Lodgy z 1.6 84KM

Data: 2013-12-30 15:24:57
Autor: Ergie
Lodgy z 1.6 84KM
Użytkownik "Sebastian BiaÅ‚y"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:l9bvfs$5li$1@node2.news.atman.pl...

Witam.

Rozgladam się za 7 miejscowym. Dacia Lodgy kusi. Obejrzałem, częśc rzeczy jest do dupy (fotele trzeba zostawić w garazu, przecietne wykończenie itd), ale nie ma tragedi. Następna w kolejności Zafira/Orlando to 20kzł więcej za niewiele więcej. Auto nowe z różnych względow.

Podobne pytanie zadałem tu w marcu 2012 gdy sam szukałem czegoś 7-miejscowego. Później sprawa się trochę przeciągała. W międzyczasie była premiera Lodgy i ostatecznie na jesieni zdecydowaliśmy się na używana Zafirę w cenie nowej Lodgy.

Przez długi czas byliśmy zdecydowani na nowe auto, bo zakładaliśmy zakup na następnych 10 lat. Oglądaliśmy i siedzieliśmy lub jeździliśmy wszystkim dostępnym na rynku i jeśli chodzi o auta nowe to w zasadzie do wyboru pozostały trzy: Lodgy najtańsza, ale po dodaniu klimy i lepszego silnika nie jakoś bardzo tania. Orlando które już w wersji "golas" za 60 tys. ma prawie wszystko i 140 KM. No i Zafira w której za każdą "pierdołę" trzeba sporo dopłacać.

Lodgy była moją faworytką, ale odpadła jeszcze przed pierwsza jazdą testową. Wsiadłem i już przy ustawianiu fotela trzeba się siłować. Nie wiem, czy jest jeszcze inny producent który obecnie używa tak prymitywnych rozwiązań. Rozumiem oszczędność na chromowanych albo skurzanych wstawkach, rozumiem czarne zderzaki, czy niepodgrzewane lusterka. Rozumiem jakiś brak lampki czy głośnika, ale w momencie gdy ma to być auto rodzinne którym będę jeździł na zmianę z żoną to musi się dać łatwo i szybko "przestawić".

W tym momencie naszym faworytem zostało Orlando - Najlepszy układ foteli - składają się niezależnie od siebie w płaską podłogę. Niestety w trzecim rzędzie jest zauważalnie ciaśniej niż w Zafirze.

Ostatecznie o wyborze Zafiry to właśnie zadecydowało - wygoda w trzecim rzędzie - więcej miejsca i wyższe siedziska są tylko w Galaxy, ale Galaxy to już wyższa półka cenowa.

Mimo różnych promocji okazało się że aby mieć sensowną konfigurację to trzeba na Zafirę wydać nie 60 a 70-80 tysięcy. Długo się wahaliśmy wszak przez pół roku byliśmy nastawieni na nowe auto, ale jednak ostatecznie stwierdziłem że w tym wypadku nie warto wydawać dwa razy więcej kasy na starcie i rokrocznie za ubezpieczenie. Zaczęliśmy szukać Zafiry z niskim przebiegiem i znaną historią. Trwało to kilkanaście tygodni ale w końcu kupiliśmy z ok. 35 tysięcy z przebiegiem niecałe 70 tysięcy ze znaną historią serwisową od krajowego właściciela. W sumie mieliśmy szczęście bo sprzedający trafił się gdy my już mieliśmy upatrzone dwie sztuki w Niemczech i zaplanowany wyjazd. No ale te niemieckie kosztowałyby o kilka tysięcy więcej.

Sorry za przynudzanie już się streszczam:
- Nie wiem, kogo i na jak długich trasach chcesz wozić w trzecim rzędzie siedzeń ale jeśli nawet sporadycznie dorosłych dalej niż kilka kilometrów to sprawdź wygodę siedzenia a nie wsiadania/wysiadania.
- Przy jeździe w 7 osób przydaje się Box dachowy - to oczywistość, ale to że wtedy przydaje się kilka kucyków więcej by wyprzedzić ciężarówkę to trzeba sobie dopiero uzmysłowić :-)

Ps. Chevrolet wychodzi z Polski (i Europy) i mają teraz fajną promocję 10 tysięcy zniżki na wszystkie wersje.

Pozdrawiam
Ergie

Lodgy z 1.6 84KM