego kraju gdzie byłoby inaczej. PS. ale "wtargnięcia" nie usuną z przepisów, więc burdel tak i tak zostanie Niestety. Wtargnięcia powinny być stosowane przez sądy na podstawie przepisów ogólnych (zasady ograniczonego zaufania, niemożności karania jeśli nie można przypisać winy oskarżoonemu itp). Każde lex speciali zabraniającece czegoś pieszemu będzie traktowane przez część naszych ułomny kierowców jako "tak jakby pierwszeństwo" dla nich. -- Shrek |
|
Data: 2019-12-10 09:59:54 | |
Autor: Budzik | |
Litwa - dokładniejsza analiza | |
Użytkownik Shrek 1@wp.pl ...
W dniu 10.12.2019 o 07:29, ToMasz pisze: To nieprawda a w kazdym razie nie do konca. Jezeli widze ze ten co ma czerwone zapierdala w sposób który sugerowałby ze tego czerwonego nie widzi to zwalniam. tylko ze w przeciwienstwie do pieszego duzo trudniej mi to zauwazyc ze wzgledu na predkosc, widocznosc etc. W ogole nie odniosłes sie do tezy Tomasza. Przeciez on nie pisze ze ilosc potraconych wzrosnie... Pisze ze tu zmaleje ale w innych miejscahc wzrosnie. Ciezko bedzie taka teze udowodnic albo jej zaprzeczyc bo jak to zbadac? Nie mam pojecia czy ludzie 50 lat temu byli madrzejsi. Przykładowo co chwile było słychac o wypadkach na wsi gdzie ktos włozył reke i mu jakis kombajn zmielił. Moze po prostu obecnie sa tylko inne rozpraszacze? kiedys sie pieszy za dupami rozgladał i właził na ulice a teraz te same dupy oglada na smartfonie...? -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") "Każde dziecko jest poniekąd geniuszem w oczach swych rodziców, a każdy geniusz dzieckiem." Artur Schopenhauer |
|
Data: 2019-12-10 21:20:47 | |
Autor: Shrek | |
Litwa - dokładniejsza analiza | |
W dniu 10.12.2019 o 10:59, Budzik pisze:
Jedno z drugim ma naprawdę niewiele wspólnego. Inaczej musiałbyś O jak pieszy widzi, że ktoś zapierdala w sposób sugerujący że go rozpierdoli na przejściu to też nie wchodzi, nieważne co mówią przepisy. Chyba że twierdzisz inaczej i kolo mówi "chuj tam moje życie, jestem w prawie to pierdolę, kolo pójdzie do pierdla a ja najwyżej na cmentarz". Pisze ze tu zmaleje ale w innych miejscahc wzrosnie. Niby gdzie ma wzrosnąć i czemu? Moze po prostu obecnie sa tylko inne rozpraszacze? kiedys sie pieszy za Może po prostu kiedyś było mniej samochodów a te co były robiły po 2 kkm rocznie bo kartki na benzynę? -- Shrek |
|
Data: 2019-12-11 08:59:52 | |
Autor: Budzik | |
Litwa - dokładniejsza analiza | |
Użytkownik Shrek 1@wp.pl ...
Jedno z drugim ma naprawdę niewiele wspólnego. Inaczej musiałbyś Gdyby było tak jak mowisz to wypadków byłoby duzo duzo mniej! Przeciez nawet tu wielokrotnie pokazywano filmy gdzie ludzie wchodzili badz wbiegali dokładnie prosto pod samochód! Pieszy bardzo czesto ze wzgledu na co do zasady nieograniczona widocznosc oraz łatwosc obrocenia sie ma bardzo łatwa ocene tego co dzieje sie na drodze.
Jeżeli przeczytasz ze zrozumieniem tekst Tomka to bedziesz wiedział. Ja nie zamierzam bronic jego tezy.
Dlatego wtedy takie wchodzenie pod wpływem rozpraszaczy było duzo czesciej bezkarne. Zgoda. -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") "Nowa Kobieta chce być taka sama, jak Dawny Mężczyzna. A może nawet jeszcze gorsza." Benjamin Hoff |
|
Data: 2019-12-11 10:11:29 | |
Autor: FreyKol | |
Litwa. Pieszy. | |
Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w
wiadomości news:XnsAB2260CB4EC09budzik61pocztaonetpl127.0.0.1... Przeciez nawet tu wielokrotnie pokazywano filmy gdzie ludzie wchodzili Pod warunkiem, że pieszy ma odpowiednio duże doświadczenie życiowe, odpowiednio wysoki poziom inteligencji i odpowiednio korzystny stan psychofizyczny. W przeciwnym razie pieszy bardzo łatwo może stać się ofiarą wypadku drogowego. |
|
Data: 2019-12-11 18:59:51 | |
Autor: Budzik | |
Litwa. Pieszy. | |
Użytkownik FreyKol oilkaser@srop.pl ...
Przeciez nawet tu wielokrotnie pokazywano filmy gdzie ludzie Pod warunkiem, że pieszy ma odpowiednio duże doświadczenie życiowe,Doswiadczenie zyciowe - co masz na mysli? Ze 7 latek? Poziom inteligencji? ROTFL Stan psychofizyczny - tu oczywiście zgoda - niewidomi maja gorzej. -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") "Jesteś tak dumny ze swej inteligencji jak skazaniec, dumny, że jego więzienna cela jest taka obszerna." Anthony de Mello SJ |
|
Data: 2019-12-11 20:42:32 | |
Autor: kk | |
Litwa. Pieszy. | |
On 2019-12-11 10:11, FreyKol wrote:
Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w
Ojej, a kierowca z powodu pieszego może stać się sprawcą a nie tylko przez swoje słabości. |
|
Data: 2019-12-11 15:44:53 | |
Autor: Shrek | |
Litwa - dokładniejsza analiza | |
W dniu 11.12.2019 o 09:59, Budzik pisze:
O jak pieszy widzi, że ktoś zapierdala w sposób sugerujący że go Twierdzisz, że jak pieszy widzi, że samochód go pierdolnie to pcha się przed niego w imię zasad? Nie wydaje mnie się. Przeciez nawet tu wielokrotnie pokazywano filmy gdzie ludzie wchodzili Zauważ, że takich gdzie piesi ogranęli i nic się nie stało się na ogół nie wrzuca do yutuba. A i tak jest mniej więcej pół na pół z takimi co ogarnęli i ktoś jednak wrzucił bo było near miss. Więc nie masz racji _zdecydowana_większość_ pieszych ogarnia. Pieszy bardzo czesto ze wzgledu na co do zasady nieograniczona widocznosc Sorry - pieszy może być nieogarem. Kierownik ma papipiery, że jest z tych lepszych i sytuację wokół przejścia _ma_ ogarniać. Jak nie to nie powinien prowadzić. Niby gdzie ma wzrosnąć i czemu? I słusznie, bo twarde dane mówią co innego niż się Tomkowi wydaje. Wolę się opierać na twardych danych niż gdybaniach Tomka, które na dodatek w starciu z rzeczywistością okazują się nieprawdziwe (chyba że ktoś po cichaczu sprząta trupy z jezdni i nie trafiają one do statystyk). Może po prostu kiedyś było mniej samochodów a te co były robiły po Dlatego jak było p rząd wiekości mniej samochodów i robiły one o rząd wielkości mniejsze przebiegi to powinno być o dwa rzedy wielkości mniej trupów. Było? Nie wydaje mnie sie. -- Shrek |
|
Data: 2019-12-11 18:59:51 | |
Autor: Budzik | |
Litwa - dokładniejsza analiza | |
Użytkownik Shrek 1@wp.pl ...
