Data: 2013-12-24 15:51:56 | |
Autor: Myjk | |
Lodgy z 1.6 84KM | |
Tue, 24 Dec 2013 13:42:35 +0100, Sebastian Biały
Ma ktoś? Czy Lodgy w 7 osób w ogóle się toczy z tym silnikiem? Ma się tylko przemieścić z prędkością autostradową z A do B. Z klimą. Skoro Fabia 75KM w dwie osoby ledwo się z klimą toczyła to dopowiedz sobie jak będzie jechać klocek 7-osobowy załadowany po asfalt raptem 10KM więcej. Takie silniki to może 15 lat temu były dobre. Nie wiem co masz do diesli, na autostadę auta idealne, nie mają takiego muła przy załączaniu klimy, a tym bardziej przy dużym załadowaniu -- bo masz spory moment obrotowy. Wolnossaka benzynowego zwyczajnie zajedziesz. Również nie wiem z czym masz problem przy turbinie. Chcesz kupić nowe auto, jeździsz mało, do końca żywota auta ten element wytrzyma (jeśli nie będzie katowany). -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2013-12-24 20:06:10 | |
Autor: Sebastian Biały | |
Lodgy z 1.6 84KM | |
On 2013-12-24 15:51, Myjk wrote:
Ma ktoś? Czy Lodgy w 7 osób w ogóle się toczy z tym silnikiem? Ma sięSkoro Fabia 75KM w dwie osoby ledwo się z klimą toczyła to dopowiedz sobie Da się je podkręcić do prawie 100KM przez zmianę software. Może więc nie będzie źle. Zafira ma 115KM i ludzie uważają że jest bardzo ok. Nie wiem co masz do diesli, na autostadę auta idealne Autostradę używam 2x do roku na dłuższych odcinkach. 1000x częsciej jadę kilka km po mieście, ewentualnie wypad za miasto. Chciałbym jednak aby przy załadowaniu 7 osób nie było sytuacji że nie podjadę pod górkę. Również nie wiem z czym masz problem przy turbinie. Chcesz kupić nowe auto, Śmiem wątpić, po pierwsze nie wiem czy kupie na 3 lata, może na 6. A to już jest niefajnie. Po drugie mam diesla renault i turbiny padaja, i tanie nie są. Po trzecie mam też seicento 1.1 gdzie reakcja silnika na pedał gazu jest po prostu świetna. Brakuje mi tego w moim dieslu. Mam wrażenie że potrzebuje poczuć pod butem nie moment obrotowy tylko grzeczną benzynkę. |
|
Data: 2013-12-24 22:21:26 | |
Autor: Lewis | |
Lodgy z 1.6 84KM | |
W dniu 2013-12-24 20:06, Sebastian Biały pisze:
On 2013-12-24 15:51, Myjk wrote: Wolnossącą benzynę chcesz podkręcić samym softem o ~18% Powodzenia. -- Pozdrawiam Lewis |
|
Data: 2013-12-24 22:27:33 | |
Autor: ToMasz | |
Lodgy z 1.6 84KM | |
Da się je podkręcić do prawie 100KM przez zmianę software.podkręcanie przez zmianę software? o 3% reszta to ściema/katowanie/zabawa. Albo to zrobisz dobrze i drogo, albo kosztem przyśpieszonego zużycia. Może więc nieczyli o parędzieśiąt więcej, nie jest renaultem i raczej ma większy moment. ostry terning ręki. zakładaj że to pojedzie krótko na każdym biegu, przed zmianą przełożenia będizie tak wyło że nie da się rozmawiaćNie wiem co masz do diesli, na autostadę auta idealne ewentualnie wypad za miasto. Chciałbym jednak aby już jest niefajnie. Po drugie mam diesla renaultto wiele tłumaczy i turbiny padaja,a ja mam do jazdy naprawy 2 citroen i opla i jak się normalnie jeździ po mieście to turbina wytrzymuje 200 tyś. Ale z drugiej strony wybierałem takie auto które niema dwumasy i turbo niema zmiennej geometrii. tanie nie są. Po trzecie mam też seicento 1.1 gdzie reakcja silnika naseicento niema masy. Mam wrażenie że potrzebuje poczuć pod butem nie moment obrotowy tylkotu już Ci nikt z grupy nie pomoże. ToMasz PS co z jazdami próbnymi? Taka wycieczka może dać Ci więcej informacji niz wszystkie nasze gdybania |
|
Data: 2013-12-24 22:43:35 | |
Autor: X-Man | |
Lodgy z 1.6 84KM | |
"Sebastian Biały" <heby@poczta.onet.pl> wrote in message news:l9clv4$5fn$1node1.news.atman.pl...
