Lodgy z 1.6 84KM

Data: 2013-12-24 13:15:43
Autor: X-Man
Lodgy z 1.6 84KM
"Sebastian Bia艂y" <heby@poczta.onet.pl> wrote in message news:l9bvfs$5li$1node2.news.atman.pl...
Witam.
Rozgladam si臋 za 7 miejscowym. Dacia Lodgy kusi. Obejrza艂em, cz臋艣c rzeczy jest do dupy (fotele trzeba zostawi膰 w garazu, przecietne wyko艅czenie itd), ale nie ma tragedi. Nast臋pna w kolejno艣ci Zafira/Orlando to 20kz艂 wi臋cej za niewiele wi臋cej. Auto nowe z r贸偶nych wzgl臋dow.
Podstawowa sprawa: 偶adnych diesli, 偶adnych turbin.

co masz do diesli i turbin?

To daje tylko jedn膮
mo偶liwo艣膰: benzyna 1.6 84KM. Spalanie mam w nosie, obecnie robie <10kkm rocznie.

84KM w 7 miejscowym aucie to mog艂o by膰 dobre 50 lat temu, je藕dzi艂em troch臋 Fiatem Ulysse 98' ze 121KM silnikiem i rakieta to to nie by艂a 84KM sobie nie wyobra偶am bez turbo z niskim momentem to b臋dzie jaka艣 m臋czarnia... chyba 偶e b臋dziesz je藕dzi艂 g艂贸wnie z g贸rki :) diesel to ja cie jeszcze mog臋 bo moment obrotowy by troch臋 ratowa艂 sytuacj臋 ale tak...

Pzdr
Piotrek

Data: 2013-12-24 14:42:43
Autor: zhbick
Lodgy z 1.6 84KM
84KM w 7 miejscowym aucie to mog艂o by膰 dobre 50 lat temu

Ale do jakiego艣 toczenia si臋 i dotarcia z punktu A do B wystarczy. Jeszcze zale偶y od prze艂o偶e艅 skrzyni, to mo偶e mie膰 spory wp艂yw na jazd臋 - i umiej臋tnego korzystania z dost臋pnej mocy i momentu. Z drugiej strony w膮tkotw贸rca zyskuje niezbyt wysilony silnik, prost膮 konstrukcj臋... takie co艣 powinno by膰 do艣膰 niezawodne i proste w serwisowaniu.

Data: 2013-12-24 15:52:47
Autor: Myjk
Lodgy z 1.6 84KM
Tue, 24 Dec 2013 14:42:43 +0100, zhbick
Ale do jakiego艣 toczenia si臋 i dotarcia z punktu A do B wystarczy.

Z pr臋dko艣ci膮 autostradow膮? ;)

--
Pozdor Myjk

Data: 2013-12-24 16:44:26
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Lodgy z 1.6 84KM
W dniu 2013-12-24 15:52, Myjk pisze:
Tue, 24 Dec 2013 14:42:43 +0100, zhbick

Ale do jakiego艣 toczenia si臋
i dotarcia z punktu A do B wystarczy.

Z pr臋dko艣ci膮 autostradow膮? ;)

Mo偶e Sebastian jest szoferem, kt贸ry wszystko rozpatruje przez pryzmat kategorii C+E? ;)

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wroc艂aw, GG:291246, Skype:kenickie_pl

Data: 2013-12-24 20:00:18
Autor: Sebastian Bia艂y
Lodgy z 1.6 84KM
On 2013-12-24 15:52, Myjk wrote:
Ale do jakiego艣 toczenia si臋
i dotarcia z punktu A do B wystarczy.
Z pr臋dko艣ci膮 autostradow膮? ;)

130km/h w 7 os贸b wystarczy. Obecnie mam diesla 150KM. Fajne. Ale na d艂u偶sz膮 met臋 je艣li b臋d臋 jecha艂 autostrad膮 to nie wiem czy u偶ywam 40KM. Dlategio podchodze praktycznie - frajda jest drugorz臋dna, chodzi o to 偶ebym by艂 w stanie zdj膮膰 g艂owic臋 sam za 5 lat.

