Lodgy z 1.6 84KM

Data: 2013-12-24 13:42:35
Autor: Sebastian Bia艂y
Lodgy z 1.6 84KM
Witam.

Rozgladam si臋 za 7 miejscowym. Dacia Lodgy kusi. Obejrza艂em, cz臋艣c rzeczy jest do dupy (fotele trzeba zostawi膰 w garazu, przecietne wyko艅czenie itd), ale nie ma tragedi. Nast臋pna w kolejno艣ci Zafira/Orlando to 20kz艂 wi臋cej za niewiele wi臋cej. Auto nowe z r贸偶nych wzgl臋dow.

Podstawowa sprawa: 偶adnych diesli, 偶adnych turbin. To daje tylko jedn膮 mo偶liwo艣膰: benzyna 1.6 84KM. Spalanie mam w nosie, obecnie robie <10kkm rocznie.

Pytania:
a) To chyba 8 zawor贸w. Czy prawid艂owo zakladam 偶e bedzie on ta艅szy w naprawach po gwarancji?

b) Ma kto艣? Czy Lodgy w 7 os贸b w og贸le si臋 toczy z tym silnikiem? Ma si臋 tylko przemie艣ci膰 z pr臋dko艣ci膮 autostradow膮 z A do B. Z klim膮.

c) Czy ten silnik jest konstrukcja znan膮 mechanikom, czy to bardziej wynalazek? Potrzebuje co艣 przy czym pod艂ubie mi byle Kaziu w garazu.

Data: 2013-12-24 13:15:43
Autor: X-Man
Lodgy z 1.6 84KM
"Sebastian Bia艂y" <heby@poczta.onet.pl> wrote in message news:l9bvfs$5li$1node2.news.atman.pl...
[...]

co masz do diesli i turbin?

To daje tylko jedn膮
mo偶liwo艣膰: benzyna 1.6 84KM. Spalanie mam w nosie, obecnie robie <10kkm rocznie.

84KM w 7 miejscowym aucie to mog艂o by膰 dobre 50 lat temu, je藕dzi艂em troch臋 Fiatem Ulysse 98' ze 121KM silnikiem i rakieta to to nie by艂a 84KM sobie nie wyobra偶am bez turbo z niskim momentem to b臋dzie jaka艣 m臋czarnia... chyba 偶e b臋dziesz je藕dzi艂 g艂贸wnie z g贸rki :) diesel to ja cie jeszcze mog臋 bo moment obrotowy by troch臋 ratowa艂 sytuacj臋 ale tak...

Pzdr
Piotrek

Data: 2013-12-24 14:42:43
Autor: zhbick
Lodgy z 1.6 84KM
84KM w 7 miejscowym aucie to mog艂o by膰 dobre 50 lat temu

Ale do jakiego艣 toczenia si臋 i dotarcia z punktu A do B wystarczy. Jeszcze zale偶y od prze艂o偶e艅 skrzyni, to mo偶e mie膰 spory wp艂yw na jazd臋 - i umiej臋tnego korzystania z dost臋pnej mocy i momentu. Z drugiej strony w膮tkotw贸rca zyskuje niezbyt wysilony silnik, prost膮 konstrukcj臋... takie co艣 powinno by膰 do艣膰 niezawodne i proste w serwisowaniu.

Data: 2013-12-24 15:52:47
Autor: Myjk
Lodgy z 1.6 84KM
Tue, 24 Dec 2013 14:42:43 +0100, zhbick
Ale do jakiego艣 toczenia si臋 i dotarcia z punktu A do B wystarczy.

Z pr臋dko艣ci膮 autostradow膮? ;)

--
Pozdor Myjk

Data: 2013-12-24 16:44:26
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Lodgy z 1.6 84KM
W dniu 2013-12-24 15:52, Myjk pisze:
Tue, 24 Dec 2013 14:42:43 +0100, zhbick

Ale do jakiego艣 toczenia si臋
i dotarcia z punktu A do B wystarczy.

Z pr臋dko艣ci膮 autostradow膮? ;)

Mo偶e Sebastian jest szoferem, kt贸ry wszystko rozpatruje przez pryzmat kategorii C+E? ;)

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wroc艂aw, GG:291246, Skype:kenickie_pl

Data: 2013-12-24 20:00:18
Autor: Sebastian Bia艂y
Lodgy z 1.6 84KM
On 2013-12-24 15:52, Myjk wrote:
Ale do jakiego艣 toczenia si臋
i dotarcia z punktu A do B wystarczy.
Z pr臋dko艣ci膮 autostradow膮? ;)

130km/h w 7 os贸b wystarczy. Obecnie mam diesla 150KM. Fajne. Ale na d艂u偶sz膮 met臋 je艣li b臋d臋 jecha艂 autostrad膮 to nie wiem czy u偶ywam 40KM. Dlategio podchodze praktycznie - frajda jest drugorz臋dna, chodzi o to 偶ebym by艂 w stanie zdj膮膰 g艂owic臋 sam za 5 lat.

Data: 2013-12-24 22:18:46
Autor: ToMasz
Lodgy z 1.6 84KM
[...]
hdi-2.0 w peugeocie 206 to burza. w xsarze - do przyj臋cia, w obszerniejszym picasso - w贸艂... a montuj膮 je w wi臋kszych autach. tam jest 90 koni i wysoki moment. To w co Ty si臋 chcesz pakowa膰 to w 21 wieku masakra. O takich autach m贸wi si臋 "to nie jedzie" nawet jak si臋 jest kapelusznikiem.
Co do serwisu-nic nie b臋dziesz wiedzia艂 dopuki nie zdob臋dziesz informacji na temat silnika. je艣li to jaka艣 staro膰 renaulta, nie licz na trwa艂o艣膰, prostota konstrukcji te偶 pod znakiem zapytania. Je艣li to wmiar臋 nowy silnik-masakra.
Jak chcesz naprawia膰 sam, albo u pana Kazia, kup taki silnik kt贸ry jest popularny i wykorzystywany przez r贸偶nych producent贸w.
ToMasz

Data: 2013-12-24 22:49:41
Autor: Myjk
Lodgy z 1.6 84KM
Tue, 24 Dec 2013 20:00:18 +0100, Sebastian Bia艂y
130km/h w 7 os贸b wystarczy.

Skoro tak twierdzisz, to po co w og贸le ta dyskusja?
Ja twierdz臋, 偶e to nie pojedzie w 7 os贸b z klim膮 i jeszcze do tego 130/h.

Obecnie mam diesla 150KM. Fajne.

Bo z turbo.

Ale na  d艂u偶sz膮 met臋 je艣li b臋d臋 jecha艂 autostrad膮 to nie wiem czy u偶ywam 40KM.

Tak si臋 wydaje, bo diesel i z turbo. Ty chcesz benzynowego wolnossaka prawie 2x mniej mocy i wi臋ksz膮, zapewne, bud臋.

--
Pozdor Myjk

Data: 2013-12-24 22:59:06
Autor: jerzu
Lodgy z 1.6 84KM
On Tue, 24 Dec 2013 22:49:41 +0100, Myjk <myjkel@nospam.op.pl> wrote:

Ja twierdz, 縠 to nie pojedzie w 7 os骲 z klim i jeszcze do tego 130/h.

Pojecha, pojedzie. Tylko spalanie...

--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczy駍ki  xxx.jerzu@interia.pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2013-12-25 20:34:55
Autor: Rafa Grzelak
Lodgy z 1.6 84KM
jerzu wrote:

On Tue, 24 Dec 2013 22:49:41 +0100, Myjk <myjkel@nospam.op.pl> wrote:

> Ja twierdz, 縠 to nie pojedzie w 7 os骲 z klim > i jeszcze do tego 130/h.

Pojecha, pojedzie. Tylko spalanie...

9/100?

--
Pozdrawiam, Rafa.
rg[na]skrzynka[kropka]pl

Data: 2013-12-25 23:48:32
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Lodgy z 1.6 84KM
W dniu 2013-12-25 21:34, Rafa Grzelak pisze:
jerzu wrote:

[...]

Albo 11. Przy pe硁ym obci笨eniu, to ju mo縠 by kres mo縧iwo禼i tego silnika. A powszechnie wiadomo, 縠 w okolicach ko馽a spalanie zawsze leci w kosmos.

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wroc砤w, GG:291246, Skype:kenickie_pl

Data: 2013-12-26 09:02:48
Autor: Cavallino
Lodgy z 1.6 84KM

U縴tkownik "Rafa Grzelak" <spam@dupa.com> napisa w wiadomo禼i grup dyskusyjnych:xn0ir8nkx3282000@news.atman.pl...
jerzu wrote:

On Tue, 24 Dec 2013 22:49:41 +0100, Myjk <myjkel@nospam.op.pl> wrote:

> Ja twierdz, 縠 to nie pojedzie w 7 os骲 z klim
> [...]

Chyba przy 90.....

Data: 2013-12-28 00:27:09
Autor: Myjk
Lodgy z 1.6 84KM
Tue, 24 Dec 2013 22:59:06 +0100, jerzu
Pojecha膰, pojedzie. Tylko spalanie...

Nie wyobra偶am sobie 偶eby to pojecha艂o przez 2-5h non-stop 130/h. Nie tylko
przez brak mocy, ale oczywi艣cie tak偶e spalanie kt贸re wnet zdejmie nog臋
kierowcy z peda艂u gazu -- moja Mazdzina CiTD przy 130 ju偶 przestaje by膰
ekonomiczna (cho膰 op艂ywowa jest znacznie), a co dopiero taki kloc z 2x
mniejsza moc膮 za艂adowany po sufit. Fabia przy 140 pali艂a jak smok (10-11),
ledwo wyci膮ga艂a 160 (z klim膮 i 2 pasa偶er贸w). Ha艂as by艂 taki, 偶e nie by艂o
s艂ycha膰 w艂asnych my艣li -- d艂ugo si臋 tak ujecha膰 nie da艂o.

--
Pozdor Myjk

Data: 2013-12-28 21:30:56
Autor: Trybun
Lodgy z 1.6 84KM
W dniu 2013-12-28 00:27, Myjk pisze:
[...]

Zobacz jaka dysproporcja - ma艂y silnik-du偶y silnik. Mustang z 140 na liczniku to przyjemne d藕wi臋kowe bulgotanie spod maski, na obrotomierzu nieca艂e 2000 obrot贸w i informacja 偶e spalanie jest na poziomie 6.5 litra, a Skoda wydaje si臋 by膰 zarzynana...

A co do tytu艂owej Dacii to my艣l臋 偶e te 130 dla niej nie jest jakim艣 wyzwaniem, kt贸r膮 mo偶na osi膮ga膰 tylko na kr贸tkich przejazdach.

Data: 2013-12-28 21:46:00
Autor: Artur Ma艣l膮g
Lodgy z 1.6 84KM
W dniu 2013-12-28 21:30, Trybun pisze:
[...]

Bajki na pms s膮 czym艣 wr臋cz naturalnym, ale Mustang przy 140km/h
i spo偶yciem 6,5l/100km jest czym艣 wr臋cz absurdalnym. Przy takich
pomys艂ach to nawet bociany wyzdychaj膮 :(

A co do tytu艂owej Dacii to my艣l臋 偶e te 130 dla niej nie jest jakim艣
wyzwaniem, kt贸r膮 mo偶na osi膮ga膰 tylko na kr贸tkich przejazdach.

Pojedzie tak samo dobrze, jak samochody sprzed kilku lat. Na d艂ugich
odcinkach.

Data: 2013-12-28 22:04:52
Autor: Trybun
Lodgy z 1.6 84KM
W dniu 2013-12-28 21:46, Artur Ma艣l膮g pisze:

[...]

Nie mam 偶adnych podstaw 偶eby negowa膰 wskazania komputera pok艂adowego. Owszem - nie wierz臋 mu bez zastrze偶e艅, ale 偶eby otwarcie zanegowa膰 te wskazania, na to  odwagi ju偶 nie znajd臋.

[...]

Te偶 tak my艣l臋. Rozp臋dzi sie to przeleci g艂adko z 艁odzi do Poznania z przelotow膮 140 na liczniku, bez wysi艂ku.

Data: 2013-12-29 14:34:06
Autor: Artur Ma艣l膮g
Lodgy z 1.6 84KM
W dniu 2013-12-28 22:04, Trybun pisze:
[...]