Niczego takiego nie twierdze.O jak pieszy widzi, że ktoś zapierdala w sposób sugerujący że go Twierdze ze piesi czesto przykładaja zbyt małą starannosc do widzenia. Zajmuja sie innymi sprawami i po porstu nie patrza. Gdyby patrzyli to by widzieli. Ale takich co kierowca ogarnał tez sie nie wrzuca.Przeciez nawet tu wielokrotnie pokazywano filmy gdzie ludzie Ja tylko twierdze ze ogromu zdarzen mogliby uniknac sami piesi. Nieogarem? Ze nie umie przechodzic przez jezdnie?Pieszy bardzo czesto ze wzgledu na co do zasady nieograniczona Danych? W jaki sposób dane miałyby sprawdzic teze Tomka?Niby gdzie ma wzrosnąć i czemu? Nie mam pojecia. Rodzice opowiadali mi jak w latach 60 grali na ulicach w piłke. I to nie na takich bocznych ulicach...Może po prostu kiedyś było mniej samochodów a te co były robiły -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") "Siłą kobiet są słabostki mężczyzn" - Voltaire |
|
Data: 2019-12-12 06:34:52 | |
Autor: Shrek | |
Litwa - dokładniejsza analiza | |
W dniu 11.12.2019 o 19:59, Budzik pisze:
Niczego takiego nie twierdze.Gdyby było tak jak mowisz to wypadków byłoby duzo duzo mniej! Jak często. BTW - kiedyś z perspektywy kierowcy też myślałem "że te chuje w ogóle nie patrzą";) Zatrzymuję się, a oni lezą nie patrząc co za mną. Dopiero potem uświadomiłem sobie, że przecież patrzyli wcześniej i wiedzieli ponad moim samochodem - dopóki ktoś nie zapierdala 130 po mieście, to wystarcza. Sądzę, że w dużej części stąd bierze się mit o niepatrzeniu przez pieszych rozpowszechniony wsród kierowców. Ale takich co kierowca ogarnał tez sie nie wrzuca.Przeciez nawet tu wielokrotnie pokazywano filmy gdzie ludzie Oj - jak jest blisko to się wrzuca. Ja jak ogarnął bez problemu... to znaczy że pieszy był w prawie i miał pierwszeństwo, tylko komuś pomylił się zakaz "wtargiwania bezpośrenio przed pojazd" z "pieszy ma pierwszeństwo, ale tylko jak nic nie jedzie". Jeśli kierowca daje radę zahamować bez buta w podłodze to wszysko jest legitnie i według zasad. Ja tylko twierdze ze ogromu zdarzen mogliby uniknac sami piesi. Zapewne - i ogromnej części unikają. Sam kilka(nascie?) razy bym skończył pod kołami gdybym nie pomyślał za kierownika. Mówię o takich bardziej spektakularnych, bo o klasycznym omijaniu na pasch to "szkoda ryja strzępić":( Sorry - pieszy może być nieogarem. Kierownik ma papipiery, że jest zNieogarem? Ze nie umie przechodzic przez jezdnie? No - kiedyś też będziesz stary - będziesz słabo widział, kiepsko słyszał. I co wtedy - zakaz opuszczania domu? I słusznie, bo twarde dane mówią co innego niż się Tomkowi wydaje.Danych? W jaki sposób dane miałyby sprawdzic teze Tomka? Normalnie - skoro ilość wypadków każdorazowo spada po zmianie prawa, to znaczy że podnoszone przez niego zjawosko nie zachodzi, a w najgorszym razie jest kompensowane z nawiązką przez inne i ilośc trupów się zmniejsza. Dlatego jak było p rząd wiekości mniej samochodów i robiły one oNie mam pojecia. Rodzice opowiadali mi jak w latach 60 grali na ulicach w Jak by było o dwie wielkości mniej to byłyby pojedyncze osoby rocznie. AA było więcej. -- Shrek |
|
Data: 2019-12-12 09:00:05 | |
Autor: Budzik | |
Litwa - dokładniejsza analiza | |
Użytkownik Shrek 1@wp.pl ...
Niczego takiego nie twierdze.Gdyby było tak jak mowisz to wypadków byłoby duzo duzo mniej! Oglnie? nie mam pojecia, ja widuje takie sytuacje notorycznie. BTW - kiedyś z perspektywy kierowcy też myślałem "że te chuje w ogóle nie patrzą";) Zatrzymuję się, a oni lezą nie patrzącHmm, czyli sugerujesz ze problemem sa ci co jada 130 a nie ci co jada 65? No to ja sie zgadzam ze w takim przypadku pieszy ma przerabane. Tak samo zreszta jak kierowca samochodu. Hmm, znaczy ostre hamowanie ale bez pisku opon jest ok?Ale takich co kierowca ogarnał tez sie nie wrzuca.Przeciez nawet tu wielokrotnie pokazywano filmy gdzie ludzie Głupio troche... I pewnie tak samo setki razy miałes za kierownica a tysiace gotujac wode.Ja tylko twierdze ze ogromu zdarzen mogliby uniknac sami piesi. Starszy człowiek nawet wolno przechodzacy przez jezdnie, niedosłyszacy nie ma zadnego problemu z przejsciem o ile zrobi to madrze.Sorry - pieszy może być nieogarem. Kierownik ma papipiery, że jestNieogarem? Ze nie umie przechodzic przez jezdnie? Natomiast zgadzam sie ze niedowidzacy maja przerabane. Ale przeciez sa białe laski - przy dzisiejszej technologi led imo wiecozrem one mogłyby być podswietlane na zyczenie. I słusznie, bo twarde dane mówią co innego niż się Tomkowi wydaje.Danych? W jaki sposób dane miałyby sprawdzic teze Tomka? Czyli porornywałes np ilosc zabitych pieszych z iloscia wypadków przy wypadkach inne typu? Nie znam tych statystyk. -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") "Nic tak ludzi nie gorszy jak prawda. Czasem nasuwa się myśl, że dla uniknięcia publicznego zgorszenia trzeba unikać prawdy" |
|
Data: 2019-12-12 20:22:07 | |
Autor: Shrek | |
Litwa - dokładniejsza analiza | |
W dniu 12.12.2019 o 10:00, Budzik pisze:
Jak często. W procentach. BTW - kiedyś z perspektywy kierowcy też myślałem "że teHmm, czyli sugerujesz ze problemem sa ci co jada 130 a nie ci co jada 65? Sugeruję, że pieszy może nie przewidzieć mało przewidywalnych zachowań - na przykład lecących 130 po mieście albo omijających na psach kiedy przed chwilą lewy był wolny, bo omijający omija zmieniając pas. Zgodnie ze stosowaną tu czasem logiką, to wina tych niepojebanych, bo przyzyczjają pieszych, że nie każdy jest pojebany i budzi w nich to brak odpowiedniego szacunku dla kierowców półtoratonowych maszyn śmierci. Przyzwyczai się taki pieszy, że się nie lata ponad 100 po miescie i nie omija na przejściach i nieszczęście gotowe. Oj - jak jest blisko to się wrzuca. Ja jak ogarnął bez problemu...Hmm, znaczy ostre hamowanie ale bez pisku opon jest ok? Trzeba mniej zapiedalać. Jak się daje bez problemu zahamować to naprawdę ciężko mówić o wtargnięciu. - panie władzo co z tego że łon miał pirwszeństwo - musałem przez niego hamować - łobuz wymusił pierwszeństwo! - ale przecież on miał pierszeństwo. - ale panie władzo tylko jak nic nie jedzie! inaczej to pieszy nie ma prawa. Na samochodach kogutek pisał, a łon siem zna! ;) Zapewne - i ogromnej części unikają. Sam kilka(nascie?) razy bymI pewnie tak samo setki razy miałes za kierownica No właśnie nie. a tysiace gotujac wode. A tu już nie łapię;) Starszy człowiek nawet wolno przechodzacy przez jezdnie, niedosłyszacyNieogarem? Ze nie umie przechodzic przez jezdnie? Na przykład nie przechodząc? Jak czytam o staruszkach co wtargują, to jestem za prostym i klarownym rozwiązaniem - pierdolniesz pieszego na przejściu jesteś winny. Pieszy zgninie idziesz do sztumu. Natomiast zgadzam sie ze niedowidzacy maja przerabane. Ale przecież nie mają pierwszeństwo dopóki nie wejdą! Danych? W jaki sposób dane miałyby sprawdzic teze Tomka? Nie. Porównałem ilość trupów na przejściach przed i po. Linka nawet dałem. No dobra - twoja kolej - ty dajesz linka do twoich danych i analizy - porównamy. Nie znam tych statystyk.Nie mam pojecia. Rodzice opowiadali mi jak w latach 60 grali na Ja też nie, ale jestem przekonany, że było to więcej niż pojedyncza cyfra pieszych rocznie. Zgadzasz się czy szukać? -- Shrek |
|
Data: 2019-12-12 21:00:04 | |
Autor: Budzik | |
Litwa - dokładniejsza analiza | |
Użytkownik Shrek 1@wp.pl ...
