Litwa wprowadziła pierwszeństwo pieszych przed pasami. Efekt? 40 proc. mniej zabitych na przejściach

Data: 2019-11-29 18:27:50
Autor: japanizer
Litwa wprowadziła pierwszeństwo pieszych przed pasami. Efekt? 40 proc. mniej zabitych na przejściach
http://www.brd24.pl/spoleczenstwo/litwa-wprowadzila-pierwszenstwo-pieszych-przed-pasami-efekt-60-proc-mniej-zabitych-na-przejsciach/

  Litwa wprowadziła pierwszeństwo pieszych przed pasami. Efekt? 40 proc. mniej zabitych na   przejściach

  Litwini rok temu zmienili prawo i piesi zaczęli mieć tam pierwszeństwo jeszcze przed wejściem   na pasy. Sprawdziliśmy, jak wpłynęło to na liczbę wypadków w tym kraju. Po roku odnotowali 40   proc. mniej zabitych na przejściach dla pieszych.

Dziwni ci Litwini. Wg. polskiego lobby samochodziarzy z wymontowanym katalizatorem (0.5 konia mocy więcej, 800% trucizny więcej) i cegłą zamiast mózgu powinno być przecież zupełnie na odwrót.

Data: 2019-11-29 19:20:07
Autor: Zenek Kapelinder
Litwa wprowadziła pierwszeństwo pieszych przed pasami. Efekt? 40 proc. mniej zabitych na przejściach
Co srasz żarem. Wprowadza i u nas, na dodatek stosunkowo szybko. Przy okazji podniosa wysokość mandatów i uzaleznia je od zarobkow, wprowadza konfiskate pojazdów. Dostosuje się bo innego wyjścia mial nie będę. Z tym że jestem już w wieku w którym nigdzie mi się nie spieszy. Co mi się stanie jak dojade na basen 15 minut później niż zaplanowałem? Albo pojade na zakupy pol godziny później. Do kin i teatrów jeżdżę zbiorkomem albo na nogach, bo to wygodniejsze i daje większe mozliwosci po. To ci pracujący i jezdzacy samochodem do pracy albo w pracy maja przejebane. Jakis przymuł bagienny napisal ze mozna wstać pol godziny wcześniej. A co jak ktoś już wstaje pol godziny wcześniej i sie nie wyrabia z czasem? Jak ujmie sobie godzine spania to bezpieczniej od wyspanego jezdzil nie będzie. I to wszystko po to żeby starsze osoby, ktore juz nigdzie sie nie spiesza, nie czekały na przejscie na drugą stronę ulicy 16 sekund tylko mniej. Czy będzie mniej zabitych na przejsciach? Okaze sie po roku. A jak będzie wiecej, jest to możliwe, to premier zwolni się z pracy? Jak będzie mniej zabitych to będę zadowolony ze nie miałem racji. A jak ty się bedziesz czuł jak będzie więcej? Przez swoją agitacje bedziesz w takiej sytuacji bezpośrednio odpowiedzialny za ich śmierć.

Data: 2019-11-30 08:37:06
Autor: FreyKol
Lit. zmniejszyć ilość zabitych i rannych.
Użytkownik "Zenek Kapelinder" <4kogutek44@gmail.com> napisał w wiadomości

 I to wszystko po to żeby starsze osoby, ktore juz nigdzie sie nie
spiesza, nie czekały na przejscie na drugą stronę ulicy 16 sekund tylko
mniej.

Przede wszystkim chodzi o to by zmniejszyć ilość zabitych i rannych
na przejściach. W 2018 roku było 285 zabitych, rannych prawdopodobnie
10 razy więcej.

Wczoraj w centrum miasta widziałem 3 święte krowy wlazły na przejście
 z marszu kompletnie nie sprawdzając czy coś jedzie.
Byli to młodzi ludzie około 20 lat, lub mniej.

Data: 2019-11-30 08:51:55
Autor: kk
Lit. zmniejszyć ilość zabitych i raQ1|Byňrž
On 2019-11-30 08:37, FreyKol wrote:
[...]

Wręcz przeciwnie chodzi o to by zwiększyć. Jak już piesi zorientują się, że to nie przelewki to przestaną pod samochody wchodzić :-)

Wczoraj w centrum miasta widziałem 3 święte krowy wlazły na przejście
z marszu kompletnie nie sprawdzając czy coś jedzie.
Byli to młodzi ludzie około 20 lat, lub mniej.

No widzisz, jakby jedną z nich samochód przejechał to by sprawdzali. Widać za mało pieszych zginęło, że tak chodzą.

Data: 2019-11-30 09:30:41
Autor: Zenek Kapelinder
Litwa wprowadziła pierwszeństwo pieszych przed pasami. Efekt? 40 proc. mniej zabitych na przejściach
Nie muszę patrzeć czyimś wzrokiem bo dwudziesto i trzydziestolatkiem dawno temu bylem. Moje doświadczenie jest takie że w tej chwili śruba dokręcana kierowcom jest na poziomie zerwania gwintu. A na śrubę pieszych jeszcze nie zalozyli nakrętki. Jesli jest jakaś rezerwa na duże obniżenie liczby zabitych na przejsciach to w edukacji i karaniu pieszych za niewłaściwe wchodzenie na jezdnie. Jeśli pieszy jest ofiara na przejsciu to znaczy że nie uważał jak wchodził na jezdnie. Danie pierwszenstwa juz na chodniku moze spowodować wyłączenie resztek myślenia u pieszych co będzie skutkowało większą ilością ofiar przepisów. Taka jest moja teoria i w rok po wprowadzeniu zmian będzie wiadomo czy byla dobra.

Data: 2019-11-30 19:21:58
Autor: adam
[...]

Napisałem poniżej:
"Dziś w radio była audycja, chyba ze Skandynawii. Zanim wprowadzili podobne przepisy to wcześniej przez kilka lat była prowadzona akcja uświadamiająca pieszych"

U nas tez robi się akcje, bezpośrednio po zdarzeniu, w nocy, na kolanie, bez analizy, tylko pod publikę uchwala się absurdalne przepisy. W tym przypadku przeciw kierowcom, a całkiem niedawno przeciw pedofilom (30 lat więzienia dla 17-latka, który przespał się z koleżanką).

Data: 2019-12-01 16:08:28
Autor: neelix

Użytkownik "Zenek Kapelinder" <4kogutek44@gmail.com> napisał w wiadomości news:3d935993-b100-465c-a48e-3167a83c2a21googlegroups.com...
[...]
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
100% racji. Dzisiaj piesi mają jeszcze jakiś instynkt zachowawczy. Oczywiście poza tymi "1-komórkowcami", ale ci i tak nie są na straty. Po co tacy w społeczeństwie?

neelix

Data: 2019-11-30 12:59:53
Autor: T.
Litwa wprowadziła pierwszeństwo pieszych przed pasami. Efekt? 40 proc. mniej zabitych na przejściach
 Do kin i teatrów jeżdżę zbiorkomem albo na nogach, bo to wygodniejsze i daje większe mozliwosci po.