To jest zepsuty. Chyba, 偶e to chwilowy odczyt przy zdj臋ciu nogi z gazu,
b膮d藕 temperatura na zewn膮trz. Jak masz w膮tpliwo艣ci to zatankuj ze 2-3
razy do pe艂na i przejed藕 si臋 z deklarowan膮 pr臋dko艣ci膮 po autostradzie.

Data: 2013-12-30 18:49:55
Autor: Trybun
Lodgy z 1.6 84KM
W dniu 2013-12-29 14:34, Artur Ma艣l膮g pisze:
[...]

Ojejku, szukasz dziury w ca艂ym i tyle.

Data: 2013-12-30 19:01:41
Autor: Artur Ma艣l膮g
Lodgy z 1.6 84KM
W dniu 2013-12-30 18:49, Trybun pisze:
[...]

Nie, jak sobie robimy 'jaja', to robimy 'jaja'. Jednak w膮tek ca艂kiem
powa偶nie traktowa艂 o spo偶yciu paliwa przez samochody.
Przy 140km/h to taki Mustang (szczeg贸艂贸w nie poda艂e艣) we藕mie zdrowo
powy偶ej 10l. Faktem jest, 偶e bez wysi艂ku.

Data: 2013-12-30 19:50:18
Autor: Trybun
Lodgy z 1.6 84KM
W dniu 2013-12-30 19:01, Artur Ma艣l膮g pisze:

[...]

To Ty sobie pr贸bujesz robi膰 te "jaja". Powiem tak - nie pisa艂em pracy doktorskiej z spalania paliwa przez forda Mustanga poruszaj膮cego si臋 z pr臋dko艣ci膮 140 km/h. To tylko spostrze偶enie pasa偶era kt贸ry zwr贸ci艂 na to uwag臋 - "Jedziesz 140 a on spala tak ma艂o paliwa". P贸藕niej gdy mi sie nigdzie nie spieszy艂o to preferowa艂em jazdy z tak膮 w艂a艣nie pr臋dko艣ci膮.  Je藕dzi艂em trzema kolejnymi generacjami Mustang贸w, dzisiaj jednak je偶d偶臋 ju偶 innym autem, tak wi臋c nie mam mo偶liwo艣ci poda膰 symulacji zu偶ycia paliwa przy poszczeg贸lnych pr臋dko艣ciach przez takie auto. Z tego co pami臋tam to by艂o to rzeczone 6,5 litra przy 140 i 42 litry przy ruszaniu z gazem wci艣ni臋tym w pod艂og臋.

Data: 2013-12-30 21:02:13
Autor: Artur Ma艣l膮g
Lodgy z 1.6 84KM
W dniu 2013-12-30 19:50, Trybun pisze:
[...]

W 偶adnym wypadku. Ja pisa艂em o realnym zu偶yciu paliwa przy 140km/h.

[...]

Aha, chwilowe spostrze偶enie pasa偶era :>

nigdzie nie spieszy艂o to preferowa艂em jazdy z tak膮 w艂a艣nie pr臋dko艣ci膮.
Je藕dzi艂em trzema kolejnymi generacjami Mustang贸w, dzisiaj jednak je偶d偶臋

Zaraz - powy偶ej piszesz o spostrze偶eniu przez pasa偶era chwilowego
wskazania komputera pok艂adowego, a teraz ju偶 si臋 rozwin臋艂o na
"Je藕dzi艂em trzema kolejnymi generacjami Mustang贸w,"? Hmmm, gdyby tak
by艂o, to wiedzia艂by艣, 偶e one tyle nie pal膮 przy 140km/h (zreszt膮 nie
tylko one).

ju偶 innym autem, tak wi臋c nie mam mo偶liwo艣ci poda膰 symulacji zu偶ycia
paliwa przy poszczeg贸lnych pr臋dko艣ciach przez takie auto.

Nie chodzi艂o o symulacje, tylko o weryfikacj臋 Twojej tezy o spalaniu
6,5l/100km przez Mustanga (w zasadzie dowolnego).

Z tego co
pami臋tam to by艂o to rzeczone 6,5 litra przy 140 i 42 litry przy ruszaniu
z gazem wci艣ni臋tym w pod艂og臋.

Ja nie pytam o Twoj膮 pami臋膰, a o weryfikacj臋 deklaracji, jakoby Mustang
przy 140km/h pali艂 6,5l/100km :(

Data: 2013-12-30 11:01:58
Autor: Myjk
Lodgy z 1.6 84KM
Sat, 28 Dec 2013 21:30:56 +0100, Trybun
[...]

To jest akurat jasne jak s艂o艅ce, 偶e wi臋kszy silnik w pewnym punkcie b臋dzie
pali艂 du偶o mniej ni偶 mniejszy motor mocno wysilony, a towarzyszy膰 temu
b臋dzie przera藕liwy ha艂as.

A co do tytu艂owej Dacii to my艣l臋 偶e te 130 dla niej nie jest jakim艣 wyzwaniem, kt贸r膮 mo偶na osi膮ga膰 tylko na kr贸tkich przejazdach.

OK, dla mnie podr贸偶 to nie tylko kwestia "czy pojedzie", ale tak偶e komfort
podr贸偶y (a mo偶e przede wszystkim). Wyj膮cy silnik i zerowe przy艣pieszenie
przy spalaniu jak smok, to brak komfortu podr贸偶y.

--
Pozdor Myjk

Data: 2013-12-30 18:50:10
Autor: Trybun
Lodgy z 1.6 84KM
W dniu 2013-12-30 11:01, Myjk pisze:
[...]

No, gdy si臋 nie przekona艂em o tym osobi艣cie to da艂bym sobie g艂ow臋 obci膮膰 za to 偶e du偶y silnik = du偶e spalanie a z ma艂ym jest odwrotnie.

[...]

Tu chyba przede wszystkim rol臋 gra cena zakupu, gdyby w膮tkotw贸rca mia艂 do wyboru w takiej samej cenie auto z wi臋kszym silnikiem to wyb贸r pewnie by by艂 oczywisty.
Druga sprawa jest taka 偶e on chce kupi膰 auto rodzinne, kt贸re ma s艂u偶y膰 do rodzinnego wyjazdu na zakupy czy na wakacje. Skoro przebieg roczny oblicza na 10 000 km.. A wi臋c zupe艂nym nieporozumieniem by by艂o je藕dzi膰 nim z pr臋dko艣ci膮 140 km/h. Setka na liczniku to a偶 nadto.

Data: 2013-12-30 18:55:13
Autor: Cavallino
Lodgy z 1.6 84KM

U偶ytkownik "Trybun" <Ylih@yachu.com> napisa艂 w wiadomo艣ci grup dyskusyjnych:

[...]

A co ma piernik do wiatraka, a przewidywany przebieg ze sposobem jazdy?
Chcesz jecha膰 na wakacje za granic膮 poni偶ej 100?
呕ycz臋 powodzenia w byciu otr膮bianym na ka偶dej autostradzie.

Data: 2013-12-30 19:50:43
Autor: Trybun
Lodgy z 1.6 84KM
W dniu 2013-12-30 18:55, Cavallino pisze:

[...]

No to 偶e auta u偶ywa sie raczej do cel贸w rekreacyjnych a nie zarobkowych. Nie ma potrzeby p臋dzi膰 na z艂amanie karku.

Z dzieciakami na tylnych siedzeniach nie ma najmniejszego sensu szar偶owa膰.

Oj, nie do mnie ten apel, ja akurat nigdy nie je藕dzi艂em autem typowo rodzinnym.

Data: 2013-12-31 17:28:36
Autor: Cavallino
Lodgy z 1.6 84KM

U偶ytkownik "Trybun" <Ylih@yachu.com> napisa艂 w wiadomo艣ci grup dyskusyjnych:l9sfa1$4i1$2@node2.news.atman.pl...
[...]

A co ma wsp贸lnego p臋dzenie, a tym bardziej z艂amanie karku z pr臋dko艣ci膮 140?

Z dzieciakami na tylnych siedzeniach nie ma najmniejszego sensu szar偶owa膰.

Nie pomyli艂a Ci si臋 aby cyferka z przodu?
Napisa艂e艣 140, a to oznacza spokojn膮 autostradow膮 jazd臋, nie chodzi艂o Ci przypadkiem o 240?

Data: 2013-12-30 19:05:22
Autor: Artur Ma艣l膮g
Lodgy z 1.6 84KM
W dniu 2013-12-30 18:50, Trybun pisze:
(...)
[...]

Co Ty za bajki opowiadasz? Przebieg jedno, pr臋dko艣ci przelotowe to
drugie. Jak jest autostrada/ekspres贸wka to si臋 jedzie tyle ile
przewidziane (znaczy niekt贸rzy maj膮 inaczej) i to ca艂kiem rodzinnie.
Szczeg贸lnie na urlopie...

Data: 2013-12-30 19:51:08
Autor: Trybun
Lodgy z 1.6 84KM
W dniu 2013-12-30 19:05, Artur Ma艣l膮g pisze:
[...]

Ile tak w艂a艣ciwie przeje偶d偶asz (przeje偶d偶aj膮 Polacy) autostradami z tych zadeklarowanych 10 000 rocznego przebiegu?

Data: 2013-12-30 21:39:43
Autor: Artur Ma艣l膮g
Lodgy z 1.6 84KM
W dniu 2013-12-30 19:51, Trybun pisze:
[...]

Po pierwsze to nie ja deklarowa艂em 10kkm rocznego przebiegu, a po
drugie nie bardzo wiem co ma do rzeczy ile kilometr贸w Polacy
przeje偶d偶aj膮 autostradami w stosunku do rocznego przebiegu.
Pewnie zdecydowaniem mniej ni偶 np. Niemcy, ale 艣rednie przebiegi
roczne mamy podobne (niewiele mniejsze). Nie zmienia to faktu, 偶e
jak ju偶 si臋 na autostrad臋 wyje偶d偶a, to si臋 nie jedzie setk膮, tylko
szybciej. W zasadzie byle jakim pi藕dzikiem. Mo偶e Fabia o kt贸rej
Myjk pisa艂 nie jest czym艣 wybitnym, ale np. taki P206 z motorkiem
75KM daje znakomicie rad臋 na autostradach. O ekonomice to mo偶e
nie piszmy, poniewa偶 od dawna wiadomo, 偶e samoch贸d na autostradzie
zawsze b臋dzie pali艂 wi臋cej, i to sporo wi臋cej ze wzrostem pr臋dko艣ci, ni偶 przy ~100km/h (fizyka p贸ki co jest taka sama dla wszystkich
samochod贸w).

BTW - mam w domu kompakt, kt贸ry robi w sumie ~10kkm rocznie
i trafia na autostrady/ekspres贸wki do艣膰 regularnie. Bez problemu
po wpadni臋ciu na tak膮 drog臋 jedzie sobie te 140, albo i szybciej.

Data: 2013-12-31 17:29:30
Autor: Cavallino
Lodgy z 1.6 84KM

U偶ytkownik "Trybun" <Ylih@yachu.com> napisa艂 w wiadomo艣ci grup dyskusyjnych:

Ile tak w艂a艣ciwie przeje偶d偶asz (przeje偶d偶aj膮 Polacy) autostradami z tych zadeklarowanych 10 000 rocznego przebiegu?

Ja tak z 4000 rok w rok, w ka偶de letnie wakacje.
Bywa wi臋cej.
Co w zwi膮zku z tym?

Data: 2013-12-24 23:47:53
Autor: zhbick
Lodgy z 1.6 84KM
Z pr臋dko艣ci膮 autostradow膮? ;)

aa, tego nie twierdz臋 ;) sam si臋 zazwyczaj tocz臋 mi臋dzy wioskami, jakie艣 70-80 km/h wi臋c przyj膮艂em tak膮 miar臋 :p

Data: 2013-12-24 15:51:56
Autor: Myjk
Lodgy z 1.6 84KM
Tue, 24 Dec 2013 13:42:35 +0100, Sebastian Bia艂y
Ma kto艣? Czy Lodgy w 7 os贸b w og贸le si臋 toczy z tym silnikiem? Ma si臋 tylko przemie艣ci膰 z pr臋dko艣ci膮 autostradow膮 z A do B. Z klim膮.

Skoro Fabia 75KM w dwie osoby ledwo si臋 z klim膮 toczy艂a to dopowiedz sobie
jak b臋dzie jecha膰 klocek 7-osobowy za艂adowany po asfalt raptem 10KM wi臋cej.
Takie silniki to mo偶e 15 lat temu by艂y dobre.

