Litwa, opony zimowe

Data: 2014-02-28 15:02:32
Autor: Robbo
Litwa, opony zimowe
Witam,

Wybieram się na Litwę samochodem osobowym wyposażonym w opony letnie. Na Litwie do 1 kwietnia obowiązuje jazda na oponach zimowych. Znalazłem dwie sprzeczne informacje dotyczące Konwencji Wiedeńskiej. Jedna mówi, że nie można karać za brak wyposażenia wykraczającego poza to, co obowiązuje w kraju rodzimym. Druga (http://www.camprest.com/pl/przepisy-ruchu-drogowego/Litwa) mówi, że Konwencja Wiedeńska określa tylko minimalne cechy pojazdów, a każdy kraj może je rozszerzyć. Czy mogę legalnie wjechać na Litwę w marcu na oponach letnich?

Robbo

Data: 2014-02-28 15:08:01
Autor: Chris
Litwa, opony zimowe
Robbo nabazgrał(a):

[...]

Legalnie tak ale czy będą respektować KW to już ich wola a tobie jak nie pasuje to zaproszą do sądu .. albo oleją i jedź pan dalej bo to nasze wymagania i dotyczą tylko obywateli kraju .. zależy na kogo się trafi.

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

Data: 2014-02-28 15:14:15
Autor: anacron
Litwa, opony zimowe
W dniu 28.02.2014 15:02, Robbo pisze:
[...]

Co prawda nie osobiście, ale z tego co pamiętam znajomy mówił właśnie,
że się doczepili do niego o opony i dopiero po dłuższej dyskusji
puścili. Z tym, że on ma łatwiej (jeśli chodzi o dyskusje), bo w Polsce
mieszka od kilku lat a tam jest urodzony (brak bariery językowej).
Teoretycznie konwencja wiedeńska obowiązuje, do mnie np. na Słowacji nie
czepiali się nigdy za brak kamizelki w kabinie, mimo, że tam to ponoć
wymagane.

--
anacron

Data: 2014-02-28 15:28:16
Autor: Robbo
Litwa, opony zimowe
Teoretycznie konwencja wiedeńska obowiązuje, do mnie np. na Słowacji nie
czepiali się nigdy za brak kamizelki w kabinie, mimo, że tam to ponoć
wymagane.

Znalazłem na jednej stronie informację, że kamizelka nie podlega pod Konwencję Wiedeńską, bo nie jest wyposażeniem pojazdu, ale przynależy do kierowcy (było to określone nieco innymi słowami, ale sens był mniej więcej taki właśnie).

Robbo

Data: 2014-02-28 17:12:03
Autor: Artur Maśląg
Litwa, opony zimowe
W dniu 2014-02-28 15:28, Robbo pisze:
(...)
[...]

Niezupełnie tak - mieć nie musisz, ale bez niej nie wolno biegać po
drodze :) Zabawniej jest we Francji z alkomatami - kierowca musi mieć,
nie samochód - też pod konwencję nie podpada :)

Data: 2014-02-28 18:46:20
Autor: jerzu
Litwa, opony zimowe
On Fri, 28 Feb 2014 17:12:03 +0100, Artur Maśląg <futrzak@polbox.com>
wrote:

Niezupełnie tak - mieć nie musisz, ale bez niej nie wolno biegać po
drodze :) Zabawniej jest we Francji z alkomatami - kierowca musi mieć,
nie samochód - też pod konwencję nie podpada :)

ZTCW to we Francji nie trzeba mieć żadnych lakomatów. Owszem, coś
ichniejszy pralament uchwalił, miało wejść, ale producenci z automatu
podnieśli ceny 10. krotnie i ustawa w sumie nie obowiązuje, bo ją
zawiesili.

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Litwa, opony zimowe