Nie każdy mieszka w dużym mieście...
T.

Data: 2019-11-30 04:45:17
Autor: Zenek Kapelinder
Litwa wprowadziła pierwszeństwo pieszych przed pasami. Efekt? 40 proc. mniej zabitych na przejściach
W małych nie ma kin i teatrów a przed telewizorem chyba nic nie przejedzie.

Data: 2019-11-30 08:10:51
Autor: Shrek
W dniu 30.11.2019 o 03:27, japanizer@japanizer.org pisze:

Dziwni ci Litwini. Wg. polskiego lobby samochodziarzy z wymontowanym katalizatorem (0.5 konia mocy więcej, 800% trucizny więcej) i cegłą zamiast mózgu powinno być przecież zupełnie na odwrót.

To moze inaczej - czy idtnieje na świecie jakikolwiek kraj gdzie wprowadzenie pierwszeństwa dla pieszych skutkowałoby wzrostem ilości wypadków? Bo można odnieść wrażenie, że Polska jest krajem wyjątkowym w skali układu słonecznego.

--
Shrek

Data: 2019-11-29 23:45:46
Autor: przemek.jedrzejczak
Litwa wprowadziła pierwszeństwo pieszych przed pasami. Efekt? 40 proc. mniej zabitych na przejściach
-- Bo można odnieść wrażenie, że Polska jest krajem wyjątkowym w skali układu słonecznego

To że na całym świecie funkcjonuje wcale nie oznacza że zadziała w Bolanda ;-)
Suwerena nie zmylą fakty więc robi po swojemu waląc pustym czerepem w ścianę ;-)

Data: 2019-11-30 08:52:35
Autor: FreyKol
Lit. przemek "pusty czerep".
Użytkownik <przemek.jedrzejczak@gmail.com> napisał w wiadomości news:af9a71e9-9ace-48f8-bf03-c5f322623ab5googlegroups.com...

Suwerena nie zmylą fakty więc robi po swojemu waląc pustym czerepem w ścianę ;-)

Taki "pusty czerep" jak ty nie zrozumie, że w Polsce jest demokracja
i o prawie decydują przedstawiciele demokratycznie wybrani przez suwerena.

Data: 2019-11-30 10:11:17
Autor: LordBluzg(R)
Lit. przemek "pusty czerep".
W dniu 2019-11-30 o 08:52, FreyKol pisze:

Taki
Zawsze jak widzę niedowartościowanego przygłupa, który zmienia temat wątku, to tak jakbyś brał czyjegoś fiuta i się nim bawił. Jak nie potrafisz zapamiętać co jest w treści, to sobie zapisuj w notesiku a nie bazgraj wszystkim po swojemu. Heh, ile bym dał, żeby ci np też tak nasrać w twoim pokoju i nasikać do kątów, żeby dotarło.

--
LordBluzg(R)
                 <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

Data: 2019-11-30 11:39:33
Autor: FreyKol
Lit. temat wątku,
Użytkownik "LordBluzg(R)" <mkawran@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

zmienia temat wątku,

-- LordBluzg(R)

Nie zmieniam temat wątku, tylko wpisuję temat
postu, który piszę, jeżeli treść mojego postu
jest luźno związana z tematem postu rozpoczynającego wątek.

W książce też masz tytuł na okładce, a w środku są tytuły
rozdziałów.

Data: 2019-11-30 15:00:22
Autor: LordBluzg(R)
Lit. temat wątku,
W dniu 2019-11-30 o 11:39, FreyKol pisze:
[...]

To se zakładaj nowy wątek. Skoro odpisujesz w tym samym watku i cytujesz przedpiścę, to trzymaj się PRZEPISÓW (netykiety) panujących na USENECIE.

W książce też masz tytuł na okładce, a w środku są tytuły
rozdziałów.

Nie kurwa, mam miliard książek o tej samej tematyce a różnych tytułach.

Data: 2019-11-30 15:42:51
Autor: Deartlo
Lit. temat wątku,
Użytkownik "LordBluzg(R)" <mkawran@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:5de27628$0$517$65785112news.neostrada.pl...
W dniu 2019-11-30 o 11:39, FreyKol pisze:

Nie zmieniam temat wątku,

To se zakładaj nowy wątek.

W książce też masz tytuł na okładce, a w środku są tytuły
rozdziałów.

Nie, mam miliard książek o tej samej tematyce a różnych tytułach.

-- LordBluzg(R)

To napisz do autorów, że postępują nieetycznie
i mają natychmiast dać jeden ten sam tytuł,
bo jest "ta sama tematyka".

Data: 2019-11-30 17:50:56
Autor: LordBluzg(R)
Lit. temat wątku,
W dniu 2019-11-30 o 15:42, Deartlo pisze:

To napisz do autorów, że postępują nieetycznie
i mają natychmiast dać jeden ten sam tytuł,
bo jest "ta sama tematyka".

Nie dociera do ciebie że książki masz se pisać w domku na kiblu a nie w USENECIE?

Przy okazji, jak już coś wycinasz to wycinaj czyiś podpis(sygnaturę).
Cytowanie nie swoich sygnatur jest również NIEDOZWOLONE w PRZEPISACH usenetu.

Data: 2019-11-30 19:55:11
Autor: kk
Lit. temat wątku,
On 2019-11-30 17:50, LordBluzg(R) wrote:
[...]

Podaj dokument i jego status.

Data: 2019-11-30 20:36:32
Autor: LordBluzg(R)
Lit. temat wątku,
W dniu 2019-11-30 o 19:55, kk pisze:

[...]

Musisz zadzwonic po lokaja z Marjota :]
Odpal gógiela i wpisz sobie "netykieta cytowanie sygnaturki"
Możesz odejść :]

Data: 2019-11-30 20:41:06
Autor: kk
Lit. temat wątku,
On 2019-11-30 20:36, LordBluzg(R) wrote:
[...]

No wpisz sobie, wpisz

Data: 2019-12-01 07:00:20
Autor: FreyKol
Lit. sygnaturka.
Użytkownik "LordBluzg(R)" <mkawran@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:5de29e03$0$559$65785112news.neostrada.pl...

wycinaj czyiś podpis(sygnaturę).
Cytowanie nie swoich sygnatur jest również NIEDOZWOLONE w PRZEPISACH usenetu.
-- LordBluzg(R)

z jakiego powodu ?

Data: 2019-11-30 22:49:21
Autor: japanizer
Lit. temat wątku,
On Sunday, December 1, 2019 at 3:05:26 PM UTC+9, FreyKol wrote:

> To se zakładaj nowy wątek.
>  trzymaj się PRZEPISÓW (netykiety) panujących na USENECIE.

> -- > LordBluzg(R)

Z jakiego powodu ?