Nie wiem co masz do diesli, na autostad臋 auta idealne, nie maj膮 takiego
mu艂a przy za艂膮czaniu klimy, a tym bardziej przy du偶ym za艂adowaniu -- bo
masz spory moment obrotowy. Wolnossaka benzynowego zwyczajnie zajedziesz.

R贸wnie偶 nie wiem z czym masz problem przy turbinie. Chcesz kupi膰 nowe auto,
je藕dzisz ma艂o, do ko艅ca 偶ywota auta ten element wytrzyma (je艣li nie b臋dzie
katowany).

--
Pozdor Myjk

Data: 2013-12-24 20:06:10
Autor: Sebastian Bia艂y
Lodgy z 1.6 84KM
On 2013-12-24 15:51, Myjk wrote:
[...]

Da si臋 je podkr臋ci膰 do prawie 100KM przez zmian臋 software. Mo偶e wi臋c nie b臋dzie 藕le. Zafira ma 115KM i ludzie uwa偶aj膮 偶e jest bardzo ok.

Nie wiem co masz do diesli, na autostad臋 auta idealne

Autostrad臋 u偶ywam 2x do roku na d艂u偶szych odcinkach. 1000x cz臋sciej jad臋 kilka km po mie艣cie, ewentualnie wypad za miasto. Chcia艂bym jednak aby przy za艂adowaniu 7 os贸b nie by艂o sytuacji 偶e nie podjad臋 pod g贸rk臋.

R贸wnie偶 nie wiem z czym masz problem przy turbinie. Chcesz kupi膰 nowe auto,
je藕dzisz ma艂o, do ko艅ca 偶ywota auta ten element wytrzyma (je艣li nie b臋dzie
katowany).

艢miem w膮tpi膰, po pierwsze nie wiem czy kupie na 3 lata, mo偶e na 6. A to ju偶 jest niefajnie. Po drugie mam diesla renault i turbiny padaja, i tanie nie s膮. Po trzecie mam te偶 seicento 1.1 gdzie reakcja silnika na peda艂 gazu jest po prostu 艣wietna. Brakuje mi tego w moim dieslu.

Mam wra偶enie 偶e potrzebuje poczu膰 pod butem nie moment obrotowy tylko grzeczn膮 benzynk臋.

Data: 2013-12-24 22:21:26
Autor: Lewis
Lodgy z 1.6 84KM
W dniu 2013-12-24 20:06, Sebastian Bia艂y pisze:
On 2013-12-24 15:51, Myjk wrote:
[...]

Wolnoss膮c膮 benzyn臋 chcesz podkr臋ci膰 samym softem o ~18%
Powodzenia.

Lewis

Data: 2013-12-24 22:27:33
Autor: ToMasz
Lodgy z 1.6 84KM
Da si臋 je podkr臋ci膰 do prawie 100KM przez zmian臋 software.
podkr臋canie przez zmian臋 software? o 3% reszta to 艣ciema/katowanie/zabawa. Albo to zrobisz dobrze i drogo, albo kosztem przy艣pieszonego zu偶ycia.

Mo偶e wi臋c nie
b臋dzie 藕le. Zafira ma 115KM i ludzie uwa偶aj膮 偶e jest bardzo ok.
czyli o par臋dzie艣i膮t wi臋cej, nie jest renaultem i raczej ma wi臋kszy moment.

Nie wiem co masz do diesli, na autostad臋 auta idealne

Autostrad臋 u偶ywam 2x do roku na d艂u偶szych odcinkach. 1000x cz臋sciej jad臋
kilka km po mie艣cie,
ostry terning r臋ki. zak艂adaj 偶e to pojedzie kr贸tko na ka偶dym biegu, przed zmian膮 prze艂o偶enia b臋dizie tak wy艂o 偶e nie da si臋 rozmawia膰
ewentualnie wypad za miasto. Chcia艂bym jednak aby
przy za艂adowaniu 7 os贸b nie by艂o sytuacji 偶e nie podjad臋 pod g贸rk臋.

ju偶 jest niefajnie. Po drugie mam diesla renault
to wiele t艂umaczy
i turbiny padaja,
a ja mam do jazdy naprawy 2 citroen i opla i jak si臋 normalnie je藕dzi po mie艣cie to turbina wytrzymuje 200 ty艣. Ale z drugiej strony wybiera艂em takie auto kt贸re niema dwumasy i turbo niema zmiennej geometrii.

tanie nie s膮. Po trzecie mam te偶 seicento 1.1 gdzie reakcja silnika na
peda艂 gazu jest po prostu 艣wietna.
seicento niema masy.

Mam wra偶enie 偶e potrzebuje poczu膰 pod butem nie moment obrotowy tylko
grzeczn膮 benzynk臋.
tu ju偶 Ci nikt z grupy nie pomo偶e.
ToMasz

PS co z jazdami pr贸bnymi? Taka wycieczka mo偶e da膰 Ci wi臋cej informacji niz wszystkie nasze gdybania

Data: 2013-12-24 22:43:35
Autor: X-Man
Lodgy z 1.6 84KM
"Sebastian Bia艂y" <heby@poczta.onet.pl> wrote in message news:l9clv4$5fn$1node1.news.atman.pl...
On 2013-12-24 15:51, Myjk wrote:
[...]

jak kupujesz nowe z ASO to pewnie nie, regenerowana ze sprawdzonego 藕r贸d艂a to koszt oko艂o 1000-1500z艂 na allegro turbo z 1-2 letnich rozbitk贸w mozesz dosta膰 za 500-600z艂 (oczywi艣cie zale偶y o jakim dok艂adnie silniku m贸wimy)

je偶eli je藕dzisz tyle co napisa艂e艣 to tam si臋 pr臋dzej zmienna geometria zapiecze jak samo turbo padnie ot tak z siebie, przegoni膰 po obrotach co jaki艣 czas i b臋dzie dobrze od 4 lata je偶d偶臋 turbodieslami i jak s艂ysz臋 te legendy o cenach turbin itd to smiech mnie ogarnia...

 Po trzecie mam te偶 seicento 1.1 gdzie reakcja silnika na
peda艂 gazu jest po prostu 艣wietna. Brakuje mi tego w moim dieslu.
Mam wra偶enie 偶e potrzebuje poczu膰 pod butem nie moment obrotowy tylko grzeczn膮 benzynk臋.

dwa lata temu do 90konnej Octavii wstawi艂em wi臋ksze wtryski i hybrydowe turbo (ca艂e 1200z艂 kosztowa艂o) oraz zrobi艂em program na 165KM 艣miga do dzi艣 u mojego ojca bez 偶adnych problem贸w a auto ma ju偶 ponad 300kkm nalatane, chcia艂bym stan膮膰 z tob膮 na 艣wiat艂ach (ty w Seicento) to by艣 zobaczy艂 czy nadal chcesz benzyn臋 ;) druga kwestia to Seicento wa偶y pewnie po艂ow臋 tego co ten diesel...

Pzdr
Piotrek

Data: 2013-12-24 22:58:47
Autor: Myjk
Lodgy z 1.6 84KM
Tue, 24 Dec 2013 20:06:10 +0100, Sebastian Bia艂y
Da si臋 je podkr臋ci膰 do prawie 100KM przez zmian臋 software.

No tak, a potem po 75tkm od wyjazdu z salonu pada "pompa wtryskowa",
wtryski, sprz臋g艂o, dwumasa, do tego rozrz膮d i ludzie psiocz膮, 偶e SYF
(zbie偶no艣膰 fakt贸w zupe艂nie przypadkowa). :P

Mo偶e wi臋c nie b臋dzie 藕le. Zafira ma 115KM i ludzie uwa偶aj膮 偶e jest bardzo ok.

115KM to o 50 KM wi臋cej. We藕 po uwag臋, 偶e 10-15KM po偶era sama spr臋偶arka
klimy.

Autostrad臋 u偶ywam 2x do roku na d艂u偶szych odcinkach. 1000x cz臋sciej jad臋 kilka km po mie艣cie, ewentualnie wypad za miasto. Chcia艂bym jednak aby przy za艂adowaniu 7 os贸b nie by艂o sytuacji 偶e nie podjad臋 pod g贸rk臋.

Podjecha膰, podjedziesz. Ale we藕 tym wyprzed藕.
艢miem w膮tpi膰, po pierwsze nie wiem czy kupie na 3 lata, mo偶e na 6.

Mam blisko 6-letnie auto od wyjazdu z salonu. CR z turbo... i DPFem. Nic nie stuka, nic nie puka, a przeje偶d偶am nie 10 a 20-25 tys. rocznie.

A to ju偶 jest niefajnie.

Gdy偶 poniewa偶? Lepiej kupi膰 3-latka na 3 lata?

Po drugie mam diesla renault i turbiny padaja, i tanie nie s膮.

W Mazdach podobno te偶 padaj膮. Jak kto艣 dba, tak ma. :P

--
Pozdor Myjk

Data: 2013-12-24 23:04:28
Autor: jerzu
Lodgy z 1.6 84KM
On Tue, 24 Dec 2013 20:06:10 +0100, Sebastian Bia硑
<heby@poczta.onet.pl> wrote:

Chcia砨ym jednak aby przy za砤dowaniu 7 os骲 nie by硂 sytuacji 縠 nie podjad pod g髍k.

60. konna Panda ma problemy na obwodnicy tr骿miejskiej. 2 os + dziecko
+ baga. S砤bo widz te 84KM z siedmioma osobami. A i auto ci昕sze od
Pandy.

Data: 2013-12-24 23:05:53
Autor: jerzu
Lodgy z 1.6 84KM
<heby@poczta.onet.pl> wrote:

Po drugie mam diesla renault i turbiny padaja, i tanie nie s.

Pacz Pan, moja nie wie chyba 縠 ma pa舵. Ponad 400 tys. kilometr體 ju
zrobi砤. I jedzie dalej.

Data: 2013-12-25 22:30:58
Autor: t岽
Lodgy z 1.6 84KM
Sebastian Bia艂y wrote:

Po trzecie mam te偶 seicento 1.1 gdzie reakcja silnika na peda艂 gazu jest
po prostu 艣wietna. Brakuje mi tego w moim dieslu.

M贸wisz o reakcji na gaz w Lodgy 84 KM? Czy Ty aby nie trollujesz?

--
ss岽壥卶 s岽 菨蓴u蓯晒ou蓳岽

Data: 2013-12-26 14:07:43
Autor: Sebastian Bia艂y
Lodgy z 1.6 84KM
On 2013-12-25 23:30, t岽 wrote:
Po trzecie mam te偶 seicento 1.1 gdzie reakcja silnika na peda艂 gazu jest
po prostu 艣wietna. Brakuje mi tego w moim dieslu.
M贸wisz o reakcji na gaz w Lodgy 84 KM? Czy Ty aby nie trollujesz?

M贸wie o *reakcji* a nie o przyspieszeniu. W SC nacisni臋cie peda艂u gazu daje natychmiastowy efekt w postaci ci膮gu silnika, op贸藕nienie jest na oko poni偶ej 100ms bo go nie wyczuwam. W moim turbodieslu nacisni臋cie peda艂u gazu dalej oko艂o 0.5sek do 1 sek op贸藕nienia. I nie jest to turbodziura, tylko podejrzewam albo elektronik臋/czujniki albo bezw艂adno艣膰 samego silnika bo spory. Cie偶ko mi wyja艣ni膰 na czym polega to uczucie, ale przypusczam 偶e najlepiej bym si臋 czu艂 z silnikiem elektrycznym, tam reakcja na peda艂 powinna by膰 milisekundowa.

To 偶e takie male艅stwo nie ma mocy to jest oczywiste.

Nie, nie troluje.

Data: 2013-12-27 17:07:20
Autor: t岽
Lodgy z 1.6 84KM
Sebastian Bia艂y wrote:

Cie偶ko mi wyja艣ni膰 na czym polega to uczucie, ale przypusczam 偶e
najlepiej bym si臋 czu艂 z silnikiem elektrycznym, tam reakcja na peda艂
powinna by膰 milisekundowa.

Wiem o czym m贸wisz, to oczywiste, 偶e w ka偶dym silniku turbo reakcja na gaz jest lekko op贸藕niona, bo silnik musi wygenerowa膰 spaliny, kt贸re nap臋dz膮 turbin臋, kt贸ra z kolei wt艂oczy do silnika odpowiedni膮 ilo艣膰 powietrza i dopiero wtedy pojawi si臋 nominalny moment obrotowy. W dieslu bardziej to czu膰 ni偶 w silniku benzynowym (turbo), bo masz tam dodatkowo ni偶sze obroty. W silniku wolnoss膮cym masz ca艂y moment natychmiast.

