Livebox, Wi-Fi, i WLAN

Data: 2013-09-06 22:05:00
Autor: \(c\)RaSz
Livebox, Wi-Fi, i WLAN
Niedawno zmieniłem sobie dostęp do Neostrady, i obecnie mam ją szybszą, z
czego się oczywiście cieszę . Mam też odpowiednie urządzenie ją obsługujące,
które na pasku zadań przedstawia się jako Livebox-07FD
Nie wiem co oznaczają te cyferki / literki - czy to "wizytówka" konkretnego
egzemplarza, czy też model / typ urządzenia? Co by to nie było, to moje
pytanie dotyczy możliwości jakie ów Livebox posiada - oczywiście oprócz
zapewnienia mi łączności z Internetem.
W którymś wątku na tej grupie ktoś wspominał, iż na swoim Livebox'sie ma
"powieszoną" bezprzewodowo drukarkę - czy coś takiego jest możliwe?
Ale bardziej mnie interesuje, czy domowe komputery, obsługiwane przez to
urządzenie (a to przez łącze Ethernetowe, a to na Wi-Fi) mogą się jakoś tam
komunikować ze sobą? Przy tym nie chodzi mi o robienie tego via Internet,
lecz o jakąś namiastkę WLAN. Czy mogą uzyskiwać dostęp do swoich plików,
albo np. wysyłać sobie komunikaty?

Data: 2013-09-06 22:31:36
Autor: wo_Ohoo!
Livebox, Wi-Fi, i WLAN
W dniu 06-09-2013 22:05, (c)RaSz pisze:
[...]

Livebox-07FD to SSID Twojej sieci. Możesz je sobie zmienić, jeśli chcesz. Skrzyneczka biała czy czarna? (Ja mam czarną – 3.0).
Drukarka WiFi jak najbardziej mi na tym działa (prawdę mówiąc jeszcze jej nawet nie łączyłem z laptopem czy Liveboksem przez kabel).
Można utworzyć zwykłą sieć domową, u mnie się widzi Win7 z Win8, ale transfery są na tyle marne, że np. film (2-3 GB) lepiej przerzucić na pendrive'a i w ten sposób przenieść, ale przy mniejszych plikach działa dobrze.

--
╯(⌐■_■)╯ ︵ ┻━┻
ɥɐɥ$ ןǝ ɥʞıǝɥ$

Data: 2013-09-07 03:25:26
Autor: Przemysław Ryk
Livebox, Wi-Fi, i WLAN
Dnia Fri, 06 Sep 2013 22:31:36 +0200, wo_Ohoo! napisał(a):

(ciach…)

Taka prośba ogólna - mógłbyś się trzymać jakiegoś jednego wpisu we from?

[ DopĂłki mĂłj szef myśli, Ĺźe ja duĹźo zarabiam                               ]
[ dopĂłty ja będę tak robił, Ĺźeby on myslał, Ĺźe ja duĹźo robię...            ]

Data: 2013-09-07 03:33:09
Autor: Zakonspirowany
Livebox, Wi-Fi, i WLAN
W dniu 07-09-2013 03:25, Przemysław Ryk pisze:
Dnia Fri, 06 Sep 2013 22:31:36 +0200, wo_Ohoo! napisał(a):

(ciach…)

Taka prośba ogólna - mógłbyś się trzymać jakiegoś jednego wpisu we from?

Mógłbym, lecz nie daję gwarancji, iż zostanie spełniona. :)

--
╯(⌐■_■)╯ ︵ ┻━┻
ɥɐɥ$ ןǝ ɥʞıǝɥ$

Data: 2013-09-09 22:05:54
Autor: \(c\)RaSz
Livebox, Wi-Fi, i WLAN

Użytkownik "wo_Ohoo!" napisał w
: (...)
: Livebox-07FD to SSID Twojej sieci. Możesz je sobie zmienić, jeśli
: chcesz.

Jak?

: Skrzyneczka biała czy czarna? (Ja mam czarną – 3.0).

Biała. Czy starsze modele mają inny kolor? Jak sprawdzić jaki mam model?