On 2013-12-24 15:51, Myjk wrote: jak kupujesz nowe z ASO to pewnie nie, regenerowana ze sprawdzonego źródła to koszt około 1000-1500zł na allegro turbo z 1-2 letnich rozbitków mozesz dostać za 500-600zł (oczywiście zależy o jakim dokładnie silniku mówimy) jeżeli jeździsz tyle co napisałeś to tam się prędzej zmienna geometria zapiecze jak samo turbo padnie ot tak z siebie, przegonić po obrotach co jakiś czas i będzie dobrze od 4 lata jeżdżę turbodieslami i jak słyszę te legendy o cenach turbin itd to smiech mnie ogarnia... Po trzecie mam też seicento 1.1 gdzie reakcja silnika na pedał gazu jest po prostu świetna. Brakuje mi tego w moim dieslu. dwa lata temu do 90konnej Octavii wstawiłem większe wtryski i hybrydowe turbo (całe 1200zł kosztowało) oraz zrobiłem program na 165KM śmiga do dziś u mojego ojca bez żadnych problemów a auto ma już ponad 300kkm nalatane, chciałbym stanąć z tobą na światłach (ty w Seicento) to byś zobaczył czy nadal chcesz benzynę ;) druga kwestia to Seicento waży pewnie połowę tego co ten diesel... Pzdr Piotrek |
|
Data: 2013-12-24 22:58:47 | |
Autor: Myjk | |
Lodgy z 1.6 84KM | |
Tue, 24 Dec 2013 20:06:10 +0100, Sebastian Biały
Da się je podkręcić do prawie 100KM przez zmianę software. No tak, a potem po 75tkm od wyjazdu z salonu pada "pompa wtryskowa", wtryski, sprzęgło, dwumasa, do tego rozrząd i ludzie psioczą, że SYF (zbieżność faktów zupełnie przypadkowa). :P Może więc nie będzie źle. Zafira ma 115KM i ludzie uważają że jest bardzo ok. 115KM to o 50 KM więcej. Weź po uwagę, że 10-15KM pożera sama sprężarka klimy. Autostradę używam 2x do roku na dłuższych odcinkach. 1000x częsciej jadę kilka km po mieście, ewentualnie wypad za miasto. Chciałbym jednak aby przy załadowaniu 7 osób nie było sytuacji że nie podjadę pod górkę. Podjechać, podjedziesz. Ale weź tym wyprzedź. Śmiem wątpić, po pierwsze nie wiem czy kupie na 3 lata, może na 6. Mam blisko 6-letnie auto od wyjazdu z salonu. CR z turbo... i DPFem. Nic nie stuka, nic nie puka, a przejeżdżam nie 10 a 20-25 tys. rocznie. A to już jest niefajnie. Gdyż ponieważ? Lepiej kupić 3-latka na 3 lata? Po drugie mam diesla renault i turbiny padaja, i tanie nie są. W Mazdach podobno też padają. Jak ktoś dba, tak ma. :P -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2013-12-24 23:04:28 | |
Autor: jerzu | |
Lodgy z 1.6 84KM | |
On Tue, 24 Dec 2013 20:06:10 +0100, Sebastian Biay
<heby@poczta.onet.pl> wrote: Chciabym jednak aby przy zaadowaniu 7 osb nie byo sytuacji e nie podjad pod grk. 60. konna Panda ma problemy na obwodnicy trjmiejskiej. 2 os + dziecko + baga. Sabo widz te 84KM z siedmioma osobami. A i auto cisze od Pandy. -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyski xxx.jerzu@interia.pl http://jerzu.waw.pl GG:129280 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200 Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145 |
|
Data: 2013-12-24 23:05:53 | |
Autor: jerzu | |
Lodgy z 1.6 84KM | |
On Tue, 24 Dec 2013 20:06:10 +0100, Sebastian Biay
<heby@poczta.onet.pl> wrote: Po drugie mam diesla renault i turbiny padaja, i tanie nie s. Pacz Pan, moja nie wie chyba e ma pa. Ponad 400 tys. kilometrw ju zrobia. I jedzie dalej. -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyski xxx.jerzu@interia.pl http://jerzu.waw.pl GG:129280 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200 Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145 |
|
Data: 2013-12-25 22:30:58 | |
Autor: tᴏ | |
Lodgy z 1.6 84KM | |
Sebastian Biały wrote:
Po trzecie mam też seicento 1.1 gdzie reakcja silnika na pedał gazu jest Mówisz o reakcji na gaz w Lodgy 84 KM? Czy Ty aby nie trollujesz? -- ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ |
|
Data: 2013-12-26 14:07:43 | |
Autor: Sebastian Biały | |
