Litwa - dokładniejsza analiza

Data: 2019-12-09 21:16:36
Autor: Shrek
Litwa - dokładniejsza analiza
Jakby ktoś chciał dokładniej zgłębić temat pierwszeństwa przed przejściem, to dość dokładna analiza.

http://www.brd24.pl/spoleczenstwo/dokladna-analiza-12-miesiecy-pierwszenstwa-pieszych-na-litwie/

Wynika z tego, że nawet w naszym kręgu kulturowym (Czechy, Litwa) taka zmiana wbrew obawom niektórch przynosi pozytywną zmianę w statystykach - warto poczytać, bo dość dokładnie analizują, również na większej próbie (ranni a nie tylko zabici), w kolejnych miesiącach, w nawiązaniu do ogólnego trendu. Wychodzi na to, że jednak nie przypadek.

--
Shrek

Data: 2019-12-09 22:08:51
Autor: pueblo
Litwa - dokładniejsza analiza
Witaj Shrek, 09 gru 2019 w
news:5deeaba5$0$517$65785112news.neostrada.pl napisałeś/aś:
Jakby ktoś chciał dokładniej zgłębić temat pierwszeństwa przed przejściem, to dość dokładna analiza.

http://www.brd24.pl/spoleczenstwo/dokladna-analiza-12-miesiecy-pierws
zenstwa-pieszych-na-litwie/
Fantastycznie, jednak wciąż za mało - tylko 20% mniej potrąceń. Wygląda na to, że pierwszeństwo przed pasami wciąż nie gwarantuje nietykalności. Trzeba zaostrzyć przepisy, niech sobie kierowcy nie myślą, że jezdnie są dla samochodów. Następnym krokiem będzie znak STOP przed każdym przejściem, a potem nakaz wyjścia z samochodu i przeprowadzenia pieszego.

Raczej nie doczekam się badań tego, czego nie widać, czyli ile czasu stracili kierowcy często niepotrzebnie zwalniając lub zatrzymując się przed przejsciem; o ile częściej z tego powodu przekraczają potem dozwoloną prędkość; ile niepotrzebnych spalin poszło w atmosferę z tego powodu itd.

Nie wiem, czy trwa jakaś kampania telewizyjna, ale jako pieszy obserwuję ostatnio absurdalne zachowania kierowców - zatrzymują się przed przejściem, kiedy ja nawet tego po nich nie oczekuję, hamują nagle gwałtownie chociaż stoję grzecznie przed przejściem...

Data: 2019-12-10 00:31:31
Autor: collie
Litwa - dokładniejsza analiza
W dniu 9.12.2019 o 23:08, pueblo pisze:

Fantastycznie...

W rzeczy samej.

https://zapodaj.net/da6cad6971d4a.jpg.html

Data: 2019-12-10 06:26:55
Autor: Shrek
W dniu 09.12.2019 o 23:08, pueblo pisze:

[...]

Oczywiście, że nie. Gwarancję daje jedynie likwidacja motoryzacji. Albo ludzkości.

Trzeba zaostrzyć przepisy, niech sobie kierowcy nie myślą, że jezdnie są
dla samochodów. Następnym krokiem będzie znak STOP przed każdym
przejściem, a potem nakaz wyjścia z samochodu i przeprowadzenia pieszego.

I zliwkwidować światła. Światła są niebezpieczne, bo ci z zielonym wpierdalają się na skrzyżowania jak święte krowy, a tymczasem szwagier może jechać tirem!

--
Shrek

Data: 2019-12-10 07:16:23
Autor: pueblo
Litwa - dokładniejsza analiza
Witaj Shrek, 10 gru 2019 w
news:5def2c9f$0$17364$65785112news.neostrada.pl napisałeś/aś:
[...]

No tak - to jest jedyny sposób na 100% bezpieczeństwa na drogach. Oczywiście rowerów też należałoby zakazać. I hulajnog.

[...]

Co do świateł. Ciekaw jestem statystyk groźnych wypadków samochodowych w miejscach z sygnalizacją i bez niej.

Data: 2019-12-10 08:26:42
Autor: Shrek
W dniu 10.12.2019 o 08:16, pueblo pisze:

[...]

Dokładnie - dlatego marudzenie, że tylko 20% mniej rannych i 40% mniej zabitych jest z d4 wzięte - to bardzo dobry wynik.

[...]

Szukaj.

Stawiam dolary przeciw orzechom, że tam gdzie jest duży ruch znacząco poprawiają sytuację. Tam gdzie jest tempo 30 raczej nie, dlatego się ich tam raczej nie stosuje (chyba że przez "kompatybilność wsteczną", albo bardzo duży ruch - w pierwszym przypadku należy rozważyć ich likwidację)

--
Shrek

Data: 2019-12-10 08:59:54
Autor: Budzik
Litwa - dokładniejsza analiza
Użytkownik pueblo nomail@nomail.pl ...

[...]

:)
Ale rozumiem, ze w tych statystykach rozpatrzysz równiez ilosc drog ze swiatłami i bez...
Znaczy swiatła zajmuja np 50 metrów a dalsze 10 km jest bez swiateł. Czyli na swiatłach musiałoby być 200 razy wiecej wypadków zeby wyszedł remis...
Tak?
Czy moze porownasz tylko ilosc? :)

--
Pozdrawia... Budzik

Data: 2019-12-10 11:12:35
Autor: pueblo
Litwa - dokładniejsza analiza
Witaj Budzik, 10 gru 2019 w news:XnsAB2165AB9ACE6budzik61pocztaonetpl@
127.0.0.1 napisałeś/aś:

[...]

Ok, doprecyzuję - skrzyżowań z i bez.

Data: 2019-12-10 16:59:54
Autor: Budzik
[...]

Ok, ale moja kolejna watpliwośc:
o ile uznamy ze w Polsce mamy np 500 tysiecy skrzyzwan, a na 50 tysiacach sa swiatła (liczby z sufitu) to o ile nie załozymy ze wybór na ktorym skrzyzowaniu maja być swiatła nie jest przypadkowy to musielibysmy jednak  jakies wagi przyznac wypadkom na poszczególnych skrzyzowaniach.
bo inaczej dowiesz sie tylko tego ze te bardziej niebezpieczne skrzyzowania na ktorych uznano potrzebe ustawienia swiateł sa bardziej niebezpieczne ;-P

--
Pozdrawia... Budzik
Mężczyzna musi trzy rzeczy w życiu zrobić...

Data: 2019-12-10 20:19:19
Autor: pueblo
Litwa - dokładniejsza analiza
Witaj Budzik, 10 gru 2019 w
news:XnsAB21B3AB1C645budzik61pocztaonetpl127.0.0.1 napisałeś/aś:
[...]

Nie sądzę, żeby światła stawiano na skrzyżowaniach szczególnie niebezpiecznych. Światła służą organizacji ruchu - zwiększeniu płynności itd. Przecież na wielu skrzyżowaniach wieczorem obowiązują już tylko znaki.

Data: 2019-12-11 08:59:52
Autor: Budzik
[...]

Ale zgodzisz sie ze te skrzyzowania gdzie jest wiekszy ruch, sa bardziej niebezpieczne? Bo IMO to ze swiatła maja sterowac ruchem nijak nie przekresla kwestii niebezpieczenstwa takich skrzyzowan.

Wieczorem ruch jest mniejszy wiec i prawdopodobienstwo wypadku mniejsze.

--
Pozdrawia... Budzik
Delikatnie chwytasz, rozchylasz nogi, bierzesz do ust i zaczynasz

Data: 2019-12-11 13:18:41
Autor: pueblo
Litwa - dokładniejsza analiza
Witaj Budzik, 11 gru 2019 w
news:XnsAB225FBF09211budzik61pocztaonetpl127.0.0.1 napisałeś/aś:
[...]

Nie, raczej nie kojarzę sporego ruchu w mieście z większym niebezpieczeństwem - nikt nawet nie ma wtedy możliwości zapieprzania. Jest tylko wyższe prawdop. kolizji,  drobnej stłuczki.

Data: 2019-12-11 18:25:45
Autor: Shrek
W dniu 11.12.2019 o 14:18, pueblo pisze:

Nie, raczej nie kojarzę sporego ruchu w mieście z większym
niebezpieczeństwem - nikt nawet nie ma wtedy możliwości zapieprzania.
Jest tylko wyższe prawdop. kolizji,  drobnej stłuczki.

Czego przykładem jest najbardziej zatłoczony odcinek w kraju czyli warszawska S8. Ze statystykami wynoszącymi średnio dwa dzwony dziennie. Często solidne dzwony i tylko barierkom i brakiem pieszych w okolicy zawdzięczamy, że nie ma tam setek trupów

--
Shrek

Data: 2019-12-11 18:59:51
Autor: Budzik
[...]

Cienko widze te badania jezeli nie jestes w stanie wyobrazic sobie skrzyzowania ktore ma duzy ruch a jednoczesnie jest szybkim skrzyzowaniem... Nawet w miescie takich skrzyzowan jest pełno, chociaz w sumie to nie wiem skad wzieło sie ograniczenie co do miast. Wczesniej mowiłes tylko o miastach?

--
Pozdrawia... Budzik
Tylko jednego w życiu żałuję: że nie jestem kimś innym.