Data: 2013-12-24 22:18:46
Autor: ToMasz
Lodgy z 1.6 84KM
[...]
hdi-2.0 w peugeocie 206 to burza. w xsarze - do przyj臋cia, w obszerniejszym picasso - w贸艂... a montuj膮 je w wi臋kszych autach. tam jest 90 koni i wysoki moment. To w co Ty si臋 chcesz pakowa膰 to w 21 wieku masakra. O takich autach m贸wi si臋 "to nie jedzie" nawet jak si臋 jest kapelusznikiem.
Co do serwisu-nic nie b臋dziesz wiedzia艂 dopuki nie zdob臋dziesz informacji na temat silnika. je艣li to jaka艣 staro膰 renaulta, nie licz na trwa艂o艣膰, prostota konstrukcji te偶 pod znakiem zapytania. Je艣li to wmiar臋 nowy silnik-masakra.
Jak chcesz naprawia膰 sam, albo u pana Kazia, kup taki silnik kt贸ry jest popularny i wykorzystywany przez r贸偶nych producent贸w.
ToMasz

Data: 2013-12-24 22:49:41
Autor: Myjk
Lodgy z 1.6 84KM
Tue, 24 Dec 2013 20:00:18 +0100, Sebastian Bia艂y
130km/h w 7 os贸b wystarczy.

Skoro tak twierdzisz, to po co w og贸le ta dyskusja?
Ja twierdz臋, 偶e to nie pojedzie w 7 os贸b z klim膮 i jeszcze do tego 130/h.

Obecnie mam diesla 150KM. Fajne.

Bo z turbo.

Ale na  d艂u偶sz膮 met臋 je艣li b臋d臋 jecha艂 autostrad膮 to nie wiem czy u偶ywam 40KM.

Tak si臋 wydaje, bo diesel i z turbo. Ty chcesz benzynowego wolnossaka prawie 2x mniej mocy i wi臋ksz膮, zapewne, bud臋.

--
Pozdor Myjk

Data: 2013-12-24 22:59:06
Autor: jerzu
Lodgy z 1.6 84KM
On Tue, 24 Dec 2013 22:49:41 +0100, Myjk <myjkel@nospam.op.pl> wrote:

Ja twierdz, 縠 to nie pojedzie w 7 os骲 z klim i jeszcze do tego 130/h.

Pojecha, pojedzie. Tylko spalanie...

--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczy駍ki  xxx.jerzu@interia.pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2013-12-25 20:34:55
Autor: Rafa Grzelak
Lodgy z 1.6 84KM
jerzu wrote:

On Tue, 24 Dec 2013 22:49:41 +0100, Myjk <myjkel@nospam.op.pl> wrote:

> Ja twierdz, 縠 to nie pojedzie w 7 os骲 z klim > i jeszcze do tego 130/h.

Pojecha, pojedzie. Tylko spalanie...

9/100?

--
Pozdrawiam, Rafa.
rg[na]skrzynka[kropka]pl

Data: 2013-12-25 23:48:32
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Lodgy z 1.6 84KM
W dniu 2013-12-25 21:34, Rafa Grzelak pisze:
jerzu wrote:

[...]

Albo 11. Przy pe硁ym obci笨eniu, to ju mo縠 by kres mo縧iwo禼i tego silnika. A powszechnie wiadomo, 縠 w okolicach ko馽a spalanie zawsze leci w kosmos.

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wroc砤w, GG:291246, Skype:kenickie_pl

Data: 2013-12-26 09:02:48
Autor: Cavallino
Lodgy z 1.6 84KM

U縴tkownik "Rafa Grzelak" <spam@dupa.com> napisa w wiadomo禼i grup dyskusyjnych:xn0ir8nkx3282000@news.atman.pl...
jerzu wrote:

On Tue, 24 Dec 2013 22:49:41 +0100, Myjk <myjkel@nospam.op.pl> wrote:

> Ja twierdz, 縠 to nie pojedzie w 7 os骲 z klim
> [...]