Lodgy z 1.6 84KM | |
On 2013-12-25 23:30, tᴏ wrote:
Po trzecie mam też seicento 1.1 gdzie reakcja silnika na pedał gazu jestMówisz o reakcji na gaz w Lodgy 84 KM? Czy Ty aby nie trollujesz? Mówie o *reakcji* a nie o przyspieszeniu. W SC nacisnięcie pedału gazu daje natychmiastowy efekt w postaci ciągu silnika, opóźnienie jest na oko poniżej 100ms bo go nie wyczuwam. W moim turbodieslu nacisnięcie pedału gazu dalej około 0.5sek do 1 sek opóźnienia. I nie jest to turbodziura, tylko podejrzewam albo elektronikę/czujniki albo bezwładność samego silnika bo spory. Cieżko mi wyjaśnić na czym polega to uczucie, ale przypusczam że najlepiej bym się czuł z silnikiem elektrycznym, tam reakcja na pedał powinna być milisekundowa. To że takie maleństwo nie ma mocy to jest oczywiste. Nie, nie troluje. |
|
Data: 2013-12-27 17:07:20 | |
Autor: tᴏ | |
Lodgy z 1.6 84KM | |
Sebastian Biały wrote:
Cieżko mi wyjaśnić na czym polega to uczucie, ale przypusczam że Wiem o czym mówisz, to oczywiste, że w każdym silniku turbo reakcja na gaz jest lekko opóźniona, bo silnik musi wygenerować spaliny, które napędzą turbinę, która z kolei wtłoczy do silnika odpowiednią ilość powietrza i dopiero wtedy pojawi się nominalny moment obrotowy. W dieslu bardziej to czuć niż w silniku benzynowym (turbo), bo masz tam dodatkowo niższe obroty. W silniku wolnossącym masz cały moment natychmiast. Tyle, że jaki mają sens takie rozważania w kontekście silnika 84 KM w wielkiej krowie Lodgy? O reakcji na gaz można sobie podyskutować od, powiedzmy, 100 KM na tonę, wtedy to ma jakiś sens. A jak silnik jest słaby, to wolałbym taki z powolną reakcja na gaz, ale lepszym przebiegiem momentu, bo jak auto nie przyspiesza, to nic zda się nawet najlepsza reakcja na gaz. Poza tym w nowych autach niesportowych reakcja na gaz bywa gorsza niż w starych i jest tak z prostego powodu -- teraz montuje się przepustnice sterowane elektronicznie, przez ECU, nie masz więc bezpośredniego połączenia pedału gazu z przepustnicą, a ECU celowo steruje przepustnicą progresywnie, żeby przeciętny kierowca, któremu stopa chodzi dość chaotycznie, osiągnął niższe spalanie. -- ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ |
|
Data: 2013-12-25 09:38:24 | |
Autor: tᴏ | |
Lodgy z 1.6 84KM | |
Myjk wrote:
Skoro Fabia 75KM w dwie osoby ledwo się z klimą toczyła to dopowiedz To będzie tragedia, 23 lata temu miałem przyjemność podróżować jako dzieciak Polonezem po europie w 5 osób i to był dramat. Ojciec wspomina tą podróż w taki sposób, że jechał cały czas z gazem w podłodze, a i tak był najwolniejszy w okolicy, chociaż wtedy standardy były nieco inne niż teraz. Krowa Lodgy z kilkoma końmi więcej i 2 dodatkowymi osobami na pokładzie to będzie podobny dramat. -- ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ |
|
Data: 2013-12-25 11:06:00 | |
Autor: zhbick | |
Lodgy z 1.6 84KM | |
Ojciec wspomina a świece mu wszystkie paliły czy tylko 3 lub 2? |
|
Data: 2013-12-25 12:33:48 | |
Autor: RadoslawF | |
Lodgy z 1.6 84KM | |
Dnia 2013-12-25 10:38, Użytkownik tᴏ napisał:
Dramat to będzie jak wybierze o dwadzieścia tysięcy droższą alternatywę,Skoro Fabia 75KM w dwie osoby ledwo się z klimą toczyła to dopowiedz bo tańszych nie widzi. Wyjazd wakacyjny raz do roku przeboleje, a jeżdżąc przez resztę roku sam lub z jednym pasażerem nie będzie narzekał. Pozdrawiam |
|
Data: 2013-12-25 12:33:51 | |
Autor: MadMan | |
Lodgy z 1.6 84KM | |
Dnia 25 Dec 2013 09:38:24 GMT, tᴏ napisa(a):
23 lata temu miaem przyjemno podrowa jako dzieciak Polonezem po europie w 5 osb i to by dramat. Ojciec wspomina t podr w taki sposb, e jecha cay czas z gazem w pododze, a i tak by najwolniejszy w okolicy Wszyscy powyej 140 km/h? Nie chce mi si wierzy. -- Pozdrawiam, Damian Karwot damian.karwot (at) gmail kropa com JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl Tlen: madman1985, GG: 2283138 |
