LiveCD vs pendrive

Data: 2017-02-18 11:17:56
Autor: Trybun
LiveCD vs pendrive
Czy jest jakaś różnica w obrazach systemów live między cd a pendrive? Sytuacja wygląda tak- pobrałem obraz Fedora 25live i wypaliłem na płycie DVD. Mimo prób odpalenia na dwu komputerach Fedora nie startuje, na ekranie startowym przewija się tylko cały katalog błędów. Nawet się trudno zorientować czego dotyczą. Jako że w instrukcji odpalania Fedory live jest tylko wzmianka o bootowalnym pendrivie mam pytanie, czy można nagrać obraz live Linuksa przeznaczony dla pen drajwów na płytę cd i czy tak nagrany system będzie zdatny do użytku, albo chociaż czy powinien wystartować?

Data: 2017-02-18 11:32:49
Autor: Jacek Maciejewski
LiveCD vs pendrive
Dnia Sat, 18 Feb 2017 11:17:56 +0100, Trybun napisał(a):

Jako że w instrukcji odpalania Fedory live jest tylko wzmianka o bootowalnym pendrivie mam pytanie, czy można nagrać obraz live Linuksa przeznaczony dla pen drajwów na płytę cd

Obrazy ISO działają niezależnie od nośnika, więc jest wszystko jedno czy
używasz pena czy CD. Za niepowodzenia zabutowania kompa z CD winiłbym
raczej napędy DVD, zarówno ten na którym nagrywałeś jak i te na których
odtwarzałeś.
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2017-02-18 15:20:30
Autor: Trybun
LiveCD vs pendrive
[...]

Też mi się tak wydawało że to wsio ryba.. Spróbuję nagrać płytę na innym kompie. Dzięki za odzew.

Data: 2017-02-19 00:14:58
Autor: Adam
LiveCD vs pendrive
W dniu 2017-02-18 o 15:20, Trybun pisze:
[...]

Dwie podpowiedzi:

1. Zwykle na instalkach linuksowych jedna z opcji (już na starcie, w lilo lub grubie) to test nośnika

2. Zanim nagrasz, to sprawdź sobie sumy kontrolne ściągniętego pliku ISO.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2017-02-19 08:41:12
Autor: Trybun
LiveCD vs pendrive
W dniu 2017-02-19 o 00:14, Adam pisze:

Dwie podpowiedzi:

1. Zwykle na instalkach linuksowych jedna z opcji (już na starcie, w lilo lub grubie) to test nośnika

2. Zanim nagrasz, to sprawdź sobie sumy kontrolne ściągniętego pliku ISO.

Te instalki są jakieś inne, inne niż na wszystkich innych Linuksach które dotychczas miałem okazję wypróbować. Zresztą to był powód dla którego chciałem wypróbować tą dystrybucję, chwytliwy tytuł w necie - "rewolucyjne zmiany w Fedorze 25", jak tu nie zobaczyć co jest grane. I tak już nawiasem - nigdy ten system mi nie leżał.. od czasów pierwszych prób miałem już kilka komputerów, kilkanaście kolejnych dystrybucji w serii systemu, a Fedora zawsze chodziła u mnie jak stara kobyła.

No nie wiem czy to o sumy chodzi, nigdy nie miałem z tym problemu, poza tym mam dwie wersje F 25, 32 i 64bit, obydwie nie chcą startować.

Data: 2017-02-19 23:22:31
Autor: Jan StoĹźek
LiveCD vs pendrive
Po głębokim namyśle Trybun napisał w Sunday 19 of February 2017 08:41:

Zresztą to był powód dla którego chciałem wypróbować tą dystrybucję,
chwytliwy tytuł w necie - "rewolucyjne zmiany w Fedorze 25", jak tu
nie zobaczyć co jest grane.

To lepiej się upewnij, czy aby na pewno ściągałeś te iso z oficjalnego repozytorium. Może jestem przeczulony, ale mi to śmierdzi phishingiem - więc istnieje pewne ryzyko, że Twój komputer już nie jest Twój.

--
Pozdrawiam,

(js).

PS. Odpowiadając bezpośrednio proszę usunąć minus wraz ze wszystkimi kolejnymi literami.

Data: 2017-02-20 09:31:39
Autor: Trybun
LiveCD vs pendrive
W dniu 2017-02-19 o 23:22, Jan Stożek pisze:
[...]

Tylko jak to sprawdzić.. Nie pamiętam skąd były pobierane.,

Oj, bez przesady, to tylko płyta/pen live do wypróbowania, a poza tym choć na tym kompie tylko stary win XP i OpenSuse Leap, to cały ruch sieciowy mam monitorowany.

Data: 2017-02-22 08:26:20
Autor: Jan StoĹźek
LiveCD vs pendrive
Po głębokim namyśle Trybun napisał w Monday 20 of February 2017 09:31:

[...]

Ściągnij ISO z oficjalnego repozytorium i porównaj. ;) ZTCP, samo porównanie md5 chyba już nie jest wystarczające, ale może jakieś sha nadal da radę.