Chyba przy 90.....

Data: 2013-12-28 00:27:09
Autor: Myjk
Lodgy z 1.6 84KM
Tue, 24 Dec 2013 22:59:06 +0100, jerzu
Pojecha膰, pojedzie. Tylko spalanie...

Nie wyobra偶am sobie 偶eby to pojecha艂o przez 2-5h non-stop 130/h. Nie tylko
przez brak mocy, ale oczywi艣cie tak偶e spalanie kt贸re wnet zdejmie nog臋
kierowcy z peda艂u gazu -- moja Mazdzina CiTD przy 130 ju偶 przestaje by膰
ekonomiczna (cho膰 op艂ywowa jest znacznie), a co dopiero taki kloc z 2x
mniejsza moc膮 za艂adowany po sufit. Fabia przy 140 pali艂a jak smok (10-11),
ledwo wyci膮ga艂a 160 (z klim膮 i 2 pasa偶er贸w). Ha艂as by艂 taki, 偶e nie by艂o
s艂ycha膰 w艂asnych my艣li -- d艂ugo si臋 tak ujecha膰 nie da艂o.

--
Pozdor Myjk

Data: 2013-12-28 21:30:56
Autor: Trybun
Lodgy z 1.6 84KM
W dniu 2013-12-28 00:27, Myjk pisze:
[...]

Zobacz jaka dysproporcja - ma艂y silnik-du偶y silnik. Mustang z 140 na liczniku to przyjemne d藕wi臋kowe bulgotanie spod maski, na obrotomierzu nieca艂e 2000 obrot贸w i informacja 偶e spalanie jest na poziomie 6.5 litra, a Skoda wydaje si臋 by膰 zarzynana...

A co do tytu艂owej Dacii to my艣l臋 偶e te 130 dla niej nie jest jakim艣 wyzwaniem, kt贸r膮 mo偶na osi膮ga膰 tylko na kr贸tkich przejazdach.

Data: 2013-12-28 21:46:00
Autor: Artur Ma艣l膮g
Lodgy z 1.6 84KM
W dniu 2013-12-28 21:30, Trybun pisze:
[...]

Bajki na pms s膮 czym艣 wr臋cz naturalnym, ale Mustang przy 140km/h
i spo偶yciem 6,5l/100km jest czym艣 wr臋cz absurdalnym. Przy takich
pomys艂ach to nawet bociany wyzdychaj膮 :(

A co do tytu艂owej Dacii to my艣l臋 偶e te 130 dla niej nie jest jakim艣
wyzwaniem, kt贸r膮 mo偶na osi膮ga膰 tylko na kr贸tkich przejazdach.

Pojedzie tak samo dobrze, jak samochody sprzed kilku lat. Na d艂ugich
odcinkach.

Data: 2013-12-28 22:04:52
Autor: Trybun
Lodgy z 1.6 84KM
W dniu 2013-12-28 21:46, Artur Ma艣l膮g pisze:

[...]

Nie mam 偶adnych podstaw 偶eby negowa膰 wskazania komputera pok艂adowego. Owszem - nie wierz臋 mu bez zastrze偶e艅, ale 偶eby otwarcie zanegowa膰 te wskazania, na to  odwagi ju偶 nie znajd臋.

[...]

Te偶 tak my艣l臋. Rozp臋dzi sie to przeleci g艂adko z 艁odzi do Poznania z przelotow膮 140 na liczniku, bez wysi艂ku.

Data: 2013-12-29 14:34:06
Autor: Artur Ma艣l膮g
Lodgy z 1.6 84KM
W dniu 2013-12-28 22:04, Trybun pisze:
[...]

To jest zepsuty. Chyba, 偶e to chwilowy odczyt przy zdj臋ciu nogi z gazu,
b膮d藕 temperatura na zewn膮trz. Jak masz w膮tpliwo艣ci to zatankuj ze 2-3
razy do pe艂na i przejed藕 si臋 z deklarowan膮 pr臋dko艣ci膮 po autostradzie.