ROTFLJak często. nie wiem, promil? Ilu widujesz takich latajacych 130 po miescie?BTW - kiedyś z perspektywy kierowcy też myślałem "że teHmm, czyli sugerujesz ze problemem sa ci co jada 130 a nie ci co Bo ja zdecydowanie mniej niz ten promil co chodzi jak zombie. Natomiast wyprzedzajacych na pasach tez mało ale to juz pełen kryminał. Co tu miałaby dac zmiana przepisów? Zgodnie ze stosowaną tu czasem logiką, to wina tych niepojebanych,Teraz to juz przesadzasz. Pieszy niech uwazaja na tych co jezdza normalnie chociaz moze czasem za szybko, czasem za mało uwaznie etc. Ci ktorzy jezdza w sposób przez ciebie opisany to jakis promil promila promila... No to tutaj sie nie zgadzamy.Oj - jak jest blisko to się wrzuca. Ja jak ogarnął bez problemu...Hmm, znaczy ostre hamowanie ale bez pisku opon jest ok? Uwazam ze ostre hamowanie to ostre hamowanie i tak jak nie stosuje do podczas normalnej jazdy, tak samo nie chciałbym musiec stosowac go przed pasami. - panie władzo co z tego że łon miał pirwszeństwo - musałem przezU, serio serio? To ty jakis szczesciarz jestes... W ciagu ostatnich 3 dni dwa razy mialem tak ze kierowca z naprzeciwka skrecał w lewo sadzac ze ma pierwszenstwo. Co ciekawe - w obu przypadkach kobiety. Wtargnac mozna pierwszym krokiem. Mozna wychodzac z zza jakiejs przeszkody zasłaniajacej widok.a tysiace gotujac wode. Jak miałbym ograniczenia ruchowe to przechodziłbym dopiero wtedy kiedy ewidentnie widziałbym ze kierowca mnie widzi, lapie kontakt wzrokowy etc. Inaczej przechodzi sie majac swiadomosc ze w razie czego przyspieszy sie kroku, inaczej kiedy takiej mozliwości nie ma. A co ma piernik do wiatraka?Natomiast zgadzam sie ze niedowidzacy maja przerabane. Kierowcy zauwaza to przepuszcza. Kurwa, Shrek - ty jakis nieczytaty?Danych? W jaki sposób dane miałyby sprawdzic teze Tomka? Ja nie mam zadnych danych, ja ci tylko zwracałem uwage ze nie zrozumiałes co tomek do ciebie pisze! Ze wiecej niz 9? :) Nie musisz szukac - zgadzam sie.Nie znam tych statystyk.Nie mam pojecia. Rodzice opowiadali mi jak w latach 60 grali na -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") "Jakość wewnętrznego monologu przez całe życie to jest charakter" Karol Irzykowski |
|
Data: 2019-12-12 22:38:42 | |
Autor: Shrek | |
Litwa - dokładniejsza analiza | |
W dniu 12.12.2019 o 22:00, Budzik pisze:
ROTFLOglnie? nie mam pojecia, ja widuje takie sytuacje notorycznie. Czyli to promil problemu:P Ilu widujesz takich latajacych 130 po miescie?Hmm, czyli sugerujesz ze problemem sa ci co jada 130 a nie ci co No niewielu. Ale 100@50 to nie taki rzadki widok. Bo ja zdecydowanie mniej niz ten promil co chodzi jak zombie. To, że jeden z drugim nie pierdolili by po fakcie, że im pieszy wtarnął. Sprawa prosta - pierdolnołeś pieszego na przejściu jak nie masz naprawdę mocnych argumentów w postaci nagrania, że nijak nie mogłeś się tego spodziewać - twoja wina. No to wtedy będziesz się spodziewać. Zgodnie ze stosowaną tu czasem logiką, to wina tych niepojebanych,Teraz to juz przesadzasz. Nie przesadzam. Przecież ciągle padają stwierdzenia, że jasne pierwszeństwo na przejściu jest niebezpieczne bo pieszy będzie uważać, że są dzięki temu bezpieczni. No więc niepojebani kierowcy też są niebezpieczni - piesi przyzwyczajają się, że jest normalnie i nieszczęście gotowe. Ba - nie jeden kretyn pisał tu, że za wypadek z idiotą w BMW odpowiada ten normalny co się zatrzymał. Pieszy niech uwazaja na tych co jezdza normalnie chociaz moze czasem za Jasne że niech uważają. Ci ktorzy jezdza w sposób przez ciebie opisany to jakis promil promila Gdyby nie to, że wyprzedzanie a nawet omijanie na przejściach jest nagminne... No to tutaj sie nie zgadzamy.Hmm, znaczy ostre hamowanie ale bez pisku opon jest ok? No widzisz. Ja nie musiałem (z jednym wyjątkiem, gdzie nie przyszło mi do głowy obwiniać innych i dziękuję pieszemu że był mądrzejszy ode mnie). U, serio serio?I pewnie tak samo setki razy miałes za kierownica Serio serio. Jeśli ABS działał przed przejściem to tylko dlatego, że śnieg leżał i była to "standardowa procedura". No i raz na moto, ale jak pisałem to moja głupota. To ty jakis szczesciarz jestes... Myśalałem, że rozmawiamy o przejściach. No tak to parę razy się zdarzyło. I jedna gleba na moto. Na przykład nie przechodząc? Jak czytam o staruszkach co wtargują,Wtargnac mozna pierwszym krokiem. Mozna wychodzac z zza jakiejs Ale jest w tym nadreprezentacja starszych osób. A one z definicji skoczne nie są. Bardziej obstawiam, że słabo widzą i spotykają zenka na przejściu... Jak miałbym ograniczenia ruchowe to przechodziłbym dopiero wtedy kiedy Rozmawiamy o osobie niedowidzącej... No i kontakt nie zawsze się sprawdza. Kilka razy po nawiązaniu kontaktu wzrokowego nawiązałbym fizyczny;) A co ma piernik do wiatraka?Natomiast zgadzam sie ze niedowidzacy maja przerabane. Chyba nie czytałeś tutejszych mondrali - klaksonem chujów co się wpierdalajom! Kurwa, Shrek - ty jakis nieczytaty?Czyli porornywałes np ilosc zabitych pieszych z iloscia wypadków To streść. Bo nie widzę w wywodzie Tomka gdzie te nadmiarowe trupy miałby powstać w innych miejscach (skoro wśtód pieszych spadają) Ja też nie, ale jestem przekonany, że było to więcej niż pojedynczaZe wiecej niz 9? :) Nie musisz szukac - zgadzam sie. No to jedno z głowy;) -- Shrek |
|
Data: 2019-12-13 11:00:03 | |
Autor: Budzik | |
Litwa - dokładniejsza analiza | |
Użytkownik Shrek 1@wp.pl ...