Większość ludzi nie lubi chaosu, bo to prowadzi do agresji, konfliktów czy biciu piany zamiast konstruktywnej rozmowy. Z tego powodu powstała netykieta, czy przepisy ruchu drogowego.

Data: 2019-12-01 09:25:07
Autor: kk
Lit. temat wątku,
On 2019-12-01 07:49, japanizer@japanizer.org wrote:
[...]

Zdaje Ci się, że coś wiesz.

Data: 2019-12-01 03:05:51
Autor: japanizer
Lit. temat wątku,
On Sunday, December 1, 2019 at 5:25:13 PM UTC+9, kk wrote:

> Zdaje Ci się, że coś wiesz.

Ty zdaje się lubisz jak sąsiad sra ci na podłogę w domu?

Data: 2019-12-01 20:39:10
Autor: kk
Lit. temat wątku,
On 2019-12-01 12:05, japanizer@japanizer.org wrote:
[...]

Tematy mają się zmieniać, wątki mają ewoluować.

Data: 2019-12-01 10:24:53
Autor: FreyKol
Lit. temat podwątku,
Użytkownik <japanizer@japanizer.org> napisał w wiadomości news:76ed40bb-f60f-4a2f-b4ce-791d06e9e63dgooglegroups.com...
> [...]
>
> To se zakładaj nowy wątek.
>  trzymaj się PRZEPISÓW (netykiety) panujących na USENECIE.

Nie filozofuj,
tylko pisz konkretnie o tym o czym jest dyskusja,
 czyli Zmiana tematu podwątku.

Data: 2019-12-01 13:08:21
Autor: LordBluzg(R)
Lit. temat podwątku,
W dniu 2019-12-01 o 10:24, FreyKol pisze:
> Nie filozofuj,
Się kurwa wyedukuj chociaż trochę, minimalnie w zakresie ZASAD panujących na grupach dyskusyjnych od lat (netykieta). Jak dotąd stoisz na drabinie i pukasz w dno od spodu. Przylazłeś chujwie skąd i pyszczysz bez sensu i myślisz że jesteś kozak :D Zacznij lekturę od tego:
http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html
https://pl.wikipedia.org/wiki/Netykieta

Jak pojmiesz te zasady, to może jebniesz się w łeb i zrozumiesz w końcu, że nie piszesz do siebie tylko do kogoś. Pewnie też lubisz jak ktoś ujebany gównem po pachy, podaje ci coś do ręki i do tego ryje ci po kieszeniach (zmiana tematu w wątku). Wtedy spox, zrozumiem że tak masz od dzieciństwa.

Data: 2019-12-01 04:31:58
Autor: Zenek Kapelinder
Lit. temat podwątku,
No ja pierdole jak mu dales popalić. Pewno się poplacze.

Data: 2019-12-01 13:52:29
Autor: LordBluzg(R)
Lit. temat podwątku,
No ja pierdole jak mu dales popalić. Pewno się poplacze.

Łosiu, nie chciałem mu dac popalić, chciałem mu dać szansę.
Ty też jesteś z takich co chcą komuś coś na pisać/dać ale musi to być zrobione "po twojemu" a nie w myśl zasad i obowiązujących reguł. Nie mam pewności czy to wrodzony egoizm czy pojebanie, żeby pisać do kogoś nie po to żeby przeczytał w standardzie, tylko po to aby rzucić mu ochłap jak psu. To wynika jednak z kultury chyba czy tam jakiegoś wychowania.

Co ciekawe, taki jeden chuj z drugim pyszczy jak mu się pięknym za nadobne odpłaca...czyli egoizm. Ty też pewnie lubisz jak ci sprzedają/dają to co chcą a nie to co ty chcesz, jako "klient".
Normalka chyba?

Data: 2019-12-01 06:06:24
Autor: Zenek Kapelinder
Lit. temat podwątku,
Pierdol się chuju osrany.

Data: 2019-12-01 20:42:03
Autor: kk
Lit. temat podwątku,
On 2019-12-01 13:08, LordBluzg(R) wrote:
W dniu 2019-12-01 o 10:24, FreyKol pisze:
 > Nie filozofuj,
Się kurwa wyedukuj chociaż trochę, minimalnie w zakresie ZASAD panujących na grupach dyskusyjnych od lat (netykieta).

Odkąd pamiętam to było tylko snobowanbie się na inne standardy, inne kodowania. Mijały lata, nic się nie zmieniało poza ...

Data: 2019-12-01 21:33:40
Autor: LordBluzg(R)
Lit. temat podwątku,
W dniu 2019-12-01 o 20:42, kk pisze:

> [...]

Odkąd pamiętam to było tylko snobowanbie się na inne standardy, inne kodowania. Mijały lata, nic się nie zmieniało poza ...

A co ma się zmienić w tekscie? To nie jest następne wydanie Worda z M$, że czeba zmienić coś, żeby sprzedać. Zasady z wycinaniem sygnaturek (po to jest kurwa delimiter), toppostowanie i zmienianie tematu od zawsze nie było dopuszczone do standardu. Czytniki nawet specjalnie nie ewoluują bo na kichuj?

Dyskusja ma być czytelna dla każdego i każdy kto pisze ma kurwa trzymać porządek. Anarchia w dyskusji jest tutaj dozwolona ale anarchia zasad NIE. Gimby właśnie najbardziej osrywają wspólną własność i kurwa w piździe mają jakiekolwiek standardy więc niech się nie dziwią później, że z piździelcami nikt nie chce dyskutować.

Data: 2019-12-01 12:47:23
Autor: Zenek Kapelinder
Lit. temat podwątku,
Ja się tylko wpierdolisz w dyskusję to, to co piszesz jest zrozumiałe tylko dla ciebie.

Data: 2019-12-01 21:58:19
Autor: LordBluzg(R)
Lit. temat podwątku,
Ja się tylko wpierdolisz w dyskusję to, to co piszesz jest zrozumiałe tylko dla ciebie.

Ależ ja wiem że ty nie rozumiesz :]

Data: 2019-12-02 22:32:05
Autor: ąćęłńóśźż
Lit. temat podwątku,
Wyjebałem Cię, chamie.
Spierdalaj.

-- -- -

Data: 2019-12-02 14:20:42
Autor: Zenek Kapelinder
Lit. temat podwątku,
Lzesz. Jebałke masz za małą.

Data: 2019-12-01 23:47:30
Autor: kk
Lit. temat podwątku,
On 2019-12-01 21:33, LordBluzg(R) wrote:
> [...]

Dyskusja ma być czytelna dla każdego i każdy kto pisze ma kurwa trzymać porządek. Anarchia w dyskusji jest tutaj dozwolona ale anarchia zasad NIE. Gimby właśnie najbardziej osrywają wspólną własność i kurwa w piździe mają jakiekolwiek standardy więc niech się nie dziwią później, że z piździelcami nikt nie chce dyskutować.

Rozglądnij się.

Data: 2019-12-02 18:23:46
Autor: LordBluzg(R)
Lit. temat podwątku,
W dniu 2019-12-01 o 23:47, kk pisze:

Rozglądnij się.