Data: 2013-12-30 18:49:55
Autor: Trybun
Lodgy z 1.6 84KM
W dniu 2013-12-29 14:34, Artur Ma艣l膮g pisze:
[...]

Ojejku, szukasz dziury w ca艂ym i tyle.

Data: 2013-12-30 19:01:41
Autor: Artur Ma艣l膮g
Lodgy z 1.6 84KM
W dniu 2013-12-30 18:49, Trybun pisze:
[...]

Nie, jak sobie robimy 'jaja', to robimy 'jaja'. Jednak w膮tek ca艂kiem
powa偶nie traktowa艂 o spo偶yciu paliwa przez samochody.
Przy 140km/h to taki Mustang (szczeg贸艂贸w nie poda艂e艣) we藕mie zdrowo
powy偶ej 10l. Faktem jest, 偶e bez wysi艂ku.

Data: 2013-12-30 19:50:18
Autor: Trybun
Lodgy z 1.6 84KM
W dniu 2013-12-30 19:01, Artur Ma艣l膮g pisze:

[...]

To Ty sobie pr贸bujesz robi膰 te "jaja". Powiem tak - nie pisa艂em pracy doktorskiej z spalania paliwa przez forda Mustanga poruszaj膮cego si臋 z pr臋dko艣ci膮 140 km/h. To tylko spostrze偶enie pasa偶era kt贸ry zwr贸ci艂 na to uwag臋 - "Jedziesz 140 a on spala tak ma艂o paliwa". P贸藕niej gdy mi sie nigdzie nie spieszy艂o to preferowa艂em jazdy z tak膮 w艂a艣nie pr臋dko艣ci膮.  Je藕dzi艂em trzema kolejnymi generacjami Mustang贸w, dzisiaj jednak je偶d偶臋 ju偶 innym autem, tak wi臋c nie mam mo偶liwo艣ci poda膰 symulacji zu偶ycia paliwa przy poszczeg贸lnych pr臋dko艣ciach przez takie auto. Z tego co pami臋tam to by艂o to rzeczone 6,5 litra przy 140 i 42 litry przy ruszaniu z gazem wci艣ni臋tym w pod艂og臋.

Data: 2013-12-30 21:02:13
Autor: Artur Ma艣l膮g
Lodgy z 1.6 84KM
W dniu 2013-12-30 19:50, Trybun pisze:
[...]

W 偶adnym wypadku. Ja pisa艂em o realnym zu偶yciu paliwa przy 140km/h.

[...]

Aha, chwilowe spostrze偶enie pasa偶era :>

nigdzie nie spieszy艂o to preferowa艂em jazdy z tak膮 w艂a艣nie pr臋dko艣ci膮.
Je藕dzi艂em trzema kolejnymi generacjami Mustang贸w, dzisiaj jednak je偶d偶臋

Zaraz - powy偶ej piszesz o spostrze偶eniu przez pasa偶era chwilowego
wskazania komputera pok艂adowego, a teraz ju偶 si臋 rozwin臋艂o na
"Je藕dzi艂em trzema kolejnymi generacjami Mustang贸w,"? Hmmm, gdyby tak
by艂o, to wiedzia艂by艣, 偶e one tyle nie pal膮 przy 140km/h (zreszt膮 nie
tylko one).

ju偶 innym autem, tak wi臋c nie mam mo偶liwo艣ci poda膰 symulacji zu偶ycia
paliwa przy poszczeg贸lnych pr臋dko艣ciach przez takie auto.

Nie chodzi艂o o symulacje, tylko o weryfikacj臋 Twojej tezy o spalaniu
6,5l/100km przez Mustanga (w zasadzie dowolnego).

Z tego co
pami臋tam to by艂o to rzeczone 6,5 litra przy 140 i 42 litry przy ruszaniu
z gazem wci艣ni臋tym w pod艂og臋.