Data: 2019-12-11 21:38:54
Autor: pueblo
news:XnsAB22C50B4577budzik61pocztaonetpl127.0.0.1 napisałeś/aś:
[...]

Nieważne, powinienem inaczej sformułować myśl.

Data: 2019-12-10 20:43:53
Autor: kk
On 2019-12-10 08:16, pueblo wrote:
Witaj Shrek, 10 gru 2019 w
[...]

A piechtochodów mie?

Data: 2019-12-10 02:21:24
Autor: japanizer
On Tuesday, December 10, 2019 at 6:48:43 PM UTC+9, yabba wrote:
W dniu 09-12-2019 o 21:16, Shrek pisze:
> Jakby ktoś chciał dokładniej zgłębić temat pierwszeństwa przed > przejściem, to dość dokładna analiza.
> Mam nadzieję, że pierwszeństwo pieszego wprowadzą też na niestrzeżonych przejazdach kolejowych.

Rozwiniesz, z sensem? Ilu pieszych rozjeżdżają pociągi, a ilu samochody?

Data: 2019-12-10 02:58:35
Autor: japanizer
On Tuesday, December 10, 2019 at 7:46:35 PM UTC+9, yabba wrote:

> W czym, według Ciebie, jest gorszy człowiek potrącony przez pociąg na niestrzeżonym przejeździe od pieszego potrąconego na pasach. Każda śmierć jest taka sama niezależnie czy zawiniona przez gapiostwo kierowcy czy maszynisty.

Przejazdy kolejowe dla pieszych? Teraz to pojechałeś.

Data: 2019-12-10 12:03:51
Autor: yabba
W dniu 10-12-2019 o 11:58, japanizer@japanizer.org pisze:
[...]

Czy teraz lepiej: Przejścia przez tory kolejowe dla pieszych.

yabba

Data: 2019-12-10 03:06:46
Autor: japanizer
On Tuesday, December 10, 2019 at 8:03:56 PM UTC+9, yabba wrote:

> Czy teraz lepiej: Przejścia przez tory kolejowe dla pieszych.

Co to są tory kolejowe dla pieszych? Polska język ciężka język?

Data: 2019-12-10 12:14:44
Autor: yabba
W dniu 10-12-2019 o 12:06, japanizer@japanizer.org pisze:
[...]

Przejścia dla pieszych przez tory kolejowe.
Jeśli nadal nie wiesz o czym piszę, to postaram się wkleić link do jakiegoś zdjęcia.

yabba

Data: 2019-12-10 03:25:16
Autor: japanizer
On Tuesday, December 10, 2019 at 8:14:48 PM UTC+9, yabba wrote:

> Przejścia dla pieszych przez tory kolejowe.

O, brawo! Na naukę języka ojczystego (?) nigdy nie jest za późno.

Jak kiedyś zdasz egzamin na prawo jazdy to wróć tutaj - bo na razie nie rozumiesz, o czym dyskutujesz.

Data: 2019-12-10 22:19:52
Autor: kk
On 2019-12-10 12:25, japanizer@japanizer.org wrote:
[...]

Egzaminów na prawo jazdy w ogóle nie powinno być. Nauki prowadzenia pojazdów powinno się uczyć w szkołach powszechnych.

Data: 2019-12-11 12:14:14
Autor: yabba
W dniu 10-12-2019 o 12:25, japanizer@japanizer.org pisze:
[...]

Przepraszam, że Cię zmyliłem moimi wypowiedziami. Od teraz będę pisał bez skrótów myślowych, żebyś nie musiał się męczyć przy czytaniu i mógł się odnosić do treści, a nie do niuansów formy.

Jak kiedyś zdasz egzamin na prawo jazdy to wróć tutaj - bo na razie nie rozumiesz, o czym dyskutujesz.

Już wróciłem z prawem jazdy. Nadal nie rozumiem, dlaczego nie chcesz zapewnienia bezpieczeństwa potrąconych przez tramwaj.

yabba

Data: 2019-12-11 12:16:58
Autor: yabba
W dniu 11-12-2019 o 12:14, yabba pisze:
[...]

Poprawiam koniec zdania: potrąconych przez pociąg.

yabba

Data: 2019-12-10 17:22:40
Autor: andal
On Tue, 10 Dec 2019 11:45:46 +0100, yabba wrote:

[...]

ale smierc spowodowana wlasnym nierozwaznym dzialaniem to nie wypadek tylko samobojstwo

Data: 2019-12-10 10:36:15
Autor: rowerex
W dniu wtorek, 10 grudnia 2019 18:22:46 UTC+1 użytkownik andal napisał:

ale smierc spowodowana wlasnym nierozwaznym dzialaniem to nie wypadek tylko samobojstwo

Właśnie - gość paraduje z żonką w kabriolecie na środku miasta, to nie dziwota, że zostaje zastrzelony - potem świat do zwykłego samobójstwa dorabia legendy - a wystarczyło zachować rozwagę...

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2019-12-10 21:00:07
Autor: Cavallino
W dniu 10-12-2019 o 19:36, rowerex@op.pl pisze:
[...]

Pomyliłeś grupy.
PLONK

Data: 2019-12-10 12:23:23
Autor: rowerex
W dniu wtorek, 10 grudnia 2019 21:00:09 UTC+1 użytkownik Cavallino napisał:
> że zostaje zastrzelony - potem świat do zwykłego samobójstwa dorabia legendy -
> a wystarczyło zachować rozwagę...

Pomyliłeś grupy.
PLONK

Ale ossochodzi? Kierowca i pasażer odkrytego kabrioletu staje się "niechronionym uczestnikiem ruchu" i powinien być uznany za pieszego lub co najwyżej rowerzystę - wszak nie musi mieć kasku, więc nie podlega pod kierującego quadem, motorowerem czy motocyklem.

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2019-12-10 07:29:09
Autor: ToMasz
Litwa - dokładniejsza analiza

Wynika z tego, że nawet w naszym kręgu kulturowym (Czechy, Litwa) taka zmiana wbrew obawom niektórch przynosi pozytywną zmianę w statystykach

tak, głównie w statystykach. Bo takie zmiany powodują zanik instynktów samozachowawczych. Bez nich musimy mieć pierdylion innych ostrzeżeń, zakazów, elementów które chronią.... nie tyle życie człowieka, co życie debila. 20 lat temu śmialiśmy się jacy to amerykanie są głupi, że muszą mieć informacje że kota nie suszy sie w mikrofalówce. My musimy zmieniać przepisy ruchu drogowego, bo (niektórzy) piesi wchodząc na drogę /przejście przestali patrzeć czy jedzie samochód czy nie.
Sądzę że sprawa jest przegrana. Piesi będą jeszcze większymi lemingami, samochody będą jeździły jeszcze wolniej. może nie tyle co z mniejszą prędkością, ale mniej płynnie. skutki życiowej lemingowatości, dupowatości, nieogarnięcia mamy wokół siebie na co dzień. Ale w tym przypadku, drogowym przypadku, ułomność dostanie prawną ochronę.
ToMasz
PS. ale "wtargnięcia" nie usuną z przepisów, więc burdel tak i tak zostanie

Data: 2019-12-09 22:35:44
Autor: japanizer
On Tuesday, December 10, 2019 at 3:29:12 PM UTC+9, ToMasz wrote:
> [...]
Sądzę że sprawa jest przegrana. Piesi będą jeszcze większymi lemingami, samochody będą jeździły jeszcze wolniej. może nie tyle co z mniejszą prędkością, ale mniej płynnie.

Straszne! Jak prawdziwi kierownicy samochodów z cebulą we krwi to przeżyją?

Bo że zginie kilkaset mniej osób w skali kraju, a kilkanaście tysięcy osób nie zostanie kalekami - to mało ważne.

Data: 2019-12-10 07:17:21
Autor: pueblo
Litwa - dokładniejsza analiza
Witaj , 10 gru 2019 w
napisałeś/aś:
> [...]

przeżyją? Bo że zginie kilkaset mniej osób w skali kraju, a kilkanaście
tysięcy osób nie zostanie kalekami - to mało ważne.

Ważne to by było, gdyby zrobiono coś, że tysiące osób mniej zapadałoby na jakąś groźną chorobę. Albo w znacznym stopniu wzrosłaby skuteczność leczenia jakiegoś - bo ja wiem - raka. Na choroby nie mamy dużego wpływu.
Natomiast na to, czy zginę na przejściu mam bardzo duży wpływ - bez względu na przepisy mam ogromne szanse tego uniknąć.
Bo to jest tak: najpierw w lewo, potem w prawo i znowu w lewo.