No widzę, wielu odpowiada ten burdel (tak jak tobie) a wielu nawet nie chce wchodzić z debilami w dyskusję ani się nie dołączają do tej. Efekt, jak widać. Srają dupopostami bo mogo. W przypadku takich co majo jeden chromosom wincyj i zmieniają temat, to PLONK nie wchodzi w grę bo nagle zmienia mi się w widoku temat posta i chuj wie czy nadal piszę w tym samym wątku czy w innym. Łeb niech se zmienia jeden z drugim.

Data: 2019-12-02 21:46:25
Autor: FreyKol
Lit. temat podwątku,
Użytkownik "LordBluzg(R)" <mkawran@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:5de548c5$0$17346$65785112news.neostrada.pl...

zmienia mi się w widoku temat posta i Lord wie czy nadal piszę w tym samym wątku czy w innym.

-- LordBluzg(R)

A treści posta to już nie rozumiesz, bo temat sie zmienił :))

Ale mało jest takich tak ograniczonych.

Data: 2019-12-02 22:21:11
Autor: LordBluzg(R)
Lit. temat podwątku,
W dniu 2019-12-02 o 21:46, FreyKol pisze:

zmienia mi się w widoku temat posta i Lord wie

Kurwo jedna, manipulacja czyjąś odpowiedzią stawia cię w czołówce debili :]

Lubię jak debil sam się określa :D

Data: 2019-12-03 09:41:48
Autor: FreyKol
Lit. temat manipulacja.
Użytkownik "LordBluzg(R)" <mkawran@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:5de58055$0$552$65785112news.neostrada.pl...
W dniu 2019-12-02 o 21:46, FreyKol pisze:

zmienia mi się w widoku temat posta i Lord wie czy nadal piszę w tym samym wątku czy w innym.

manipulacja czyjąś odpowiedzią

-- LordBluzg(R)

Nawet nie wiesz co to jest manipulacja.
Nie zmieniłem sensu twojej odpowiedzi, tylko dostosowałem
ją do Netykiety.

Netykietę to ty masz w Lordzie.

Data: 2019-12-02 22:02:48
Autor: kk
Lit. temat podwątku,
On 2019-12-02 18:23, LordBluzg(R) wrote:
[...]

Temat ma oddawać treść artykułu. Do wątkowania są inne mechanizmy jak References. Popatrz na niusy oczami ludzi, którzy tu nigdy nie przyjdą by nikt im nie pisał o innych standardach. Takich zwykłych ludzi co obok Ciebie żyją.

Data: 2019-12-02 21:36:29
Autor: FreyKol
Lit. temat podwątku,

Zasady z wycinaniem sygnaturek
 i zmienianie tematu od zawsze nie było dopuszczone do standardu.

-- LordBluzg(R)

Nikt nie zgłasza zastrzeżeń, tylko ty,
ale nie potrafisz sensownie uzasadnić.
Dla nikogo nie jest to problemem, tylko dla ciebie.

Nie chcesz sygnaturki - to jej nie wstawiaj
i nie będzie jej w cytacie.

Być może na początku Usenetu takie zasady były potrzebne,
ale Świat idzie do przodu, a ty zostałeś na etapie dziesięcioleci
do tyłu.

Data: 2019-12-02 22:19:40
Autor: kk
Lit. temat podwątku,
On 2019-12-02 21:36, FreyKol wrote:
[...]

Zmiana tematu jest nietypowym zachowaniem. Wielu będzie miało Ci za złe.

Nie chcesz sygnaturki - to jej nie wstawiaj
i nie będzie jej w cytacie.

Chodzi o to, byś Ty jej nie cytował.

Być może na początku Usenetu takie zasady były potrzebne,
ale Świat idzie do przodu, a ty zostałeś na etapie dziesięcioleci
do tyłu.

Mówiąc szczerze ... świat idzie w kierunku fejsa. W sensie, że Usenet nie jest potrzebny.

Data: 2019-12-02 22:23:16
Autor: LordBluzg(R)
Lit. temat podwątku,
W dniu 2019-12-02 o 21:36, FreyKol pisze:
[...]

Kurwo jedna, dostałeś linka.
http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

Cytat:
Pisanie listów jako takie.
"Szczególnie naganne jest cytowanie czyjegoś podpisu (sygnaturki)."

Wypierdalaszszsz :]

Data: 2019-12-03 09:42:26
Autor: FreyKol
Lit. temat podwątku,
W dniu 2019-12-02 o 21:36, FreyKol pisze:
Użytkownik "LordBluzg(R)" <mkawran@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

Zasady z wycinaniem sygnaturek
i zmienianie tematu

Nikt nie zgłasza zastrzeżeń, tylko ty,
ale nie potrafisz sensownie uzasadnić.

Lord Ku.wo jedna,

Data: 2019-11-30 12:08:38
Autor: RoMan Mandziejewicz
Litwa wprowadziła pierwszeństwo pieszych przed pasami. Efekt? 40 proc. mniej zabitych na przejściach
Hello przemek,

Saturday, November 30, 2019, 8:45:46 AM, you wrote:

[...]

Kolejny hejter, który pomylił grupy.
*PLONK!*

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2019-11-30 08:56:34
Autor: kk
On 2019-11-30 08:10, Shrek wrote:
[...]

No i czemu pociągi ne atrzymują się przed pieszymi. To by zmniejszyło liczbę wypadków do zera.

Data: 2019-11-30 03:16:35
Autor: japanizer
On 2019-11-30 08:10, Shrek wrote:
> No i czemu pociągi ne atrzymują się przed pieszymi. To by zmniejszyło liczbę wypadków do zera.

Przytocz jeszcze jakieś statystyki na temat ludzi przejechanych przez pociągi na przejściach dla pieszych.

Data: 2019-11-30 12:36:52
Autor: kk
On 2019-11-30 08:10, Shrek wrote:

[...]

Powiedz, czemu ich nie ma? Czy to nie dlatego że ...

Data: 2019-12-01 20:59:12
Autor: ąćęłńóśźż
Litwa wprowadziła pierwszeństwo pieszych przed pasami. Efekt? 40 proc. mniej zabitych na przejściach
Ustaw szlabany na skrzyżowaniach i przejściach przez jezdnię.

-- -- -
Powiedz, czemu ich nie ma?

Data: 2019-11-30 10:06:58
Autor: LordBluzg(R)
W dniu 2019-11-30 o 08:10, Shrek pisze:
[...]