|
Data: 2013-12-25 12:46:58 | |
Autor: Dawid | |
Lodgy z 1.6 84KM | |
W dniu 2013-12-25 12:33, MadMan pisze:
Dnia 25 Dec 2013 09:38:24 GMT, tᴏ napisa(a):Polonez w 5 osb plus baga gna pod 140, chyba artujesz. Na jego super zawieszeniu i z super hamulcami szybko by ukoczy podr.Zauwa, e to 23 lata temu byo, jeszcze go nie poprawili :-) |
|
Data: 2013-12-25 12:54:26 | |
Autor: MadMan | |
Lodgy z 1.6 84KM | |
Dnia Wed, 25 Dec 2013 12:46:58 +0100, Dawid napisa(a):
Wszyscy powyej 140 km/h? Nie chce mi si wierzy.Polonez w 5 osb plus baga gna pod 140, chyba artujesz. Polonez z 3 osobami i penym baganikiem (+ mnstwem bagau w miejscu 4 i 5 osoby) z gazem w pododze bez problemu jedzie 140, po rozpdzeniu oczywicie. Silnik 1.5. Na jego super zawieszeniu i z super hamulcami szybko by ukoczy podr.Zauwa, e to 23 lata temu byo, jeszcze go nie poprawili :-) Opisywany egzemplarz obecnie ma 22 lata :) A hamulce do jazdy 140 km/h s potrzebne? Bo mi si wydawao e jedynie do wyhamowania z tej prdkoci :P -- Pozdrawiam, Damian Karwot damian.karwot (at) gmail kropa com JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl Tlen: madman1985, GG: 2283138 |
|
Data: 2013-12-25 13:05:19 | |
Autor: Dawid | |
Lodgy z 1.6 84KM | |
W dniu 2013-12-25 12:54, MadMan pisze:
Opisywany egzemplarz obecnie ma 22 lata :) A hamulce do jazdy 140 km/hA jak co wyskoczy to hamujesz nogami? Nie ma co z tob dyskutowa, lepiej oddaj prawko bo pozabijasz wszystkich.Teoretycznie poldek to super rakieta, masz racj i z tym yj :-) |
|
Data: 2013-12-25 13:24:48 | |
Autor: MadMan | |
Lodgy z 1.6 84KM | |
Dnia Wed, 25 Dec 2013 13:05:19 +0100, Dawid napisa(a):
Opisywany egzemplarz obecnie ma 22 lata :) A hamulce do jazdy 140 km/hA jak co wyskoczy to hamujesz nogami? Hamulcami. Nie ma co z tob dyskutowa, lepiej oddaj prawko bo pozabijasz wszystkich. Po co mam innych zabija? Teoretycznie poldek to super rakieta, masz racj i z tym yj :-) To ty tak twierdzisz. Ja jedynie twierdz e sytuacja gdzie auto jadce 140 km/h jest na drodze najwolniejsze jest co najmniej dziwna. -- Pozdrawiam, Damian Karwot damian.karwot (at) gmail kropa com JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl Tlen: madman1985, GG: 2283138 |
|
Data: 2013-12-25 19:49:41 | |
Autor: RadoslawF | |
Lodgy z 1.6 84KM | |
Dnia 2013-12-25 13:05, Uytkownik Dawid napisa:
Brak argumentw i zaczynasz personalnie jecha ?Opisywany egzemplarz obecnie ma 22 lata :) A hamulce do jazdy 140 km/hA jak co wyskoczy to hamujesz nogami? A wiesz e ten opluwany przez ciebie polonez mia hamulce tarczowe ktre nie byy takie ze jak mylisz. Jeden z jego nastpcw Lanos ktry mia by nowoczeniejszy nie by takim do koca. Mia lepsze silniki ale jeli idzie o hamulce to byy one stasrsze ni w polonezie, na jednej osi normalne tarcze a na drugiej bbny jak w starej warszawie czy uku. Pozdrawiam |
|
Data: 2013-12-25 21:23:12 | |
Autor: Dawid | |
Lodgy z 1.6 84KM | |
W dniu 2013-12-25 19:49, RadoslawF pisze:
A wiesz e ten opluwany przez ciebie polonez mia hamulce tarczowe A wiesz, e te super hamulce w Polonezie usprawniono dopiero koo 1996r. Jak te stare byy takie super to po kiego je zmieniano? Pozdrawiam |
|
Data: 2013-12-25 22:15:51 | |
Autor: RadoslawF | |
Lodgy z 1.6 84KM | |
Dnia 2013-12-25 21:23, Uytkownik Dawid napisa:
Bo lepsze jest wrogiem dobrego a usprawnienie nie oznacza wymiany.A wiesz e ten opluwany przez ciebie polonez mia hamulce tarczoweA wiesz, e te super hamulce w Polonezie usprawniono dopiero koo 1996r. Jak te stare byy takie super to po kiego je zmieniano? Tytuowa Dacia nie ma przypadkiem bbnw z tyu zamiast tarcz ? Pozdrawiam |
|
Data: 2013-12-25 22:25:24 | |
Autor: tᴏ | |
Lodgy z 1.6 84KM | |
RadoslawF wrote:
Bo lepsze jest wrogiem dobrego a usprawnienie nie oznacza wymiany. No i co z tego, ze ma bębny? Dobry układ hamulcowy z bębnami z tyłu da znacznie krótszą drogę hamowania niż najlepsze-gówniane hamulce z Poloneza. -- ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ |
|
Data: 2013-12-26 00:39:19 | |
Autor: RadoslawF | |
Lodgy z 1.6 84KM | |
Dnia 2013-12-25 23:25, Użytkownik tᴏ napisał:
Problem w tym że jak ktoś zaoszczędził na hamulcach tarczowychBo lepsze jest wrogiem dobrego a usprawnienie nie oznacza wymiany. to nie ma już dobrego układu hamulcowego. Ale oczywiście można pluć na stare wynalazki i twierdzić że nowo gówno jest lepsze bo jest nowe. Pozdrawiam |
|
Data: 2013-12-26 09:35:36 | |
Autor: tᴏ | |
Lodgy z 1.6 84KM | |
RadoslawF wrote:
Problem w tym że jak ktoś zaoszczędził na hamulcach tarczowych to nie ma Dobrego w znaczeniu współczesnym to może nie, ale lepszy niż w Polonezie na pewno może być, o ile oczywiście bębny są z tyłu. Ale oczywiście można pluć na stare To, czy hamulce są dobre, czy nie, pokazuje droga hamowania. Jeśli jest lepsza, a jest, to i hamulce są lepsze. -- ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ |
|
Data: 2013-12-25 22:24:40 | |
Autor: tᴏ | |
Lodgy z 1.6 84KM | |
RadoslawF wrote:
Brak argumentów i zaczynasz personalnie jechać ? A wiesz że ten opluwany Tyle, że te tarcze z Poloneza były mikroskopijne i nawet po wszystkich poprawkach Polonez hamował chujowo. Już dawałem tu linki do testów. Polonez miał, w zależności od rocznika, hamulce bardzo złe lub beznadziejne. -- ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ |
|
Data: 2013-12-26 15:34:37 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Lodgy z 1.6 84KM | |
Dnia Wed, 25 Dec 2013 19:49:41 +0100, RadoslawF napisa(a):
Dnia 2013-12-25 13:05, Uytkownik Dawid napisa: Opowieci o dobrych hamulcach w Polonezie wziy si chyba tylko z tego e byy pewnie lepsze ni te w Syrenie :-) Dopiero potem zrobiono wielkie usprawnienie tych "uwaga tarczowych" hamulcw - tzw. hamulce Lucasa (przd tarcza, ty bbny), ktre jako tam hamoway. Wymiary tych hamulcw s takie jak we Fiacie Cinquecento. Wiadomo e trzeba pamita e Polonez, to nadal by tak naprawd sto razy liftingowany, ale mechanicznie nadal woski Fiat 1500 z lat 60-tych. Lanos ju mia tarcze wiksze i wentylowane - ju zupenie inna bajka. |
|
Data: 2013-12-26 17:00:14 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
Lodgy z 1.6 84KM | |
Hello Tomasz,
Thursday, December 26, 2013, 3:34:37 PM, you wrote: Opowieci o dobrych hamulcach w Polonezie wziy si chyba tylko z tego eBrak argumentw i zaczynasz personalnie jecha ?Opisywany egzemplarz obecnie ma 22 lata :) A hamulce do jazdy 140 km/hA jak co wyskoczy to hamujesz nogami? Bo ja wiem ;) Dopiero potem zrobiono wielkie usprawnienie tych "uwaga tarczowych" Malestwa. Wiadomo e trzeba pamita e Polonez, to nadal by tak naprawd sto razy Normalne wentylowane tarcze a z tyu - kogo obchodzi ty? Wane, eby przd dobrze hamowa. Lanosem da si bez problemw wyhamowa z dowolnej prdkoci, jak zdoa rozwin. Co waniejsze - nie traci zdolnoci hamowania po hamowaniu ze 140+ - przeciwnie do Poldka sprzed Lucasa, ktry hamowa raz a potem musia stygn. Co w niczym nie zmienia faktu, e Poldek dawa mi wicej radochy z jazdy po grskich drogach. Lanos lubi postraszy podsterownoci :( -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2013-12-27 17:07:39 | |
Autor: tᴏ | |
Lodgy z 1.6 84KM | |
RoMan Mandziejewicz wrote:
Normalne wentylowane tarcze a z tyłu - kogo obchodzi tył? ROTFL! -- ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ |
|
Data: 2013-12-25 13:36:59 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
Lodgy z 1.6 84KM | |
Hello MadMan,