A myslisz ze wiecej niz jeden na tysiac kierowców jest zagrozeniem dla pieszych?ROTFLOglnie? nie mam pojecia, ja widuje takie sytuacje notorycznie. Ale tez nie taki czesty. Mysle ze tez promil.Ilu widujesz takich latajacych 130 po miescie?Hmm, czyli sugerujesz ze problemem sa ci co jada 130 a nie ci co Bo ja zdecydowanie mniej niz ten promil co chodzi jak zombie. Wariactwo. Ale zdecydowanie napedzi jeszcze bardziej sprzedaz kamerek. Zreszta, jeżeli ktos wyprzedza na pasach teraz to raczej nic nie zmieni w swoim zachowaniu. Ergo - uprzykrzy sie zycie tym normalnym a ci niebezpieczni nadal beda niebezpieczni. Nie wiem kto tak pisał ale chyba zbyt wielu ich nie było (Zenek?). Jeżeli tylko on to... nie mam wiecej pytań :) Ale ty chcesz ich jeszcze bardziej zwolnic z tego uwazania!Pieszy niech uwazaja na tych co jezdza normalnie chociaz moze A juz teraz imo jest tu wiele do zrobienia. Pierdolisz.Ci ktorzy jezdza w sposób przez ciebie opisany to jakis promil Praktycznie nie spotykam takich sytuacji. Własciwie trudno mi sobie takowa przypomniec. Nie chodzi o to czy musisz tylko o to jak oceniasz wtargniecie.No to tutaj sie nie zgadzamy.Hmm, znaczy ostre hamowanie ale bez pisku opon jest ok? Ale ja nie mowie o sytuacji na pasach tylko ogolnie o sytuacji w samochodzie.U, serio serio?I pewnie tak samo setki razy miałes za kierownica A to ze ktos zle zmienił pas, zle ocenił odległosc, po prostu sie zagapił i musiałes wykonac manewr "awaryjny" w mniejszym lub wiekszym tego słowa znaczeniu. Możliwe. Naprawde w statystykach starsze osoby czesciej ulegaja potraceniu?To ty jakis szczesciarz jestes... Jak miałbym ograniczenia ruchowe to przechodziłbym dopiero wtedy Ale przeciez o niedowidzacych napisałem juz ze; - maja przerabane - gdybym był niedowidzacy to kupiłbym podswietlana biała laske! No i kontakt nie zawsze się sprawdza. Kilka razy po nawiązaniu kontaktu wzrokowego nawiązałbym fizyczny;)I jak tu potem ludzi winic. Ona za kierownica widzi ciebie i ma tak samo ;-DDD Jeszcze raz powtorze: nie rozciagaj pogladów Zenka jako cos ogólnego.A co ma piernik do wiatraka?Natomiast zgadzam sie ze niedowidzacy maja przerabane. Zreszte Zenek akurat w tym przypadku mysle ze jak to on pisze z duzą przesada a tak na codzien to jednak pieszych nie rozjezdza jak na klakson nie zareaguja. Np własnie wsrod gotujacych wode :)Czyli porornywałes np ilosc zabitych pieszych z iloscia wypadkówKurwa, Shrek - ty jakis nieczytaty? Albo wsrod wiercacych w scianie, wchodzacych na drabine etc. Tomkowi chodzi o to ze ludzi trzeba uczyc myslec a nie ich od tego odzwyczajac. uff :) -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") "W wannie historii prawdę trudniej jest utrzymać niż mydło, i o wiele trudniej znaleźć..." - Terry Pratchett |
|
Data: 2019-12-14 08:50:06 | |
Autor: Shrek | |
Litwa - dokładniejsza analiza | |
W dniu 13.12.2019 o 12:00, Budzik pisze:
Ale tez nie taki czesty. Mysle ze tez promil.Ilu widujesz takich latajacych 130 po miescie? Myślę, że masz rację - to daje kilku(nastu) dziennie na przeciętnej dużej ulicy. To, że jeden z drugim nie pierdolili by po fakcie, że im pieszy Czemu uważasz, że jak wymusisz pierwszeńtwo to fakt, że jesteś domyślnie winnym to wariactwo? Bo jak dla mnie to normalna kolej rzeczy. Nie przesadzam. Przecież ciągle padają stwierdzenia, że jasneNie wiem kto tak pisał ale chyba zbyt wielu ich nie było (Zenek?). Nie - więcej - z pamięci to tomN, podejrzewam, że koń i jeszcze paru - jak chcesz to przeczytaj jeszcze raz wątek. Ale ty chcesz ich jeszcze bardziej zwolnic z tego uwazania!Pieszy niech uwazaja na tych co jezdza normalnie chociaz moze Nie chcę. Gdyby nie to, że wyprzedzanie a nawet omijanie na przejściach jestPierdolisz. Niestety nie pierdolę. >> Ale jest w tym nadreprezentacja starszych osób. A one z definicji >> skoczne nie są. Bardziej obstawiam, że słabo widzą i spotykają zenka >> na przejściu... >> > Możliwe. Naprawde w statystykach starsze osoby czesciej ulegaja > potraceniu? Prawdę mówiąc nei sprawdzałem, ale co chwila komuś staruszkowie wtargiwują, co powoduje że uważam, że intstytucja "wtargnięcia" jest nadużywana. >> Rozmawiamy o osobie niedowidzącej... > > Ale przeciez o niedowidzacych napisałem juz ze; > - maja przerabane > - gdybym był niedowidzacy to kupiłbym podswietlana biała laske! To na starość bajlepiej z domu nie wychodz, bo będziesz płynność ruchu zaburzał. > I jak tu potem ludzi winic. > Ona za kierownica widzi ciebie i ma tak samo ;-DDD Co ciekawe na ogół on. >> Chyba nie czytałeś tutejszych mondrali - klaksonem chujów co się >> wpierdalajom! >> > Jeszcze raz powtorze: nie rozciagaj pogladów Zenka jako cos ogólnego. > Zreszte Zenek akurat w tym przypadku mysle ze jak to on pisze z duzą > przesada a tak na codzien to jednak pieszych nie rozjezdza jak na klakson > nie zareaguja. TomN, kon i jeszcze paru innych, co uważają, że jak pieszy wejdzie i on musi zdjąć nogę z gazu to "pieszy wymusił". >> To streść. Bo nie widzę w wywodzie Tomka gdzie te nadmiarowe trupy >> miałby powstać w innych miejscach (skoro wśtód pieszych spadają) >> > Np własnie wsrod gotujacych wode :) > Albo wsrod wiercacych w scianie, wchodzacych na drabine etc. Aha. No to przesrane. I to przez pierwszeństwo pieszych? > Tomkowi chodzi o to ze ludzi trzeba uczyc myslec a nie ich od tego > odzwyczajac. W takim razie trzeba ich uczyć przechodzić na czerwonym. Zielone jest niebezpieczne - pierwszeństwo majom i nie myślom! BTW - przecież przechodzenia na przejściu teraz w sumie niczym nie różni się od przechodzenia na czerwonym. Możesz jak nic nie jedzie. Więc skoro jest takie bezpieczne i odpowiedzialne, to czemu kurwa za przejście poza przejściem lub na czerownym są mandaty? No mądrale? ;) -- Shrek |
|
Data: 2019-12-14 13:39:46 | |
Autor: Budzik | |
Litwa - dokładniejsza analiza | |
Użytkownik Shrek 1@wp.pl ...