Data: 2019-12-10 07:58:03
Autor: ToMasz
[...]

wyrwałeś z kontekstu, pewien fragment i kpisz, ku radości tych, którzy istotnie wpływają na Twoje myślenie. W tym czasie kilku ludzi wsadzi patyk w szprychy przedniego koła, bo nie było ostrzeżenia. wypije środek do mycia toalet - bo nie było ostrzeżenia. zabije się na nartach, bo jechali za szybko, nasza kultura odebrała im zdolność do przewidywania. A my wszyscy będziemy płacić za te koszty. Leczenie pół mózgów, zapobieganie takim wypadkom, z których nasi przodkowie śmiali się.
Nakładli Ci do głowy górnolotnych ideii. Pomyśl teraz. Tak jak sam napisałeś - nie o pierwszeństwie, tylko o kalekach i zabitych. zmiana przepisów, poprawiła na litwie bezpieczeństwo pieszych o 20%. chcesz poprawić bezpieczeństwo o 100%? to wprowadź nakaz zatrzymania się pieszego przed przejściem i sprawdzenia czy coś jedzie. Teraz spróbuję zacytować Twoją myśl z małą zmianą.
Straszne! Jak pawdziwi piesi z cebula we krwi przeżyją zatrzymywanie i ruszanie głową przy każdym przejściu.
Czy to zdanie które napisałeś na samej górze, na serio wymyśliłeś sam, czy ktoś Ci je jednak podsunął?
ToMasz

Data: 2019-12-09 23:06:11
Autor: japanizer
On Tuesday, December 10, 2019 at 3:58:06 PM UTC+9, ToMasz wrote:
> wyrwałeś z kontekstu, pewien fragment i kpisz, ku radości tych, którzy istotnie wpływają na Twoje myślenie. W tym czasie kilku ludzi wsadzi patyk w szprychy przedniego koła, bo nie było ostrzeżenia. wypije środek do mycia toalet - bo nie było ostrzeżenia. zabije się na nartach, bo jechali za szybko, nasza kultura odebrała im zdolność do przewidywania.

I to wszystko przez to, że trzeba ustąpić pieszemu? Fascynujące.

Data: 2019-12-10 00:02:14
Autor: rowerex
W dniu wtorek, 10 grudnia 2019 07:58:06 UTC+1 użytkownik ToMasz napisał:

chcesz poprawić bezpieczeństwo o 100%? to wprowadź nakaz zatrzymania się pieszego przed przejściem i sprawdzenia czy coś jedzie.

Dokładnie! Dobrze by było, by piesi mieli nakaz ubierania się zgodnie z UoOOP (Ustawa o Ochronnej Odzieży Pieszego), nakaz wykonania przed przejściami czynności opisanych w UoOPPBPP (Ustawie o Ocenie Przez Pieszego Bezpieczeństwa Przed Przejściem)

Przydałby się też nakaz wykonywania pracy zarobkowej zgodnie z UoNPZPiK (Ustawa o Nakazie Pracy Zarobkowej Pieszych i Kierowców), ale w ściśle nakazanych godzinach, albowiem godziny te byłyby określone w UoGPPiK (Ustawa o Godzinach Pracy Pieszych i Kierowców) - pozwoli to "czasowo" rozdzielić godziny szczytu dla pieszych i kierowców.

UoNPZPiK pozwoli też na znaczne ograniczenie, tudzież zlikwidowanie ruchu drogowego w czasie trudnych warunków jazdy - w tym czasie piesi i kierowcy będą mieli nakaz pozostania na stanowiskach pracy lub nakaz świadczenia pracy na rzecz pracodawcy w swoim domu.

Wprowadzić należy też Przejściomaty, czyli urządzenia pobierające opłaty za przechodzenie przez jezdnie na przejściach z sygnalizacją świetlną.

Zarówno piesi jak i kierowcy muszą robić zakupy, wyjeżdżać w celach wypoczynkowych w odwiedziny do rodzin i znajomych itp, dlatego niezbędna jest OoGWZWWiO, czyli "Ustawa o Godzinach Wykonywania Zakupów, Wyjazdów Wypoczynkowych i Odwiedzin", która będzie zawierać wytyczne i nakazy dotyczące wykonywania rzeczonych czynności w ściśle określonych porach dnia, tygodnia, miesiąca i roku.

I w ten oto sposób wzrost bezpieczeństwa przekroczy 100%! :)

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2019-12-10 22:46:38
Autor: Kviat
W dniu 10.12.2019 o 07:58, ToMasz pisze:
nasza kultura odebrała im zdolność do przewidywania.

Słuszna uwaga. To dlatego właśnie 80% kierowców nie zwalnia przed przejściami.

(O tym, że głosują na pis i dzięki temu mamy takiego prezesa NIK jakiego mamy, takiego premiera jakiego mamy, takich sędziów KRS jakich mamy i słupki do biegów z przeszkodami za 370 tys. dla kursantów służby więziennej z którego i tak nie korzystali z litości nie wspomnę.
https://www.rp.pl/Polityka/191219989-PILNE-NIK-ujawnia-raport-i-zawiadamia-prokurature-ws-rzadowego-programu.html)

A my wszyscy będziemy płacić za te koszty.

Słuszna uwaga.

Pozdrawiam
Piotr

Data: 2019-12-10 08:32:39
Autor: Shrek
W dniu 10.12.2019 o 07:29, ToMasz pisze:

Wynika z tego, że nawet w naszym kręgu kulturowym (Czechy, Litwa) taka zmiana wbrew obawom niektórch przynosi pozytywną zmianę w statystykach

tak, głównie w statystykach.

I wystarczy. Mniej trupów i rannych to właśnie to co chcemy osiągnąć.

Bo takie zmiany powodują zanik instynktów samozachowawczych.

Jedno z drugim ma naprawdę niewiele wspólnego. Inaczej musiałbyś walczyć ze wszystkimi przepisami ustalającymi pierwszeństwo i zastąpic je "chłopskim rozumem". Przecież światła i znaki powodują to samo - ci z pierwszeństwem ładują się na pałę!

Sądzę że sprawa jest przegrana.

NIe jest. Doświadczenia z _każdego_ europejskiego kraju pokazują jednoznacznie, że wbrew marudzeniom efekt końcowy czyli liczba poszkodowanych w wypadkach na przejściach maleje. Nie ma ani jednego kraju gdzie byłoby inaczej.

PS. ale "wtargnięcia" nie usuną z przepisów, więc burdel tak i tak zostanie

Niestety. Wtargnięcia powinny być stosowane przez sądy na podstawie przepisów ogólnych (zasady ograniczonego zaufania, niemożności karania jeśli nie można przypisać winy oskarżoonemu itp). Każde lex speciali zabraniającece czegoś pieszemu będzie traktowane przez część naszych ułomny kierowców jako "tak jakby pierwszeństwo" dla nich.

--
Shrek

Data: 2019-12-10 09:59:54
Autor: Budzik
Litwa - dokładniejsza analiza
Użytkownik Shrek 1@wp.pl ...

[...]

To nieprawda a w kazdym razie nie do konca.
Jezeli widze ze ten co ma czerwone zapierdala w sposób który sugerowałby ze tego czerwonego nie widzi to zwalniam.
tylko ze w przeciwienstwie do pieszego duzo trudniej mi to zauwazyc ze wzgledu na predkosc, widocznosc etc.

[...]

W ogole nie odniosłes sie do tezy Tomasza.
Przeciez on nie pisze ze ilosc potraconych wzrosnie...

Pisze ze tu zmaleje ale w innych miejscahc wzrosnie.
Ciezko bedzie taka teze udowodnic albo jej zaprzeczyc bo jak to zbadac?

Nie mam pojecia czy ludzie 50 lat temu byli madrzejsi. Przykładowo co chwile było słychac o wypadkach na wsi gdzie ktos włozył reke i mu jakis kombajn zmielił.
Moze po prostu obecnie sa tylko inne rozpraszacze? kiedys sie pieszy za dupami rozgladał i właził na ulice a teraz te same dupy oglada na smartfonie...?

--
Pozdrawia... Budzik
"Każde dziecko jest poniekąd geniuszem w oczach swych rodziców,

Data: 2019-12-10 21:20:47
Autor: Shrek
W dniu 10.12.2019 o 10:59, Budzik pisze:

[...]

O jak pieszy widzi, że ktoś zapierdala w sposób sugerujący że go rozpierdoli na przejściu to też nie wchodzi, nieważne co mówią przepisy. Chyba że twierdzisz inaczej i kolo mówi "chuj tam moje życie, jestem w prawie to pierdolę, kolo pójdzie do pierdla a ja najwyżej na cmentarz".

Pisze ze tu zmaleje ale w innych miejscahc wzrosnie.

Niby gdzie ma wzrosnąć i czemu?

Moze po prostu obecnie sa tylko inne rozpraszacze? kiedys sie pieszy za
dupami rozgladał i właził na ulice a teraz te same dupy oglada na
smartfonie...?

  Może po prostu kiedyś było mniej samochodów a te co były robiły po 2 kkm rocznie bo kartki na benzynę?

--
Shrek

Data: 2019-12-11 08:59:52
Autor: Budzik
[...]

Gdyby było tak jak mowisz to wypadków byłoby duzo duzo mniej!
Przeciez nawet tu wielokrotnie pokazywano filmy gdzie ludzie wchodzili badz wbiegali dokładnie prosto pod samochód!
Pieszy bardzo czesto ze wzgledu na co do zasady nieograniczona widocznosc oraz łatwosc obrocenia sie ma bardzo łatwa ocene tego co dzieje sie na drodze.

Pisze ze tu zmaleje ale w innych miejscahc wzrosnie.

Niby gdzie ma wzrosnąć i czemu?

Jeżeli przeczytasz ze zrozumieniem tekst Tomka to bedziesz wiedział.
Ja nie zamierzam bronic jego tezy.

[...]

Dlatego wtedy takie wchodzenie pod wpływem rozpraszaczy było duzo czesciej bezkarne. Zgoda.

--
Pozdrawia... Budzik
"Nowa Kobieta chce być taka sama, jak Dawny Mężczyzna.

