Litwa wprowadziła pierwszeństwo pieszych przed pasami. Efekt? 40 proc. mniej zabitych na przejściach

Data: 2019-11-30 18:07:08
Autor: adam
Litwa wprowadziła pierwszeństwo pieszych przed pasami. Efekt? 40 proc. mniej zabitych na przejściach
Dziś w radio była audycja, chyba ze Skandynawii. Zanim wprowadzili podobne przepisy to wcześniej przez kilka lat była prowadzona akcja uświadamiająca pieszych.

A u nas kształci się kierowców jak ustąpić pierwszeństwa świętym krowom w słuchawkach na uszach.

Ale to jest jeden aspekt. Nie jestem w stanie zrozumieć jak można na pasach rozjechać ośmiolatkę, która w towarzystwie babci na pewno nie wtargnęła na te pasy.

Data: 2019-11-30 18:15:30
Autor: 'TomN'
Litwa wprowadziła pierwszeństwo pieszych przed pasami. Efekt? 40 proc. mniej zabitych na przejściach
adam w <news:qru7jp$1sc$1gioia.aioe.org>:

[...]

Możesz podac linka do rozjechanej babci, którą wepchnęła ośmiolatka?
[1]

--
'Tom N'

Data: 2019-11-30 19:51:18
Autor: adam
Litwa wprowadziła pierwszeństwo pieszych przed pasami. Efekt? 40 proc. mniej zabitych na przejściach
Pomyliłeś, to to niemowlak wepchnął tę babcię. Linka sobie znajdziesz.

Data: 2019-11-30 18:15:38
Autor: ąćęłńóśźż
Litwa wprowadziła pierwszeństwo pieszych przed pasami. Efekt? 40 proc. mniej zabitych na przejściach
Mnie niegdyś w ten sposób pryszczaty gnój w maluchu (mignęła mi jego twarz) omal nie rozjechał dziecka - na pasach i czerwonym (dla niego).
Przy okazji wyprzedził inny pojazd stojący przed pasami.
Uratowało nas chyba to, że trzymałem za rękę naturalnie wyrywające się do przodu dziecko, przejechał po paznokciach. I pewnie to, że jechał z naszej prawej, czyli musieliśmy najpierw przejść pół jezdni (dwa pasy ruchu z lewej), de facto jego wyprzedzanie innego stojącego przed pasami nie miało w tym przypadku znaczenia dla nas.
Tacy są bezkarni, bo dopóki nie rozjadą, to praktycznie 99,9% uniknie kary, nawet nie jesteśmy tak szybko numerów zapamiętać, a organa oleją bo "nie ma poszkodowanych"

-- -- -