Tyle, 偶e jaki maj膮 sens takie rozwa偶ania w kontek艣cie silnika 84 KM w wielkiej krowie Lodgy? O reakcji na gaz mo偶na sobie podyskutowa膰 od, powiedzmy, 100 KM na ton臋, wtedy to ma jaki艣 sens. A jak silnik jest s艂aby, to wola艂bym taki z powoln膮 reakcja na gaz, ale lepszym przebiegiem momentu, bo jak auto nie przyspiesza, to nic zda si臋 nawet najlepsza reakcja na gaz.

Poza tym w nowych autach niesportowych reakcja na gaz bywa gorsza ni偶 w starych i jest tak z prostego powodu -- teraz montuje si臋 przepustnice sterowane elektronicznie, przez ECU, nie masz wi臋c bezpo艣redniego po艂膮czenia peda艂u gazu z przepustnic膮, a ECU celowo steruje przepustnic膮 progresywnie, 偶eby przeci臋tny kierowca, kt贸remu stopa chodzi do艣膰 chaotycznie, osi膮gn膮艂 ni偶sze spalanie.  --
ss岽壥卶 s岽 菨蓴u蓯晒ou蓳岽

Data: 2013-12-25 09:38:24
Autor: t岽
Lodgy z 1.6 84KM
Myjk wrote:

Skoro Fabia 75KM w dwie osoby ledwo si臋 z klim膮 toczy艂a to dopowiedz
sobie jak b臋dzie jecha膰 klocek 7-osobowy za艂adowany po asfalt raptem
10KM wi臋cej. Takie silniki to mo偶e 15 lat temu by艂y dobre.

To b臋dzie tragedia, 23 lata temu mia艂em przyjemno艣膰 podr贸偶owa膰 jako dzieciak Polonezem po europie w 5 os贸b i to by艂 dramat. Ojciec wspomina t膮 podr贸偶 w taki spos贸b, 偶e jecha艂 ca艂y czas z gazem w pod艂odze, a i tak by艂 najwolniejszy w okolicy, chocia偶 wtedy standardy by艂y nieco inne ni偶 teraz.

Krowa Lodgy z kilkoma ko艅mi wi臋cej i 2 dodatkowymi osobami na pok艂adzie to b臋dzie podobny dramat.

--
ss岽壥卶 s岽 菨蓴u蓯晒ou蓳岽

Data: 2013-12-25 11:06:00
Autor: zhbick
Lodgy z 1.6 84KM
 Ojciec wspomina
t膮 podr贸偶 w taki spos贸b, 偶e jecha艂 ca艂y czas z gazem w pod艂odze,
a i tak by艂 najwolniejszy w okolicy

a 艣wiece mu wszystkie pali艂y czy tylko 3 lub 2?

Data: 2013-12-25 12:33:48
Autor: RadoslawF
Lodgy z 1.6 84KM
Dnia 2013-12-25 10:38, U偶ytkownik t岽 napisa艂:

[...]

Dramat to b臋dzie jak wybierze o dwadzie艣cia tysi臋cy dro偶sz膮 alternatyw臋,
bo ta艅szych nie widzi.
Wyjazd wakacyjny raz do roku przeboleje, a je偶d偶膮c przez reszt臋
roku sam lub z jednym pasa偶erem nie b臋dzie narzeka艂.

Pozdrawiam

Data: 2013-12-25 12:33:51
Autor: MadMan
Lodgy z 1.6 84KM
Dnia 25 Dec 2013 09:38:24 GMT, t岽 napisa(a):

23 lata temu mia砮m przyjemno舵 podr罂owa jako dzieciak Polonezem po europie w 5 os骲 i to by dramat. Ojciec wspomina t podr罂 w taki spos骲, 縠 jecha ca硑 czas z gazem w pod硂dze, a i tak by najwolniejszy w okolicy

Wszyscy powy縠j 140 km/h? Nie chce mi si wierzy. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2013-12-25 12:46:58
Autor: Dawid
Lodgy z 1.6 84KM
W dniu 2013-12-25 12:33, MadMan pisze:
[...]

Polonez w 5 os骲 plus baga gna pod 140, chyba 縜rtujesz.
Na jego super zawieszeniu i z super hamulcami szybko by uko馽zy podr罂.Zauwa, 縠 to 23 lata temu by硂, jeszcze go nie poprawili :-)

Data: 2013-12-25 12:54:26
Autor: MadMan
Lodgy z 1.6 84KM
Dnia Wed, 25 Dec 2013 12:46:58 +0100, Dawid napisa(a):

Wszyscy powy縠j 140 km/h? Nie chce mi si wierzy.

Polonez w 5 os骲 plus baga gna pod 140, chyba 縜rtujesz.

Polonez z 3 osobami i pe硁ym baga縩ikiem (+ mn髎twem baga縰 w miejscu 4
i 5 osoby) z gazem w pod硂dze bez problemu jedzie 140, po rozp阣zeniu
oczywi禼ie. Silnik 1.5.
Na jego super zawieszeniu i z super hamulcami szybko by uko馽zy podr罂.Zauwa, 縠 to 23 lata temu by硂, jeszcze go nie poprawili :-)

Opisywany egzemplarz obecnie ma 22 lata :) A hamulce do jazdy 140 km/h
s potrzebne? Bo mi si wydawa硂 縠 jedynie do wyhamowania z tej
pr阣ko禼i :P

--
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2013-12-25 13:05:19
Autor: Dawid
Lodgy z 1.6 84KM
W dniu 2013-12-25 12:54, MadMan pisze:

Opisywany egzemplarz obecnie ma 22 lata :) A hamulce do jazdy 140 km/h
s potrzebne? Bo mi si wydawa硂 縠 jedynie do wyhamowania z tej
pr阣ko禼i :P

A jak co wyskoczy to hamujesz nogami?
Nie ma co z tob dyskutowa, lepiej oddaj prawko bo pozabijasz wszystkich.Teoretycznie poldek to super rakieta, masz racj i z tym 縴j :-)

Data: 2013-12-25 13:24:48
Autor: MadMan
Lodgy z 1.6 84KM
Dnia Wed, 25 Dec 2013 13:05:19 +0100, Dawid napisa(a):

Opisywany egzemplarz obecnie ma 22 lata :) A hamulce do jazdy 140 km/h
s potrzebne? Bo mi si wydawa硂 縠 jedynie do wyhamowania z tej
pr阣ko禼i :P

A jak co wyskoczy to hamujesz nogami?

Hamulcami.
Nie ma co z tob dyskutowa, lepiej oddaj prawko bo pozabijasz wszystkich.

Po co mam innych zabija?
Teoretycznie poldek to super rakieta, masz racj i z tym 縴j :-)

To ty tak twierdzisz. Ja jedynie twierdz 縠 sytuacja gdzie auto jad眂e
140 km/h jest na drodze najwolniejsze jest co najmniej dziwna. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2013-12-25 19:49:41
Autor: RadoslawF
Lodgy z 1.6 84KM
Dnia 2013-12-25 13:05, U縴tkownik Dawid napisa:

[...]

Brak argument體 i zaczynasz personalnie jecha ?
A wiesz 縠 ten opluwany przez ciebie polonez mia hamulce tarczowe
kt髍e nie by硑 takie z砮 jak my秎isz. Jeden z jego nast阷c體
Lanos kt髍y mia by nowocze秐iejszy nie by takim do ko馽a.
Mia lepsze silniki ale je秎i idzie o hamulce to by硑 one
stasrsze ni w polonezie, na jednej osi normalne tarcze a na
drugiej b阞ny jak w starej warszawie czy 縰ku.

Pozdrawiam

Data: 2013-12-25 21:23:12
Autor: Dawid
Lodgy z 1.6 84KM
W dniu 2013-12-25 19:49, RadoslawF pisze:

[...]

A wiesz, 縠 te super hamulce w Polonezie usprawniono dopiero ko硂 1996r. Jak te stare by硑 takie super to po kiego je zmieniano?
Pozdrawiam

Data: 2013-12-25 22:15:51
Autor: RadoslawF
Lodgy z 1.6 84KM
Dnia 2013-12-25 21:23, U縴tkownik Dawid napisa:

[...]

Bo lepsze jest wrogiem dobrego a usprawnienie nie oznacza wymiany.
Tytu硂wa Dacia nie ma przypadkiem b阞n體 z ty硊 zamiast tarcz ?

Pozdrawiam

Data: 2013-12-25 22:25:24
Autor: t岽
Lodgy z 1.6 84KM
RadoslawF wrote:

Bo lepsze jest wrogiem dobrego a usprawnienie nie oznacza wymiany.
Tytu艂owa Dacia nie ma przypadkiem b臋bn贸w z ty艂u zamiast tarcz ?

No i co z tego, ze ma b臋bny? Dobry uk艂ad hamulcowy z b臋bnami z ty艂u da znacznie kr贸tsz膮 drog臋 hamowania ni偶 najlepsze-g贸wniane hamulce z Poloneza.

--
ss岽壥卶 s岽 菨蓴u蓯晒ou蓳岽

Data: 2013-12-26 00:39:19
Autor: RadoslawF
Lodgy z 1.6 84KM
Dnia 2013-12-25 23:25, U偶ytkownik t岽 napisa艂:

[...]

Problem w tym 偶e jak kto艣 zaoszcz臋dzi艂 na hamulcach tarczowych
to nie ma ju偶 dobrego uk艂adu hamulcowego. Ale oczywi艣cie mo偶na
plu膰 na stare wynalazki i twierdzi膰 偶e nowo g贸wno jest lepsze
bo jest nowe.

Pozdrawiam

Data: 2013-12-26 09:35:36
Autor: t岽
Lodgy z 1.6 84KM
RadoslawF wrote:

Problem w tym 偶e jak kto艣 zaoszcz臋dzi艂 na hamulcach tarczowych to nie ma
ju偶 dobrego uk艂adu hamulcowego.

Dobrego w znaczeniu wsp贸艂czesnym to mo偶e nie, ale lepszy ni偶 w Polonezie na pewno mo偶e by膰, o ile oczywi艣cie b臋bny s膮 z ty艂u.

Ale oczywi艣cie mo偶na plu膰 na stare
wynalazki i twierdzi膰 偶e nowo g贸wno jest lepsze bo jest nowe.

To, czy hamulce s膮 dobre, czy nie, pokazuje droga hamowania. Je艣li jest lepsza, a jest, to i hamulce s膮 lepsze.

--
ss岽壥卶 s岽 菨蓴u蓯晒ou蓳岽

Data: 2013-12-25 22:24:40
Autor: t岽
Lodgy z 1.6 84KM
RadoslawF wrote:

Brak argument贸w i zaczynasz personalnie jecha膰 ? A wiesz 偶e ten opluwany
przez ciebie polonez mia艂 hamulce tarczowe kt贸re nie by艂y takie z艂e jak
my艣lisz. Jeden z jego nast臋pc贸w Lanos kt贸ry mia艂 by膰 nowocze艣niejszy nie
by艂 takim do ko艅ca. Mia艂 lepsze silniki ale je艣li idzie o hamulce to
by艂y one stasrsze ni偶 w polonezie, na jednej osi normalne tarcze a na
drugiej b臋bny jak w starej warszawie czy 偶uku.

Tyle, 偶e te tarcze z Poloneza by艂y mikroskopijne i nawet po wszystkich poprawkach Polonez hamowa艂 chujowo. Ju偶 dawa艂em tu linki do test贸w. Polonez mia艂, w zale偶no艣ci od rocznika, hamulce bardzo z艂e lub beznadziejne.

--
ss岽壥卶 s岽 菨蓴u蓯晒ou蓳岽

Data: 2013-12-26 15:34:37
Autor: Tomasz Pyra
Lodgy z 1.6 84KM
Dnia Wed, 25 Dec 2013 19:49:41 +0100, RadoslawF napisa(a):

[...]

Opowie禼i o dobrych hamulcach w Polonezie wzi瓿y si chyba tylko z tego 縠
by硑 pewnie lepsze ni te w Syrenie :-)

Dopiero potem zrobiono wielkie usprawnienie tych "uwaga tarczowych"
hamulc體 - tzw. hamulce Lucasa (prz骴 tarcza, ty b阞ny), kt髍e jako tam
hamowa硑.
Wymiary tych hamulc體 s takie jak we Fiacie Cinquecento.