No jak, u nas będą złośliwie zabijać, żeby podnieść statystyki zgonów i żeby wrócono do rozwiązania że pieszy nie ma pierwszeństwa :]

Data: 2019-11-30 08:39:14
Autor: Zenek Kapelinder
Litwa wprowadziła pierwszeństwo pieszych przed pasami. Efekt? 40 proc. mniej zabitych na przejściach
Na Litwie żyje piętnaście razy mniej ludzi. To i zabitych na przejsciach będą mieli dużo mniej. A jeśli w ciemno założyć że mają mniej przejść dla pieszych to może wyjść ze u nich na przejsciach ginie proporcjonalnie sporo wiecej niz u nas. Jesli w Polsce w przeciagu kilku lat ilość zabitych na przejsciach spadła o ponad 40% i dalej nie spada to znaczy że w tych warunkach co sa mniej być nie może. Zmiana warunków może zmniejszyć ale może i zwiększyć ilość zabitych na przejsciach.

Data: 2019-11-30 20:28:42
Autor: andal
On Sat, 30 Nov 2019 08:39:14 -0800, Zenek Kapelinder wrote:

[...]

proponujesz zlikwidowac ilosc przejsc dla pieszych?

Data: 2019-11-30 13:45:53
Autor: Zenek Kapelinder
Litwa wprowadziła pierwszeństwo pieszych przed pasami. Efekt? 40 proc. mniej zabitych na przejściach
Nic nie proponuje bo nikt z moich propozycji nie skorzysta. Przedstawiam jak ja widze problem. Dokad nie jest znana np. ilość przejść przypadających na jednego pieszego to nic nie można powiedzieć czy gdzieś jest więcej albo mniej wypadków na przejsciach niz u nas. Zeby znalezc powód spadku liczby wypadków trzeba miec dużo więcej danych niz ze spadły o 40%.

Data: 2019-11-30 12:07:04
Autor: RoMan Mandziejewicz
Litwa wprowadziła pierwszeństwo pieszych przed pasami. Efekt? 40 proc. mniej zabitych na przejściach
Hello Japanizer,

Saturday, November 30, 2019, 3:27:50 AM, you wrote:

[...]

Dziwni ci Litwini. Wg. polskiego lobby samochodziarzy z
wymontowanym katalizatorem (0.5 konia mocy więcej, 800% trucizny
więcej) i cegłą zamiast mózgu powinno być przecież zupełnie na odwrót.

Co robisz na tej grupie?

*PLONK!*

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2019-11-30 12:32:58
Autor: collie
[...]

Słabo. Słabo obwieszczasz, za mało ceremonialnie.

Symptomy trollowania (Wiki):
* ceremonialne używanie filtrów (np. killfile'a) - troll uroczyście obwieszcza,
   że jego oponent ma znaleźć się w filtrze trolla, przy czym bardzo często i tak
   tego nie robi i dalej czyta wypowiedzi oponenta (czasem tylko próbuje udawać,
   że je filtruje);

Data: 2019-11-30 15:47:29
Autor: Shrek
[...]

Mysli i próbuje zrozumieć twoje myśli. Daremny trud:)

--
Shrek

Data: 2019-11-30 18:07:08
Autor: adam
[...]

A u nas kształci się kierowców jak ustąpić pierwszeństwa świętym krowom w słuchawkach na uszach.

Ale to jest jeden aspekt. Nie jestem w stanie zrozumieć jak można na pasach rozjechać ośmiolatkę, która w towarzystwie babci na pewno nie wtargnęła na te pasy.

Data: 2019-11-30 18:15:30
Autor: 'TomN'
Litwa wprowadziła pierwszeństwo pieszych przed pasami. Efekt? 40 proc. mniej zabitych na przejściach
adam w <news:qru7jp$1sc$1gioia.aioe.org>:

[...]

Możesz podac linka do rozjechanej babci, którą wepchnęła ośmiolatka?
[1]

--
'Tom N'

Data: 2019-11-30 19:51:18
Autor: adam
Litwa wprowadziła pierwszeństwo pieszych przed pasami. Efekt? 40 proc. mniej zabitych na przejściach
Pomyliłeś, to to niemowlak wepchnął tę babcię. Linka sobie znajdziesz.

Data: 2019-11-30 18:15:38
Autor: ąćęłńóśźż
Litwa wprowadziła pierwszeństwo pieszych przed pasami. Efekt? 40 proc. mniej zabitych na przejściach
Mnie niegdyś w ten sposób pryszczaty gnój w maluchu (mignęła mi jego twarz) omal nie rozjechał dziecka - na pasach i czerwonym (dla niego).
Przy okazji wyprzedził inny pojazd stojący przed pasami.
Uratowało nas chyba to, że trzymałem za rękę naturalnie wyrywające się do przodu dziecko, przejechał po paznokciach. I pewnie to, że jechał z naszej prawej, czyli musieliśmy najpierw przejść pół jezdni (dwa pasy ruchu z lewej), de facto jego wyprzedzanie innego stojącego przed pasami nie miało w tym przypadku znaczenia dla nas.
Tacy są bezkarni, bo dopóki nie rozjadą, to praktycznie 99,9% uniknie kary, nawet nie jesteśmy tak szybko numerów zapamiętać, a organa oleją bo "nie ma poszkodowanych"

-- -- -

Data: 2019-12-01 16:04:49
Autor: neelix

Użytkownik <japanizer@japanizer.org> napisał w wiadomości news:5d853dee-ae5a-4539-8c23-5c8708fa9eaagooglegroups.com...
[...]

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

Jezdnia jest dla pojazdów. Precz z debilnymi przywilejami dla bezmózgich pieszych. Zlikwidować pierwszeństwo na przejściu a liczba zabitych spadnie do zera. Nikt już nie wlezie przed nadjeżdżające auto. Dość psucia prawa, które jest od lat i jeszcze funkcjonuje całkiem dobrze. Dość notorycznegto walenia w kierowców! Kierowcy nie mogą odpowiadać za poczynania świętych krów. Precz z paraliżem miast gdzie przejścia są co 100 m. 1,5 tony nie rusza bez konsekwencji.

neelix

Data: 2019-12-05 12:11:43
Autor: ąćęłńóśźż
Litwa wprowadziła pierwszeństwo pieszych przed pasami. Efekt? 40 proc. mniej zabitych na przejściach
Poszedłbym dalej:
Zakazać iść do samochodu pieszo.
Zabronić wsiadania pieszo do samochodu.
Do samochodu powinno się wjeżdżać samochodem.
Za każdy pieszy krok kierowcy zabranie prawka.

-- -- -

Data: 2019-12-01 19:34:40
Autor: J.F.
Litwa wprowadziła pierwszeństwo pieszych przed pasami. Efekt? 40 proc. mniej zabitych na przejściach
Dnia Fri, 29 Nov 2019 18:27:50 -0800 (PST), japanizer@japanizer.org
napisał(a):

[...]

A pelna wersja ?

Bo jak znam zycie, to nie wystarczylo wprowadzic pierwszenstwa
pieszych, jeszcze trzeba bylo podniesc mandaty, zmobilizowac policje,
kupic radary ...
albo niemieckim zwyczajem zlikwidowac przejscia.