Ja nie pytam o Twoj膮 pami臋膰, a o weryfikacj臋 deklaracji, jakoby Mustang
przy 140km/h pali艂 6,5l/100km :(

Data: 2013-12-30 11:01:58
Autor: Myjk
Lodgy z 1.6 84KM
Sat, 28 Dec 2013 21:30:56 +0100, Trybun
[...]

To jest akurat jasne jak s艂o艅ce, 偶e wi臋kszy silnik w pewnym punkcie b臋dzie
pali艂 du偶o mniej ni偶 mniejszy motor mocno wysilony, a towarzyszy膰 temu
b臋dzie przera藕liwy ha艂as.

A co do tytu艂owej Dacii to my艣l臋 偶e te 130 dla niej nie jest jakim艣 wyzwaniem, kt贸r膮 mo偶na osi膮ga膰 tylko na kr贸tkich przejazdach.

OK, dla mnie podr贸偶 to nie tylko kwestia "czy pojedzie", ale tak偶e komfort
podr贸偶y (a mo偶e przede wszystkim). Wyj膮cy silnik i zerowe przy艣pieszenie
przy spalaniu jak smok, to brak komfortu podr贸偶y.

--
Pozdor Myjk

Data: 2013-12-30 18:50:10
Autor: Trybun
Lodgy z 1.6 84KM
W dniu 2013-12-30 11:01, Myjk pisze:
[...]

No, gdy si臋 nie przekona艂em o tym osobi艣cie to da艂bym sobie g艂ow臋 obci膮膰 za to 偶e du偶y silnik = du偶e spalanie a z ma艂ym jest odwrotnie.

[...]

Tu chyba przede wszystkim rol臋 gra cena zakupu, gdyby w膮tkotw贸rca mia艂 do wyboru w takiej samej cenie auto z wi臋kszym silnikiem to wyb贸r pewnie by by艂 oczywisty.
Druga sprawa jest taka 偶e on chce kupi膰 auto rodzinne, kt贸re ma s艂u偶y膰 do rodzinnego wyjazdu na zakupy czy na wakacje. Skoro przebieg roczny oblicza na 10 000 km.. A wi臋c zupe艂nym nieporozumieniem by by艂o je藕dzi膰 nim z pr臋dko艣ci膮 140 km/h. Setka na liczniku to a偶 nadto.

Data: 2013-12-30 18:55:13
Autor: Cavallino
Lodgy z 1.6 84KM

U偶ytkownik "Trybun" <Ylih@yachu.com> napisa艂 w wiadomo艣ci grup dyskusyjnych:

[...]

A co ma piernik do wiatraka, a przewidywany przebieg ze sposobem jazdy?
Chcesz jecha膰 na wakacje za granic膮 poni偶ej 100?
呕ycz臋 powodzenia w byciu otr膮bianym na ka偶dej autostradzie.

Data: 2013-12-30 19:50:43
Autor: Trybun
Lodgy z 1.6 84KM
W dniu 2013-12-30 18:55, Cavallino pisze:

[...]

No to 偶e auta u偶ywa sie raczej do cel贸w rekreacyjnych a nie zarobkowych. Nie ma potrzeby p臋dzi膰 na z艂amanie karku.

Z dzieciakami na tylnych siedzeniach nie ma najmniejszego sensu szar偶owa膰.

Oj, nie do mnie ten apel, ja akurat nigdy nie je藕dzi艂em autem typowo rodzinnym.

Data: 2013-12-31 17:28:36
Autor: Cavallino
Lodgy z 1.6 84KM

U偶ytkownik "Trybun" <Ylih@yachu.com> napisa艂 w wiadomo艣ci grup dyskusyjnych:l9sfa1$4i1$2@node2.news.atman.pl...
[...]

A co ma wsp贸lnego p臋dzenie, a tym bardziej z艂amanie karku z pr臋dko艣ci膮 140?