Wiadomo 縠 trzeba pami阾a 縠 Polonez, to nadal by tak naprawd sto razy
liftingowany, ale mechanicznie nadal w硂ski Fiat 1500 z lat 60-tych.

Lanos ju mia tarcze wi阫sze i wentylowane - ju zupe硁ie inna bajka.

Data: 2013-12-26 17:00:14
Autor: RoMan Mandziejewicz
Lodgy z 1.6 84KM
Hello Tomasz,

[...]

Bo ja wiem ;)

[...]

Male駍twa.

Wiadomo 縠 trzeba pami阾a 縠 Polonez, to nadal by tak naprawd sto razy
liftingowany, ale mechanicznie nadal w硂ski Fiat 1500 z lat 60-tych.
Lanos ju mia tarcze wi阫sze i wentylowane - ju zupe硁ie inna bajka.

Normalne wentylowane tarcze a z ty硊 - kogo obchodzi ty? Wa縩e, 縠by
prz骴 dobrze hamowa. Lanosem da si bez problem體 wyhamowa z
dowolnej pr阣ko禼i, jak zdo砤 rozwin辨. Co wa縩iejsze - nie traci
zdolno禼i hamowania po hamowaniu ze 140+ - przeciwnie do Poldka sprzed
Lucasa, kt髍y hamowa raz a potem musia stygn辨.

Co w niczym nie zmienia faktu, 縠 Poldek dawa mi wi阠ej radochy z
jazdy po g髍skich drogach. Lanos lubi postraszy podsterowno禼i :(

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2013-12-27 17:07:39
Autor: t岽
Lodgy z 1.6 84KM
RoMan Mandziejewicz wrote:

Normalne wentylowane tarcze a z ty艂u - kogo obchodzi ty艂?

ROTFL!

--
ss岽壥卶 s岽 菨蓴u蓯晒ou蓳岽

Data: 2013-12-25 13:36:59
Autor: RoMan Mandziejewicz
Lodgy z 1.6 84KM
Hello MadMan,

[...]

Ale kt髍y 1.5? AA (75KM) czy 1.5AB (82KM)? Poza tym - nawet AB z jedn
osoba miewa problemy z utrzymaniem pr阣ko禼i pod silny wiatr :(

Spowolnienia. I tylko raz na 15 minut.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2013-12-25 13:47:14
Autor: MadMan
Lodgy z 1.6 84KM
Dnia Wed, 25 Dec 2013 13:36:59 +0100, RoMan Mandziejewicz napisa(a):

Ale kt髍y 1.5? AA (75KM) czy 1.5AB (82KM)? Poza tym - nawet AB z jedn
osoba miewa problemy z utrzymaniem pr阣ko禼i pod silny wiatr :(

Na pewno AB, to jedno z pierwszych Caro. Moc tych silnik體 jest czysto
teoretyczna, m骿 Swift maj眂y 68 koni je糳zi zdecydowanie sprawniej,
mimo posiadania 3 bieg體 zamiast 5.
Spowolnienia. I tylko raz na 15 minut.

Akurat hamuje wystarczaj眂o. Niemniej fakt, musi si toto wystudzi -
tarcze niewentylowane w ko馽u. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2013-12-25 15:09:31
Autor: RoMan Mandziejewicz
Lodgy z 1.6 84KM
Hello MadMan,

[...]

Przeje糳zi砮m Polkiem MR93 1.5GLE (z silnikiem AB) do舵 sporo kkm. I
na szybko舵 nie narzeka砮m. Raczej w砤秐ie na problem z hamowaniem z
du縴ch szybko禼i.

Spowolnienia. I tylko raz na 15 minut.
Akurat hamuje wystarczaj眂o.

Ale powy縠j 140 nie mo縠sz nawet na chwileczk odpu禼i, bo przestaje
hamowa.

Niemniej fakt, musi si toto wystudzi - tarcze niewentylowane w
ko馽u.

Raczej problem z zaciskami i t硂czkami...

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2013-12-26 09:38:42
Autor: t岽
Lodgy z 1.6 84KM
RoMan Mandziejewicz wrote:

Na pewno AB, to jedno z pierwszych Caro. Moc tych silnik贸w jest czysto
teoretyczna, m贸j Swift maj膮cy 68 koni je藕dzi zdecydowanie sprawniej,
mimo posiadania 3 bieg贸w zamiast 5.

Przeje藕dzi艂em Polkiem MR93 1.5GLE (z silnikiem AB) do艣膰 sporo kkm. I na
szybko艣膰 nie narzeka艂em. Raczej w艂a艣nie na problem z hamowaniem z du偶ych
szybko艣ci.

Jak Wy macie por贸wnanie: Polonez vs. Lanos vs. stary Swift to nic dziwnego, 偶e na nic nie narzekacie.

Niemniej fakt, musi si臋 toto wystudzi膰 - tarcze niewentylowane w ko艅cu.

Raczej problem z zaciskami i t艂oczkami...

Raczej problem z ca艂ym g贸wnianym uk艂adem, tudzie偶 z beznadziejnie w膮skimi oponami jak na mas臋 Poloneza, no i chujowymi rzecz jasna.

--
ss岽壥卶 s岽 菨蓴u蓯晒ou蓳岽

Data: 2013-12-26 11:41:59
Autor: J.F.
Lodgy z 1.6 84KM
Dnia 26 Dec 2013 09:38:42 GMT, t岽 napisa(a):
RoMan Mandziejewicz wrote:
Przeje糳zi砮m Polkiem MR93 1.5GLE (z silnikiem AB) do舵 sporo kkm. I na
szybko舵 nie narzeka砮m. Raczej w砤秐ie na problem z hamowaniem z du縴ch
szybko禼i.

Jak Wy macie por體nanie: Polonez vs. Lanos vs. stary Swift to nic dziwnego, 縠 na nic nie narzekacie.

Przeciez RoMan narzeka.

Niemniej fakt, musi si toto wystudzi - tarcze niewentylowane w ko馽u.
Raczej problem z zaciskami i t硂czkami...
Raczej problem z ca硑m g體nianym uk砤dem, tudzie z beznadziejnie w眘kimi oponami jak na mas Poloneza, no i chujowymi rzecz jasna.

Przeciez nie narzeka ze opony zrywaly przyczepnosc, tylko ze hamulce
slabe. A dokladniej to na fading.

J.

Data: 2013-12-26 11:45:31
Autor: t岽
Lodgy z 1.6 84KM
J.F. wrote:

[...]

W Polonezie wszystko co mia艂o zwi膮zek z hamowaniem by艂o g贸wniane. Ma艂o wa偶ne, na co RuMun narzeka.

--
ss岽壥卶 s岽 菨蓴u蓯晒ou蓳岽

Data: 2013-12-26 12:00:21
Autor: RoMan Mandziejewicz
Lodgy z 1.6 84KM
Hello J.F.,

Thursday, December 26, 2013, 11:41:59 AM, you wrote:

[...]

Przeciez nie narzeka ze opony zrywaly przyczepnosc, tylko ze hamulce
slabe. A dokladniej to na fading.

Ale po co to karmisz?

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2013-12-25 13:32:41
Autor: RoMan Mandziejewicz
Lodgy z 1.6 84KM
Hello MadMan,

[...]

23 lata temu je糳zi硂 si troche szybciej ni obecnie. Stary Polonez z
silnikiem AA i 4-biegow skrzyni bieg體, przy obci笨eniu 5 osobami
140km/h osi眊a z trudem. I to by硂 licznikowe 140.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2013-12-26 09:36:40
Autor: t岽
Lodgy z 1.6 84KM
RoMan Mandziejewicz wrote:

23 lata temu je藕dzi艂o si臋 troche szybciej ni偶 obecnie.

To mo偶e Ty je藕dzi艂e艣 szybciej, bo teraz ju偶 by膰 mo偶e nie ogarniasz 艣wiata za kierownic膮.

Stary Polonez z
silnikiem AA i 4-biegow膮 skrzyni膮 bieg贸w, przy obci膮偶eniu 5 osobami
140km/h osi膮ga艂 z trudem. I to by艂o licznikowe 140.

Nawet je艣li osi膮gn膮艂 tak膮 pr臋dko艣膰 po 10 km pustej prostej, to nikt przy zdrowych zmys艂ach w ten spos贸b nie je藕dzi艂.

--
ss岽壥卶 s岽 菨蓴u蓯晒ou蓳岽

Data: 2013-12-26 11:03:26
Autor: MadMan
Lodgy z 1.6 84KM
Dnia 26 Dec 2013 09:36:40 GMT, t岽 napisa(a):

Stary Polonez z
silnikiem AA i 4-biegow skrzyni bieg體, przy obci笨eniu 5 osobami
140km/h osi眊a z trudem. I to by硂 licznikowe 140.

Nawet je秎i osi眊n背 tak pr阣ko舵 po 10 km pustej prostej, to nikt przy zdrowych zmys砤ch w ten spos骲 nie je糳zi.

Niemniej tw骿 ojciec wspomina 縠 podr罂owa polonezem z gazem w pod硂dze
:) Czy縝y nie by przy zdrowych zmys砤ch?

--
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2013-12-26 11:46:53
Autor: t岽
Lodgy z 1.6 84KM
MadMan wrote:

Niemniej tw贸j ojciec wspomina 偶e podr贸偶owa艂 polonezem z gazem w pod艂odze
:) Czy偶by nie by艂 przy zdrowych zmys艂ach?

Ale to oznacza艂o nie wi臋cej ni偶 ok. 120 km/h na autostradzie (wszyscy wyprzedzali, bo jechali 125-150).

--
ss岽壥卶 s岽 菨蓴u蓯晒ou蓳岽

Data: 2013-12-26 13:05:38
Autor: MadMan
Lodgy z 1.6 84KM
Dnia 26 Dec 2013 11:46:53 GMT, t岽 napisa(a):

Niemniej tw骿 ojciec wspomina 縠 podr罂owa polonezem z gazem w pod硂dze
:) Czy縝y nie by przy zdrowych zmys砤ch?

Ale to oznacza硂 nie wi阠ej ni ok. 120 km/h na autostradzie (wszyscy wyprzedzali, bo jechali 125-150).

No c罂, zatem ten polonez nie by do ko馽a sprawny...

--
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2013-12-26 12:49:22
Autor: t岽
Lodgy z 1.6 84KM
MadMan wrote:

No c贸偶, zatem ten polonez nie by艂 do ko艅ca sprawny...

By艂 absolutnie sprawny i mia艂 2 lata. To by艂 1.5 SLE, rocznik 1989.

--
ss岽壥卶 s岽 菨蓴u蓯晒ou蓳岽

Data: 2013-12-26 14:00:29
Autor: MadMan
Lodgy z 1.6 84KM
Dnia 26 Dec 2013 12:49:22 GMT, t岽 napisa(a):

No c罂, zatem ten polonez nie by do ko馽a sprawny...

By absolutnie sprawny i mia 2 lata. To by 1.5 SLE, rocznik 1989.

No patrz, 1.5 GLE (czyli praktycznie to samo co SLE, tylko ma nieco
gorsze osi眊i) maj眂y 21 lat bez problemu jecha 140, oczywi禼ie po
odpowiednim czasie zu縴tym na rozp阣zenie si. Tak jak pisa砮m, 3 osoby
+ reszta auta baga縰. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2013-12-26 14:12:52
Autor: t岽
Lodgy z 1.6 84KM
MadMan wrote:

No patrz, 1.5 GLE (czyli praktycznie to samo co SLE, tylko ma nieco
gorsze osi膮gi) maj膮cy 21 lat bez problemu jecha艂 140, oczywi艣cie po
odpowiednim czasie zu偶ytym na rozp臋dzenie si臋.

GLE to zdaje si臋 Caro, niby dlaczego mia艂 lepsze osi膮gi ni偶 przej艣ci贸wka?

Tak jak pisa艂em, 3 osoby
+ reszta auta baga偶u.

3 to nie 5 i to w 艣r贸dziemnomorskim upale. Poza tym to nie by艂y testy pr臋dko艣ci maksymalnej, bo tylko idiota by takie przeprowadza艂 w aucie prze艂adowanym rodzin膮 i baga偶em.