Wednesday, December 25, 2013, 12:54:26 PM, you wrote: Polonez z 3 osobami i penym baganikiem (+ mnstwem bagau w miejscu 4Wszyscy powyej 140 km/h? Nie chce mi si wierzy.Polonez w 5 osb plus baga gna pod 140, chyba artujesz. Ale ktry 1.5? AA (75KM) czy 1.5AB (82KM)? Poza tym - nawet AB z jedn osoba miewa problemy z utrzymaniem prdkoci pod silny wiatr :( Na jego super zawieszeniu i z super hamulcami szybko by ukoczy podr.Zauwa, e to 23 lata temu byo, jeszcze go nie poprawili :-)Opisywany egzemplarz obecnie ma 22 lata :) A hamulce do jazdy 140 km/h Spowolnienia. I tylko raz na 15 minut. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2013-12-25 13:47:14 | |
Autor: MadMan | |
Lodgy z 1.6 84KM | |
Dnia Wed, 25 Dec 2013 13:36:59 +0100, RoMan Mandziejewicz napisa(a):
Ale ktry 1.5? AA (75KM) czy 1.5AB (82KM)? Poza tym - nawet AB z jedn Na pewno AB, to jedno z pierwszych Caro. Moc tych silnikw jest czysto teoretyczna, mj Swift majcy 68 koni jedzi zdecydowanie sprawniej, mimo posiadania 3 biegw zamiast 5. Spowolnienia. I tylko raz na 15 minut. Akurat hamuje wystarczajco. Niemniej fakt, musi si toto wystudzi - tarcze niewentylowane w kocu. -- Pozdrawiam, Damian Karwot damian.karwot (at) gmail kropa com JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl Tlen: madman1985, GG: 2283138 |
|
Data: 2013-12-25 15:09:31 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
Lodgy z 1.6 84KM | |
Hello MadMan,
Wednesday, December 25, 2013, 1:47:14 PM, you wrote: Ale ktry 1.5? AA (75KM) czy 1.5AB (82KM)? Poza tym - nawet AB z jednNa pewno AB, to jedno z pierwszych Caro. Moc tych silnikw jest czysto Przejedziem Polkiem MR93 1.5GLE (z silnikiem AB) do sporo kkm. I na szybko nie narzekaem. Raczej wanie na problem z hamowaniem z duych szybkoci. Spowolnienia. I tylko raz na 15 minut.Akurat hamuje wystarczajco. Ale powyej 140 nie moesz nawet na chwileczk odpuci, bo przestaje hamowa. Niemniej fakt, musi si toto wystudzi - tarcze niewentylowane w Raczej problem z zaciskami i toczkami... -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2013-12-26 09:38:42 | |
Autor: tᴏ | |
Lodgy z 1.6 84KM | |
RoMan Mandziejewicz wrote:
Na pewno AB, to jedno z pierwszych Caro. Moc tych silników jest czysto Jak Wy macie porównanie: Polonez vs. Lanos vs. stary Swift to nic dziwnego, że na nic nie narzekacie. Niemniej fakt, musi się toto wystudzić - tarcze niewentylowane w końcu. Raczej problem z całym gównianym układem, tudzież z beznadziejnie wąskimi oponami jak na masę Poloneza, no i chujowymi rzecz jasna. -- ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ |
|
Data: 2013-12-26 11:41:59 | |
Autor: J.F. | |
Lodgy z 1.6 84KM | |
Dnia 26 Dec 2013 09:38:42 GMT, tᴏ napisa(a):
RoMan Mandziejewicz wrote: Przeciez RoMan narzeka. Raczej problem z caym gwnianym ukadem, tudzie z beznadziejnie wskimi oponami jak na mas Poloneza, no i chujowymi rzecz jasna.Niemniej fakt, musi si toto wystudzi - tarcze niewentylowane w kocu.Raczej problem z zaciskami i toczkami... Przeciez nie narzeka ze opony zrywaly przyczepnosc, tylko ze hamulce slabe. A dokladniej to na fading. J. |
|
Data: 2013-12-26 11:45:31 | |
Autor: tᴏ | |
Lodgy z 1.6 84KM | |
J.F. wrote:
Raczej problem z całym gównianym układem, tudzież z beznadziejnie W Polonezie wszystko co miało związek z hamowaniem było gówniane. Mało ważne, na co RuMun narzeka. -- ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ |
|
Data: 2013-12-26 12:00:21 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
Lodgy z 1.6 84KM | |
Hello J.F.,
Thursday, December 26, 2013, 11:41:59 AM, you wrote: [...] Przeciez nie narzeka ze opony zrywaly przyczepnosc, tylko ze hamulce Ale po co to karmisz? -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2013-12-25 13:32:41 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
Lodgy z 1.6 84KM | |
Hello MadMan,
