Lodgy z 1.6 84KM

Data: 2013-12-25 12:49:14
Autor: Trybun
Lodgy z 1.6 84KM
W dniu 2013-12-24 13:42, Sebastian Bia艂y pisze:
Witam.

Rozgladam si臋 za 7 miejscowym. Dacia Lodgy kusi. Obejrza艂em, cz臋艣c rzeczy jest do dupy (fotele trzeba zostawi膰 w garazu, przecietne wyko艅czenie itd), ale nie ma tragedi. Nast臋pna w kolejno艣ci Zafira/Orlando to 20kz艂 wi臋cej za niewiele wi臋cej. Auto nowe z r贸偶nych wzgl臋dow.

Podstawowa sprawa: 偶adnych diesli, 偶adnych turbin. To daje tylko jedn膮 mo偶liwo艣膰: benzyna 1.6 84KM. Spalanie mam w nosie, obecnie robie <10kkm rocznie.

Pytania:
a) To chyba 8 zawor贸w. Czy prawid艂owo zakladam 偶e bedzie on ta艅szy w naprawach po gwarancji?

b) Ma kto艣? Czy Lodgy w 7 os贸b w og贸le si臋 toczy z tym silnikiem? Ma si臋 tylko przemie艣ci膰 z pr臋dko艣ci膮 autostradow膮 z A do B. Z klim膮.

c) Czy ten silnik jest konstrukcja znan膮 mechanikom, czy to bardziej wynalazek? Potrzebuje co艣 przy czym pod艂ubie mi byle Kaziu w garazu.

I kupuj Dacie. Przy planowanych tak niskich przebiegach, nie b臋dziesz wysila艂 nawet tak niewielkiego silnika.

I doprawdy nie mam pojecia co Wy tu na grupie z t膮 klim膮, 偶e niby tak os艂abia osi膮gi. Z klima je偶d偶臋 od zawsze i jako艣 fizycznie nie zauwa偶y艂em 偶eby jej wy艂aczenie czy za艂膮czenie rzutowa艂o na osi膮gi auta.

Data: 2013-12-25 16:49:11
Autor: Lewis
Lodgy z 1.6 84KM
W dniu 2013-12-25 12:49, Trybun pisze:

I doprawdy nie mam pojecia co Wy tu na grupie z t膮 klim膮, 偶e niby tak
os艂abia osi膮gi. Z klima je偶d偶臋 od zawsze i jako艣 fizycznie nie
zauwa偶y艂em 偶eby jej wy艂aczenie czy za艂膮czenie rzutowa艂o na osi膮gi auta.

Jaki masz silnik i jaki samoch贸d?

Lewis

Data: 2013-12-25 17:02:46
Autor: Dawid
Lodgy z 1.6 84KM
W dniu 2013-12-25 16:49, Lewis pisze:
[...]

Bo co? Bo nie ma k艂opot贸w, to Ty chcesz mu je wyszuka膰 na si艂臋.
R贸wnie偶 z klim膮 nie mam k艂opot贸w (osi膮gi) i nie wiem dlaczego tak p艂aczecie.

Data: 2013-12-25 17:06:14
Autor: Lewis
Lodgy z 1.6 84KM
W dniu 2013-12-25 17:02, Dawid pisze:
[...]

Nie no tylko tak nie na miejscu jest rzucenie zdania bez jakiegokolwiek odno艣nika.
Ja u siebie te偶 nie widz臋 r贸偶nicy czy mam klim臋 w艂膮czon膮 czy nie ale samoch贸d wazy 1350kg i ma prawie 300KM :)

Lewis

Data: 2013-12-25 17:18:44
Autor: Dawid
Lodgy z 1.6 84KM
W dniu 2013-12-25 17:06, Lewis pisze:
[...]

To soory, bo tu wi臋kszo艣膰 to takie baby pierdoluchy :-)

Data: 2013-12-26 19:27:10
Autor: Trybun
Lodgy z 1.6 84KM
[...]

R贸偶ne silniki, r贸偶ne auta - od 4,7  do 1,5 litra, i od 270 koni do 90.

Data: 2013-12-26 19:58:50
Autor: Lewis
Lodgy z 1.6 84KM
W dniu 2013-12-26 19:27, Trybun pisze:
[...]

No i nie m贸w 偶e w takim 90km nie czujesz wcale obci膮偶enia klimatyzacj膮...

Lewis

Data: 2013-12-26 20:46:00
Autor: t岽
Lodgy z 1.6 84KM
Lewis wrote:

No i nie m贸w 偶e w takim 90km nie czujesz wcale obci膮偶enia
klimatyzacj膮...