--
ss岽壥卶 s岽 菨蓴u蓯晒ou蓳岽

Data: 2013-12-26 15:35:10
Autor: MadMan
Lodgy z 1.6 84KM
Dnia 26 Dec 2013 14:12:52 GMT, t岽 napisa(a):

GLE to zdaje si Caro, niby dlaczego mia lepsze osi眊i ni przej禼i體ka?

Nie wiem, ni縮za masa? Dane wzi背em z wiki.
Tak jak pisa砮m, 3 osoby
+ reszta auta baga縰.

3 to nie 5 i to w 秗骴ziemnomorskim upale. Poza tym to nie by硑 testy pr阣ko禼i maksymalnej, bo tylko idiota by takie przeprowadza w aucie prze砤dowanym rodzin i baga縠m.

Natomiast jazda z butem w pod硂dze jest w takich warunkach normalna?

--
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2013-12-26 15:13:07
Autor: t岽
Lodgy z 1.6 84KM
MadMan wrote:

Nie wiem, ni偶sza masa? Dane wzi膮艂em z wiki.

Dziadek mia艂 potem GLE i je藕dzi艂 raczej lepiej ni偶 gorzej.
[...]

Natomiast jazda z butem w pod艂odze jest w takich warunkach normalna?

Bo pod wzniesienia inaczej si臋 nie da艂o. Oczywi艣cie z g贸rki nie jecha艂 z butem w pod艂odze, 偶eby osi膮gn膮膰 pr臋dko艣膰, z kt贸rej nie da艂oby si臋 wyhamowa膰 i przy okazji zar偶n膮膰 silnik.

--
ss岽壥卶 s岽 菨蓴u蓯晒ou蓳岽

Data: 2013-12-26 16:53:08
Autor: RoMan Mandziejewicz
Lodgy z 1.6 84KM
Hello MadMan,

[...]

E, tam - gorsze.

maj眂y 21 lat bez problemu jecha 140, oczywi禼ie po odpowiednim
czasie zu縴tym na rozp阣zenie si.

To te ju mia砮 popsuty :P

Data: 2013-12-26 17:55:50
Autor: MadMan
Lodgy z 1.6 84KM
Dnia Thu, 26 Dec 2013 16:53:08 +0100, RoMan Mandziejewicz napisa(a):

maj眂y 21 lat bez problemu jecha 140, oczywi禼ie po odpowiednim
czasie zu縴tym na rozp阣zenie si.

To te ju mia砮 popsuty :P

Ten poldek jest ju bardzo zm阠zony, wiadomo. Do tego silnik ju jest
zmieniony na inny, ten mia permanentny problem z uszczelk pod g硂wic
- prawdopodobnie krzywy blok silnika. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2013-12-26 18:33:34
Autor: RoMan Mandziejewicz
Lodgy z 1.6 84KM
Hello MadMan,

[...]

Permanentny problem z uszczelk mia硑 raczej Poldki 1.6 - mia硑 tak
mocno rozwiercone bloki, 縠 uszczelka nie mia砤 si na czym trzyma :(

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2013-12-26 20:45:21
Autor: t岽
Lodgy z 1.6 84KM
RoMan Mandziejewicz wrote:

Permanentny problem z uszczelk膮 mia艂y raczej Poldki 1.6 - mia艂y tak
mocno rozwiercone bloki, 偶e uszczelka nie mia艂a si臋 na czym trzyma膰 :(

Raczej mia艂y tak chujowe uszczelki.

--
ss岽壥卶 s岽 菨蓴u蓯晒ou蓳岽

Data: 2013-12-26 21:30:55
Autor: Artur Ma秎眊
Lodgy z 1.6 84KM
Hello MadMan,

[...]

Nieprawda - mo縠 w okresie pocz眛kowym. Zupe硁ie jak stare jednostki
VW, po rozwierceniu z 1.6 do 1.9 :P

mia硑 tak
mocno rozwiercone bloki, 縠 uszczelka nie mia砤 si na czym trzyma :(

Trzyma砤 si bardzo dobrze, tylko musia砤 by odpowiednia do
konstrukcji. Sporo kilometr體 tym zrobi砮m :)

Data: 2013-12-26 14:12:14
Autor: Dawid
Lodgy z 1.6 84KM
W dniu 2013-12-26 13:49, t岽 pisze:
MadMan wrote:

No c贸偶, zatem ten polonez nie by艂 do ko艅ca sprawny...

By艂 absolutnie sprawny i mia艂 2 lata. To by艂 1.5 SLE, rocznik 1989.

idiocie nie wyt艂umaczysz, szkoda czasu.

Data: 2013-12-26 13:39:17
Autor: RoMan Mandziejewicz
Lodgy z 1.6 84KM
Hello MadMan,

[...]

Raczej mocno niesprawny.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2013-12-26 12:49:35
Autor: t岽
Lodgy z 1.6 84KM
RoMan Mandziejewicz wrote:

Raczej mocno niesprawny.

....jest Tw贸j muzg.

--
ss岽壥卶 s岽 菨蓴u蓯晒ou蓳岽

Data: 2013-12-25 22:22:45
Autor: t岽
Lodgy z 1.6 84KM
MadMan wrote:

Wszyscy powy偶ej 140 km/h? Nie chce mi si臋 wierzy膰.

Polonez z 5 osobami i baga偶em 140 km/h? Chyba z du偶ej g贸ry i jak si臋 偶agiel postawi.

--
ss岽壥卶 s岽 菨蓴u蓯晒ou蓳岽

Data: 2013-12-28 10:56:15
Autor: DJ Abelson庐
Lodgy z 1.6 84KM
W dniu 2013-12-24 15:51, Myjk pisze:

R贸wnie偶 nie wiem z czym masz problem przy turbinie. Chcesz kupi膰 nowe auto,
je藕dzisz ma艂o, do ko艅ca 偶ywota auta ten element wytrzyma (je艣li nie b臋dzie
katowany).

Naprawa turbiny to nie jest najgorsza rzecz jaka mo偶e spotka膰 u偶ytkownika diesla.

Data: 2013-12-25 10:21:51
Autor: Sebastian Bia艂y
Lodgy z 1.6 84KM
On 2013-12-24 13:42, Sebastian Bia艂y wrote:
benzyna 1.6 84KM.

Przekonujecie mnie 偶e bedzie za malo. OK. Nie mma jak si臋 przejechac, bo w okolicznych salonach nie ma tego autka z tym silnikiem do jazdy. O ile pami臋tam s膮 Logany, ale one s膮 mniejsze.

Zastanowie si臋 wobec tego. Nie chc臋 si臋 ladowa膰 w turbiodiesla ani tym bardziej turbobenzyn臋. G艂贸wnie dlatego 偶e to znacznie komplikuje silnik a liczenie na to ze trafie na egzemplarz bez wad jest z艂ym pomys艂em w tak tanim samochodzie gdzie na czym艣 na pewno oszcz臋dzili.

By膰 mo偶e powinienem jednak zastanowi膰 sie nad Zafir膮 1.8 :) tym bardziej 偶e obecnie stania艂a o jakie艣 10k.

Data: 2013-12-25 10:39:29
Autor: Lewis
Lodgy z 1.6 84KM
On 2013-12-24 13:42, Sebastian Bia艂y wrote:
benzyna 1.6 84KM.

[...]

R贸b jak chcesz ja nie chc臋 nic innego ni偶 turbo benzyna.
Sam mam obecnie 3 samochody TB, 2.0 z LPG 185KM, 2.0 270KM i 2.3 230KM, nie zamieni臋 na nic innego. Brat ma 2.3 z LPG 282KM. Mog臋 si臋 za艂o偶y膰 偶e takie 2.0/2.3 200+ TB przejedzie wi臋cej bezawaryjnie ni偶 1.6 z kt贸rego b臋dziesz ci膮gle wypruwa膰 flaki.

Lewis

Data: 2013-12-25 13:09:04
Autor: Myjk
Lodgy z 1.6 84KM
Wed, 25 Dec 2013 10:39:29 +0100, Lewis
R贸b jak chcesz ja nie chc臋 nic innego ni偶 turbo benzyna.

Ja podobnie, zachorowa艂em na szmelcwagenow膮 TFSI (2.0).
Cichutko chodzi, ci膮gnie z ni偶szych obrot贸w ni偶 m贸j dieslel.
Do tego jeszcze DSG i wi臋cej (mnie) do szcz臋scia nie trzeba.
Ale ja to kapelusz mode. ;)

--
Pozdor Myjk

Data: 2013-12-25 10:53:45
Autor: ToMasz
Lodgy z 1.6 84KM
popsuje Ci minimalnie 艣wi臋ta. troszeczk臋. wybacz

a liczenie na to ze trafie na egzemplarz bez wad
nowy czy u偶ywany kupujesz?
jest z艂ym pomys艂em w
tak tanim samochodzie gdzie na czym艣 na pewno oszcz臋dzili.
Tania to jest agila, albo corsa

By膰 mo偶e powinienem jednak zastanowi膰 sie nad Zafir膮 1.8 :) tym bardziej
偶e obecnie stania艂a o jakie艣 10k.

czyli jakby chcesz auto nowe?
Zap艂acisz za nie ok 60ty艣. za 3 lata b臋dziesz mia艂 auto warte ok 30 ty艣, czyli jeste艣 10 ty艣 w plecy na rok. Przepraszam za te wyliczenia, nie chc臋 Ci臋 urazi膰, albo chcesz kupi膰 nowe, konkretne auto, bo masz kas臋, kaprys, jaki艣 plan, realizujesz w艂asne marzenia, albo bierzesz kalkulator, pytasz na grupie co jest ma艂o awaryjne, proste w naprawie i wychodzi Ci 偶e nie kupisz stare auto, zap艂acisz za remont i masz 5 lat jazdy za u艂amek ceny nowego.

PRzesta艅 my艣le膰 o turbospr臋偶arce, pogadaj z 偶on膮 i dzie膰mi na temat _waszego nowego_ auta, nie z grup膮 dyskusyjn膮. We藕 takie kt贸re ma gwarancje na 100 ty艣 albo ile艣tam lat, i ciesz si臋 偶yciem!

ToMasz

Data: 2013-12-25 22:09:40
Autor: z
Lodgy z 1.6 84KM
W dniu 2013-12-25 10:53, ToMasz pisze:

Zap砤cisz za nie ok 60ty. za 3 lata b阣ziesz mia auto warte ok 30 ty,
czyli jeste 10 ty w plecy na rok.

Dlaczego zak砤dasz 縠 okres rozliczeniowy ma si sko馽zy na 3 latach?
Napisz co si op砤ci kupi na 10 lat jazdy?

Data: 2013-12-25 22:27:38
Autor: t岽
Lodgy z 1.6 84KM
z wrote:

Napisz co si臋 op艂aci kupi膰 na 10 lat jazdy?

10 lat w Dacii Lodgy? O ja pierdol臋...

--
ss岽壥卶 s岽 菨蓴u蓯晒ou蓳岽

Data: 2013-12-26 12:08:57
Autor: z
Lodgy z 1.6 84KM
W dniu 2013-12-25 23:27, t岽 pisze:
10 lat w Dacii Lodgy? O ja pierdol臋...

Nie pier... tylko spr贸buj skalkulowa膰 :-)

A tak z innej beczki.
Ci膮gle mi po g艂owie chodzi u偶ywany Prius za dwadzie艣cia par臋 tysi臋cy i te偶 na 10 lat. Lepszy wyb贸r do turlania si臋 g艂贸wnie w mie艣cie?

PS. Do tej pory nie pomy艣la艂bym o takim wynalazku bo to nieop艂acalne przy zakupie ale u偶ywane... Podobno baterie wytrzymuj膮 10 lat a auto maksymalnie bezawaryjne.

Data: 2013-12-26 14:46:22
Autor: ToMasz
Lodgy z 1.6 84KM
W dniu 25.12.2013 22:09, z pisze:
W dniu 2013-12-25 10:53, ToMasz pisze:

Zap砤cisz za nie ok 60ty. za 3 lata b阣ziesz mia auto warte ok 30 ty,
czyli jeste 10 ty w plecy na rok.