Przy czym nie wiem czy nawet promil takich przekroczen spowoduje jakas grozna sytuacje.Ale tez nie taki czesty. Mysle ze tez promil.Ilu widujesz takich latajacych 130 po miescie? Ale zeby nie było - własciwie nie przekraczam az o tyle predkosci i absolutnie nie uwazam zeby to było rozsadne zachowanie. Bo nigdzie w przepisach tak nie jest ze jak popełniłes jedno przewinienie to automatycznie jestes winny drugiego.To, że jeden z drugim nie pierdolili by po fakcie, że im pieszy Jak ci ktos wyjedzie z podporzadkowanej a ty go celowo walniesz to tez nie jest automatycznie wina wymuszajacego. No tos sobie wybrał towarzystwo :))))Nie przesadzam. Przecież ciągle padają stwierdzenia, że jasneNie wiem kto tak pisał ale chyba zbyt wielu ich nie było (Zenek?). Ale ty chcesz ich jeszcze bardziej zwolnic z tego uwazania!Pieszy niech uwazaja na tych co jezdza normalnie chociaz moze Zacznij :) A tak powaznie - naprawde nagminnie spotykasz takie sytuacjen a drodze? no to kamerka i wista. Ja takich sytuacji nie widze. Ale jest w tym nadreprezentacja starszychosób. A one z definicji Prawdę mówiąc nei sprawdzałem, ale co chwila komuś staruszkowie wtargiwują, co powoduje że uważam, że intstytucja "wtargnięcia" jest No to jak nie wiemy jakie sa dane to nie dyskutujmy dalej w tym kierunku bo wyjdziemy na dyletantów... >> Rozmawiamy o osobie niedowidzącej... To na starość bajlepiej z domu nie wychodz, bo będziesz płynność E tam, po prostu bede przykładał jeszcze wieksza uwage niz obecnie do tego zeby mnie widzieli! > I jak tu potem ludzi winic. Co ciekawe na ogół on. W sumie nic w tym ciekawego nie ma ze to faceci rozgladaja sie za dupami na drodze a nie odwrotnie. >> Chyba nie czytałeś tutejszych mondrali - klaksonem chujów co się TomN, kon i jeszcze paru innych, co uważają, że jak pieszy wejdzie i Aha. No to przesrane. I to przez pierwszeństwo pieszych?Przez uczenie "niemyslenia" > Tomkowi chodzi o to ze ludzi trzeba uczyc myslec a nie ich od tegoMozna i na czerwonym. Prawde mowiac mam w pepku czy przechodze na czerwonym czy na zielonym - dla mnie wazne zeby przechodzic jak nic nie jedzie. Zreszta na czerwonym przechodzi sie bez problemu i to zgodnei z prawem w w wielu krajach europy zachodniej. BTW - przecież przechodzenia na przejściu teraz w sumie niczym nieBo nie mamy odwaznych polityków. Za to mamy policjantów goniacych za statystykami. Zachowania o których piszesz sa standardem w wielu krajach i nikt tam z tego powodu nie ginie. -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") Cytaty zostały pocięte tendencyjnie, a odpowiedzi nie uwzględniają innego niż mój punktu widzenia. |
|
Data: 2019-12-14 15:56:43 | |
Autor: Shrek | |
Litwa - dokładniejsza analiza | |
W dniu 14.12.2019 o 14:39, Budzik pisze:
Myślę, że masz rację - to daje kilku(nastu) dziennie na przeciętnejPrzy czym nie wiem czy nawet promil takich przekroczen spowoduje jakas Z jakiegoś powodu mamy o połowę więcej trupów niż reszta. Kiedyś tłumaczono to złymi drogami, teraz złymi pieszymi... Nie - na pewno nie chodzi o kierowców;) Bo nigdzie w przepisach tak nie jest ze jak popełniłes jedno przewinienieWariactwo. No właśnie z nieustąpieniem pierwszeństwa zasadniczo tak jest. Jak nie masz naprawdę dobrych argumentów to jesteś automatycznie winny i nie ma w tym co do zasady żadnego wariactwa. Jak ci ktos wyjedzie z podporzadkowanej a ty go celowo walniesz to tez Twierdzisz, że piesi się celowo rzucają pod koła? No więc pominąłeś kawałek mojej wypowiedzi. Jak masz dowód, że zrobił to celowo i nie mogłeś nijak się tego spodziwać, to oczywiście sprawa wygląda inaczej. Nie - więcej - z pamięci to tomN, podejrzewam, że koń i jeszcze paruNo tos sobie wybrał towarzystwo :)))) Nie wybrałem sobie - sami się wpierdolili. Obecnie są w kaefie, więc nawet ci nie zacytuję. Niemniej faktem jest, że mniej więcej co czwarty uczestniczący w tamtym wątku próbował obdzielić winą również kierowcę który się zatrzymał i pieszego który nie przewidział, że można zapierdalać powyżej 100 i omijać na przejściach zmieniając pasy. A tu jest ponoć elita. Niestety nie pierdolę. A kto powiedział, że tego nie robię? Obecnie to żona głównie jeździ, bo do pracy mam szybciej metrem. Ja takich sytuacji nie widze. Na tej nieszczęsnej sokratesa to niestety była norma. Nie bez powodu wszycy mówili, że to kwestia czasu. Jak masz dwa pasy to wyprzedzanie bezpośrenio przed jest niestety normą a omijanie też nie należy do rzadkości. Prawdę mówiąc nei sprawdzałem, ale co chwila komuś staruszkowie Najsztubowi na przykład wtargnęła staruszka i to tak skutecznie, że jadąc 20 nie zdążył zahamować. http://statystyka.policja.pl/st/ruch-drogowy/76562,Wypadki-drogowe-raporty-roczne.html strona 46 - 60+ lat 35,5%. z tego: https://pl.wikipedia.org/wiki/Ludno%C5%9B%C4%87_Polski#Struktura_p%C5%82ci_i_wieku[36][37] wynika, że osób 60+ jest 17,7%. Czyli w kategorii pieszych ginie ich dwa razy tyle co wynika z ilości w społeczeństwie. Ile na pasch? Nie przypuszczam, żeby jakoś inaczej niż ogólnie. To na starość bajlepiej z domu nie wychodz, bo będziesz płynność I pierdolnie cię kogutek, bo nie zdążysz uciec i wtargniesz. Aha. No to przesrane. I to przez pierwszeństwo pieszych?Przez uczenie "niemyslenia" To przez światła. Nastawiają tych świateł i znaków zamiast zrobić pierwszeństwo rozmyte i potem ludzie z drabin spadają! W takim razie trzeba ich uczyć przechodzić na czerwonym. ZieloneMozna i na czerwonym. Można, ale nie wolno, bo podobno niebezpiecznie. A tymczasem można wyczytać, że najbezpieczniej jest właśnie jak pierwszeństwa nie ma - czyli... na czerwonym. Więc czemu nie wolno? Prawde mowiac mam w pepku czy przechodze na czerwonym czy na zielonym - To podobnie jak z pierwszeństwem - w wielu krajach eurpy zachodniej nie mają z tym problemu. A u nas mają i mają schizofrenię - raz tłumaczą, że bezpieczniej jest nie mieć pierwszeństwa a drugi raz karają jak przechodzisz właśnie bez pierwszeństwa na czerwonym albo "miejscu niedozwolonym". Bo nie mamy odwaznych polityków. Zapytaj grupowych kucy co sądzą o dopuszczeniu przechodzenia na czerwonym i gdzie popadnie;) Zachowania o których piszesz sa standardem w wielu krajach i nikt tam z No właśnie - podobnie jak od pierwszeństwa na przejściu. Co ciekawe to są te same kraje:P -- Shrek |
|
Data: 2019-12-14 16:00:00 | |
Autor: Budzik | |
Litwa - dokładniejsza analiza | |
Użytkownik Shrek 1@wp.pl ...