W TDI 110 KM praktycznie nie czu膰, tylko po pr臋dko艣ci maksymalnej.

--
ss岽壥卶 s岽 菨蓴u蓯晒ou蓳岽

Data: 2013-12-26 22:44:01
Autor: Lewis
Lodgy z 1.6 84KM
W dniu 2013-12-26 21:46, t岽 pisze:
Lewis wrote:

No i nie m贸w 偶e w takim 90km nie czujesz wcale obci膮偶enia
klimatyzacj膮...

W TDI 110 KM praktycznie nie czu膰, tylko po pr臋dko艣ci maksymalnej.

Ale jednak to 20KM wi臋cej a nadal nie wiemy czy te 90KM to TD czy benzyna N/A...

Nie m贸wi膮c ju偶 o samochodzie jak w temacie bo tam zapi臋cie klimy przy pe艂nym ob艂o偶eniu samochodu da si臋 mocno we znaki :)

Lewis

Data: 2013-12-27 17:08:04
Autor: t岽
Lodgy z 1.6 84KM
Lewis wrote:

Nie m贸wi膮c ju偶 o samochodzie jak w temacie bo tam zapi臋cie klimy przy
pe艂nym ob艂o偶eniu samochodu da si臋 mocno we znaki :)

To jeszcze zale偶y od konstrukcji samej klimatyzacji.

--
ss岽壥卶 s岽 菨蓴u蓯晒ou蓳岽

Data: 2013-12-27 21:49:11
Autor: Lewis
Lodgy z 1.6 84KM
W dniu 2013-12-27 18:08, t岽 pisze:
Lewis wrote:

Nie m贸wi膮c ju偶 o samochodzie jak w temacie bo tam zapi臋cie klimy przy
pe艂nym ob艂o偶eniu samochodu da si臋 mocno we znaki :)

To jeszcze zale偶y od konstrukcji samej klimatyzacji.

Jak autu o masie 1350kg plus 7x70kg i mocy 85KM odpalimy jak膮kolwiek klim臋 to b臋dzie bieda :)

Kiedy艣 mia艂em w膮tpliw膮 przyjemno艣膰 jecha膰 Aygo, o ile jako tako to jecha艂o to jak odpali艂em klim臋 to by艂a katorga.

Lewis

Data: 2013-12-28 21:31:57
Autor: Trybun
Lodgy z 1.6 84KM
W dniu 2013-12-26 19:58, Lewis pisze:
[...]

No w艂a艣nie teraz je偶d偶臋 autem z takim silniczkiem. i nie zauwa偶am r贸偶nicy w mocy przy w艂膮czonej-wy艂膮czonej klimie. Jednak gwoli sprawiedliwo艣ci musz臋 doda膰 偶e nie mam poj臋cia czy klima jest sprawna. Niby na luzie, na wolnych obrotach silnik odrobin臋 przysiada w momencie w艂膮czenia klimy, ale sama klima nie ch艂odzi. Mechanik twierdzi 偶e wszystko jest w porz膮dku, klima nie ch艂odzi bo jest na zewn膮trz za niska temperatura.

Data: 2013-12-25 19:35:19
Autor: Sebastian Bia艂y
Lodgy z 1.6 84KM
On 2013-12-25 12:49, Trybun wrote:
I doprawdy nie mam pojecia co Wy tu na grupie z t膮 klim膮

Mam 150KM i podczas jazdy z nabit膮 艣wie偶o klim膮 czu膰 jej w艂膮czenie. Co prawda nale偶y mie膰 wyczucie samochodu, ale to wida膰. Dlatego bardzo mnie martwi jak to wygl膮da na codzie艅 w tak ma艂ym silniczku. To co mnie zdziwilo to fakt, 偶e tu albo nikt nie ma tekiej konfiguracji, albo je偶dz膮 z papierowymi torbami na glowie :)

Data: 2013-12-26 19:28:15
Autor: Trybun
Lodgy z 1.6 84KM
W dniu 2013-12-25 19:35, Sebastian Bia艂y pisze:
On 2013-12-25 12:49, Trybun wrote:
[...]

Owszem czu膰 tak, ale odczuwa si臋 to tylko wtedy gdy si臋 w艂膮czy klim臋 a silnik pracuje na luzie z 800 obr/min. Jest tak偶e w ksi膮偶ce obs艂ugi tego mojego nowego nabytku a`la 90 koni ostrze偶enie 偶eby nie korzysta膰 z klimy w czasie d艂ugich stromych podjazd贸w bo silnik mo偶e si臋 przegrzewa膰. Ale fizycznie na drodze nie spos贸b wyczu膰 偶e auto jest s艂absze gdy pracuje klima.

Lodgy z 1.6 84KM