Data: 2017-03-02 14:13:12
Autor: Trybun
LiveCD vs pendrive
W dniu 2017-02-22 o 08:26, Jan Stożek pisze:
[...]

Naprawdę myślisz że w dziale pobierania jakiegoś serwisu znajdziemy inną wersję live systemu niż ta ze strony producenta?

Data: 2017-03-02 22:30:50
Autor: Jan StoĹźek
LiveCD vs pendrive
Po głębokim namyśle Trybun napisał w Thursday 02 of March 2017 14:13:

[...]

A na jakiej podstawie wnosisz, że jest to niemożliwe? :D

Data: 2017-02-19 22:59:48
Autor: Animka
LiveCD vs pendrive
[...]

Sprawdż w BioS-ie co bootuje przy starcie. Jako pierwszy powinien być ustawiony DVD ROM (czy jak tam masz), potem dysk twardy.
Pendriva mam ustawionego jako trzeciego (w razie przywracania systemu jest potrzbny).

--
animka

Data: 2017-02-20 09:32:39
Autor: Trybun
LiveCD vs pendrive
W dniu 2017-02-19 o 22:59, Animka pisze:

[...]

Oczywiście że start ustawiony na CD, przecie inaczej płyta w ogóle by nie wystartowała.

Tak z ciekawości - jak startujesz z pena przy takim ustawieniu?

Data: 2017-02-19 23:01:40
Autor: Animka
LiveCD vs pendrive
[...]

Dodam jeszcze, że na pewno utworzyłeś dysk/płytę jako niebootowalną.

--
animka

Data: 2017-02-20 09:33:27
Autor: Trybun
LiveCD vs pendrive
W dniu 2017-02-19 o 23:01, Animka pisze:

Też mi się tak wydawało że to wsio ryba.. Spróbuję nagrać płytę na innym kompie. Dzięki za odzew.
Dodam jeszcze, że na pewno utworzyłeś dysk/płytę jako niebootowalną.

Tak jak w odpowiedzi powyżej - wtedy rozruch z płyty by nie był możliwy.

Data: 2017-02-20 11:08:51
Autor: knrdz
LiveCD vs pendrive
W dniu 19.02.2017 o 23:01, bezrozumka pisze:

Też mi się tak wydawało że to wsio ryba.. Spróbuję nagrać płytę na
innym kompie. Dzięki za odzew.
Dodam jeszcze, że na pewno utworzyłeś dysk/płytę jako niebootowalną.

zlituj się wreszcie i załóż jakiegoś blogaska, a nie "doradzaj" mądrzejszym od siebie. MSPANC.

Data: 2017-02-19 15:05:50
Autor: Trybun
LiveCD vs pendrive
W dniu 2017-02-18 o 11:17, Trybun pisze:
[...]

Sprawa się wyjaśniła. Pobrane przeze mnie obrazy ISO są najprawdopodobniej przeznaczone na inne nośniki pamięci niż płyty CD/DVD, bo z pendrive F25 live startuje bez żadnego problemu.

Data: 2017-02-19 16:55:10
Autor: Adam
LiveCD vs pendrive
W dniu 2017-02-19 o 15:05, Trybun pisze:
[...]

ISO nie na płyty?

Podaj link, z ciekawości zobaczę tego dziwaka.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2017-02-19 18:04:05
Autor: Jacek Maciejewski
LiveCD vs pendrive
Dnia Sun, 19 Feb 2017 16:55:10 +0100, Adam napisał(a):

ISO nie na płyty?

Podaj link, z ciekawości zobaczę tego dziwaka.

Faktycznie, baaardzo dziwne :)
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2017-02-19 19:32:18
Autor: Trybun
LiveCD vs pendrive
W dniu 2017-02-19 o 16:55, Adam pisze:

[...]

Tak, ISO.  Dokładnie to nie wiem, nie pamiętam z jakiej strony były te obrazy pobrane. Ot tak kliknąłem na link zawarty na jakimś forum. Jednak bardzo mało prawdopodobne aby to co pobrałem różniło się od obrazów zamieszczonych na oficjalnej stronie Fedory. Plik dokładnie nazywa się: "Fedora-Workstation-Live-x86 64-25-1.3.iso"

Data: 2017-02-19 19:59:53
Autor: Jacek Maciejewski
LiveCD vs pendrive
Dnia Sun, 19 Feb 2017 19:32:18 +0100, Trybun napisał(a):

Ot tak kliknąłem na link zawarty na jakimś forum.

Mimo wszystko lepiej stąd:
http://dl.fedoraproject.org/pub/fedora/linux/releases/25/Workstation/
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2017-02-20 09:35:34
Autor: Trybun
LiveCD vs pendrive
Dnia Sun, 19 Feb 2017 19:32:18 +0100, Trybun napisał(a):

Ot tak kliknąłem na link zawarty na jakimś forum.
Mimo wszystko lepiej stąd:
http://dl.fedoraproject.org/pub/fedora/linux/releases/25/Workstation/

Z pewnością lepiej, ale w teorie o szkodliwych obrazach płyt z Linuksem live jakoś do mnie nie przemawiają..