Moze powodem jest własnie to ze w innych krajach uczy sie ludzi myslec?Myślę, że masz rację - to daje kilku(nastu) dziennie naPrzy czym nie wiem czy nawet promil takich przekroczen spowoduje (patrz przechodzenie wtedy kiedy nic nie jedzie niezaleznie od koloru swiatła...) No dobra, troche juz trolluje. ;-P Bo nigdzie w przepisach tak nie jest ze jak popełniłes jednoWariactwo. No to wjedz komus w bok, zwłaszcza przy niewielkiej predkosci a sie zdziwisz...
Nie, nie twierdze. Twierdze ze wariactwa z kamerkami juz nie powstrzymamy. Ale tam były dwa pasy do jazdy w jednym kierunku? No to zdaje sie ze nie powinno byc przejscia bez swiateł...? No to rzeczywiście maja przerabane i to nawet nie jest potrzebne niedowidzenie.Prawdę mówiąc nei sprawdzałem, ale co chwila komuś staruszkowie To na starość bajlepiej z domu nie wychodz, bo będziesz płynność :-DDD -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") "Stwierdzono, że demokracja jest najgorszą formą rządu, jeśli nie liczyć wszystkich innych form, których próbowano od czasu do czasu." Winston Churchill |
|
Data: 2019-12-14 19:08:02 | |
Autor: Uncle Pete | |
Litwa - dokładniejsza analiza | |
Ale tam były dwa pasy do jazdy w jednym kierunku? W Warszawie są przejścia bez świateł nawet przez trzy pasy: https://goo.gl/maps/PvBJa3fGFpvNtFhJ8 |
|
Data: 2019-12-14 23:14:11 | |
Autor: Shrek | |
Litwa - dokładniejsza analiza | |
W dniu 14.12.2019 o 17:00, Budzik pisze:
Moze powodem jest własnie to ze w innych krajach uczy sie ludzi myslec? Ale akurat tam gdzie są dobre statystyki jest jasne pierwszeństwo na pasach, co ponoć powoduje wypadki nie tylko na przejściach, ale i totalny armagedon na drabinach:) Więc teoria się nie spina. No dobra, troche juz trolluje. ;-P No właśnie. No właśnie z nieustąpieniem pierwszeństwa zasadniczo tak jest. Jak W czym się zdziwię - jak nie będzie dodatkowych dowodów, to będziesz domyślnie winny, jak miałeś ustąpić a nie ustąpiłeś. Twierdzisz, że piesi się celowo rzucają pod koła? No więc pominąłeś Kamerki nie mają z tym nic wspólnego. Od zawsze jak wymuszasz pierwszeństwo jesteś domyślnie winnym. Ale tam były dwa pasy do jazdy w jednym kierunku? Nie ma takiego przepisu. Natomiast jest taki zabraniający wyprzedzania i omijania. I jest notorycznie łamany. No to rzeczywiście maja przerabane i to nawet nie jest potrzebne Własnie przez to, że kierowcy uważają, że faktycznie to oni mają pierwszeńtwo mimo,ze wprost jest napisane inaczej. Przez uczenie "niemyslenia" Sam widzisz... -- Shrek |
|
Data: 2019-12-15 15:59:57 | |
Autor: Budzik | |
Litwa - dokładniejsza analiza | |
Użytkownik Shrek 1@wp.pl ...