Jeszcze jest kwestia, ze OIDP oni mieli wypadkow bardzo duzo - moze
sie cywilizuja :-)

Pierwszy film z youtuba
https://www.youtube.com/watch?v=CBdQKeNgjxg

Ile przejsc bez swiatel naliczyliscie ?
Choc jakby pojezdzic po arteriach stolicy, to mogloby byc podobnie ...

Dziwni ci Litwini. Wg. polskiego lobby samochodziarzy z wymontowanym katalizatorem (0.5 konia mocy więcej, 800% trucizny więcej) i cegłą zamiast mózgu powinno być przecież zupełnie na odwrót.

J.

Data: 2019-12-01 19:55:40
Autor: Shrek
W dniu 01.12.2019 o 19:34, J.F. pisze:

Jeszcze jest kwestia, ze OIDP oni mieli wypadkow bardzo duzo - moze
sie cywilizuja :-)

W końcu podobni do nas;)

--
Shrek

Data: 2019-12-01 22:20:47
Autor: J.F.
Dnia Sun, 1 Dec 2019 19:55:40 +0100, Shrek napisał(a):
W dniu 01.12.2019 o 19:34, J.F. pisze:
Jeszcze jest kwestia, ze OIDP oni mieli wypadkow bardzo duzo - moze
sie cywilizuja :-)

W końcu podobni do nas;)

Mam spore watpliwosci. To jakas inna Litwa niz w czasach szlacheckich.

P.S. jesli google dobrze tlumaczy - to chcieli zakazac pieszym
uzywania telefonow
https://www.youtube.com/watch?v=XUYI3or1CYo

Zakazali ?

J.

Data: 2019-12-02 06:26:01
Autor: Shrek
W dniu 01.12.2019 o 22:20, J.F. pisze:

W końcu podobni do nas;)

Mam spore watpliwosci. To jakas inna Litwa niz w czasach szlacheckich.

No to klops. Jesteśmy tak unikalni, że nikt nie jest podobny - Niemcy za mało przejść, Austriacy za niemiecy, Czesi niby bracia, ale ponoć mają inną kulturę techniczną, Litwini zbyt barbarzyńscy;) No nie ma. Po prosty wszędzie statystyki są lepsze, ale u nas napewno będą gorsze - jesteśmy wyjatkowi.

Pojęcia nie mam.

--
Shrek

Data: 2019-12-02 21:09:55
Autor: J.F.
Dnia Mon, 2 Dec 2019 06:26:01 +0100, Shrek napisał(a):
[...]

Bracia ? Chyba od 1989 ... no moze od 1981

https://www.newsweek.pl/wiedza/historia/wojna-polsko-czeska-niewiele-brakowalo-a-wybuchlaby-wojna/shljn67

inną kulturę techniczną,

U nich swego czasu obowiazkowe swiatla zmniejszyly wypadki ... tylko
inni dodawali, ze mandaty podniesli :-)

Litwini zbyt barbarzyńscy;) No nie ma. Po prosty wszędzie statystyki są lepsze, ale u nas napewno będą gorsze - jesteśmy wyjatkowi.

Wspolczesni Litwini na pewno nie - jakby byli tacy podobni, to by sie
nie odlaczali :-)

A le ja nie o tym - czy to
https://vilnius.lt/lt/
jest jezyk, w ktorym poeta pisze "Litwo, ojczyzno moja" ?

A moze zakazali i kilku uratowalo :-P

J.

Data: 2019-12-02 21:18:16
Autor: Shrek
W dniu 02.12.2019 o 21:09, J.F. pisze:

[...]

A lech czech i rus?

inną kulturę techniczną,

U nich swego czasu obowiazkowe swiatla zmniejszyly wypadki ... tylko
inni dodawali, ze mandaty podniesli :-)

W sumie jak czytam o naszej wyjątkowości, to dziw, że u nas silniki na wtryski i common rail działa. Bo jesteśmy tak wyjątkowi, że nic powyżej gaźnika nie powinno działać;)

Zakazali ?

Pojęcia nie mam.

A moze zakazali i kilku uratowalo :-P

Może. Ale strasznie podejrzanie jest to, że u nas napewno będzie więcej trupów, podczas gdzie indziej zawsze spadało po zmianach... No jak n ic jesteśmy wyjątkowi na skalę światową, a kto wie może i wszechświata.

--
Shrek

Data: 2019-12-02 22:08:28
Autor: J.F.
Dnia Mon, 2 Dec 2019 21:18:16 +0100, Shrek napisał(a):
[...]

Bajeczki dla dzieci :-)

[...]

Badzmy realistami - ci co jezdza 130/50, od jutra nie przestana :-)
Za to co ponietorzy piesi uslysza, ze maja prawo, i beda je egzekwowac
:-)

Shreku - ale tak trudno wejsc na Street View i poszukac tych przejsc w
Norymberdze ?

J.

Data: 2019-12-02 22:18:06
Autor: Shrek
Litwa wprowadziła pierwszeństwo pieszych przed pasami. Efekt? 40 proc. mniej zabitych na przejściach
W dniu 02.12.2019 o 22:08, J.F. pisze:

A lech czech i rus?

Bajeczki dla dzieci :-)

Ale jednak słowianie. Skoro niemcy nie bo germańcy i nie mają przejśc, austriacy nie bo to germańcy ale z przejściami, czesi nie no tesla był czechem, litwini nie bo za mali, to co my jesteśmy?

[...]

Zlikwidować ograniczenia.

Za to co ponietorzy piesi uslysza, ze maja prawo, i beda je egzekwowac
:-)

Taa - bo instynkt samozachowawczy da się ustawą zmienić.

Shreku - ale tak trudno wejsc na Street View i poszukac tych przejsc w
Norymberdze ?

Ostatnio jeden wiedeń wychwalał. No i głupio wyszło - popatrz sobie na street view.

--
Shrek

Data: 2019-12-02 23:07:57
Autor: J.F.
Dnia Mon, 2 Dec 2019 22:18:06 +0100, Shrek napisał(a):
W dniu 02.12.2019 o 22:08, J.F. pisze:
A lech czech i rus?

Bajeczki dla dzieci :-)

Ale jednak słowianie.

Wiec sie po slowiansku naparzalismy :-)

Skoro niemcy nie bo germańcy i nie mają przejśc,

Czemu nie ? Swietny przyklad.
Pierwszenstwo pieszego na przejsciu ograniczone, a przejsc nie ma.
To moze zrobmy tak :-P

austriacy nie bo to germańcy ale z przejściami,

A pierwszenstwo piesi maja ?

https://ec.europa.eu/transport/road_safety/specialist/knowledge/pedestrians/special_regulations_for_pedestrians_and_cyclists/traffic_rules_for_pedestrians_en

(iii) At other pedestrian crossings, pedestrians shall not step on to
the carriageway without taking the distance and speed of approaching
vehicles into account.

(c) In order to cross the carriageway elsewhere than at a pedestrian
crossing signposted as such or indicated by markings on the
carriageway, pedestrians shall not step on to the
carriageway without first making sure that they can do so without
impeding vehicular traffic.