Data: 2019-12-11 10:11:29
Autor: FreyKol
Litwa. Pieszy.
Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w
wiadomości news:XnsAB2260CB4EC09budzik61pocztaonetpl127.0.0.1...

[...]
-- Pozdrawia... Budzik

Pod warunkiem, że pieszy ma odpowiednio duże doświadczenie życiowe,
odpowiednio wysoki poziom inteligencji i odpowiednio korzystny stan psychofizyczny.
W przeciwnym razie pieszy bardzo łatwo może stać się ofiarą
wypadku drogowego.

Data: 2019-12-11 18:59:51
Autor: Budzik
Litwa. Pieszy.
Użytkownik FreyKol oilkaser@srop.pl ...

[...]

Doswiadczenie zyciowe - co masz na mysli? Ze 7 latek?
Poziom inteligencji? ROTFL
Stan psychofizyczny - tu oczywiście zgoda - niewidomi maja gorzej.

--
Pozdrawia... Budzik
"Jesteś tak dumny ze swej inteligencji jak skazaniec, dumny,

Data: 2019-12-11 20:42:32
Autor: kk
Litwa. Pieszy.
On 2019-12-11 10:11, FreyKol wrote:
[...]

Ojej, a kierowca z powodu pieszego może stać się sprawcą a nie tylko przez swoje słabości.

Data: 2019-12-11 15:44:53
Autor: Shrek
W dniu 11.12.2019 o 09:59, Budzik pisze:

[...]

Twierdzisz, że jak pieszy widzi, że samochód go pierdolnie to pcha się przed niego w imię zasad? Nie wydaje mnie się.

Przeciez nawet tu wielokrotnie pokazywano filmy gdzie ludzie wchodzili
badz wbiegali dokładnie prosto pod samochód!

Zauważ, że takich gdzie piesi ogranęli i nic się nie stało się na ogół nie wrzuca do yutuba. A i tak jest mniej więcej pół na pół z takimi co ogarnęli i ktoś jednak wrzucił bo było near miss. Więc nie masz racji _zdecydowana_większość_ pieszych ogarnia.

Pieszy bardzo czesto ze wzgledu na co do zasady nieograniczona widocznosc
oraz łatwosc obrocenia sie ma bardzo łatwa ocene tego co dzieje sie na
drodze.

Sorry - pieszy może być nieogarem. Kierownik ma papipiery, że jest z tych lepszych i sytuację wokół przejścia _ma_ ogarniać. Jak nie to nie powinien prowadzić.

Niby gdzie ma wzrosnąć i czemu?

Jeżeli przeczytasz ze zrozumieniem tekst Tomka to bedziesz wiedział.
Ja nie zamierzam bronic jego tezy.

I słusznie, bo twarde dane mówią co innego niż się Tomkowi wydaje. Wolę się opierać na twardych danych niż gdybaniach Tomka, które na dodatek w starciu z rzeczywistością okazują się nieprawdziwe (chyba że ktoś po cichaczu sprząta trupy z jezdni i nie trafiają one do statystyk).

   Może po prostu kiedyś było mniej samochodów a te co były robiły po
   2 kkm rocznie bo kartki na benzynę?

Dlatego wtedy takie wchodzenie pod wpływem rozpraszaczy było duzo
czesciej bezkarne. Zgoda.

Dlatego jak było p rząd wiekości mniej samochodów i robiły one o rząd wielkości mniejsze przebiegi to powinno być o dwa rzedy wielkości mniej trupów. Było? Nie wydaje mnie sie.

--
Shrek

Data: 2019-12-11 18:59:51
Autor: Budzik
[...]

Niczego takiego nie twierdze.
Twierdze ze piesi czesto przykładaja zbyt małą starannosc do widzenia.
Zajmuja sie innymi sprawami i po porstu nie patrza.
Gdyby patrzyli to by widzieli.

[...]

Ale takich co kierowca ogarnał tez sie nie wrzuca.
Ja tylko twierdze ze ogromu zdarzen mogliby uniknac sami piesi.

[...]

Nieogarem? Ze nie umie przechodzic przez jezdnie?

[...]

Danych? W jaki sposób dane miałyby sprawdzic teze Tomka?

[...]

Nie mam pojecia. Rodzice opowiadali mi jak w latach 60 grali na ulicach w piłke. I to nie na takich bocznych ulicach...

--
Pozdrawia... Budzik
"Siłą kobiet są słabostki mężczyzn" - Voltaire

Data: 2019-12-12 06:34:52
Autor: Shrek
W dniu 11.12.2019 o 19:59, Budzik pisze:

[...]

Jak często. BTW - kiedyś z perspektywy kierowcy też myślałem "że te chuje w ogóle nie patrzą";) Zatrzymuję się, a oni lezą nie patrząc co za mną. Dopiero potem uświadomiłem sobie, że przecież patrzyli wcześniej i wiedzieli ponad moim samochodem - dopóki ktoś nie zapierdala 130 po mieście, to wystarcza. Sądzę, że w dużej części stąd bierze się mit o niepatrzeniu przez pieszych rozpowszechniony wsród kierowców.

[...]

Oj - jak jest blisko to się wrzuca. Ja jak ogarnął bez problemu... to znaczy że pieszy był w prawie i miał pierwszeństwo, tylko komuś pomylił się zakaz "wtargiwania bezpośrenio przed pojazd" z "pieszy ma pierwszeństwo, ale tylko jak nic nie jedzie". Jeśli kierowca daje radę zahamować bez buta w podłodze to wszysko jest legitnie i według zasad.

Ja tylko twierdze ze ogromu zdarzen mogliby uniknac sami piesi.

Zapewne - i ogromnej części unikają. Sam kilka(nascie?) razy bym skończył pod kołami gdybym nie pomyślał za kierownika. Mówię o takich bardziej spektakularnych, bo o klasycznym omijaniu na pasch to "szkoda ryja strzępić":(

[...]

No - kiedyś też będziesz stary - będziesz słabo widział, kiepsko słyszał. I co wtedy - zakaz opuszczania domu?

[...]

Normalnie - skoro ilość wypadków każdorazowo spada po zmianie prawa, to znaczy że podnoszone przez niego zjawosko nie zachodzi, a w najgorszym razie jest kompensowane z nawiązką przez inne i ilośc trupów się zmniejsza.

[...]

Jak by było o dwie wielkości mniej to byłyby pojedyncze osoby rocznie. AA było więcej.

--
Shrek

Data: 2019-12-12 09:00:05
Autor: Budzik
[...]

Jak często.

Oglnie? nie mam pojecia, ja widuje takie sytuacje notorycznie.

[...]
Hmm, czyli sugerujesz ze problemem sa ci co jada 130 a nie ci co jada 65?
No to ja sie zgadzam ze w takim przypadku pieszy ma przerabane.
Tak samo zreszta jak kierowca samochodu.

[...]

Hmm, znaczy ostre hamowanie ale bez pisku opon jest ok?
Głupio troche...

[...]

I pewnie tak samo setki razy miałes za kierownica a tysiace gotujac wode.

[...]

Starszy człowiek nawet wolno przechodzacy przez jezdnie, niedosłyszacy nie ma zadnego problemu z przejsciem o ile zrobi to madrze.
Natomiast zgadzam sie ze niedowidzacy maja przerabane.
Ale przeciez sa białe laski - przy dzisiejszej technologi led imo wiecozrem one mogłyby być podswietlane na zyczenie.

[...]

Czyli porornywałes np ilosc zabitych pieszych z iloscia wypadków przy wypadkach inne typu?

Nie znam tych statystyk.

--
Pozdrawia... Budzik
"Nic tak ludzi nie gorszy jak prawda. Czasem nasuwa się myśl,

Data: 2019-12-12 20:22:07
Autor: Shrek
W dniu 12.12.2019 o 10:00, Budzik pisze:

Jak często.

Oglnie? nie mam pojecia, ja widuje takie sytuacje notorycznie.

W procentach.

[...]

Sugeruję, że pieszy może nie przewidzieć mało przewidywalnych zachowań - na przykład lecących 130 po mieście albo omijających na psach kiedy przed chwilą lewy był wolny, bo omijający omija zmieniając pas.

Zgodnie ze stosowaną tu czasem logiką, to wina tych niepojebanych, bo przyzyczjają pieszych, że nie każdy jest pojebany i budzi w nich to brak odpowiedniego szacunku dla kierowców półtoratonowych maszyn śmierci. Przyzwyczai się taki pieszy, że się nie lata ponad 100 po miescie i nie omija na przejściach i nieszczęście gotowe.

[...]

Trzeba mniej zapiedalać. Jak się daje bez problemu zahamować to naprawdę ciężko mówić o wtargnięciu.

- panie władzo co z tego że łon miał pirwszeństwo - musałem przez niego hamować - łobuz wymusił pierwszeństwo!

- ale przecież on miał pierszeństwo.

- ale panie władzo tylko jak nic nie jedzie! inaczej to pieszy nie ma prawa. Na samochodach kogutek pisał, a łon siem zna! ;)

[...]

No właśnie nie.

a tysiace gotujac wode.

A tu już nie łapię;)

[...]

Na przykład nie przechodząc? Jak czytam o staruszkach co wtargują, to jestem za prostym i klarownym rozwiązaniem - pierdolniesz pieszego na przejściu jesteś winny. Pieszy zgninie idziesz do sztumu.