Ale jednoczesnie mozna tez np rzpecidzic na czerwonym co uczy myslenia ze tak naprawde najwazniejsze jest to ze przechodzisz kiedy moznaMoze powodem jest własnie to ze w innych krajach uczy sie ludzi Ale tylko troche ;-PNo dobra, troche juz trolluje. ;-P Zdziwisz sie jak sie dowiesz ze co prawda miałes pierwszenstwo ale inne okolicznosci w tym niewielka predkosc wskazuje ze mogłes spokojnie wyhamować a jednak wolałes zrobic dzwona.No właśnie z nieustąpieniem pierwszeństwa zasadniczo tak jest. Jak Winny jest ten który jako ostatni mogł uniknac zderzenia.Twierdzisz, że piesi się celowo rzucają pod koła? No więc OK, myslałem ze jest jakies rozporzadzenie ktore kaze takie skrzyzowania eliminowac.Ale tam były dwa pasy do jazdy w jednym kierunku? -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") Jaki jest szczyt odwagi??? Chodzić w turbanie na Manhatanie :-)) |
|
Data: 2019-12-15 21:03:37 | |
Autor: Shrek | |
Litwa - dokładniejsza analiza | |
W dniu 15.12.2019 o 16:59, Budzik pisze:
Ale jednoczesnie mozna tez np rzpecidzic na czerwonym co uczy myslenia ze Daj spokój;) W czym się zdziwię - jak nie będzie dodatkowych dowodów, to będzieszZdziwisz sie jak sie dowiesz ze co prawda miałes pierwszenstwo ale inne No wcale się nie zdziwię. O ile będą takie okoliczności to będzie dyskusja. Jak nie ma to jest domyślnie winny ten co pierwszeństwa nie ustąpiła a powinien i żadnego "wariactwa" w tym nie widzę. Kamerki nie mają z tym nic wspólnego. Od zawsze jak wymuszaszWinny jest ten który jako ostatni mogł uniknac zderzenia. Tak średnio bym powiedział. Nie ma takiego przepisu. Natomiast jest taki zabraniającyOK, myslałem ze jest jakies rozporzadzenie ktore kaze takie skrzyzowania Nie ma, a nawet jak by było, to nie zmienia, że nie wolno na nich wyprzedzać/omijać. -- Shrek |
|
Data: 2019-12-14 21:14:56 | |
Autor: andal | |
Litwa - dokładniejsza analiza | |
On Sat, 14 Dec 2019 13:39:46 +0000, Budzik wrote:
Zreszta na czerwonym przechodzi sie bez problemu i to zgodnei z prawem w prosze wskazac w ktorych |
|
Data: 2019-12-14 23:15:38 | |
Autor: Shrek | |
Litwa - dokładniejsza analiza | |
W dniu 14.12.2019 o 22:14, andal pisze:
On Sat, 14 Dec 2019 13:39:46 +0000, Budzik wrote: Niemcy, Anglia, Francja, Włochy - to to czego jestem pewny. Zapewne jest tego więcej. Jeśli nie wszystkie państwa "starej unii". -- Shrek |
|
Data: 2019-12-14 22:25:13 | |
Autor: andal | |
Litwa - dokładniejsza analiza | |
On Sat, 14 Dec 2019 23:15:38 +0100, Shrek wrote:
W dniu 14.12.2019 o 22:14, andal pisze: chcialbym Cie zobaczyc przechodzacego na czerwonym w Rzymie lub Paryzu |
|
Data: 2019-12-14 23:30:40 | |
Autor: Shrek | |
Litwa - dokładniejsza analiza | |
W dniu 14.12.2019 o 23:25, andal pisze:
Niemcy, Anglia, Francja, Włochy - to to czego jestem pewny. Zapewne jest W Rzymie chodziłem - w czym problem? -- Shrek |
|
Data: 2019-12-12 23:50:59 | |
Autor: kk | |
Litwa - dokładniejsza analiza | |
On 2019-12-12 20:22, Shrek wrote:
Władzo |
|
Data: 2019-12-11 20:43:50 | |
Autor: kk | |
Litwa - dokładniejsza analiza | |
On 2019-12-11 15:44, Shrek wrote:
W dniu 11.12.2019 o 09:59, Budzik pisze:
Pieszy nie powinien prowadzić swojego piechotochodu jak nie umie zatrzymać się przed wejście na jezdnię. |
|
Data: 2019-12-10 20:42:24 | |
Autor: kk | |
Litwa - dokładniejsza analiza | |
On 2019-12-10 08:32, Shrek wrote:
W dniu 10.12.2019 o 07:29, ToMasz pisze: Chcesz na nich pracować?
To jest organizacja. Że mogę jechać na pałę i przechodzić na pałę. |
|
Data: 2019-12-10 22:36:11 | |
Autor: Kviat | |
Litwa - dokładniejsza analiza | |
W dniu 10.12.2019 o 07:29, ToMasz pisze:
Przecież to nie jest prawda. My musimy zmieniać przepisy, bo większość kierowców nie zwalnia przed przejściami i wyprzedza/wymija inne samochody przed przejściami. Tak pokazują badania. Widać w tych badaniach, że kierowcy są głupi, że muszą mieć informacje, że przed przejściem trzeba zwolnić i nie wyprzedzać (sami na to nie wpadli, dlatego dostali takie informacje już dawno). I pomimo tego, że takie informacje mają, to nadal tak robią. Tak jak głupi Amerykanie, którzy mają informację, żeby kota nie suszyć w suszarce, a i tak im się zdarza. Sądzę że sprawa jest przegrana. Piesi będą jeszcze większymi lemingami, Nawet jeżeli ilość lemingów pieszych wzrośnie dwukrotnie, to i tak będzie to jakieś 5%. W porównaniu do 80% obecnych lemingów za kierownicą, gdy ich ilość zmniejszy się dwukrotnie, to zysk jest oczywisty. samochody będą jeździły jeszcze wolniej. Przecież właśnie taki jest cel: żeby ci co jeżdżą za szybko jeździli wolniej. może nie tyle co z mniejszą prędkością, ale mniej płynnie. Tyle, że właśnie bardziej płynnie jeździ się po mieście, gdy się jeździ wolno, zgodnie z przepisami. A nie gdy się jeździ 200 km/h. skutki życiowej lemingowatości, dupowatości, nieogarnięcia mamy wokół siebie na co dzień. Oczywiście. Prawie codziennie jakaś głupia stłuczka spowodowana zapierdalaniem (i jazdą na zderzaku) potrafi sparaliżować całe miasto w godzinach, gdy ludzie jadą do/z pracy. Pozdrawiam Piotr |
|
Data: 2019-12-10 22:44:55 | |
Autor: kk | |
Litwa - dokładniejsza analiza | |
On 2019-12-10 22:36, Kviat wrote:
W dniu 10.12.2019 o 07:29, ToMasz pisze: Musisz oddać prawko.
Patrzysz ze swojej perspektywy.
No to będziesz musiał jeździć wolniej.
No przykro mi, nie pojedziesz 200km.h.
Pomyśl, że mógłbyś jedzic wolniej. |
|
Data: 2019-12-11 08:59:52 | |
Autor: Budzik | |
Litwa - dokładniejsza analiza | |
Użytkownik Kviat ...
może nie tyle co z mniejszą prędkością, ale mniej płynnie. Miedzy płynnie, wolno a 200 jest jeszcze duzo stanów posrednich.
A to prawda. Patrzac jak ludzie jezdza na poznanskim odcinku A2 (popedzanie sie wzajemne, siedzenie na zderzaku, agresywne zmienianie pasa) to uwazam ze tych wypadków i tak jest stosunkowo mało. -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") "Zbyt wiele wiedzy nigdy nie ułatwia decyzji." Frank Herbert |
|
Data: 2019-12-11 11:38:17 | |
Autor: Dominik Ałaszewski | |
Litwa - dokładniejsza analiza | |
Dnia 10.12.2019 Kviat <Kviat> napisał/a:
My musimy zmieniać przepisy, bo większość kierowców nie zwalnia przed przejściami i wyprzedza/wymija inne samochody przed przejściami. Ludzie nie przestrzegają przepisów, więc zamiast ścigać i karać należy przepisy zaostrzyć. Logiczne. -- Dominik Ałaszewski (via raspbianowy slrn) "W życiu piękne są tylko chwile..." (Ryszard Riedel) Wyrażam wyłącznie prywatne poglądy zgodnie z Art. 54 Konstytucji RP Pisząc na priv zmień domenę na gmail. |
|
Data: 2019-12-11 20:45:02 | |
Autor: kk | |
Litwa - dokładniejsza analiza | |
On 2019-12-11 12:38, Dominik Ałaszewski wrote:
Dnia 10.12.2019 Kviat <Kviat> napisał/a: Żeby jeszcze bardziej ich nie przestrzegali? |
|
Data: 2019-12-11 14:05:50 | |
Autor: Zenek Kapelinder | |
Litwa - dokładniejsza analiza | |
Nie dasz rady KK. Ani Szrek ani Kviat nie są w stanie zrozumieć że nawet najostrzejszy przepis nie uchronił by tego pieszego z Warszawie i dziesiątki takich jak on przed rozjechaniem na przejsciu. Kierowca który rozjechal samobójcę olal przepisy. Tam byl test co się będzie działo na przejsciach po wprowadzeniu nowych przepisów faworyzujacych pieszych. Prawdopodobieństwo wygranej w Lotto to 1:13000000. W Lotto jest sześć cyfr wybieranych z czterdziestu dziewięciu. Dziennie na przejsciach przechodzą miliony ludzi i jezdza miliony samochodow. I nawet jeśli według jakiejs durnej statystki wyszlo ze piesi zachowują się poprawnie bo tylko 5% nie uważa to i tak prawdopodobienstwo wejścia pieszego pod samochód jest spore bo liczba permutacji jest ogromna. To że ginie tak mało pieszych to zasługa kierowców bo bardzo uwazaja. I skracanie im smyczy niewiele da. Ale popuszczenie obroży pieszym da przeciwny do zamierzonego efekt. Zamiast pięciu procent będzie nie uważało więcej. Wzrost nieuwazajacych pieszych o 2% może podnieść ilość zabitych na przejsciach o duzo wiecej niz dwa procent.