: Można utworzyć zwykłą sieć domową, (...)
: ale przy mniejszych plikach działa dobrze.
:

Ja mam Win XP - czy do utworzenia sieci domowej potrzebne są jakieś
specjalistyczne programy, czy to się robi za pomocą narzędzi systemu? No i -
_jak_to_się_robi? Oczywiście jeśli jest to raczej skomplikowane, to odpuść
sobie, ale jeśli wystarczą trzy zdania, to liczyłbym na życzliwą pomoc...

Data: 2013-09-06 22:40:31
Autor: B.G
Livebox, Wi-Fi, i WLAN
Dnia 06-09-2013 o 22:05:00 (c)RaSz <NO_SPAM_barra6@poczta.onet.pl>  napisał(a):

- czy to "wizytĂłwka" konkretnego
egzemplarza,

to SSID Twojego egzemplarza

W którymś wątku na tej grupie ktoś wspominał, iż na swoim Livebox'sie ma
"powieszoną" bezprzewodowo drukarkę - czy coś takiego jest możliwe?

na kaĹźdym AP "powiesisz"  drukarkę z łączem WLAN - na AP liveboxa teĹź

Ale bardziej mnie interesuje, czy domowe komputery, obsługiwane przez to
urządzenie (a to przez łącze Ethernetowe, a to na Wi-Fi) mogą się jakoś  tam
komunikować ze sobą?

tak jak przez normalny switch

Przy tym nie chodzi mi o robienie tego via Internet,
lecz o jakąś namiastkę WLAN.

j.w  /komunikacja od L2 w gĂłrę

Czy mogą uzyskiwać dostęp do swoich plików,
albo np. wysyłać sobie komunikaty?

to nie zaleĹźy od switcha /liveboxa

--
B.G

Data: 2013-09-09 22:05:48
Autor: \(c\)RaSz
Livebox, Wi-Fi, i WLAN

Użytkownik "B.G" napisał w
: > komunikować ze sobą?
:
[...]

Czy L2 to nr wersji Liveboxa?

:
: > Czy mogą uzyskiwać dostęp do swoich plików,
: > albo np. wysyłać sobie komunikaty?
: >
:
: to nie zaleĹźy od switcha /liveboxa
:

A od czego zaleĹźy?

Data: 2013-09-10 07:23:59
Autor: B.G
Livebox, Wi-Fi, i WLAN
Dnia 09-09-2013 o 22:05:48 (c)RaSz <NO_SPAM_barra6@poczta.onet.pl>
napisał(a):

Czy L2 to nr wersji Liveboxa?

Nie,
L2 (layer 2) - druga warstwa komunikacji w modelu OSI
http://pl.wikipedia.org/wiki/Model_OSI

A od czego zaleĹźy?

Od dołączonych do liveboxa urządzeń i (głównie) od ich oprogramowania.

--
B.G

Data: 2013-09-06 23:26:38
Autor: PiteR
Livebox, Wi-Fi, i WLAN
(c)RaSz pisze tak:

[...]

Można na zwykłych zasadach np uruchomić serwer www, wystawiać zdjęcia domownikom, (jeśli powiedzmy masz duzy dom, linki wysyłasz po gadu gadu), zrobić swoje YouYube, udostępnić domownikom i telewizorowi dysk kompa. Pliki mogą być odtwarzane przez sieć jak z własnego dysku. Można zrobić podgląd na samochód i judasza itp ;)

--
Piter

Data: 2013-09-09 22:05:43
Autor: \(c\)RaSz
Livebox, Wi-Fi, i WLAN

Użytkownik "PiteR" napisał w
:
: Można na zwykłych zasadach np uruchomić serwer www,
: udostępnić domownikom i telewizorowi dysk
: kompa.

Oooo. Tego się nie spodziewałem. Jak zrobić, by TV odtwarzał film z
komputera? No i czy możliwy jest też zapis na dysk komputera aktualnie
biegnącego programu? Zaznaczam, że nie mam póki co dysku dedykowanego (do
dekodera TV).