Natomiast zgadzam sie ze niedowidzacy maja przerabane.
Ale przeciez sa białe laski - przy dzisiejszej technologi led imo
wiecozrem one mogłyby być podswietlane na zyczenie.

Ale przecież nie mają pierwszeństwo dopóki nie wejdą!

[...]

Nie. Porównałem ilość trupów na przejściach przed i po. Linka nawet dałem. No dobra - twoja kolej - ty dajesz linka do twoich danych i analizy - porównamy.

[...]

Ja też nie, ale jestem przekonany, że było to więcej niż pojedyncza cyfra pieszych rocznie. Zgadzasz się czy szukać?

--
Shrek

Data: 2019-12-12 21:00:04
Autor: Budzik
Litwa - dokładniejsza analiza
Użytkownik Shrek 1@wp.pl ...

Jak często.

Oglnie? nie mam pojecia, ja widuje takie sytuacje notorycznie.

W procentach.

ROTFL
nie wiem, promil?

[...]

Ilu widujesz takich latajacych 130 po miescie?
Bo ja zdecydowanie mniej niz ten promil co chodzi jak zombie.
Natomiast wyprzedzajacych na pasach tez mało ale to juz pełen kryminał.
Co tu miałaby dac zmiana przepisów?

[...]

Teraz to juz przesadzasz.
Pieszy niech uwazaja na tych co jezdza normalnie chociaz moze czasem za szybko, czasem za mało uwaznie etc.
Ci ktorzy jezdza w sposób przez ciebie opisany to jakis promil promila promila...

[...]

No to tutaj sie nie zgadzamy.
Uwazam ze ostre hamowanie to ostre hamowanie i tak jak nie stosuje do podczas normalnej jazdy, tak samo nie chciałbym musiec stosowac go przed pasami.

[...]

U, serio serio?
To ty jakis szczesciarz jestes...
W ciagu ostatnich 3 dni dwa razy mialem tak ze kierowca z naprzeciwka skrecał w lewo sadzac ze ma pierwszenstwo. Co ciekawe - w obu przypadkach kobiety.

a tysiace gotujac wode.

A tu już nie łapię;)

[...]

Wtargnac mozna pierwszym krokiem. Mozna wychodzac z zza jakiejs przeszkody zasłaniajacej widok.
Jak miałbym ograniczenia ruchowe to przechodziłbym dopiero wtedy kiedy ewidentnie widziałbym ze kierowca mnie widzi, lapie kontakt wzrokowy etc.
Inaczej przechodzi sie majac swiadomosc ze w razie czego przyspieszy sie kroku, inaczej kiedy takiej mozliwości nie ma.

[...]

A co ma piernik do wiatraka?
Kierowcy zauwaza to przepuszcza.

[...]

Kurwa, Shrek - ty jakis nieczytaty?
Ja nie mam zadnych danych, ja ci tylko zwracałem uwage ze nie zrozumiałes co tomek do ciebie pisze!

[...]

Ze wiecej niz 9? :) Nie musisz szukac - zgadzam sie.

--
Pozdrawia... Budzik
"Jakość wewnętrznego monologu przez całe życie to jest charakter"

Data: 2019-12-12 22:38:42
Autor: Shrek
W dniu 12.12.2019 o 22:00, Budzik pisze:

Oglnie? nie mam pojecia, ja widuje takie sytuacje notorycznie.

W procentach.

ROTFL
nie wiem, promil?

Czyli to promil problemu:P

No niewielu. Ale 100@50 to nie taki rzadki widok.

Bo ja zdecydowanie mniej niz ten promil co chodzi jak zombie.
Natomiast wyprzedzajacych na pasach tez mało ale to juz pełen kryminał.
Co tu miałaby dac zmiana przepisów?

To, że jeden z drugim nie pierdolili by po fakcie, że im pieszy wtarnął. Sprawa prosta - pierdolnołeś pieszego na przejściu jak nie masz naprawdę mocnych argumentów w postaci nagrania, że nijak nie mogłeś się tego spodziewać - twoja wina. No to wtedy będziesz się spodziewać.

[...]

Nie przesadzam. Przecież ciągle padają stwierdzenia, że jasne pierwszeństwo na przejściu jest niebezpieczne bo pieszy będzie uważać, że są dzięki temu bezpieczni. No więc niepojebani kierowcy też są niebezpieczni - piesi przyzwyczajają się, że jest normalnie i nieszczęście gotowe. Ba - nie jeden kretyn pisał tu, że za wypadek z idiotą w BMW odpowiada ten normalny co się zatrzymał.

Pieszy niech uwazaja na tych co jezdza normalnie chociaz moze czasem za
szybko, czasem za mało uwaznie etc.

Jasne że niech uważają.

Ci ktorzy jezdza w sposób przez ciebie opisany to jakis promil promila
promila...

Gdyby nie to, że wyprzedzanie a nawet omijanie na przejściach jest nagminne...

[...]

No widzisz. Ja nie musiałem (z jednym wyjątkiem, gdzie nie przyszło mi do głowy obwiniać innych i dziękuję pieszemu że był mądrzejszy ode mnie).

I pewnie tak samo setki razy miałes za kierownica

No właśnie nie.

U, serio serio?

Serio serio. Jeśli ABS działał przed przejściem to tylko dlatego, że śnieg leżał i była to "standardowa procedura". No i raz na moto, ale jak pisałem to moja głupota.

To ty jakis szczesciarz jestes...
W ciagu ostatnich 3 dni dwa razy mialem tak ze kierowca z naprzeciwka
skrecał w lewo sadzac ze ma pierwszenstwo. Co ciekawe - w obu przypadkach
kobiety.

Myśalałem, że rozmawiamy o przejściach. No tak to parę razy się zdarzyło. I jedna gleba na moto.

[...]

Ale jest w tym nadreprezentacja starszych osób. A one z definicji skoczne nie są. Bardziej obstawiam, że słabo widzą i spotykają zenka na przejściu...

Jak miałbym ograniczenia ruchowe to przechodziłbym dopiero wtedy kiedy
ewidentnie widziałbym ze kierowca mnie widzi, lapie kontakt wzrokowy etc.

Rozmawiamy o osobie niedowidzącej... No i kontakt nie zawsze się sprawdza. Kilka razy po nawiązaniu kontaktu wzrokowego nawiązałbym fizyczny;)

[...]

Chyba nie czytałeś tutejszych mondrali - klaksonem chujów co się wpierdalajom!

[...]

To streść. Bo nie widzę w wywodzie Tomka gdzie te nadmiarowe trupy miałby powstać w innych miejscach (skoro wśtód pieszych spadają)

Ja też nie, ale jestem przekonany, że było to więcej niż pojedyncza
cyfra pieszych rocznie. Zgadzasz się czy szukać?

Ze wiecej niz 9? :) Nie musisz szukac - zgadzam sie.

No to jedno z głowy;)

--
Shrek

Data: 2019-12-13 11:00:03
Autor: Budzik
[...]

A myslisz ze wiecej niz jeden na tysiac kierowców jest zagrozeniem dla pieszych?

[...]

Ale tez nie taki czesty. Mysle ze tez promil.

[...]

Wariactwo. Ale zdecydowanie napedzi jeszcze bardziej sprzedaz kamerek.
Zreszta, jeżeli ktos wyprzedza na pasach teraz to raczej nic nie zmieni w swoim zachowaniu.
Ergo - uprzykrzy sie zycie tym normalnym a ci niebezpieczni nadal beda niebezpieczni.

[...]

Nie wiem kto tak pisał ale chyba zbyt wielu ich nie było (Zenek?). Jeżeli tylko on to... nie mam wiecej pytań :)

Pieszy niech uwazaja na tych co jezdza normalnie chociaz moze
czasem za szybko, czasem za mało uwaznie etc.

Jasne że niech uważają.

Ale ty chcesz ich jeszcze bardziej zwolnic z tego uwazania!
A juz teraz imo jest tu wiele do zrobienia.

Ci ktorzy jezdza w sposób przez ciebie opisany to jakis promil
promila promila...

Gdyby nie to, że wyprzedzanie a nawet omijanie na przejściach jest nagminne...

Pierdolisz.
Praktycznie nie spotykam takich sytuacji. Własciwie trudno mi sobie takowa przypomniec.

[...]

Nie chodzi o to czy musisz tylko o to jak oceniasz wtargniecie.

[...]

Ale ja nie mowie o sytuacji na pasach tylko ogolnie o sytuacji w samochodzie.
A to ze ktos zle zmienił pas, zle ocenił odległosc, po prostu sie zagapił i musiałes wykonac manewr "awaryjny" w mniejszym lub wiekszym tego słowa znaczeniu.

[...]

Możliwe. Naprawde w statystykach starsze osoby czesciej ulegaja potraceniu?

Jak miałbym ograniczenia ruchowe to przechodziłbym dopiero wtedy
kiedy ewidentnie widziałbym ze kierowca mnie widzi, lapie kontakt
wzrokowy etc.

Rozmawiamy o osobie niedowidzącej...

Ale przeciez o niedowidzacych napisałem juz ze;
- maja przerabane
- gdybym był niedowidzacy to kupiłbym podswietlana biała laske!

No i kontakt nie zawsze się sprawdza. Kilka razy po nawiązaniu kontaktu wzrokowego nawiązałbym fizyczny;)

I jak tu potem ludzi winic.
Ona za kierownica widzi ciebie i ma tak samo ;-DDD

[...]

