Litwa wprowadziła pierwszeństwo pieszych przed pasami. Efekt? 40 proc. mniej zabitych na przejściach

Data: 2019-11-29 19:20:07
Autor: Zenek Kapelinder
Litwa wprowadziła pierwszeństwo pieszych przed pasami. Efekt? 40 proc. mniej zabitych na przejściach
Co srasz żarem. Wprowadza i u nas, na dodatek stosunkowo szybko. Przy okazji podniosa wysokość mandatów i uzaleznia je od zarobkow, wprowadza konfiskate pojazdów. Dostosuje się bo innego wyjścia mial nie będę. Z tym że jestem już w wieku w którym nigdzie mi się nie spieszy. Co mi się stanie jak dojade na basen 15 minut później niż zaplanowałem? Albo pojade na zakupy pol godziny później. Do kin i teatrów jeżdżę zbiorkomem albo na nogach, bo to wygodniejsze i daje większe mozliwosci po. To ci pracujący i jezdzacy samochodem do pracy albo w pracy maja przejebane. Jakis przymuł bagienny napisal ze mozna wstać pol godziny wcześniej. A co jak ktoś już wstaje pol godziny wcześniej i sie nie wyrabia z czasem? Jak ujmie sobie godzine spania to bezpieczniej od wyspanego jezdzil nie będzie. I to wszystko po to żeby starsze osoby, ktore juz nigdzie sie nie spiesza, nie czekały na przejscie na drugą stronę ulicy 16 sekund tylko mniej. Czy będzie mniej zabitych na przejsciach? Okaze sie po roku. A jak będzie wiecej, jest to możliwe, to premier zwolni się z pracy? Jak będzie mniej zabitych to będę zadowolony ze nie miałem racji. A jak ty się bedziesz czuł jak będzie więcej? Przez swoją agitacje bedziesz w takiej sytuacji bezpośrednio odpowiedzialny za ich śmierć.

Data: 2019-11-30 08:37:06
Autor: FreyKol
Lit. zmniejszyć ilość zabitych i rannych.
Użytkownik "Zenek Kapelinder" <4kogutek44@gmail.com> napisał w wiadomości

 I to wszystko po to żeby starsze osoby, ktore juz nigdzie sie nie
spiesza, nie czekały na przejscie na drugą stronę ulicy 16 sekund tylko
mniej.

Przede wszystkim chodzi o to by zmniejszyć ilość zabitych i rannych
na przejściach. W 2018 roku było 285 zabitych, rannych prawdopodobnie
10 razy więcej.

Wczoraj w centrum miasta widziałem 3 święte krowy wlazły na przejście
 z marszu kompletnie nie sprawdzając czy coś jedzie.
Byli to młodzi ludzie około 20 lat, lub mniej.

Data: 2019-11-30 08:51:55
Autor: kk
Lit. zmniejszyć ilość zabitych i raQ1|Byňrž
On 2019-11-30 08:37, FreyKol wrote:
[...]

Wręcz przeciwnie chodzi o to by zwiększyć. Jak już piesi zorientują się, że to nie przelewki to przestaną pod samochody wchodzić :-)

Wczoraj w centrum miasta widziałem 3 święte krowy wlazły na przejście
z marszu kompletnie nie sprawdzając czy coś jedzie.
Byli to młodzi ludzie około 20 lat, lub mniej.

No widzisz, jakby jedną z nich samochód przejechał to by sprawdzali. Widać za mało pieszych zginęło, że tak chodzą.

Data: 2019-11-30 09:30:41
Autor: Zenek Kapelinder
Litwa wprowadziła pierwszeństwo pieszych przed pasami. Efekt? 40 proc. mniej zabitych na przejściach
Nie muszę patrzeć czyimś wzrokiem bo dwudziesto i trzydziestolatkiem dawno temu bylem. Moje doświadczenie jest takie że w tej chwili śruba dokręcana kierowcom jest na poziomie zerwania gwintu. A na śrubę pieszych jeszcze nie zalozyli nakrętki. Jesli jest jakaś rezerwa na duże obniżenie liczby zabitych na przejsciach to w edukacji i karaniu pieszych za niewłaściwe wchodzenie na jezdnie. Jeśli pieszy jest ofiara na przejsciu to znaczy że nie uważał jak wchodził na jezdnie. Danie pierwszenstwa juz na chodniku moze spowodować wyłączenie resztek myślenia u pieszych co będzie skutkowało większą ilością ofiar przepisów. Taka jest moja teoria i w rok po wprowadzeniu zmian będzie wiadomo czy byla dobra.

Data: 2019-11-30 19:21:58
Autor: adam
[...]

Napisałem poniżej:
"Dziś w radio była audycja, chyba ze Skandynawii. Zanim wprowadzili podobne przepisy to wcześniej przez kilka lat była prowadzona akcja uświadamiająca pieszych"

U nas tez robi się akcje, bezpośrednio po zdarzeniu, w nocy, na kolanie, bez analizy, tylko pod publikę uchwala się absurdalne przepisy. W tym przypadku przeciw kierowcom, a całkiem niedawno przeciw pedofilom (30 lat więzienia dla 17-latka, który przespał się z koleżanką).

Data: 2019-12-01 16:08:28
Autor: neelix

Użytkownik "Zenek Kapelinder" <4kogutek44@gmail.com> napisał w wiadomości news:3d935993-b100-465c-a48e-3167a83c2a21googlegroups.com...
[...]
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
100% racji. Dzisiaj piesi mają jeszcze jakiś instynkt zachowawczy. Oczywiście poza tymi "1-komórkowcami", ale ci i tak nie są na straty. Po co tacy w społeczeństwie?

neelix

Data: 2019-11-30 12:59:53
Autor: T.
Litwa wprowadziła pierwszeństwo pieszych przed pasami. Efekt? 40 proc. mniej zabitych na przejściach
 Do kin i teatrów jeżdżę zbiorkomem albo na nogach, bo to wygodniejsze i daje większe mozliwosci po.

Nie każdy mieszka w dużym mieście...
T.

Data: 2019-11-30 04:45:17
Autor: Zenek Kapelinder
Litwa wprowadziła pierwszeństwo pieszych przed pasami. Efekt? 40 proc. mniej zabitych na przejściach
W małych nie ma kin i teatrów a przed telewizorem chyba nic nie przejedzie.

Litwa wprowadziła pierwszeństwo pieszych przed pasami. Efekt? 40 proc. mniej zabitych na przejściach