Wednesday, December 25, 2013, 12:33:51 PM, you wrote: 23 lata temu miaem przyjemno podrowa jakoWszyscy powyej 140 km/h? Nie chce mi si wierzy. 23 lata temu jedzio si troche szybciej ni obecnie. Stary Polonez z silnikiem AA i 4-biegow skrzyni biegw, przy obcieniu 5 osobami 140km/h osiga z trudem. I to byo licznikowe 140. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2013-12-26 09:36:40 | |
Autor: tᴏ | |
Lodgy z 1.6 84KM | |
RoMan Mandziejewicz wrote:
23 lata temu jeździło się troche szybciej niż obecnie. To może Ty jeździłeś szybciej, bo teraz już być może nie ogarniasz świata za kierownicą. Stary Polonez z Nawet jeśli osiągnął taką prędkość po 10 km pustej prostej, to nikt przy zdrowych zmysłach w ten sposób nie jeździł. -- ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ |
|
Data: 2013-12-26 11:03:26 | |
Autor: MadMan | |
Lodgy z 1.6 84KM | |
Dnia 26 Dec 2013 09:36:40 GMT, tᴏ napisa(a):
Stary Polonez z Niemniej twj ojciec wspomina e podrowa polonezem z gazem w pododze :) Czyby nie by przy zdrowych zmysach? -- Pozdrawiam, Damian Karwot damian.karwot (at) gmail kropa com JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl Tlen: madman1985, GG: 2283138 |
|
Data: 2013-12-26 11:46:53 | |
Autor: tᴏ | |
Lodgy z 1.6 84KM | |
MadMan wrote:
Niemniej twój ojciec wspomina że podróżował polonezem z gazem w podłodze Ale to oznaczało nie więcej niż ok. 120 km/h na autostradzie (wszyscy wyprzedzali, bo jechali 125-150). -- ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ |
|
Data: 2013-12-26 13:05:38 | |
Autor: MadMan | |
Lodgy z 1.6 84KM | |
Dnia 26 Dec 2013 11:46:53 GMT, tᴏ napisa(a):
Niemniej twj ojciec wspomina e podrowa polonezem z gazem w pododze No c, zatem ten polonez nie by do koca sprawny... -- Pozdrawiam, Damian Karwot damian.karwot (at) gmail kropa com JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl Tlen: madman1985, GG: 2283138 |
|
Data: 2013-12-26 12:49:22 | |
Autor: tᴏ | |
Lodgy z 1.6 84KM | |
MadMan wrote:
No cóż, zatem ten polonez nie był do końca sprawny... Był absolutnie sprawny i miał 2 lata. To był 1.5 SLE, rocznik 1989. -- ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ |
|
Data: 2013-12-26 14:00:29 | |
Autor: MadMan | |
Lodgy z 1.6 84KM | |
Dnia 26 Dec 2013 12:49:22 GMT, tᴏ napisa(a):
No c, zatem ten polonez nie by do koca sprawny... No patrz, 1.5 GLE (czyli praktycznie to samo co SLE, tylko ma nieco gorsze osigi) majcy 21 lat bez problemu jecha 140, oczywicie po odpowiednim czasie zuytym na rozpdzenie si. Tak jak pisaem, 3 osoby + reszta auta bagau. -- Pozdrawiam, Damian Karwot damian.karwot (at) gmail kropa com JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl Tlen: madman1985, GG: 2283138 |
|
Data: 2013-12-26 14:12:52 | |
Autor: tᴏ | |
Lodgy z 1.6 84KM | |
MadMan wrote:
No patrz, 1.5 GLE (czyli praktycznie to samo co SLE, tylko ma nieco GLE to zdaje się Caro, niby dlaczego miał lepsze osiągi niż przejściówka? Tak jak pisałem, 3 osoby 3 to nie 5 i to w śródziemnomorskim upale. Poza tym to nie były testy prędkości maksymalnej, bo tylko idiota by takie przeprowadzał w aucie przeładowanym rodziną i bagażem. -- ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ |
|
Data: 2013-12-26 15:35:10 | |
Autor: MadMan | |
Lodgy z 1.6 84KM | |
Dnia 26 Dec 2013 14:12:52 GMT, tᴏ napisa(a):
GLE to zdaje si Caro, niby dlaczego mia lepsze osigi ni przejciwka? Nie wiem, nisza masa? Dane wziem z wiki. Tak jak pisaem, 3 osoby Natomiast jazda z butem w pododze jest w takich warunkach normalna? -- Pozdrawiam, Damian Karwot damian.karwot (at) gmail kropa com JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl Tlen: madman1985, GG: 2283138 |
|
Data: 2013-12-26 15:13:07 | |
Autor: tᴏ | |
Lodgy z 1.6 84KM | |
MadMan wrote:
Nie wiem, niższa masa? Dane wziąłem z wiki. Dziadek miał potem GLE i jeździł raczej lepiej niż gorzej. Tak jak pisałem, 3 osoby Bo pod wzniesienia inaczej się nie dało. Oczywiście z górki nie jechał z butem w podłodze, żeby osiągnąć prędkość, z której nie dałoby się wyhamować i przy okazji zarżnąć silnik. -- ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ |
|
Data: 2013-12-26 16:53:08 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
Lodgy z 1.6 84KM | |
Hello MadMan,
Thursday, December 26, 2013, 2:00:29 PM, you wrote: No patrz, 1.5 GLE (czyli praktycznie to samo co SLE, tylko ma niecoNo c, zatem ten polonez nie by do koca sprawny...By absolutnie sprawny i mia 2 lata. To by 1.5 SLE, rocznik 1989. E, tam - gorsze. majcy 21 lat bez problemu jecha 140, oczywicie po odpowiednim To te ju miae popsuty :P Tak jak pisaem, 3 osoby + reszta auta bagau. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2013-12-26 17:55:50 | |
Autor: MadMan | |
Lodgy z 1.6 84KM | |
Dnia Thu, 26 Dec 2013 16:53:08 +0100, RoMan Mandziejewicz napisa(a):
majcy 21 lat bez problemu jecha 140, oczywicie po odpowiednim Ten poldek jest ju bardzo zmczony, wiadomo. Do tego silnik ju jest zmieniony na inny, ten mia permanentny problem z uszczelk pod gowic - prawdopodobnie krzywy blok silnika. -- Pozdrawiam, Damian Karwot damian.karwot (at) gmail kropa com JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl Tlen: madman1985, GG: 2283138 |
|
Data: 2013-12-26 18:33:34 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
Lodgy z 1.6 84KM | |
Hello MadMan,
Thursday, December 26, 2013, 5:55:50 PM, you wrote: Ten poldek jest ju bardzo zmczony, wiadomo. Do tego silnik ju jestmajcy 21 lat bez problemu jecha 140, oczywicie po odpowiednimTo te ju miae popsuty :P Permanentny problem z uszczelk miay raczej Poldki 1.6 - miay tak mocno rozwiercone bloki, e uszczelka nie miaa si na czym trzyma :( -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2013-12-26 20:45:21 | |
Autor: tᴏ | |
Lodgy z 1.6 84KM | |
RoMan Mandziejewicz wrote:
Permanentny problem z uszczelką miały raczej Poldki 1.6 - miały tak Raczej miały tak chujowe uszczelki. -- ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ |
|
Data: 2013-12-26 21:30:55 | |
Autor: Artur Malg | |
Lodgy z 1.6 84KM | |
W dniu 2013-12-26 18:33, RoMan Mandziejewicz pisze:
Hello MadMan, Nieprawda - moe w okresie pocztkowym. Zupenie jak stare jednostki VW, po rozwierceniu z 1.6 do 1.9 :P miay tak Trzymaa si bardzo dobrze, tylko musiaa by odpowiednia do konstrukcji. Sporo kilometrw tym zrobiem :) |
|
Data: 2013-12-26 14:12:14 | |
Autor: Dawid | |
Lodgy z 1.6 84KM | |
W dniu 2013-12-26 13:49, tᴏ pisze:
MadMan wrote:idiocie nie wytłumaczysz, szkoda czasu. |
|
Data: 2013-12-26 13:39:17 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
Lodgy z 1.6 84KM | |
Hello MadMan,
Thursday, December 26, 2013, 1:05:38 PM, you wrote: No c, zatem ten polonez nie by do koca sprawny...Niemniej twj ojciec wspomina e podrowa polonezem z gazem w pododzeAle to oznaczao nie wicej ni ok. 120 km/h na autostradzie (wszyscy Raczej mocno niesprawny. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2013-12-26 12:49:35 | |
Autor: tᴏ | |
Lodgy z 1.6 84KM | |
RoMan Mandziejewicz wrote:
Raczej mocno niesprawny. ....jest Twój muzg. -- ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ |
|
Data: 2013-12-25 22:22:45 | |
Autor: tᴏ | |
Lodgy z 1.6 84KM | |
MadMan wrote:
Wszyscy powyżej 140 km/h? Nie chce mi się wierzyć. Polonez z 5 osobami i bagażem 140 km/h? Chyba z dużej góry i jak się żagiel postawi. -- ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ |
|
Data: 2013-12-28 10:56:15 | |
Autor: DJ Abelson® | |
Lodgy z 1.6 84KM | |
W dniu 2013-12-24 15:51, Myjk pisze:
Naprawa turbiny to nie jest najgorsza rzecz jaka może spotkać użytkownika diesla. -- |