I to ponoc konwencja wiedenska :-)

czesi nie no tesla był czechem,

Serbem/Chorwatem!
Ale to w zasadzie nie na temat :-)

litwini nie bo za mali,

O tyle nie, ze ta statystyka moze byc kiepska.

to co my jesteśmy?

A my jestesmy dosc duzym europejskim panstwem z 200+ latami olewania
prawa, jesli nie 1000+  :-)

[...]

Cos w tym jest, skoro ponad polowa i tak jezdzi jak chce, a miejscami
to i 99% :-)

Za to co ponietorzy piesi uslysza, ze maja prawo, i beda je egzekwowac
:-)
Taa - bo instynkt samozachowawczy da się ustawą zmienić.

A skad tyle ofiar na przejsciach?
Shreku - ale tak trudno wejsc na Street View i poszukac tych przejsc w
Norymberdze ?

Ostatnio jeden wiedeń wychwalał. No i głupio wyszło - popatrz sobie na street view.

https://goo.gl/maps/9TCi6Apfn9ARTZeWA

srednio losowa droga - gdzie te przejscia ... bez swiatel.
Za to po bokach co chwila 30 widac.

J.

Data: 2019-12-02 15:01:53
Autor: rowerex
W dniu poniedziałek, 2 grudnia 2019 23:07:49 UTC+1 użytkownik J.F.. napisał:
pedestrians shall not step on to the
carriageway without first making sure that they can do so without
impeding vehicular traffic.

To jest ciekawe - przecież ten przepis wmawia pieszym, że jedyną konsekwencją wtargnięcia na jezdnię jest utrudnianie ruchu, a nie zagrożenie ich życia.

Gdzie napisano, że wtargnięcie na jezdnię grozi śmiercią? A jeśli nigdzie, to dlaczego?

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2019-12-02 23:40:06
Autor: andal

napisał:
[...]

podobnie znaki drogowe nie opisuja dlaczego nie wolno lub musisz jechac tak a nie inaczej

Data: 2019-12-02 15:52:54
Autor: rowerex
W dniu wtorek, 3 grudnia 2019 00:40:10 UTC+1 użytkownik andal napisał:
> [...]

> nigdzie, to dlaczego?
> -Rowerex

podobnie znaki drogowe nie opisuja dlaczego

No nie? Cóż za niedopatrzenie!

nie wolno lub musisz jechac tak a nie inaczej

"Nie wolno"? "Musisz"? Jaja sobie robisz?

;-)

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2019-12-03 00:13:10
Autor: andal
On Mon, 02 Dec 2019 15:52:54 -0800, rowerex wrote:

> [...]

No nie? Cóż za niedopatrzenie!

nie wolno lub musisz jechac tak a nie inaczej

"Nie wolno"? "Musisz"? Jaja sobie robisz?

B-1 itd

C-1 itd

to sa jaja, zlikwidowac te znaki, albo dodac tabliczki z opisem dlaczego tak a nie inaczej

Data: 2019-12-02 16:26:58
Autor: rowerex
W dniu wtorek, 3 grudnia 2019 01:13:14 UTC+1 użytkownik andal napisał:

> -Rowerex

B-1 itd

C-1 itd

to sa jaja, zlikwidowac te znaki, albo dodac tabliczki z opisem dlaczego tak a nie inaczej

Nie myślisz perspektywiczne - to powinno być tak:

- przed każdym przejściem dla pieszych lub przejazdem dla rowerów owym pieszym
i rowerzystom stawiamy baner z tekstem w stylu "bycie pieszym i rowerzystom oznacza choroby serca, raka, kalectwo lub śmierć", do tego jakaś reklama najbliższego salonu samochodowego i parę zdjęć flaków leżących na jezdniach (jak na papierosach) - przecież rzeczywistość aż się o to prosi - to ma zachęcać do bezpiecznego użytkowania dróg, a właściwie jezdni, a nie do samobójstw!

- a pod każdym znakiem na jezdni, mówmy szczerze, przecież wiemy po co one stoją, otóż pod każdym znakiem dajemy po prostu taryfikator mandatów, za nieprzestrzeganie tego znaku tyle PLN vel Euro, za tamten znak tyle, za oba naraz tyle.

Rozwiązania proste, jasne i co najważniejsze skuteczne! :-p

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2019-12-03 06:05:17
Autor: Shrek
W dniu 02.12.2019 o 23:07, J.F. pisze:

Bajeczki dla dzieci :-)

Ale jednak słowianie.

Wiec sie po slowiansku naparzalismy :-)

Jak to brat z bratem:P

Skoro niemcy nie bo germańcy i nie mają przejśc,

Czemu nie ? Swietny przyklad.
Pierwszenstwo pieszego na przejsciu ograniczone,

No właśnie nie jest.

To moze zrobmy tak :-P

Ja jestem za.

[...]

BRD i inni twierdzą, że tak. Nie znam niemieckiego na tyle, żeby sprawdzić, wiec im wierzę.

I to ponoc konwencja wiedenska :-)

czesi nie no tesla był czechem,

Serbem/Chorwatem!
Ale to w zasadzie nie na temat :-)

Racja.

[...]

No ale przecież nie jedyni na świecie.

Za to co ponietorzy piesi uslysza, ze maja prawo, i beda je egzekwowac
:-)
Taa - bo instynkt samozachowawczy da się ustawą zmienić.

A skad tyle ofiar na przejsciach?

Z pustki między uszami - po oby stronach.

[...]

Faktycznie - wygląda na to, że tam gdzie tramwaje to mniej przejść (w sumie jak u nas). Sprawdź tam gdzie nie ma tramów.

--
Shrek

Data: 2019-12-02 08:18:01
Autor: rowerex
W dniu sobota, 30 listopada 2019 03:27:53 UTC+1 użytkownik japa...@japanizer.org napisał:
http://www.brd24.pl/spoleczenstwo/litwa-wprowadzila-pierwszenstwo-pieszych-przed-pasami-efekt-60-proc-mniej-zabitych-na-przejsciach/

  Litwa wprowadziła pierwszeństwo pieszych przed pasami. Efekt? 40 proc.

I huj kurwa - żadnego kurwa pierwszeństwa - powinno być tak - włazi pizda na przejście, to go powinienem móc rozpierdolić, niech huja zdrapują z jezdni, niech się trup ściele, studzienki niech się zapełnią flakami - wypierdalać pedalarze i piesi z jezdni! Nie tylko znieść pierwszeństwo, ale dać prawo kierowcom do rozjechania debili i dobicia jak któryś nie zdąży zdechnąć!
Powinienem mieć prawo wyskoczyć z samochodu i zapierdolić debila siekierą jak tylko się będzie pchał na jezdnie!