Jeszcze raz powtorze: nie rozciagaj pogladów Zenka jako cos ogólnego.
Zreszte Zenek akurat w tym przypadku mysle ze jak to on pisze z duzą przesada a tak na codzien to jednak pieszych nie rozjezdza jak na klakson nie zareaguja.

[...]

Np własnie wsrod gotujacych wode :)
Albo wsrod wiercacych w scianie, wchodzacych na drabine etc.
Tomkowi chodzi o to ze ludzi trzeba uczyc myslec a nie ich od tego odzwyczajac.

uff :)

--
Pozdrawia... Budzik

Data: 2019-12-14 08:50:06
Autor: Shrek
W dniu 13.12.2019 o 12:00, Budzik pisze:

Ilu widujesz takich latajacych 130 po miescie?

No niewielu. Ale 100@50 to nie taki rzadki widok.

Ale tez nie taki czesty. Mysle ze tez promil.

Myślę, że masz rację - to daje kilku(nastu) dziennie na przeciętnej dużej ulicy.

[...]

Czemu uważasz, że jak wymusisz pierwszeńtwo to fakt, że jesteś domyślnie winnym to wariactwo? Bo jak dla mnie to normalna kolej rzeczy.

[...]

Nie - więcej - z pamięci to tomN, podejrzewam, że koń i jeszcze paru - jak chcesz to przeczytaj jeszcze raz wątek.

Pieszy niech uwazaja na tych co jezdza normalnie chociaz moze
czasem za szybko, czasem za mało uwaznie etc.

Jasne że niech uważają.

Ale ty chcesz ich jeszcze bardziej zwolnic z tego uwazania!

Nie chcę.

[...]

Niestety nie pierdolę. >> Ale jest w tym nadreprezentacja starszych osób. A one z definicji

> Możliwe. Naprawde w statystykach starsze osoby czesciej ulegaja
> potraceniu?
Prawdę mówiąc nei sprawdzałem, ale co chwila komuś staruszkowie wtargiwują, co powoduje że uważam, że intstytucja "wtargnięcia" jest nadużywana.

> Ale przeciez o niedowidzacych napisałem juz ze;
> - maja przerabane
> - gdybym był niedowidzacy to kupiłbym podswietlana biała laske!
To na starość bajlepiej z domu nie wychodz, bo będziesz płynność ruchu zaburzał.
> I jak tu potem ludzi winic.
> Ona za kierownica widzi ciebie i ma tak samo ;-DDD
Co ciekawe na ogół on.

> [...]
> Zreszte Zenek akurat w tym przypadku mysle ze jak to on pisze z duzą
> przesada a tak na codzien to jednak pieszych nie rozjezdza jak na klakson
TomN, kon i jeszcze paru innych, co uważają, że jak pieszy wejdzie i on musi zdjąć nogę z gazu to "pieszy wymusił".

> Np własnie wsrod gotujacych wode :)
> Albo wsrod wiercacych w scianie, wchodzacych na drabine etc.
Aha. No to przesrane. I to przez pierwszeństwo pieszych?

> Tomkowi chodzi o to ze ludzi trzeba uczyc myslec a nie ich od tego
> odzwyczajac.

W takim razie trzeba ich uczyć przechodzić na czerwonym. Zielone jest niebezpieczne - pierwszeństwo majom i nie myślom!

BTW - przecież przechodzenia na przejściu teraz w sumie niczym nie różni się od przechodzenia na czerwonym. Możesz jak nic nie jedzie. Więc skoro jest takie bezpieczne i odpowiedzialne, to czemu kurwa za przejście poza przejściem lub na czerownym są mandaty? No mądrale? ;)

--
Shrek

Data: 2019-12-14 13:39:46
Autor: Budzik
[...]

Przy czym nie wiem czy nawet promil takich przekroczen spowoduje jakas grozna sytuacje.
Ale zeby nie było - własciwie nie przekraczam az o tyle predkosci i absolutnie nie uwazam zeby to było rozsadne zachowanie.

[...]

Bo nigdzie w przepisach tak nie jest ze jak popełniłes jedno przewinienie to automatycznie jestes winny drugiego.
Jak ci ktos wyjedzie z podporzadkowanej a ty go celowo walniesz to tez nie jest automatycznie wina wymuszajacego.

[...]

No tos sobie wybrał towarzystwo :))))

[...]

Zacznij :)
A tak powaznie - naprawde nagminnie spotykasz takie sytuacjen a drodze?
no to kamerka i wista.
Ja takich sytuacji nie widze.

> [...]

Prawdę mówiąc nei sprawdzałem, ale co chwila komuś staruszkowie wtargiwują, co powoduje że uważam, że intstytucja "wtargnięcia" jest

No to jak nie wiemy jakie sa dane to nie dyskutujmy dalej w tym kierunku bo wyjdziemy na dyletantów...

> [...]
> - gdybym był niedowidzacy to kupiłbym podswietlana biała laske!

To na starość bajlepiej z domu nie wychodz, bo będziesz płynność

E tam, po prostu bede przykładał jeszcze wieksza uwage niz obecnie do tego zeby mnie widzieli!

> I jak tu potem ludzi winic.
> Ona za kierownica widzi ciebie i ma tak samo ;-DDD

Co ciekawe na ogół on.

W sumie nic w tym ciekawego nie ma ze to faceci rozgladaja sie za dupami na drodze a nie odwrotnie.

> [...]

> Albo wsrod wiercacych w scianie, wchodzacych na drabine etc.

Aha. No to przesrane. I to przez pierwszeństwo pieszych?

Przez uczenie "niemyslenia"

> [...]

W takim razie trzeba ich uczyć przechodzić na czerwonym. Zielone
jest niebezpieczne - pierwszeństwo majom i nie myślom!

Mozna i na czerwonym.
Prawde mowiac mam w pepku czy przechodze na czerwonym czy na zielonym - dla mnie wazne zeby przechodzic jak nic nie jedzie.
Zreszta na czerwonym przechodzi sie bez problemu i to zgodnei z prawem w w wielu krajach europy zachodniej.

[...]
;)
Bo nie mamy odwaznych polityków.
Za to mamy policjantów goniacych za statystykami.

Zachowania o których piszesz sa standardem w wielu krajach i nikt tam z tego powodu nie ginie.

--
Pozdrawia... Budzik
Cytaty zostały pocięte tendencyjnie,

Data: 2019-12-14 15:56:43
Autor: Shrek
W dniu 14.12.2019 o 14:39, Budzik pisze:

Myślę, że masz rację - to daje kilku(nastu) dziennie na przeciętnej
dużej ulicy.

Przy czym nie wiem czy nawet promil takich przekroczen spowoduje jakas
grozna sytuacje.

Z jakiegoś powodu mamy o połowę więcej trupów niż reszta. Kiedyś tłumaczono to złymi drogami, teraz złymi pieszymi... Nie - na pewno nie chodzi o kierowców;)

[...]

No właśnie z nieustąpieniem pierwszeństwa zasadniczo tak jest. Jak nie masz naprawdę dobrych argumentów to jesteś automatycznie winny i nie ma w tym co do zasady żadnego wariactwa.

Jak ci ktos wyjedzie z podporzadkowanej a ty go celowo walniesz to tez
nie jest automatycznie wina wymuszajacego.

Twierdzisz, że piesi się celowo rzucają pod koła? No więc pominąłeś kawałek mojej wypowiedzi. Jak masz dowód, że zrobił to celowo i nie mogłeś nijak się tego spodziwać, to oczywiście sprawa wygląda inaczej.

Nie - więcej - z pamięci to tomN, podejrzewam, że koń i jeszcze paru
- jak chcesz to przeczytaj jeszcze raz wątek.

No tos sobie wybrał towarzystwo :))))

Nie wybrałem sobie - sami się wpierdolili. Obecnie są w kaefie, więc nawet ci nie zacytuję. Niemniej faktem jest, że mniej więcej co czwarty uczestniczący w tamtym wątku próbował obdzielić winą również kierowcę który się zatrzymał i pieszego który nie przewidział, że można zapierdalać powyżej 100 i omijać na przejściach zmieniając pasy. A tu jest ponoć elita.

Niestety nie pierdolę.

Zacznij :)
A tak powaznie - naprawde nagminnie spotykasz takie sytuacjen a drodze?
no to kamerka i wista.

A kto powiedział, że tego nie robię? Obecnie to żona głównie jeździ, bo do pracy mam szybciej metrem.

Ja takich sytuacji nie widze.

Na tej nieszczęsnej sokratesa to niestety była norma. Nie bez powodu wszycy mówili, że to kwestia czasu. Jak masz dwa pasy to wyprzedzanie bezpośrenio przed jest niestety normą a omijanie też nie należy do rzadkości.

[...]

Najsztubowi na przykład wtargnęła staruszka i to tak skutecznie, że jadąc 20 nie zdążył zahamować.

http://statystyka.policja.pl/st/ruch-drogowy/76562,Wypadki-drogowe-raporty-roczne.html

strona 46 - 60+ lat 35,5%.

z tego: https://pl.wikipedia.org/wiki/Ludno%C5%9B%C4%87_Polski#Struktura_p%C5%82ci_i_wieku[36][37]

wynika, że osób 60+ jest 17,7%. Czyli w kategorii pieszych ginie ich dwa razy tyle co wynika z ilości w społeczeństwie. Ile na pasch? Nie przypuszczam, żeby jakoś inaczej niż ogólnie.

