Loctite - ktory do roweru

Data: 2009-08-04 22:18:46
Autor: raviz
Loctite - ktory do roweru
Witam
Ktory Loctite bedzie dobry do zabezpieczania srub w rowerze?
Chodzi mi glownie o sruby ham. tarczowych i korby.
Pozdrawiam.....Rafal

Data: 2009-08-04 20:26:34
Autor: Jan Srzednicki
Loctite - ktory do roweru
On 2009-08-04, raviz wrote:
Witam
Ktory Loctite bedzie dobry do zabezpieczania srub w rowerze?
Chodzi mi glownie o sruby ham. tarczowych i korby.

Generalnie niebieski - 243.

Data: 2009-08-04 22:29:40
Autor: raviz
Loctite - ktory do roweru

Generalnie niebieski - 243.

Dzieki chlopaki za info

Data: 2009-08-04 22:25:12
Autor: Wooyek
Loctite - ktory do roweru
Ktory Loctite bedzie dobry do zabezpieczania srub w rowerze?
Chodzi mi glownie o sruby ham. tarczowych i korby.

Producenci polecaja w manualach 242 lub 243.

Data: 2009-08-05 00:07:15
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
Loctite - ktory do roweru
Dnia 04.08.2009 22:18 użytkownik raviz napisał :
Witam
Ktory Loctite bedzie dobry do zabezpieczania srub w rowerze?
Chodzi mi glownie o sruby ham. tarczowych i korby.

222 słabszy i 243 mocniejszy. Moim zdaniem już 222 jest wystarczająco mocny i takiego używam.

Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Data: 2009-08-05 21:12:02
Autor: Solar
Loctite - ktory do roweru
Mikołaj "Miki" Menke pisze:

222 słabszy i 243 mocniejszy. Moim zdaniem już 222 jest wystarczająco mocny i takiego używam.

A tak w ogóle do czego tego się używa? To mój 4 poważniejszy rower i nigdy nic mi się nie odkręcało...

"Niczego nie należy unikać tak, jak stosunków płciowych."
                                       św. Augustyn z Hippony

Data: 2009-08-05 19:52:37
Autor: Jan Srzednicki
Loctite - ktory do roweru
On 2009-08-05, Solar wrote:
Mikołaj "Miki" Menke pisze:

222 słabszy i 243 mocniejszy. Moim zdaniem już 222 jest wystarczająco mocny i takiego używam.

A tak w ogóle do czego tego się używa? To mój 4 poważniejszy rower i nigdy nic mi się nie odkręcało...

W gĂłralu faktycznie mniej, ale przy wszelkich instalacjach sakwiarskich
typu bagażniki, koszyki na bidony 1.5l, błotniki (obciążenie nikłe, ale
wibracje bardzo duże) i inne takie znacząco ułatwia życie, zwłaszcza,
jak na 4 (a przede wszystkim na 2) śrubkach M5 wisi Ci 20kg bagażu.

W jednych butach upierdliwie odkręcały mi się bloki - Loctite również
załatwił sprawę. ;)

W zasadzie ostatnimi czasy Loctite ładuję w zasadzie na prawie każdy
mniejszy gwint - nawet na gripy Ergona się przydał, bo się odkręcały
zołzy bez tego, mimo dokręcenia dynamometrem.

Data: 2009-08-06 00:34:47
Autor: player
Loctite - ktory do roweru
On 5 Sie, 21:52, Jan Srzednicki <w_at_wrzask_dot...@nowhere.invalid>
wrote:

W zasadzie ostatnimi czasy Loctite ładuję w zasadzie na prawie każdy
mniejszy gwint - nawet na gripy Ergona się przydał, bo się odkręcały
zołzy bez tego, mimo dokręcenia dynamometrem.

Pewnie za lekko dokręciłeś ;)

--
jay

Data: 2009-08-05 21:21:57
Autor: Wooyek
Loctite - ktory do roweru
A tak w ogóle do czego tego się używa? To mój 4 poważniejszy rower i
nigdy nic mi się nie odkręcało...