: Pliki mogą być odtwarzane przez sieć jak z własnego dysku.

To świetnie. A czy mogę wykluczyć z dostępu któryś z komputerów wiszących na
Wi-Fi, pozostawiając mu jedynie dostęp do i-netu?

Data: 2013-09-10 00:20:24
Autor: PiteR
Livebox, Wi-Fi, i WLAN
(c)RaSz pisze tak:

Oooo. Tego się nie spodziewałem. Jak zrobić, by TV odtwarzał film z
komputera?

z cd telewizora trzeba zainstalować DLNA Server na pc.

No i czy możliwy jest też zapis na dysk komputera aktualnie
biegnącego programu?

e niee, pewnie nie :)

To świetnie. A czy mogę wykluczyć z dostępu któryś z komputerów
wiszących na Wi-Fi, pozostawiając mu jedynie dostęp do i-netu?

tak np nie dasz mu hasła do udostępnionego folderu

--
Piter

Data: 2013-09-11 21:24:15
Autor: \(c\)RaSz
Livebox, Wi-Fi, i WLAN

Użytkownik "PiteR" napisał w
: (c)RaSz pisze tak:
:
[...]

Mój TV nie ma żadnego "cd" - w ogóle nie chwytam, chodzi o krążek cd? Mój
odbiornik jest starego typu, analogowy, nie ma obsługi i-netu, jest do
Liveboxa podpięty za pomocą dekodera, złączem Euro, a nie HDMI. Czy w takim
układzie można mu wysyłać filmy z dysku PC-ta?

Data: 2013-09-12 10:34:47
Autor: PiteR
Livebox, Wi-Fi, i WLAN
(c)RaSz pisze tak:

chodzi o krążek cd?

Tak cd lub pobranie programu z internetu.

podpięty za pomocą dekodera, złączem Euro, a nie HDMI. Czy w takim
układzie można mu wysyłać filmy z dysku PC-ta?

Chodziło mi o sytuację kiedy telewizor jest podłączony do router przez kabel RJ45 lub przez wifi i jest w Twojej sieci lokalnej.

--
Piotr

Data: 2013-09-10 11:14:03
Autor: BQB
Livebox, Wi-Fi, i WLAN

http://bit.ly/16gWyF5 inne interesujące Cię problemy też tam można znaleźć.

: Pliki mogą być odtwarzane przez sieć jak z własnego dysku.

To świetnie. A czy mogę wykluczyć z dostępu któryś z komputerów wiszących na
Wi-Fi, pozostawiając mu jedynie dostęp do i-netu?

Jak wyżej w linku.

Data: 2013-09-10 12:17:32
Autor: PiteR
Livebox, Wi-Fi, i WLAN
BQB pisze tak:

Jak wyżej w linku.

Jeśli coś piłeś wczoraj lub rano. Nie pisz na grupy przez 24 h :)

--
Piter

Data: 2013-09-11 20:38:10
Autor: \(c\)RaSz
Livebox, Wi-Fi, i WLAN

Użytkownik "BQB" napisał w
:  (...)
: http://bit.ly/16gWyF5 inne interesujące Cię problemy też tam można
znaleźć.
:

Chyba nie doczytałeś, bo wykonałeś kawał solidnej, acz nikomu niepotrzebnej
roboty! Wszak zaznaczałem, (a nawet jest to w temacie topic'u), że nie
chodzi mi o żadne tam historie internetowe, lecz o domową sieć WLAN, z
innymi usługami niż wystawianie stron WWW, lecz o dostęp do dysków jednego
komputera z poziomu innego.

Tym niemniej skorzystam z Twojej sugestii, i trochę pogooglam za domowym
WLAN'em...

Data: 2013-09-12 00:18:25
Autor: BQB
Livebox, Wi-Fi, i WLAN
W dniu 2013-09-11 20:38, (c)RaSz pisze:

[...]

W takim wypadku polecam hasło klucz: udostępnianie dysku
i poszukaj pod swój system operacyjny.

Livebox, Wi-Fi, i WLAN