To na starość bajlepiej z domu nie wychodz, bo będziesz płynność
ruchu zaburzał.

E tam, po prostu bede przykładał jeszcze wieksza uwage niz obecnie do
tego zeby mnie widzieli!

I pierdolnie cię kogutek, bo nie zdążysz uciec i wtargniesz.

Aha. No to przesrane. I to przez pierwszeństwo pieszych?

Przez uczenie "niemyslenia"

To przez światła. Nastawiają tych świateł i znaków zamiast zrobić pierwszeństwo rozmyte i potem ludzie z drabin spadają!

W takim razie trzeba ich uczyć przechodzić na czerwonym. Zielone
jest niebezpieczne - pierwszeństwo majom i nie myślom!

Mozna i na czerwonym.

Można, ale nie wolno, bo podobno niebezpiecznie. A tymczasem można wyczytać, że najbezpieczniej jest właśnie jak pierwszeństwa nie ma - czyli... na czerwonym. Więc czemu nie wolno?

[...]

To podobnie jak z pierwszeństwem - w wielu krajach eurpy zachodniej nie mają z tym problemu. A u nas mają i mają schizofrenię - raz tłumaczą, że bezpieczniej jest nie mieć pierwszeństwa a drugi raz karają jak przechodzisz właśnie bez pierwszeństwa na czerwonym albo "miejscu niedozwolonym".

Bo nie mamy odwaznych polityków.
Za to mamy policjantów goniacych za statystykami.

Zapytaj grupowych kucy co sądzą o dopuszczeniu przechodzenia na czerwonym i gdzie popadnie;)

Zachowania o których piszesz sa standardem w wielu krajach i nikt tam z
tego powodu nie ginie.

No właśnie - podobnie jak od pierwszeństwa na przejściu. Co ciekawe to są te same kraje:P

--
Shrek

Data: 2019-12-14 16:00:00
Autor: Budzik
[...]

Moze powodem jest własnie to ze w innych krajach uczy sie ludzi myslec?
(patrz przechodzenie wtedy kiedy nic nie jedzie niezaleznie od koloru swiatła...)
No dobra, troche juz trolluje. ;-P

[...]

No to wjedz komus w bok, zwłaszcza przy niewielkiej predkosci a sie zdziwisz...

[...]

Nie, nie twierdze.
Twierdze ze wariactwa z kamerkami juz nie powstrzymamy.

[...]

Ale tam były dwa pasy do jazdy w jednym kierunku?
No to zdaje sie ze nie powinno byc przejscia bez swiateł...?

[...]

No to rzeczywiście maja przerabane i to nawet nie jest potrzebne niedowidzenie.

:-DDD

--
Pozdrawia... Budzik
"Stwierdzono, że demokracja jest najgorszą formą rządu, jeśli nie

Data: 2019-12-14 19:08:02
Autor: Uncle Pete
Litwa - dokładniejsza analiza
Ale tam były dwa pasy do jazdy w jednym kierunku?
No to zdaje sie ze nie powinno byc przejscia bez swiateł...?

W Warszawie są przejścia bez świateł nawet przez trzy pasy:
https://goo.gl/maps/PvBJa3fGFpvNtFhJ8

Data: 2019-12-14 23:14:11
Autor: Shrek
W dniu 14.12.2019 o 17:00, Budzik pisze:

Moze powodem jest własnie to ze w innych krajach uczy sie ludzi myslec?

Ale akurat tam gdzie są dobre statystyki jest jasne pierwszeństwo na pasach, co ponoć powoduje wypadki nie tylko na przejściach, ale i totalny armagedon na drabinach:) Więc teoria się nie spina.

No dobra, troche juz trolluje. ;-P

No właśnie.

[...]

W czym się zdziwię - jak nie będzie dodatkowych dowodów, to będziesz domyślnie winny, jak miałeś ustąpić a nie ustąpiłeś.

[...]

Kamerki nie mają z tym nic wspólnego. Od zawsze jak wymuszasz pierwszeństwo jesteś domyślnie winnym.

Ale tam były dwa pasy do jazdy w jednym kierunku?
No to zdaje sie ze nie powinno byc przejscia bez swiateł...?

Nie ma takiego przepisu. Natomiast jest taki zabraniający wyprzedzania i omijania. I jest notorycznie łamany.

No to rzeczywiście maja przerabane i to nawet nie jest potrzebne
niedowidzenie.

Własnie przez to, że kierowcy uważają, że faktycznie to oni mają pierwszeńtwo mimo,ze wprost jest napisane inaczej.

Sam widzisz...

--
Shrek

Data: 2019-12-15 15:59:57
Autor: Budzik
[...]

Ale jednoczesnie mozna tez np rzpecidzic na czerwonym co uczy myslenia ze tak naprawde najwazniejsze jest to ze przechodzisz kiedy mozna

No dobra, troche juz trolluje. ;-P

No właśnie.

Ale tylko troche ;-P

[...]

Zdziwisz sie jak sie dowiesz ze co prawda miałes pierwszenstwo ale inne okolicznosci w tym niewielka predkosc wskazuje ze mogłes spokojnie wyhamować a jednak wolałes zrobic dzwona.

[...]

Winny jest ten który jako ostatni mogł uniknac zderzenia.

[...]

OK, myslałem ze jest jakies rozporzadzenie ktore kaze takie skrzyzowania eliminowac.

--
Pozdrawia... Budzik
Jaki jest szczyt odwagi???

Data: 2019-12-15 21:03:37
Autor: Shrek
W dniu 15.12.2019 o 16:59, Budzik pisze:

[...]

Daj spokój;)

[...]

No wcale się nie zdziwię. O ile będą takie okoliczności to będzie dyskusja. Jak nie ma to jest domyślnie winny ten co pierwszeństwa nie ustąpiła a powinien i żadnego "wariactwa" w tym nie widzę.

Kamerki nie mają z tym nic wspólnego. Od zawsze jak wymuszasz
pierwszeństwo jesteś domyślnie winnym.

Winny jest ten który jako ostatni mogł uniknac zderzenia.

Tak średnio bym powiedział.

Nie ma takiego przepisu. Natomiast jest taki zabraniający
wyprzedzania i omijania. I jest notorycznie łamany.

OK, myslałem ze jest jakies rozporzadzenie ktore kaze takie skrzyzowania
eliminowac.

Nie ma, a nawet jak by było, to nie zmienia, że nie wolno na nich wyprzedzać/omijać.

--
Shrek

Data: 2019-12-14 21:14:56
Autor: andal
On Sat, 14 Dec 2019 13:39:46 +0000, Budzik wrote:

Zreszta na czerwonym przechodzi sie bez problemu i to zgodnei z prawem w
w wielu krajach europy zachodniej.

prosze wskazac w ktorych

Data: 2019-12-14 23:15:38
Autor: Shrek
W dniu 14.12.2019 o 22:14, andal pisze:
On Sat, 14 Dec 2019 13:39:46 +0000, Budzik wrote:

Zreszta na czerwonym przechodzi sie bez problemu i to zgodnei z prawem w
w wielu krajach europy zachodniej.

prosze wskazac w ktorych

Niemcy, Anglia, Francja, Włochy - to to czego jestem pewny. Zapewne jest tego więcej. Jeśli nie wszystkie państwa "starej unii".

--
Shrek

Data: 2019-12-14 22:25:13
Autor: andal
On Sat, 14 Dec 2019 23:15:38 +0100, Shrek wrote:

[...]

chcialbym Cie zobaczyc przechodzacego na czerwonym w Rzymie lub Paryzu

Data: 2019-12-14 23:30:40
Autor: Shrek
W dniu 14.12.2019 o 23:25, andal pisze:

Niemcy, Anglia, Francja, Włochy - to to czego jestem pewny. Zapewne jest
tego więcej. Jeśli nie wszystkie państwa "starej unii".

chcialbym Cie zobaczyc przechodzacego na czerwonym w Rzymie lub Paryzu

W Rzymie chodziłem - w czym problem?

--
Shrek

Data: 2019-12-11 20:43:50
Autor: kk
On 2019-12-11 15:44, Shrek wrote:
[...]

Pieszy nie powinien prowadzić swojego piechotochodu jak nie umie zatrzymać się przed wejście na jezdnię.

Data: 2019-12-10 20:42:24
Autor: kk
On 2019-12-10 08:32, Shrek wrote:
[...]

Chcesz na nich pracować?

[...]

To jest organizacja. Że mogę jechać na pałę i przechodzić na pałę.

Data: 2019-12-10 22:36:11
Autor: Kviat
[...]

Przecież to nie jest prawda.
My musimy zmieniać przepisy, bo większość kierowców nie zwalnia przed przejściami i wyprzedza/wymija inne samochody przed przejściami.

Tak pokazują badania.

Widać w tych badaniach, że kierowcy są głupi, że muszą mieć informacje, że przed przejściem trzeba zwolnić i nie wyprzedzać (sami na to nie wpadli, dlatego dostali takie informacje już dawno). I pomimo tego, że takie informacje mają, to nadal tak robią. Tak jak głupi Amerykanie, którzy mają informację, żeby kota nie suszyć w suszarce, a i tak im się zdarza.