Sam system już wypróbowałem - no i żadna tam rewolucja - obowiązuje nadal stara zła Fedora. Dość powiedzieć że nie można ani znaleźć ani nawet wywołać konsoli..

Wracając do problemów z uruchomieniem z DVD, może chodzi o to że obraz/y nagrany/e był/y na wersję płyty R-W, czyli wielokrotnego zapisu? Jakiś czas temu miałem problem z zainstalowaniem Opensuse z takiego nośnika. Instalacja ruszyła dopiero z normalnej płyty.

Data: 2017-02-20 10:54:56
Autor: Jacek Maciejewski
LiveCD vs pendrive
Dnia Mon, 20 Feb 2017 09:35:34 +0100, Trybun napisał(a):

Wracając do problemów z uruchomieniem z DVD, może chodzi o to że obraz/y nagrany/e był/y na wersję płyty R-W, czyli wielokrotnego zapisu?

Nie sądzę. Jakiś czas temu w epoce przedpendrajwowej używałem tego
wynalazku i nie stwierdziłem trudności. Jak napęd był dobry to czytał
choć faktycznie, taka płyta stawiała nieco wyższe wymagania napędowi.
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2017-03-01 07:15:11
Autor: sczygiel
LiveCD vs pendrive
W dniu poniedziałek, 20 lutego 2017 09:35:30 UTC+1 użytkownik Trybun napisał:

> [...]

Wracając do problemów z uruchomieniem z DVD, może chodzi o to że obraz/y nagrany/e był/y na wersję płyty R-W, czyli wielokrotnego zapisu? Jakiś czas temu miałem problem z zainstalowaniem Opensuse z takiego nośnika. Instalacja ruszyła dopiero z normalnej płyty.

Nie potwierdzam. U siebie jade z fedora i jest całkiem ok.
Nawet fikuśne sprawy jak steam czy virtualbox działają bez problemu.

Jade od 18-ki - teraz mam 24 i jest dalej ok, kiedyś musiałem downgradować sterownik grafiki intela ale od paru releasów nie robi i działa ok.

Ale jade z instalki na hdd...

Data: 2017-03-02 14:14:57
Autor: Trybun
LiveCD vs pendrive
W dniu 2017-03-01 o 16:15, sczygiel@gmail.com pisze:
[...]

Wiem że sporo użytkowników chwali sobie Fedorę. Jednak u mnie mimo że od czasu pierwszej próby zmieniłem już parę komputerów Fedora nadaje się praktycznie tylko do wypróbowania. Tak czasem się zastanawiam czym to idzie, może specyfikacja sprzętu niezbyt współgra z tym systemem. Bo mimo że kompy były zmieniane to zawsze bazowały na procesorach Intela i grafice Nvidii.

I taka sobie ciekawostka - wśród antywirusów na Window$, BitDefender to chyba dzisiaj numero uno. Ileś lat temu miałem go dołożonego gratis do nowego komputera, niestety więcej było z nim problemów niż korzyści.. Ciekawostką jest to że podobnie jak w przypadku Fedory ten antywirus ( właściwie jest to pakiet IS) nie chodzi/dził dobrze na żadnym z moich komputerów.

Data: 2017-03-03 02:23:32
Autor: sczygiel
LiveCD vs pendrive
W dniu czwartek, 2 marca 2017 14:14:44 UTC+1 użytkownik Trybun napisał:

> [...]

I taka sobie ciekawostka - wśród antywirusów na Window$, BitDefender to chyba dzisiaj numero uno. Ileś lat temu miałem go dołożonego gratis do nowego komputera, niestety więcej było z nim problemów niż korzyści.. Ciekawostką jest to że podobnie jak w przypadku Fedory ten antywirus ( właściwie jest to pakiet IS) nie chodzi/dził dobrze na żadnym z moich komputerów.

To mozliwe.
Akurat u mnie fedora okazała sie najmniej wymagająca grzebania.
Na innym kompie mam ubuntu i ono całkiem dobrze ogarnia nvidie i steama.
tez grzebania bylo niewiele.

Ale zgodze sie ze czasem cos nie dziala i za cholere nie wiadomo czemu...

Data: 2017-03-01 14:33:41
Autor: Kamil
LiveCD vs pendrive
Użytkownik "Trybun" napisał:

Sam system już wypróbowałem - no i żadna tam rewolucja - obowiązuje nadal stara zła Fedora. Dość powiedzieć że nie można ani znaleźć ani nawet wywołać konsoli..

I na tym powinieneś zakończyć dyskusję. Stara, zła. Do kosza i powrót do lepszych spradzonych wersji.

Pzdr

Data: 2017-03-02 14:13:58
Autor: Trybun
LiveCD vs pendrive
W dniu 2017-03-01 o 14:33, Kamil pisze:
Użytkownik "Trybun" napisał:

[...]

Stara zła w nowym wydaniu. Jednym słowem, wielkie słowa o "rewolucji" w wersji 25 nie potwierdziły się. Praktycznie nic nie wnosi czego by nie miała konkurencja a na dodatek nie wyeliminowano w niej złych rzeczy, znanych z wydań wcześniejszych.

LiveCD vs pendrive