Dlaczego zak砤dasz 縠 okres rozliczeniowy ma si sko馽zy na 3 latach?
nie zako馽zy si. ale skoro 3 lata jazdy kosztuje 30 ty, to bior眂 pod uwag kalkulator - mo縠sz kupi ta駍ze auto, na kt髍ym stracisz mniej ni 30 ty. mo縩a te korzysta z taks體ki - 10 ty na taryf rocznie - te nie ma硑 pieni眃z. S阫 w tym 縠 _nowe_ auto kupuje si nie po to aby by硂 taniej!
Napisz co si op砤ci kupi na 10 lat jazdy?
10 lat, to niestety bardzo d硊gi okres. s眃z 縠 po 5 latach jazdy, stan auta w momencie zakupu niema juz wp硑wu.
Cokolwiek kupisz w dobrym stanie, co oczywi禼ie nie jest bublem ju w fabryce (pono laguna 2 to kr髄owa lawet) nast阷nie wyremontujesz, b阣zie je糳zi. Warto kupi lekkiego rozbitka na firm, zero vat, a potem wyremontowa, bo tu ju masz pe硁e odliczenie 23% Vatu.

ToMasz

Data: 2013-12-26 14:08:58
Autor: t岽
Lodgy z 1.6 84KM
ToMasz wrote:

S臋k w tym 偶e _nowe_ auto kupuje si臋 nie po to aby by艂o taniej!

Fakt, nowego Mercedesa kupuje si臋 dla presti偶u, ale po co si臋 kupuje co艣 takiego jak nowa Dacia Lodgy? Nie mam poj臋cia.

--
ss岽壥卶 s岽 菨蓴u蓯晒ou蓳岽

Data: 2013-12-25 12:49:14
Autor: Trybun
Lodgy z 1.6 84KM
W dniu 2013-12-24 13:42, Sebastian Bia艂y pisze:
[...]

I kupuj Dacie. Przy planowanych tak niskich przebiegach, nie b臋dziesz wysila艂 nawet tak niewielkiego silnika.

I doprawdy nie mam pojecia co Wy tu na grupie z t膮 klim膮, 偶e niby tak os艂abia osi膮gi. Z klima je偶d偶臋 od zawsze i jako艣 fizycznie nie zauwa偶y艂em 偶eby jej wy艂aczenie czy za艂膮czenie rzutowa艂o na osi膮gi auta.

Data: 2013-12-25 16:49:11
Autor: Lewis
Lodgy z 1.6 84KM
W dniu 2013-12-25 12:49, Trybun pisze:

I doprawdy nie mam pojecia co Wy tu na grupie z t膮 klim膮, 偶e niby tak
os艂abia osi膮gi. Z klima je偶d偶臋 od zawsze i jako艣 fizycznie nie
zauwa偶y艂em 偶eby jej wy艂aczenie czy za艂膮czenie rzutowa艂o na osi膮gi auta.

Jaki masz silnik i jaki samoch贸d?

Lewis

Data: 2013-12-25 17:02:46
Autor: Dawid
Lodgy z 1.6 84KM
W dniu 2013-12-25 16:49, Lewis pisze:
[...]

Bo co? Bo nie ma k艂opot贸w, to Ty chcesz mu je wyszuka膰 na si艂臋.
R贸wnie偶 z klim膮 nie mam k艂opot贸w (osi膮gi) i nie wiem dlaczego tak p艂aczecie.

Data: 2013-12-25 17:06:14
Autor: Lewis
Lodgy z 1.6 84KM
W dniu 2013-12-25 17:02, Dawid pisze:
[...]

Nie no tylko tak nie na miejscu jest rzucenie zdania bez jakiegokolwiek odno艣nika.
Ja u siebie te偶 nie widz臋 r贸偶nicy czy mam klim臋 w艂膮czon膮 czy nie ale samoch贸d wazy 1350kg i ma prawie 300KM :)

Lewis

Data: 2013-12-25 17:18:44
Autor: Dawid
Lodgy z 1.6 84KM
W dniu 2013-12-25 17:06, Lewis pisze:
[...]

To soory, bo tu wi臋kszo艣膰 to takie baby pierdoluchy :-)

Data: 2013-12-26 19:27:10
Autor: Trybun
Lodgy z 1.6 84KM
[...]

R贸偶ne silniki, r贸偶ne auta - od 4,7  do 1,5 litra, i od 270 koni do 90.

Data: 2013-12-26 19:58:50
Autor: Lewis
Lodgy z 1.6 84KM
W dniu 2013-12-26 19:27, Trybun pisze:
[...]

No i nie m贸w 偶e w takim 90km nie czujesz wcale obci膮偶enia klimatyzacj膮...

Lewis

Data: 2013-12-26 20:46:00
Autor: t岽
Lodgy z 1.6 84KM
Lewis wrote:

No i nie m贸w 偶e w takim 90km nie czujesz wcale obci膮偶enia
klimatyzacj膮...

W TDI 110 KM praktycznie nie czu膰, tylko po pr臋dko艣ci maksymalnej.

--
ss岽壥卶 s岽 菨蓴u蓯晒ou蓳岽

Data: 2013-12-26 22:44:01
Autor: Lewis
Lodgy z 1.6 84KM
W dniu 2013-12-26 21:46, t岽 pisze:
Lewis wrote:

No i nie m贸w 偶e w takim 90km nie czujesz wcale obci膮偶enia
klimatyzacj膮...

W TDI 110 KM praktycznie nie czu膰, tylko po pr臋dko艣ci maksymalnej.

Ale jednak to 20KM wi臋cej a nadal nie wiemy czy te 90KM to TD czy benzyna N/A...

Nie m贸wi膮c ju偶 o samochodzie jak w temacie bo tam zapi臋cie klimy przy pe艂nym ob艂o偶eniu samochodu da si臋 mocno we znaki :)

Lewis

Data: 2013-12-27 17:08:04
Autor: t岽
Lodgy z 1.6 84KM
Lewis wrote:

Nie m贸wi膮c ju偶 o samochodzie jak w temacie bo tam zapi臋cie klimy przy
pe艂nym ob艂o偶eniu samochodu da si臋 mocno we znaki :)

To jeszcze zale偶y od konstrukcji samej klimatyzacji.

--
ss岽壥卶 s岽 菨蓴u蓯晒ou蓳岽

Data: 2013-12-27 21:49:11
Autor: Lewis
Lodgy z 1.6 84KM
W dniu 2013-12-27 18:08, t岽 pisze:
Lewis wrote:

Nie m贸wi膮c ju偶 o samochodzie jak w temacie bo tam zapi臋cie klimy przy
pe艂nym ob艂o偶eniu samochodu da si臋 mocno we znaki :)

To jeszcze zale偶y od konstrukcji samej klimatyzacji.

Jak autu o masie 1350kg plus 7x70kg i mocy 85KM odpalimy jak膮kolwiek klim臋 to b臋dzie bieda :)

Kiedy艣 mia艂em w膮tpliw膮 przyjemno艣膰 jecha膰 Aygo, o ile jako tako to jecha艂o to jak odpali艂em klim臋 to by艂a katorga.

Lewis

Data: 2013-12-28 21:31:57
Autor: Trybun
Lodgy z 1.6 84KM
W dniu 2013-12-26 19:58, Lewis pisze:
[...]

No w艂a艣nie teraz je偶d偶臋 autem z takim silniczkiem. i nie zauwa偶am r贸偶nicy w mocy przy w艂膮czonej-wy艂膮czonej klimie. Jednak gwoli sprawiedliwo艣ci musz臋 doda膰 偶e nie mam poj臋cia czy klima jest sprawna. Niby na luzie, na wolnych obrotach silnik odrobin臋 przysiada w momencie w艂膮czenia klimy, ale sama klima nie ch艂odzi. Mechanik twierdzi 偶e wszystko jest w porz膮dku, klima nie ch艂odzi bo jest na zewn膮trz za niska temperatura.

Data: 2013-12-25 19:35:19
Autor: Sebastian Bia艂y
Lodgy z 1.6 84KM
On 2013-12-25 12:49, Trybun wrote:
I doprawdy nie mam pojecia co Wy tu na grupie z t膮 klim膮

Mam 150KM i podczas jazdy z nabit膮 艣wie偶o klim膮 czu膰 jej w艂膮czenie. Co prawda nale偶y mie膰 wyczucie samochodu, ale to wida膰. Dlatego bardzo mnie martwi jak to wygl膮da na codzie艅 w tak ma艂ym silniczku. To co mnie zdziwilo to fakt, 偶e tu albo nikt nie ma tekiej konfiguracji, albo je偶dz膮 z papierowymi torbami na glowie :)

Data: 2013-12-26 19:28:15
Autor: Trybun
Lodgy z 1.6 84KM
W dniu 2013-12-25 19:35, Sebastian Bia艂y pisze:
On 2013-12-25 12:49, Trybun wrote:
[...]

Owszem czu膰 tak, ale odczuwa si臋 to tylko wtedy gdy si臋 w艂膮czy klim臋 a silnik pracuje na luzie z 800 obr/min. Jest tak偶e w ksi膮偶ce obs艂ugi tego mojego nowego nabytku a`la 90 koni ostrze偶enie 偶eby nie korzysta膰 z klimy w czasie d艂ugich stromych podjazd贸w bo silnik mo偶e si臋 przegrzewa膰. Ale fizycznie na drodze nie spos贸b wyczu膰 偶e auto jest s艂absze gdy pracuje klima.

Data: 2013-12-25 20:12:54
Autor: Jacek
Lodgy z 1.6 84KM
W dniu 2013-12-24 13:42, Sebastian Bia艂y pisze:

b) Ma kto艣? Czy Lodgy w 7 os贸b w og贸le si臋 toczy z tym silnikiem? Ma si臋
tylko przemie艣ci膰 z pr臋dko艣ci膮 autostradow膮 z A do B. Z klim膮.
Widz臋, 偶e sporo Koleg贸w pisze, 偶e taka moc to za ma艂o.
Z kolei ja ruszaj膮c np. spod 艣wiate艂 (ale nie jako pierwszy i nie w DC) widz臋, 偶e chyba 99% aut ma nie wi臋cej, jak 0,03 KM/kg, bo przyspieszenia osi膮gaj膮 "kosmiczne". No chyba, 偶e kierownik贸w parzy peda艂 gazu. Tak wi臋c jak nie musisz mie膰 dynamiki, to spokojnie.
Je藕dzi艂em czas jaki艣 Fiatem Doblo z silniczkiem 63 KM i te偶 jako艣 dawa艂 rad臋.
Jacek

Data: 2013-12-25 20:50:57
Autor: Rafa艂 Grzelak
Lodgy z 1.6 84KM
Jacek wrote:

> [...]

peda艂 gazu. Tak wi臋c jak nie musisz mie膰 dynamiki, to spokojnie.
Je藕dzi艂em czas jaki艣 Fiatem Doblo z silniczkiem 63 KM i te偶 jako艣

A jakie mial przyspieszenie 120-150?

--
Pozdrawiam, Rafa艂.
rg[na]skrzynka[kropka]pl

Data: 2013-12-26 12:45:50
Autor: Jacek
Lodgy z 1.6 84KM
W dniu 2013-12-25 21:50, Rafa艂 Grzelak pisze:
A jakie mial przyspieszenie 120-150?
Mniej wi臋cej takie jak kanciak 125p ;-)
Jacek

Data: 2013-12-26 12:05:27
Autor: Rafa艂 Grzelak
Lodgy z 1.6 84KM
Jacek wrote:

W dniu 2013-12-25 21:50, Rafa艂 Grzelak pisze:
> A jakie mial przyspieszenie 120-150?
Mniej wi臋cej takie jak kanciak 125p ;-)
Jacek

Bo widzisz - dopiero tam widac jak bardzo auto nie ma mocy. :)

--
Pozdrawiam, Rafa艂.
rg[na]skrzynka[kropka]pl

Data: 2013-12-26 16:43:57
Autor: Jacek
Lodgy z 1.6 84KM
W dniu 2013-12-26 13:05, Rafa艂 Grzelak pisze:
Jacek wrote:

[...]

Do grzechu Waszmo艣膰 namawiasz.
W terenie niezabudowanym wolno 90 a na autostradzie 140, wi臋c po co praworz膮dnemu obywatelowi takie szybko艣ci ;-)
Jacek

Data: 2013-12-26 12:48:41
Autor: t岽
Lodgy z 1.6 84KM
Jacek wrote:

A jakie mial przyspieszenie 120-150?
Mniej wi臋cej takie jak kanciak 125p ;-) Jacek

Chyba raczej gorsze, bo by艂 ci臋偶szy. Hamowa艂 te偶 gorzej.