Sądzę że sprawa jest przegrana. Piesi będą jeszcze większymi lemingami,

Nawet jeżeli ilość lemingów pieszych wzrośnie dwukrotnie, to i tak będzie to jakieś 5%. W porównaniu do 80% obecnych lemingów za kierownicą, gdy ich ilość zmniejszy się dwukrotnie, to zysk jest oczywisty.

samochody będą jeździły jeszcze wolniej.

Przecież właśnie taki jest cel: żeby ci co jeżdżą za szybko jeździli wolniej.

może nie tyle co z mniejszą prędkością, ale mniej płynnie.

Tyle, że właśnie bardziej płynnie jeździ się po mieście, gdy się jeździ wolno, zgodnie z przepisami. A nie gdy się jeździ 200 km/h.

skutki życiowej lemingowatości, dupowatości, nieogarnięcia mamy wokół siebie na co dzień.

Oczywiście. Prawie codziennie jakaś głupia stłuczka spowodowana zapierdalaniem (i jazdą na zderzaku) potrafi sparaliżować całe miasto w godzinach, gdy ludzie jadą do/z pracy.

Pozdrawiam
Piotr

Data: 2019-12-10 22:44:55
Autor: kk
On 2019-12-10 22:36, Kviat wrote:
[...]

Musisz oddać prawko.

[...]

Patrzysz ze swojej perspektywy.

samochody będą jeździły jeszcze wolniej.

Przecież właśnie taki jest cel: żeby ci co jeżdżą za szybko jeździli wolniej.

No to będziesz musiał jeździć wolniej.

może nie tyle co z mniejszą prędkością, ale mniej płynnie.

Tyle, że właśnie bardziej płynnie jeździ się po mieście, gdy się jeździ wolno, zgodnie z przepisami. A nie gdy się jeździ 200 km/h.

No przykro mi, nie pojedziesz 200km.h.

[...]

Pomyśl, że mógłbyś jedzic wolniej.

Data: 2019-12-11 08:59:52
Autor: Budzik
Litwa - dokładniejsza analiza
Użytkownik  Kviat ...

może nie tyle co z mniejszą prędkością, ale mniej płynnie.

Tyle, że właśnie bardziej płynnie jeździ się po mieście, gdy się
jeździ wolno, zgodnie z przepisami. A nie gdy się jeździ 200 km/h.

Miedzy płynnie, wolno a 200 jest jeszcze duzo stanów posrednich.

[...]

A to prawda. Patrzac jak ludzie jezdza na poznanskim odcinku A2 (popedzanie sie wzajemne, siedzenie na zderzaku, agresywne zmienianie pasa) to uwazam ze tych wypadków i tak jest stosunkowo mało.

--
Pozdrawia... Budzik
"Zbyt wiele wiedzy nigdy nie ułatwia decyzji." Frank Herbert

Data: 2019-12-11 11:38:17
Autor: Dominik Ałaszewski
Dnia 10.12.2019 Kviat <Kviat> napisał/a:

My musimy zmieniać przepisy, bo większość kierowców nie zwalnia przed przejściami i wyprzedza/wymija inne samochody przed przejściami.

Ludzie nie przestrzegają przepisów, więc zamiast ścigać i karać
należy przepisy zaostrzyć. Logiczne.

Data: 2019-12-11 20:45:02
Autor: kk
On 2019-12-11 12:38, Dominik Ałaszewski wrote:
[...]

Żeby jeszcze bardziej ich nie przestrzegali?

Data: 2019-12-11 14:05:50
Autor: Zenek Kapelinder
Litwa - dokładniejsza analiza
Nie dasz rady KK. Ani Szrek ani Kviat nie są w stanie zrozumieć że nawet najostrzejszy przepis nie uchronił by tego pieszego z Warszawie i dziesiątki takich jak on przed rozjechaniem na przejsciu. Kierowca który rozjechal samobójcę olal przepisy. Tam byl test co się będzie działo na przejsciach po wprowadzeniu nowych przepisów faworyzujacych pieszych. Prawdopodobieństwo wygranej w Lotto to 1:13000000. W Lotto jest sześć cyfr wybieranych z czterdziestu dziewięciu. Dziennie na przejsciach przechodzą miliony ludzi i jezdza miliony samochodow. I nawet jeśli według jakiejs durnej statystki wyszlo ze piesi zachowują się poprawnie bo tylko 5% nie uważa to i tak prawdopodobienstwo wejścia pieszego pod samochód jest spore bo liczba permutacji jest ogromna. To że ginie tak mało pieszych to zasługa kierowców bo bardzo uwazaja. I skracanie im smyczy niewiele da. Ale popuszczenie obroży pieszym da przeciwny do zamierzonego efekt. Zamiast pięciu procent będzie nie uważało więcej. Wzrost nieuwazajacych pieszych o 2% może podnieść ilość zabitych na przejsciach o duzo wiecej niz dwa procent.

Data: 2019-12-12 06:30:11
Autor: Dominik Ałaszewski
Dnia 11.12.2019 kk <kk@op.pl.invalid> napisał/a:

Żeby jeszcze bardziej ich nie przestrzegali?

No chyba tegoż zdania jest imć Kviat i jego akolici ;-)

W ogóle w Polsce dominuje wiara w magiczną moc przepisów.
Wyda się odpowiednią ustawę i zaraz Będzie Dobrze :-)

Bo takie, wydawałoby się proste, działanie, żeby policja zamiast łapać przekraczających prędkość w obszarze zabudowanym drzewami bez litości tępiła omijających przed przejściem bezmózgów
jest zdecydowanie ponad możliwości techniczno-organizacyjne.

Data: 2019-12-11 22:50:16
Autor: japanizer
On Thursday, December 12, 2019 at 3:35:04 PM UTC+9, Dominik Ałaszewski wrote:
> [...]

W ogóle w Polsce dominuje wiara w magiczną moc przepisów.
Wyda się odpowiednią ustawę i zaraz Będzie Dobrze :-)

W ogóle w Polsce dominuje wiara w magiczną moc sprawiającą, że przy każdym będzie stał milicjant i łapał i zaraz Będzie Dobrze. Z komuny kierowcy z cebulą we krwi taką wiarę wynieśli, czy skąd?

Jakoś w innych krajach (np. Dania) policjanta czy wozu policyjnego możesz nie uświadczyć przez wiele dni - a jak już, to często będzie on jechał na rowerze. I jakoś ludzie potrafią jechać zgodnie z przepisami. W jeszcze innych (np. Japonia) - nie uświadczysz ani wozu policyjnego, ani robiącego zdjęcia radaru. I ludzie nie dość, że jadą zgodnie z przepisami, to zazwyczaj do tego wolniej, niż pozwalają znaki na drogach.

Ale w Polsce? Nie - naród wybrany. Policja łapie - źle; nie łapie - też źle.

Data: 2019-12-12 23:48:32
Autor: kk
On 2019-12-12 07:50, japanizer@japanizer.org wrote:
[...]

To jedź do któregoś z tych krajów i d..y nie zawracaj

Ale w Polsce? Nie - naród wybrany. Policja łapie - źle; nie łapie - też źle.

To pasożyty społeczne

Data: 2019-12-12 09:00:05
Autor: Budzik
Litwa - dokładniejsza analiza
Użytkownik kk kk@op.pl.invalid ...

[...]

A ty kurwa co? Kolejny debil co ironi nie ogarnia?

--
Pozdrawia... Budzik
"Jest tylko jedna kategoria ludzi, którzy myślą więcej o pieniądzach

Data: 2019-12-10 12:52:06
Autor: ąćęłńóśźż
Litwa - dokładniejsza analiza
Data: 2019-12-10 17:26:27
Autor: andal
Litwa - dokładniejsza analiza
On Tue, 10 Dec 2019 12:52:06 +0100, ąćęłńóśźż wrote:

https://wawalove.wp.pl/warszawa-smiertelny-wypadek-na-mokotowie-
kierowca-uciekl-6451990310786689a

kierowca w szoku?

Data: 2019-12-10 14:27:53
Autor: ąćęłńóśźż
Litwa - dokładniejsza analiza
Byłoby to społecznie i technicznie nieuzasadnione.

-- -- -
Mam nadzieję, że pierwszeństwo pieszego wprowadzą też na niestrzeżonych przejazdach kolejowych.

Data: 2019-12-10 18:18:06
Autor: Usenet Account
Litwa - dokładniejsza analiza
kto jest adminem PAN ZENEK ?
czego pan tak pisze zle do PANA ZENKA ?

smoczek

Data: 2019-12-11 12:20:14
Autor: adam
W dniu 2019-12-09 o 21:16, Shrek pisze:
[...]

Od dziś będę synom powtarzał - wchodź synu, nie przejmuj się, masz pierwszeństwo. On się musi zatrzymać, bo inaczej dostanie mandat.

Data: 2019-12-11 15:46:39
Autor: Shrek
W dniu 11.12.2019 o 12:20, adam pisze:

[...]

Jak już redukujesz do absurdu to bądź konsekwentny - ucz go żeby przechodził poza pasami, bo przywileje na pasach są dla niego niebezpieczne. A jak już musi przechodzić na pasach, to tylko na czerwonym - tak jest bezpieczniej niż jak ma pierwszeństwo na zielonym:P

--
Shrek

Litwa - dokładniejsza analiza