|
|
Data: 2019-12-12 06:30:11 | |
Autor: Dominik Ałaszewski | |
Litwa - dokładniejsza analiza | |
Dnia 11.12.2019 kk <kk@op.pl.invalid> napisał/a:
Żeby jeszcze bardziej ich nie przestrzegali? No chyba tegoż zdania jest imć Kviat i jego akolici ;-) W ogóle w Polsce dominuje wiara w magiczną moc przepisów. Wyda się odpowiednią ustawę i zaraz Będzie Dobrze :-) Bo takie, wydawałoby się proste, działanie, żeby policja zamiast łapać przekraczających prędkość w obszarze zabudowanym drzewami bez litości tępiła omijających przed przejściem bezmózgów jest zdecydowanie ponad możliwości techniczno-organizacyjne. -- Dominik Ałaszewski (via raspbianowy slrn) "W życiu piękne są tylko chwile..." (Ryszard Riedel) Wyrażam wyłącznie prywatne poglądy zgodnie z Art. 54 Konstytucji RP Pisząc na priv zmień domenę na gmail. |
|
Data: 2019-12-11 22:50:16 | |
Autor: japanizer | |
Litwa - dokładniejsza analiza | |
On Thursday, December 12, 2019 at 3:35:04 PM UTC+9, Dominik Ałaszewski wrote:
Dnia 11.12.2019 kk <kk@op.pl.invalid> napisał/a: W ogóle w Polsce dominuje wiara w magiczną moc sprawiającą, że przy każdym będzie stał milicjant i łapał i zaraz Będzie Dobrze. Z komuny kierowcy z cebulą we krwi taką wiarę wynieśli, czy skąd? Jakoś w innych krajach (np. Dania) policjanta czy wozu policyjnego możesz nie uświadczyć przez wiele dni - a jak już, to często będzie on jechał na rowerze. I jakoś ludzie potrafią jechać zgodnie z przepisami. W jeszcze innych (np. Japonia) - nie uświadczysz ani wozu policyjnego, ani robiącego zdjęcia radaru. I ludzie nie dość, że jadą zgodnie z przepisami, to zazwyczaj do tego wolniej, niż pozwalają znaki na drogach. Ale w Polsce? Nie - naród wybrany. Policja łapie - źle; nie łapie - też źle. |
|
Data: 2019-12-12 23:48:32 | |
Autor: kk | |
Litwa - dokładniejsza analiza | |
On 2019-12-12 07:50, japanizer@japanizer.org wrote:
On Thursday, December 12, 2019 at 3:35:04 PM UTC+9, Dominik Ałaszewski wrote: To jedź do któregoś z tych krajów i d..y nie zawracaj
To pasożyty społeczne |
|
Data: 2019-12-12 09:00:05 | |
Autor: Budzik | |
Litwa - dokładniejsza analiza | |
Użytkownik kk kk@op.pl.invalid ...
A ty kurwa co? Kolejny debil co ironi nie ogarnia?My musimy zmieniać przepisy, bo większość kierowców nie zwalnia przed -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") "Jest tylko jedna kategoria ludzi, którzy myślą więcej o pieniądzach niż bogaci - to biedni." Oscar Wilde |
|
Data: 2019-12-10 10:48:33 | |
Autor: yabba | |
Litwa - dokładniejsza analiza | |
W dniu 09-12-2019 o 21:16, Shrek pisze:
Jakby ktoś chciał dokładniej zgłębić temat pierwszeństwa przed przejściem, to dość dokładna analiza. Mam nadzieję, że pierwszeństwo pieszego wprowadzą też na niestrzeżonych przejazdach kolejowych. yabba |
|
Data: 2019-12-10 12:52:06 | |
Autor: Ä ÄÄĹĹóşş | |
Litwa - dokładniejsza analiza | |
https://wawalove.wp.pl/warszawa-smiertelny-wypadek-na-mokotowie-kierowca-uciekl-6451990310786689a
-- -- - w nawiązaniu do ogólnego trendu |
|
Data: 2019-12-10 17:26:27 | |
Autor: andal | |
Litwa - dokładniejsza analiza | |
On Tue, 10 Dec 2019 12:52:06 +0100, ąćęłńóśźż wrote:
https://wawalove.wp.pl/warszawa-smiertelny-wypadek-na-mokotowie-kierowca-uciekl-6451990310786689a kierowca w szoku? |
|
Data: 2019-12-10 14:27:53 | |
Autor: Ä ÄÄĹĹóşş | |
Litwa - dokładniejsza analiza | |
Byłoby to społecznie i technicznie nieuzasadnione.
-- -- - Mam nadzieję, że pierwszeństwo pieszego wprowadzą też na niestrzeżonych przejazdach kolejowych. |
|
Data: 2019-12-10 18:18:06 | |
Autor: Usenet Account | |
Litwa - dokładniejsza analiza | |
kto jest adminem PAN ZENEK ?
czego pan tak pisze zle do PANA ZENKA ? smoczek |
|
Data: 2019-12-11 12:20:14 | |
Autor: adam | |
Litwa - dokładniejsza analiza | |
W dniu 2019-12-09 o 21:16, Shrek pisze:
Jakby ktoś chciał dokładniej zgłębić temat pierwszeństwa przed przejściem, to dość dokładna analiza. Od dziś będę synom powtarzał - wchodź synu, nie przejmuj się, masz pierwszeństwo. On się musi zatrzymać, bo inaczej dostanie mandat. |
|
Data: 2019-12-11 15:46:39 | |
Autor: Shrek | |
Litwa - dokładniejsza analiza | |
W dniu 11.12.2019 o 12:20, adam pisze:
Wynika z tego, że nawet w naszym kręgu kulturowym (Czechy, Litwa) taka zmiana wbrew obawom niektórch przynosi pozytywną zmianę w statystykach - warto poczytać, bo dość dokładnie analizują, również na większej próbie (ranni a nie tylko zabici), w kolejnych miesiącach, w nawiązaniu do ogólnego trendu. Wychodzi na to, że jednak nie przypadek. Jak już redukujesz do absurdu to bądź konsekwentny - ucz go żeby przechodził poza pasami, bo przywileje na pasach są dla niego niebezpieczne. A jak już musi przechodzić na pasach, to tylko na czerwonym - tak jest bezpieczniej niż jak ma pierwszeństwo na zielonym:P -- Shrek |
|