Lodówka Polar CZ300 i problem ch³odniczy.

Data: 2010-07-11 18:28:23
Autor: Damork
Lodówka Polar CZ300 i problem ch³odniczy.
W naszym wiekowm ju¿ z lekka Polarze zrobi³o siê chyba jakie¶ kuku.
Ostatnio odmówi³ pos³uszeñstwa jeden z agregatów, z racji wieku lodówki
przygotowany ju¿ by³em na jej wymianê, lecz dziêki informacji z jakiego¶
forum elektronicznego i prostemu testowi przekona³em siê ¿e to pad³
termostat, wiêc naprawa by³a tania i prosta.
By³o dobrze, teraz przesta³o byæ.

Lodówka zaczê³a dramatycznie zarastaæ lodem.
Na tylnej ¶ciance jest sobie taka p³yta za któr± przyczepiona jest rurka
termostatu, na tej p³ycie zawsze skrapla³a siê woda która ¶cieka³a do
rynienki i przez otwór i rurkê kapa³a sobie do zbiorniczka na agregacie
sk±d odparowywa³a. Teraz owszem - skrapla siê, ale natychmiast zamarza
tworz±c szybko narastaj±c± warstwê lodu. Nigdy nic takiego nie wystêpowa³o,
nawet w najgorsze upa³y...

Macie pomys³ co mo¿e byæ przyczyn±?

--
Pozdrawiam Piotr Mocka³³o
Czarna Dama XJ 600N

Data: 2010-07-12 10:52:00
Autor: Przesmiewca
Lodówka Polar CZ300 i problem ch³odniczy.
Damork <damorkUSUN_TO@wp.pl> napisa³(a):

[...]

Nie znam sie na lodowkach, ale mam polara cz306, wiec podobny model...zobacz,
czy masz drozny kanal odplywowy z tej rynienki w otworem w srodku lodowki az do zbiornika
z tylu  na dole

Data: 2010-07-12 13:28:05
Autor: Damork
Lodówka Polar CZ300 i problem ch³odniczy.
Na mównicê wtargn±³ "Przesmiewca", poprawi³ mikrofon, rozwar³ paszczê i
rykn±³:

[...]

Kana³ jest dro¿ny tylko nie ma co nim sp³ywaæ - woda zamarza na p³ycie
zamiast ¶ciekaæ do rynienki.

--
Pozdrawiam Piotr Mocka³³o
Czarna Dama XJ 600N

Data: 2010-07-13 12:35:50
Autor: Przesmiewca
Lodówka Polar CZ300 i problem ch³odniczy.
Damork <damorkUSUN_TO@wp.pl> napisa³(a):

Kana³ jest dro¿ny tylko nie ma co nim sp³ywaæ - woda zamarza na p³ycie
zamiast ¶ciekaæ do rynienki.

To dosc dziwne. U mnie w lodowce na chlodzeniu nastawionym na 3 w 6 stopniowej skali
woda nie zamarza. W ogole to neico dziwne, bo w lodowce przeciez nie powinno byc AFAIK ujemnej temperatury.

Data: 2010-07-14 09:06:39
Autor: Pietrek
Lodówka Polar CZ300 i problem ch³odniczy.

U¿ytkownik "Przesmiewca"  napisa³ w wiadomo¶ci:

[...]

Zgadzam sie z tob±, faktycznie siê nie znasz.

P.

Data: 2010-07-14 08:57:00
Autor: Przesmiewca
Lodówka Polar CZ300 i problem ch³odniczy.
"Pietrek" <pietrek34(at)wp.pl> napisa³(a):

[...]

A wnosisz to po....? czy jak dziecko nie umiesz uzasadnic zaczepki?

Data: 2010-07-14 11:00:51
Autor: Pietrek
Lodówka Polar CZ300 i problem ch³odniczy.

U¿ytkownik "Przesmiewca" <baran-ky@o2.pl> napisa³ w wiadomo¶ci
> [...]

>Zgadzam sie z tob±, faktycznie siê nie znasz.

A wnosisz to po....? czy jak dziecko nie umiesz uzasadnic zaczepki?

Gdy¿ albowiem poniewa¿ go¶æ napisa³ o jednym a bez sensu napisa³e¶ cos co
nic do tematu nie wnosi.
Co ma odszranianie parownika do zatkanego odp³ywu?
A po drugie sam napisa³e¶, ¿e sie nie znasz.

P.

Data: 2010-07-15 08:14:59
Autor: Przesmiewca
Lodówka Polar CZ300 i problem ch³odniczy.
"Pietrek" <pietrek34(at)wp.pl> napisa³(a):

Gdy¿ albowiem poniewa¿ go¶æ napisa³ o jednym a bez sensu napisa³e¶ cos co
nic do tematu nie wnosi.

Zatkany otwor powoduje niemoznosc splywania wody i tym samym
wieksze zaszronienie tej lodowki. Nawet gdyby mial ujemna temperature
w lodowce, to przy braku w niej duzej wilgotnosci o zadnym szronie nie moze
byc mowy.

A po drugie sam napisa³e¶, ¿e sie nie znasz.

A to ja napisalem, po co to powtarzasz?

Data: 2010-07-13 12:38:59
Autor: Boombastic
Lodówka Polar CZ300 i problem ch³odniczy.

U¿ytkownik "Damork" <damorkUSUN_TO@wp.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:1owyoo5jkbzp8$.189pbrcbwi0g2.dlg40tude.net...
[...]

Najpierw wsad¼ termometr do lodówki. Jak temperatura jest ujemna to termostat jest uszkodzony.

Data: 2010-07-21 00:02:29
Autor: Damork
Lodówka Polar CZ300 i problem ch³odniczy.
Na mównicê wtargn±³ "Boombastic", poprawi³ mikrofon, rozwar³ paszczê i
rykn±³:

[...]

No niestety - lodówka w³a¶nie cichutko sobie skona³a.
Termometr pokazywa³ jakie¶ dziwnie wysokie temperatury, a odczuwalnie by³o
co prawda cieplej ni¿ zwykle, ale nie a¿ tak ciep³o. Podkrêci³em trochê
termostat... Przesta³a ch³odziæ w ogóle. Standardowy test termostatu, czyli
zwarcie styków da³ w efekcie kilkusekundow± i bardzo jako¶ s³ab± pracê
agregatu, a potem ju¿ tylko cichutki jêk...
Nie bêdê siê babra³ w serwis nastoletniego Polara - cze¶æ Jego pamiêci,
gdy¿ s³u¿y³ by³ wiernie i bezawaryjnie.
Jutro idê na ³ów.

--
Pozdrawiam Piotr Mocka³³o
Czarna Dama XJ 600N

Lodówka Polar CZ300 i problem ch³odniczy.