Z dzieciakami na tylnych siedzeniach nie ma najmniejszego sensu szar偶owa膰.

Nie pomyli艂a Ci si臋 aby cyferka z przodu?
Napisa艂e艣 140, a to oznacza spokojn膮 autostradow膮 jazd臋, nie chodzi艂o Ci przypadkiem o 240?

Data: 2013-12-30 19:05:22
Autor: Artur Ma艣l膮g
Lodgy z 1.6 84KM
W dniu 2013-12-30 18:50, Trybun pisze:
(...)
[...]

Co Ty za bajki opowiadasz? Przebieg jedno, pr臋dko艣ci przelotowe to
drugie. Jak jest autostrada/ekspres贸wka to si臋 jedzie tyle ile
przewidziane (znaczy niekt贸rzy maj膮 inaczej) i to ca艂kiem rodzinnie.
Szczeg贸lnie na urlopie...

Data: 2013-12-30 19:51:08
Autor: Trybun
Lodgy z 1.6 84KM
W dniu 2013-12-30 19:05, Artur Ma艣l膮g pisze:
[...]

Ile tak w艂a艣ciwie przeje偶d偶asz (przeje偶d偶aj膮 Polacy) autostradami z tych zadeklarowanych 10 000 rocznego przebiegu?

Data: 2013-12-30 21:39:43
Autor: Artur Ma艣l膮g
Lodgy z 1.6 84KM
W dniu 2013-12-30 19:51, Trybun pisze:
[...]

Po pierwsze to nie ja deklarowa艂em 10kkm rocznego przebiegu, a po
drugie nie bardzo wiem co ma do rzeczy ile kilometr贸w Polacy
przeje偶d偶aj膮 autostradami w stosunku do rocznego przebiegu.
Pewnie zdecydowaniem mniej ni偶 np. Niemcy, ale 艣rednie przebiegi
roczne mamy podobne (niewiele mniejsze). Nie zmienia to faktu, 偶e
jak ju偶 si臋 na autostrad臋 wyje偶d偶a, to si臋 nie jedzie setk膮, tylko
szybciej. W zasadzie byle jakim pi藕dzikiem. Mo偶e Fabia o kt贸rej
Myjk pisa艂 nie jest czym艣 wybitnym, ale np. taki P206 z motorkiem
75KM daje znakomicie rad臋 na autostradach. O ekonomice to mo偶e
nie piszmy, poniewa偶 od dawna wiadomo, 偶e samoch贸d na autostradzie
zawsze b臋dzie pali艂 wi臋cej, i to sporo wi臋cej ze wzrostem pr臋dko艣ci, ni偶 przy ~100km/h (fizyka p贸ki co jest taka sama dla wszystkich
samochod贸w).

BTW - mam w domu kompakt, kt贸ry robi w sumie ~10kkm rocznie
i trafia na autostrady/ekspres贸wki do艣膰 regularnie. Bez problemu
po wpadni臋ciu na tak膮 drog臋 jedzie sobie te 140, albo i szybciej.

Data: 2013-12-31 17:29:30
Autor: Cavallino
Lodgy z 1.6 84KM

U偶ytkownik "Trybun" <Ylih@yachu.com> napisa艂 w wiadomo艣ci grup dyskusyjnych:

Ile tak w艂a艣ciwie przeje偶d偶asz (przeje偶d偶aj膮 Polacy) autostradami z tych zadeklarowanych 10 000 rocznego przebiegu?

Ja tak z 4000 rok w rok, w ka偶de letnie wakacje.
Bywa wi臋cej.
Co w zwi膮zku z tym?

Data: 2013-12-24 23:47:53
Autor: zhbick
Lodgy z 1.6 84KM
Z pr臋dko艣ci膮 autostradow膮? ;)

aa, tego nie twierdz臋 ;) sam si臋 zazwyczaj tocz臋 mi臋dzy wioskami, jakie艣 70-80 km/h wi臋c przyj膮艂em tak膮 miar臋 :p

Lodgy z 1.6 84KM