Przede wszystkim śrubki tarcz, jeśli nie są tym pokryte od nowości (w 90% przypadków są). Poza tym zdarza się, że w zawieszeniu coś trzeba przykręcić na Loctite'a (wewnątrz). No i wszystkie inne upierdliwe śrubki mogące się luzować, jak np. niesławne śrubki regulacyjne w starszych klamkach Hayesów (Mag, Nine) czy śrubki kółeczek przerzutki (tudzież napinacza).

Data: 2009-08-05 23:16:35
Autor: fabian
Loctite - ktory do roweru
Solar wrote:
Mikołaj "Miki" Menke pisze:

222 słabszy i 243 mocniejszy. Moim zdaniem już 222 jest wystarczająco mocny i takiego używam.

A tak w ogóle do czego tego się używa? To mój 4 poważniejszy rower i nigdy nic mi się nie odkręcało...

Ja musiałem użyć do miski suportu bo się odkręcała.

Fabian.

Data: 2009-08-06 01:11:49
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
Loctite - ktory do roweru
Dnia 05.08.2009 21:12 użytkownik Solar napisał :
Mikołaj "Miki" Menke pisze:

222 słabszy i 243 mocniejszy. Moim zdaniem już 222 jest wystarczająco mocny i takiego używam.

A tak w ogóle do czego tego się używa? To mój 4 poważniejszy rower i nigdy nic mi się nie odkręcało...

Ja używam do śrub przedniego hamulca, nypli w przednim kole, pierścieni ściągających korby, śrub mocujących blat, śrub kółeczek przerzutki tylnej. Swego czasu rozważałem miski suportu, ale boję się, że będzie poważny problem z odkręceniem. Zastanawiam się też nad nyplami w tylnym kole. Kiedyś za to lałem jak porąbany na gwint mikroskopijnej śrubki blokującej pokrętło amortyzatora i się skończyło na wierceniu, dlatego zalecam rozwagę i przemyślane dozowanie kleju i tak jak już pisałem raczej 222 wystarczy zawsze.

Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Data: 2009-08-06 07:23:12
Autor: Solar
Loctite - ktory do roweru
Mikołaj "Miki" Menke pisze:

Ja używam do śrub przedniego hamulca, nypli w przednim kole, pierścieni ściągających korby, śrub mocujących blat, śrub kółeczek przerzutki tylnej.

I to wszystko faktycznie Ci się odkręcało?? Łącznie ze śrubeczkami kółeczek przerzutki? Czy tylko tak dla sportu? :)

"Nie kupuj książek bez uprzedniego zasięgnięcia rady osób pobożnych, dobrze zorientowanych. Mógłbyś kupić rzecz bezużyteczną albo zgoła szkodliwą."
                                   św. Escriva de Balaguer y Albas

Data: 2009-08-06 09:58:48
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
Loctite - ktory do roweru
Dnia 06.08.2009 07:23 użytkownik Solar napisał :
Mikołaj "Miki" Menke pisze:

[...]

Śruby przedniego hamulca kiedyś mi się odkręciły, a w zasadzie poluzowały. Zwróć uwagę na to, że fabrycznie mają nałożony jakiś środek, ja swoje spiłowałem, bo były za długie i została tylko część gwintu bez zabezpieczenia. Nyple nieposmarowane nie odkręcają się, ale za to zapiekają, poza tym gdzieś ktoś pisał (Sheldon Brown?), że przy słoneczku jest większa tendencja do luzowania niż przy trzech krzyżach. Tak czy siak trzeba było coś nałożyć, a smarować nie można. Pierścienie ściągające korby to jedyna rzecz, która mi się odkręciła i odpadła. Szkoda mi było, bo trochę kosztowały, z drugiej strony był pretekst do kupienia nowych tytanowych w niebieskim kolorze. :-D Śruby mocujące blat traktuję Loctitem zgodnie z instrukcją producenta, poza tym one są aluminiowe. Stalowe w innym rowerze nigdy nie puściły. Kółeczka przerzutki tak na wszelki wypadek, tu jest podobnie jak z śrubami hamulca, te też są fabrycznie czymś potraktowane.