Jezdnia tylko dla samochodów,  i to porządnych samochodów, do tego dla prawdziwych kierowców, a nie 30 letnich wraków prowadzonych przez starych dziadków, co srają w pory jak przekroczą 100km/h - takich się powinno eliminować, nie wypierdalają do autobusów, albo niech siedzą w domach starców. Nie po to kurwa ciężko pracowałem by zarobić na porządny samochód, żeby jakieś cioty właziły mi przed maskę i spowalniały ruch. Ruch drogowy ma być szybki i płynny, a wszystkich pedalarzy i pieszych wypierdolić na chodniki!

I to tyle kurwa podsumowania!

;-P

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2019-12-02 18:26:08
Autor: LordBluzg(R)
W dniu 2019-12-02 o 17:18, rowerex@op.pl pisze:
[...]

Hmm, myslałeś kiedyś jeździć w Wijamsie za Kubicę? Ić może cię wezmo?

Data: 2019-12-02 18:34:28
Autor: Shrek
W dniu 02.12.2019 o 18:26, LordBluzg(R) pisze:

I to tyle kurwa podsumowania!

Hmm, myslałeś kiedyś jeździć w Wijamsie za Kubicę? Ić może cię wezmo?

Wydaje się, że coś cię w dupę gryzie. Aczkolwiek debile na tyle zaniżyli poziom, że jest jak z paskami grozy - moga być kłopoty z odrużnieniem fejków od oryginałów;)

--
Shrek

Data: 2019-12-02 18:49:11
Autor: 'TomN'
[ORT] Re: Litwa wprowadziła pierwszeństwo pieszych przed pasami. Efekt? 40 proc. mniej zabitych na przejściach
Shrek w <news:5de54b24$0$544$65785112news.neostrada.pl>:

moga być kłopoty z odrużnieniem fejków od oryginałów;)

Zwłaszcza gdy pisanina Shreka oczy wypali...

--
'Tom N'

Data: 2019-12-02 18:50:43
Autor: P.B.
Dnia Mon, 2 Dec 2019 08:18:01 -0800 (PST), rowerex@op.pl napisał(a):

[...]

Nareszcie głos rozsądku :)

--
Pozdrawiam,
Przemek

Data: 2019-12-02 19:58:55
Autor: Shrek
W dniu 02.12.2019 o 18:50, P.B. pisze:

I to tyle kurwa podsumowania!

Nareszcie głos rozsądku :)

"Na bocznych nie łapią"

--
Shrek

Data: 2019-12-02 10:38:30
Autor: robot
W dniu 2019-11-30 o 03:27, japanizer@japanizer.org pisze:
[...]

A konkretnie ilu było tych zabitych?

Data: 2019-12-02 10:44:11
Autor: robot
Litwa wprowadziła pierwszeństwo pieszych przed pasami. Efekt? 40 proc. mniej zabitych na przejściach
A ok. Już doczytałem.

Zginęło 6 (sześć) osób mniej!
Hahahaha.

Trzeba zmienic tytuł na :

"Litwa wprowadziła pierwszeństwo pieszych przed pasami. Efekt? Tylko 6 osób mniej
w całej Litwie zostało zabitych na przejściach.:"

Data: 2019-12-02 10:54:43
Autor: robot
W dniu 2019-12-02 o 10:44, robot pisze:
[...]

Zresztą, po co tak niesmiało.
Może tak

"Genialny i nowatorski przepis wprowadzony na Litwie uratował życie dla
0.0002147458840372226% mieszkańców tego kraju!"

Data: 2019-12-02 16:33:28
Autor: RoMan Mandziejewicz
Litwa wprowadziła pierwszeństwo pieszych przed pasami. Efekt? 40 proc. mniej zabitych na przejściach
Hello robot,

Monday, December 2, 2019, 10:44:11 AM, you wrote:

[...]

Autor artykułu nie wie, że statystyka wymaga dużych liczb?

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2019-12-03 08:53:51
Autor: Liwiusz
[...]

Nie wymaga, można wziąć liczbę zabitych z ostatnich kilku lat, porównać z okresem po zmianie przepisów, i obliczyć, czy różnica jest, czy nie jest istotna statystycznie - również w sytuacji, kiedy zabitych było kilkanaście - kilka.

--
Liwiusz

Data: 2019-12-03 09:31:04
Autor: robot
[...]

Ja nie wiem czy autorzy humaniści znają jakieś liczby.
A jak znają, to się do tego i tak nie przyznają bo to dla nich jest poniżające.

Data: 2019-12-03 09:50:08
Autor: Liwiusz
W dniu 2019-12-03 o 09:31, robot pisze:
[...]

Najgorsze jest, jak tacy jak ty, co też się nie znają na statystyce, próbują krytykować innych, zarzucając im nieznajomość statystyki :)

Ad rem: Jak już pisałem, "małe liczby" nie oznaczają braku podstaw do wnioskowania. Taką podstawą mogłaby być mała próba, ale tutaj próbą jest cała populacja Litwinów.

--
Liwiusz

Data: 2019-12-03 15:59:17
Autor: robot
W dniu 2019-12-03 o 09:50, Liwiusz pisze:
[...]

O mój Boże!
To rzeczywiście straszne.
Co my teraz zrobimy?

Data: 2019-12-04 13:50:21
Autor: Liwiusz
W dniu 2019-12-03 o 15:59, robot pisze:
[...]

Rozsądnym byłoby podchodzenie ostrożnie do twoich wywodów, boś za bardzo pewny siebie, jak na swój umysł.

--
Liwiusz

Data: 2019-12-04 15:55:37
Autor: robot
W dniu 2019-12-04 o 13:50, Liwiusz pisze:
[...]

Świetny pomysł.
To spróbujmy jeszcze raz.

Bardzo dobre badanie, bo próbą w nim była cała populacja Litwinów, wykazało że liczba ludzi zabitych z winy kierowców na przejściu była pomijalnie mała.

Drugie, równie dobre badanie, bo próbą w nim była cała populacja Litwinów wykazało, że po wprowadzeniu genialnego i nowatorskiego przepisu, liczba ludzi zabitych z winy kierowców na przejściu nadal była pomijalnie mała.

Dobrze teraz jest?

Data: 2019-12-02 10:43:29
Autor: Miroo
[...]

Manipulacja. Przy liczbach rzędu 15 i 9 jednorazowo to żadna statystyka.

Pozdrawiam

Data: 2019-12-02 13:14:14
Autor: 'TomN'
japanizer@japanizer.org w <news:5d853dee-ae5a-4539-8c23-5c8708fa9eaagooglegroups.com>:

http://www.brd24.pl/spoleczenstwo/litwa-wprowadzila-pierwszenstwo-pieszych-przed-pasami-efekt-60-proc-mniej-zabitych-na-przejsciach/

Litwa wprowadziła pierwszeństwo pieszych przed pasami. Efekt? 40 proc. mniej zabitych na przejściach

O, pojawił sie japanizer, specjalista od matematyki [1], a teraz równiez od
czytania, jak widać...

--
'Tom N'

Litwa wprowadziła pierwszeństwo pieszych przed pasami. Efekt? 40 proc. mniej zabitych na przejściach