--
ss岽壥卶 s岽 菨蓴u蓯晒ou蓳岽

Data: 2013-12-25 21:44:38
Autor: ToMasz
Lodgy z 1.6 84KM
Je藕dzi艂em czas jaki艣 Fiatem Doblo z silniczkiem 63 KM i te偶 jako艣 dawa艂
rad臋.

o mie艣cie, gdzie jest 50 - ka偶dy da rad臋, bo wprawny rowerzysta b臋dzie i tak pierwszy. ja kieruj臋 czasem xsar膮 picasso kt贸ra ma 90 koni, i widz臋 to tak: Problem jest wtedy jak si臋 jedzie tras膮 typu katowice- cz臋stochowa. dwa pasy, w wi臋kszo艣ci 90, troch臋 skrzy偶owa艅 ze 艣wiat艂ami. Lecisz - 100-110km/h czyli jakby wi臋kszo艣膰 powiedzia艂a zgodnie z przepisami a tu nagle czerwone. stop. zielone start...... a tu auto niemal偶e stoi.. lewy pas jedzie, a za sob膮 nast臋pne auto ju偶 mam "na dupie". no to gaz do dechy, a na wy艣wietlaczu 13litr贸w na 100km, w lusterku dymek a ja si臋 rozgl膮dam czy jedziemy czy stoimy? Auto sprawne.
Drugi problem to wyprzedzanie. zawsze trafi si臋 jaka艣 ci臋偶ar贸wa kt贸r膮 trzeba wyprzedzi膰. Im szybciej tym bezpieczniej.
ToMasz

Data: 2013-12-25 23:00:38
Autor: Budzik
Lodgy z 1.6 84KM
U縴tkownik Jacek spaammmm@o2.pl ...

bo przyspieszenia osi眊aj "kosmiczne". No chyba, 縠 kierownik體 parzy peda gazu.

Niestety ludzie nie umieja jezdzi p硑nnie, wiec tam gdzie trzeba przyspieszyc jada tak samo jak tam gdzie nie trzeba.
A potem sie dziwia ze sie korki robi...

Data: 2013-12-26 15:23:16
Autor: Tomasz Pyra
Lodgy z 1.6 84KM
Dnia Tue, 24 Dec 2013 13:42:35 +0100, Sebastian Bia硑 napisa(a):

Pytania:
a) To chyba 8 zawor體. Czy prawid硂wo zakladam 縠 bedzie on ta駍zy w naprawach po gwarancji?

Owszem to silnik z dwoma zaworami na cylinder.
Ale ilo舵 zawor體 w zasadzie nie ma wp硑wu na ceny napraw.
Jedynie grube naprawy (np. po urwaniu paska rozrz眃u) mog by o te kilka
zawor體 ta駍ze, ale w zasadzie to nieistotne.

b) Ma kto? Czy Lodgy w 7 os骲 w og髄e si toczy z tym silnikiem? Ma si tylko przemie禼i z pr阣ko禼i autostradow z A do B. Z klim.

14.5s do setki, plus ka縟a dodatkowa osoba to b阣zie dodatkowe p蟪 sekundy
wi阠ej.

c) Czy ten silnik jest konstrukcja znan mechanikom, czy to bardziej wynalazek? Potrzebuje co przy czym pod硊bie mi byle Kaziu w garazu.

Ale co ma w tym d硊ba?
Pasek alternatora wymieni, gaz zak砤da, turbin czy co?

W obecnych silnikach bie勘ce naprawy s proste tak d硊go, jak elektronika
nie dostanie wilgoci i nie zaczn si "nieogarnione jazdy" - jak to jest w
tym modelu to nie mam poj阠ia.

Data: 2013-12-27 18:00:14
Autor: krtk
Lodgy z 1.6 84KM
W dniu wtorek, 24 grudnia 2013 13:42:35 UTC+1 u縴tkownik Sebastian Bia硑 napisa:

fotele trzeba zostawi w garazu

Po co? Baga縩ik jest tak wielki, 縠 fotele mog sobie je糳zi w nim ca硑 czas, miejsca i tak nie zabraknie.

a) To chyba 8 zawor體. Czy prawid硂wo zakladam 縠 bedzie on ta駍zy w naprawach po gwarancji?

Tak.

b) Ma kto? Czy Lodgy w 7 os骲 w og髄e si toczy z tym silnikiem?
Ma si tylko przemie禼i z pr阣ko禼i autostradow z A do B.. Z klim.

Wbrew j阠zeniom tych, kt髍zy _oczywi禼ie_ nigdy nie jechali lodzi - owszem, toczy si, i to nawet ca砶iem sprawnie. Poza autostradami trzeba co prawda korzysta (czasami rzeczywi禼ie intensywnie) z najwyra糿iej zapomnianego, magicznego pude砶a pt "skrzynia bieg體" d; ale poza tym jest w porz眃ku. Aczkolwiek najwi阠ej zale縴 od kierownika - jakie ma wcze秐iejsze do秝iadczenia i oczekiwania.

Og髄nie - do legalnych 140 kmh jest OK, ale powy縠j 150 kmh wysoko舵 budy zaczyna si dawa we znaki lekkim myszkowaniem i spor podatno禼i na podmuchy. Co za co - gabaryt...

Je秎i w dilerniach w okolicy nie maj takiej konfiguracji, to mo縠sz wypr骲owa logana mcv z tym silnikiem - lodgy to niemal dok砤dnie to samo.

Mo縠sz poszuka kogo z jednym lub drugim modelem poprzez http://DaciaKlub.pl - da鎘owcy ch阾nie pomagaj (:

c) Czy ten silnik jest konstrukcja znan mechanikom, czy to bardziej wynalazek? Potrzebuje co przy czym pod硊bie mi byle Kaziu w garazu.

痑den wynalazek, prawdziwy klasyk - starszy od w阦la! (((;

http://en.wikipedia.org/wiki/Renault_K-Type_engine

--
Laisar

Data: 2013-12-28 08:08:12
Autor: Cavallino
Lodgy z 1.6 84KM

U縴tkownik <krtk@o2.pl> napisa w wiadomo禼i grup dyskusyjnych:

Je秎i w dilerniach w okolicy nie maj takiej konfiguracji, to mo縠sz wypr骲owa logana mcv z tym silnikiem - lodgy to niemal dok砤dnie to samo.

No to jaki to ma sens?
W przeciwie駍twie do Lodgy nowy Logan MCV jeszcze jako wygl眃a.
Na czym polegaj g丑wne r罂nice, Lodgy jest jako wi阫sza w 秗odku, lepiej wykonana?

Data: 2013-12-28 10:41:39
Autor: Sebastian Bia硑
Lodgy z 1.6 84KM
On 2013-12-28 08:08, Cavallino wrote:
[...]

Lodgy ma 7 miejsc, cho oczywi禼ie te dwa ostatnie trudno liczy jako 2.

Data: 2013-12-28 15:46:46
Autor: Cavallino
Lodgy z 1.6 84KM

U縴tkownik "Sebastian Bia硑" <heby@poczta.onet.pl> napisa w wiadomo禼i grup dyskusyjnych:l9m6cn$t1m$3@node2.news.atman.pl...
On 2013-12-28 08:08, Cavallino wrote:
[...]

Stara MCV te tak mia砤, w nowej si nie da?

Data: 2013-12-28 10:44:29
Autor: Sebastian Bia硑
Lodgy z 1.6 84KM
On 2013-12-28 03:00, krtk@o2.pl wrote:
http://en.wikipedia.org/wiki/Renault_K-Type_engine

"Starting 2011 Dacia replaced the old KxJ with Euro 5 1.0 (16 valves), 1.2 (16 valves) and 1.6 liter engines"

Bardzo dziwne.

Data: 2013-12-30 15:24:57
Autor: Ergie
Lodgy z 1.6 84KM
U偶ytkownik "Sebastian Bia艂y"  napisa艂 w wiadomo艣ci grup dyskusyjnych:l9bvfs$5li$1@node2.news.atman.pl...

[...]

Podobne pytanie zada艂em tu w marcu 2012 gdy sam szuka艂em czego艣 7-miejscowego. P贸藕niej sprawa si臋 troch臋 przeci膮ga艂a. W mi臋dzyczasie by艂a premiera Lodgy i ostatecznie na jesieni zdecydowali艣my si臋 na u偶ywana Zafir臋 w cenie nowej Lodgy.

Przez d艂ugi czas byli艣my zdecydowani na nowe auto, bo zak艂adali艣my zakup na nast臋pnych 10 lat. Ogl膮dali艣my i siedzieli艣my lub je藕dzili艣my wszystkim dost臋pnym na rynku i je艣li chodzi o auta nowe to w zasadzie do wyboru pozosta艂y trzy: Lodgy najta艅sza, ale po dodaniu klimy i lepszego silnika nie jako艣 bardzo tania. Orlando kt贸re ju偶 w wersji "golas" za 60 tys. ma prawie wszystko i 140 KM. No i Zafira w kt贸rej za ka偶d膮 "pierdo艂臋" trzeba sporo dop艂aca膰.

Lodgy by艂a moj膮 faworytk膮, ale odpad艂a jeszcze przed pierwsza jazd膮 testow膮. Wsiad艂em i ju偶 przy ustawianiu fotela trzeba si臋 si艂owa膰. Nie wiem, czy jest jeszcze inny producent kt贸ry obecnie u偶ywa tak prymitywnych rozwi膮za艅. Rozumiem oszcz臋dno艣膰 na chromowanych albo skurzanych wstawkach, rozumiem czarne zderzaki, czy niepodgrzewane lusterka. Rozumiem jaki艣 brak lampki czy g艂o艣nika, ale w momencie gdy ma to by膰 auto rodzinne kt贸rym b臋d臋 je藕dzi艂 na zmian臋 z 偶on膮 to musi si臋 da膰 艂atwo i szybko "przestawi膰".

W tym momencie naszym faworytem zosta艂o Orlando - Najlepszy uk艂ad foteli - sk艂adaj膮 si臋 niezale偶nie od siebie w p艂ask膮 pod艂og臋. Niestety w trzecim rz臋dzie jest zauwa偶alnie cia艣niej ni偶 w Zafirze.

Ostatecznie o wyborze Zafiry to w艂a艣nie zadecydowa艂o - wygoda w trzecim rz臋dzie - wi臋cej miejsca i wy偶sze siedziska s膮 tylko w Galaxy, ale Galaxy to ju偶 wy偶sza p贸艂ka cenowa.

Mimo r贸偶nych promocji okaza艂o si臋 偶e aby mie膰 sensown膮 konfiguracj臋 to trzeba na Zafir臋 wyda膰 nie 60 a 70-80 tysi臋cy. D艂ugo si臋 wahali艣my wszak przez p贸艂 roku byli艣my nastawieni na nowe auto, ale jednak ostatecznie stwierdzi艂em 偶e w tym wypadku nie warto wydawa膰 dwa razy wi臋cej kasy na starcie i rokrocznie za ubezpieczenie. Zacz臋li艣my szuka膰 Zafiry z niskim przebiegiem i znan膮 histori膮. Trwa艂o to kilkana艣cie tygodni ale w ko艅cu kupili艣my z ok. 35 tysi臋cy z przebiegiem nieca艂e 70 tysi臋cy ze znan膮 histori膮 serwisow膮 od krajowego w艂a艣ciciela. W sumie mieli艣my szcz臋艣cie bo sprzedaj膮cy trafi艂 si臋 gdy my ju偶 mieli艣my upatrzone dwie sztuki w Niemczech i zaplanowany wyjazd. No ale te niemieckie kosztowa艂yby o kilka tysi臋cy wi臋cej.

Sorry za przynudzanie ju偶 si臋 streszczam:
- Nie wiem, kogo i na jak d艂ugich trasach chcesz wozi膰 w trzecim rz臋dzie siedze艅 ale je艣li nawet sporadycznie doros艂ych dalej ni偶 kilka kilometr贸w to sprawd藕 wygod臋 siedzenia a nie wsiadania/wysiadania.
- Przy je藕dzie w 7 os贸b przydaje si臋 Box dachowy - to oczywisto艣膰, ale to 偶e wtedy przydaje si臋 kilka kucyk贸w wi臋cej by wyprzedzi膰 ci臋偶ar贸wk臋 to trzeba sobie dopiero uzmys艂owi膰 :-)

Ps. Chevrolet wychodzi z Polski (i Europy) i maj膮 teraz fajn膮 promocj臋 10 tysi臋cy zni偶ki na wszystkie wersje.

Pozdrawiam
Ergie

Lodgy z 1.6 84KM